Wymiana klocków hamulcowych

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Jaksa » 22 sie 2009, 17:37

Sławeko napisał(a):jakieś różnice jeśli chodzi o klocki przednie między M6 1.8 benzyna a 2.0?
Dokładnie tak , to zupelnie inne klocki . M6 1.8 ma takie same jak 626 GW DiTD .... Do 2.0 nie ma roznicy Benz/Diesel....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez ozman » 22 sie 2009, 18:27

kulca Jak masz bicia podczas hamowania to już najwyższy czas. Ewentualnie przetoczenie ale to wg mnie partyzantka. U niektórych tarcze krzywią się zaraz po kupnie jak wjadą w wielką kałuże na rozgrzanym hamulcu :).

Zwichrowane tarcze mogą doprowadzić do uszkodzenia łożyska.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 14:58
Posty: 66
Auto: Ford Probe 2,5V6

Postprzez Cinkos » 3 lis 2009, 17:50

Mam pytanie czytam o tych klockach i dalej widzę mało wypowiedzi. Co myślicie o niemieckich klockach i tarczach ATE? Chce wymienić w swojej mazdzie 6 na tylną oś ale jedni mi mówią, że nie ma sensu bo są drogie i lepiej jakiegoś blue printa bo połowe tanszy ale z drugiej strony ATE robi na pierwszy montaż do BMW, merca więc jakość musi mieć chyba niezłą. Brembo slyszałem, że popsuła się jakość od kiedy przeniesli produkcje do Dąbrowy i że są na nie reklamacje i teraz nie wiem czy dopłacić i kupić klocki+tarcze ATE czy wybrać np. tanszego o połowe blue printa, nie wnikam o cenach orginałków które są jeszcze 2 razy droższe od ATE.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2008, 18:04
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 2004 136 ps

Postprzez kulca » 3 lis 2009, 20:26

u mnie przetoczenie tarcz rozwiązało problem, teraz jest idealnie
Ostatnio edytowano 3 lis 2009, 20:54 przez kulca, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez dyzioo » 3 lis 2009, 20:40

ja mam konfiguracje tarcze brembo i klocki ATE z przodu... jest super....
Hamulec to najwazniejsza rzecz... nie ma co oszczędzać...!!

Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez michu200 » 4 lis 2009, 01:44

A ja na przodzie mam komplet zimmermann i jest rewelacyjnie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Michu
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting

Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2008, 00:08
Posty: 66
Skąd: Janikowo
Auto: Mazda 6

Postprzez Karol » 4 lis 2009, 02:53

Cinkos mam podobny problem !!!! wlasnie zmienilem klocki na jakies wynalazki ale nie jestem zadowolony .... szukam tarcz nacinanych +klocki ale nie ma nic konkretnego moze panowie dacie jakis namiar www....
Pozdro
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez michu200 » 5 lis 2009, 02:17

Dokładnie mam takie
http://www.allegro.pl/item784322189_tar ... akosc.html
trochę kosztują ale naprawdę warto!!!
Michu
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting

Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2008, 00:08
Posty: 66
Skąd: Janikowo
Auto: Mazda 6

Postprzez Arkadius 73 » 5 lis 2009, 07:57

Witam.Kulca gdzie przetaczałeś tarcze tzn. w Aso czy u pana miecia bo mam drgania na kierownicy przy hamowaniu z prędkości pow.120km/h.
Arkadius 73
 

Postprzez Grucha » 5 lis 2009, 08:17

Arkadius zacznij od wywazenia kół , miałem to samo
Grucha
 

Postprzez Arkadius 73 » 5 lis 2009, 09:29

Spróbuję najpierw wyważyć bo tak właśnie chciałem zrobić i wtedy zobaczę.Dzięki Kristofc za odp.Pozdrawiam.
Arkadius 73
 

Postprzez Arkadius 73 » 5 lis 2009, 23:43

Tarcze przetoczone i problem z głowy.Doważanie nic nie pomogło.
Arkadius 73
 

Postprzez miecio_20071 » 8 lis 2009, 19:18

Witam! Niedawno wymieniłem klocki na tył i lewa felga robi się gorąca po kilku kilometrach. Wydaje mi się że zacisk nie odbija tak jak powinien . Dodam że klocki i tłoczek chodzą lekko. Kręcąc kołem czuję cały czas lekkie tarcie klocków o tarczę. Wydaje mi się jakby płyn nie odpływał i blokuje tłoczek . Zrobiłem takie doświadczenie; odkręciłem odpowietrznik na zacisku i spuściłem kilka kropli płynu i wtedy tłoczek się cofnął ale po pierwszym hamowaniu historia się powtórzyła i zacisk znowu zablokował tarczę. Jeden mechanik mi powiedział że być może wężyk elastyczny spuchł i nie puszcza płynu z powrotem.Co o tym sądzicie czy ta wersja z zapchanym wężykiem ma sens.Inny mechanik owszem to potwierdził ale dodał że w maździe to raczej z tym się nie spotkał.
Początkujący
 
Od: 12 maja 2009, 20:14
Posty: 16
Auto: mazda 6, top kombi 136 MZR CD

Postprzez Doloress » 9 lis 2009, 19:01

Lukas/TRW polecam, bo mają piszczyki... oryginały nie mają i w ten sposób zajeździłem tarcze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 12:32
Posty: 52
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2006 2,0 diesel 143KM

Postprzez andrewtro » 18 lis 2009, 19:55

Troche po nie wczasie odpisuje ale zawsze, może komus przydadzą się moje wypociny.Miałem problem z goracymi felgami, diagnoza tłoczek nieodbija, i co sie okazao błedna diagnoza choc nie do końca. Zapiekło prowadnice i tłoczka tyle że na jednym kole jedno na drugim drugie,.
Po pierwsze klocki i zestaw naprawczy, gumki do przodu 30zł, do tyłu 50zł,
smar miedziany do prowadnic i troche płynu hamulcowego,
rozebrac wyczyscic tarcze przetoczyć
wyczyścić tłoczka pomiedzy gumkami założyć nowe i bardzo ważna rzecz posmarować prowadnice smarem miedzianym i wszystko gra.
2 dni zabawy zwłacza z gumkami na przednie tłoczki, ale jakos poszło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2008, 11:03
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: M6 2,0cd 136mps diesel

Postprzez Yapa » 18 lis 2009, 20:56

kulca napisał(a):przy hamowaniu mi trochę drga kierownica,

wymienia się jak się zrobią za cieńkie
spróbuj przetoczyć, jak jest zapas grubości. jak nie ma trzeba wymienić
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez dziara » 25 lis 2009, 15:41

Tak się podczepię..
Mnie drga kierownica przy hamowaniu z prędkości powyżej 130-150km/h.Samochodem też rzuca w prawo i w lewo (przy gwałtownym hamowaniu ostro szarpie a przy bardzo delikatnym nic się nie dzieje),Koła niedawno wyważone i geometria całego cara zrobiona.Czyżby szwankowały tarcze??I teraz przetaczać czy kupić nowe?Jak ktoś przetaczał w W-wie niech da znać co z ceną za taką usługę i czy warto?Z tego co się orientowałem zamiennik można mieć za ok.200 zł za szt. i to niezły..Kupiłbym nowe ale czeka mnie wkrótce jeszcze wymiana klocków (i to chyba tyłu oraz przodu)..
Pozdr.
dziara
 

Postprzez Arkadius 73 » 25 lis 2009, 15:48

Ja przetoczyłem koszt 120 złociszy za oś robią bez demontażu tarcz.Drgała mi strasznie a teraz koniec tańca kierownicy.Jak chcesz namiar to pisz na pw.Pozdro.
Arkadius 73
 

Postprzez Doloress » 1 gru 2009, 14:40

Z mojego doświadczenia mogę dodać, że bardzo ważnym elementem jest dokładne oczyszczenie miejsca na nową tarczę przed montażem, gdyż wystarczy drobne zabrudzenie i tarcza pracuje " nie w osi" i już miałem "mechaników" którzy kazali z powodu bicia przetaczać nowe tarcze...a było to tylko kwestią błędnego montażu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 12:32
Posty: 52
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2006 2,0 diesel 143KM

Postprzez huskylipa » 8 sty 2010, 15:59

sneer napisał(a):a czy próbowaliście klocków textar?

Klocki te zakładane sa na wypust w mercedesach. miałem je w poprzednim aucie i sprawowały się bez zarzutu. Jedyne co to podobno strasznie sypią-u mnie nie było źle, ale jak zobaczyłem u znajomego, to.. <lol>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2009, 17:58
Posty: 17
Skąd: Gryfino/k.Szcz
Auto: Mazda 626 GW '01 DITD RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6