Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia
Witam! Od miesiąca posiadam mazda6 z 2003r. HB, silnik 2.0 cr.
tak jak w temacie po madzi spodziewałem się lepszego zawieszenia, przy pokonywaniu poprzecznych nierówności samochód dziwnie podskakuje a co do tłumienia zawieszenia jeśli chodzi o dziury to też nie jest dobrze wcześniej miałem galanta z 96r. i wcale w madzi nie jest lepiej:/ samochód ma 145tys\km było sprawdzone i nie było bite a stan licznika aktualny. Na przeglądzie wyszło wszystko ok. żadnych luzów... czy w Tych madziach tak pracuje zawieszenie?? aaa i na wciśniętym hamulcu jest jeszcze gorzej szczególnie z przodu:/:(
tak jak w temacie po madzi spodziewałem się lepszego zawieszenia, przy pokonywaniu poprzecznych nierówności samochód dziwnie podskakuje a co do tłumienia zawieszenia jeśli chodzi o dziury to też nie jest dobrze wcześniej miałem galanta z 96r. i wcale w madzi nie jest lepiej:/ samochód ma 145tys\km było sprawdzone i nie było bite a stan licznika aktualny. Na przeglądzie wyszło wszystko ok. żadnych luzów... czy w Tych madziach tak pracuje zawieszenie?? aaa i na wciśniętym hamulcu jest jeszcze gorzej szczególnie z przodu:/:(
- Od: 26 kwi 2007, 16:32
- Posty: 130
- Skąd: starachowice
- Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM
Aha i jeszcze jedno przy ostrym ruszaniu czy to z włączoną kontrolą trakcji czy bez niej samochód podskakuje zamiast kręcić na piska:D
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
- Od: 26 kwi 2007, 16:32
- Posty: 130
- Skąd: starachowice
- Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM
syberek1 napisał(a):Aha i jeszcze jedno przy ostrym ruszaniu czy to z włączoną kontrolą trakcji czy bez niej samochód podskakuje zamiast kręcić na piska:D
Tak ma wiele samochodów, zależnie od rodzaju podłoża.
PS
Co do palenia gum to w KOSZu jest/był fajny filmik instruktarzowy
Moim zdaniem za mało lejesz oleju pod gumy
co do palenia gum problem rozwiązany zmieniłem opony i ju ok ale ta zawiecha mnie denerwuje <wnerw>wytłumie nadkola może będzie trochę lepiej
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
- Od: 26 kwi 2007, 16:32
- Posty: 130
- Skąd: starachowice
- Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM
Jak depne w gaz ostro, to zalezy jaka nawierzchnia, raz ladnie wpada w poslizg a nieraz szarpie.
Zwiazane jest to z tym, ze caly moment, ktory przekazywany jest na kola probuje obrocic silnikiem i calym osprzetem w przeciwna strone.
Poniewaz jak wiadomo tarcie statyczne jest wieksze od kinetycznego, to podczas uslizgu kola/kol tarcie sie zmniejsza i silnik lekko wraca na swoje miejsce, pozniej jak zlapie przyczepnosc, to sily mocniej przechylaja silnik i tak sie to odbywa w kolko.
W napedzie tylnym mniejsze sily dzialaja na silnik, bo przekladnia glowna zwiekszajaca moment znajduje sie z tylu i mniejszy moment obraca silnikiem (akcja – reakcja).
Stad w tylno napedowym samochodzie jest to zjawisko mniej wystepujace.
Podskakiwanie samochodu na nierownosciach.
To zalezy co masz na mysli mowiac nierownosci, ja u siebie zauwazylem zmniejszenie odczuwania dziur gdy zmienilem kola na zimowe (czesto jezdze w gory) o wyzszym profilu. Jakos tak sie zrobilo bardziej komfortowo poprzednie mialem 205/50 R 16 teraz mam 195/65 R 15.
Po takim przebiegu jak masz, to pewnie juz amortyzatory wymagaja wymiany (o ile nie byly wymieniane)
Pozdrawiam
Zwiazane jest to z tym, ze caly moment, ktory przekazywany jest na kola probuje obrocic silnikiem i calym osprzetem w przeciwna strone.
Poniewaz jak wiadomo tarcie statyczne jest wieksze od kinetycznego, to podczas uslizgu kola/kol tarcie sie zmniejsza i silnik lekko wraca na swoje miejsce, pozniej jak zlapie przyczepnosc, to sily mocniej przechylaja silnik i tak sie to odbywa w kolko.
W napedzie tylnym mniejsze sily dzialaja na silnik, bo przekladnia glowna zwiekszajaca moment znajduje sie z tylu i mniejszy moment obraca silnikiem (akcja – reakcja).
Stad w tylno napedowym samochodzie jest to zjawisko mniej wystepujace.
Podskakiwanie samochodu na nierownosciach.
To zalezy co masz na mysli mowiac nierownosci, ja u siebie zauwazylem zmniejszenie odczuwania dziur gdy zmienilem kola na zimowe (czesto jezdze w gory) o wyzszym profilu. Jakos tak sie zrobilo bardziej komfortowo poprzednie mialem 205/50 R 16 teraz mam 195/65 R 15.
Po takim przebiegu jak masz, to pewnie juz amortyzatory wymagaja wymiany (o ile nie byly wymieniane)
Pozdrawiam
Hmm właśnie te amory ile kosztuje komplet?? i jakiej firmy najlepiej proszę o opinie po wymianie założyłem zimówki ale w rozmiarze 205/60/R16 zmieściły sie jest lepiej ale i tak myślałem że będzie w madzi bardziej komfortowo
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
- Od: 26 kwi 2007, 16:32
- Posty: 130
- Skąd: starachowice
- Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM
Przody 372 zł szt tył 383 zł szt ( oryginał – KYB ) Podałem cene do diesla w/g swojego numeru VIN.....syberek1 napisał(a):właśnie te amory ile kosztuje komplet
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Przody 372 zł szt tył 383 zł szt ( oryginał – KYB ) Podałem cene do diesla w/g swojego numeru VIN.....syberek1 napisał(a):właśnie te amory ile kosztuje komplet
W Intercarsie, Excel-G na przód kosztują tyle, ile podałeś (rozumiem, że ceny za szt.?), ale tył jest o ponad 100PLN tańszy... Nie machnąłeś się z ceną? Albo tam jest jakaś promocja?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):W Intercarsie, Excel-G na przód kosztują tyle, ile podałeś
To co napisałem są to ceny z EPC mazdy ( aktualizacja z przed tygodnia ) oczywiscie za sztukę.
Raczej tak , do szóstek jeszcze nie schodzą amory , przody wymieniałem tylko raz , trzeba jeszcze poczekac .Maciej Loret napisał(a):Albo tam jest jakaś promocja
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Od niedawna posiadam Mazdę 6 diesel kombi z roku 2003, przebieg 116 tys. km.
Auto sprowadziłem z Niemiec, więc nie jest wytłuczone, ale mimo to mam wrażenie że przednie amortyzatory nie trzymają najlepiej.
Objawia się to tym, że podczas przejazdu po dłuższych nierównościach auto trochę się buja wzdłużnie. W moim drugim aucie, staruszce Maździe 626 z roku 1991 zamontowałem jakiś czas temu gazowo-olejowe KYB i wg mnie jest lepiej.
Być może jestem trochę przewrażliwiony i taka jest specyfika szósteczki...
Dodam, że podczas przeglądu wypadły dobrze (75% skuteczności), jednak nie mam zbytniego zaufania do takich badań.
Czy ktoś doświadczenia z wymiany amorków przednich w M6?
Niestety nikt z moich znajomych nie ma podobnej 6, więc nie mam okazji organoleptycznie sprawdzić :–)
pozdr
Marek
Auto sprowadziłem z Niemiec, więc nie jest wytłuczone, ale mimo to mam wrażenie że przednie amortyzatory nie trzymają najlepiej.
Objawia się to tym, że podczas przejazdu po dłuższych nierównościach auto trochę się buja wzdłużnie. W moim drugim aucie, staruszce Maździe 626 z roku 1991 zamontowałem jakiś czas temu gazowo-olejowe KYB i wg mnie jest lepiej.
Być może jestem trochę przewrażliwiony i taka jest specyfika szósteczki...
Dodam, że podczas przeglądu wypadły dobrze (75% skuteczności), jednak nie mam zbytniego zaufania do takich badań.
Czy ktoś doświadczenia z wymiany amorków przednich w M6?
Niestety nikt z moich znajomych nie ma podobnej 6, więc nie mam okazji organoleptycznie sprawdzić :–)
pozdr
Marek
Ostatnio edytowano 19 kwi 2012, 21:28 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawa tematu
Powód: poprawa tematu
- Od: 26 sty 2008, 23:59
- Posty: 93
- Skąd: Warszawa, Łódź
- Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)
amra1973 napisał(a):kombi
amra1973 napisał(a):auto trochę się buja wzdłużnie
myślę że dołożenie do tego masy o prawie 400kg wiekszej da właśnie taki efekt.
Ciężko cokolwiek odpowiedzieć na podstawie czyichś odczuć
Szóstka ma zawieszenie wielowahaczowe ( zupełnie inaczej sie prowadzi niz starsze modele ) trzeba sie przestawic , po roku jazdy szóstką nie widze lepszego auta dla siebie – jest boska to zupełnie inna bajka niz 626.amra1973 napisał(a):Być może jestem trochę przewrażliwiony i taka jest specyfika szósteczki...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
To fakt ze auto jest ciezsze i ma innego typu zawieszenie, ale mimo wszystko chyba powinno byc lepiej :–)
Nie daje mi to spokoju... albo sie przekonam ze inne maja tak samo, ale wymienie amorki na gazowo-olejowe kyb.
Nie daje mi to spokoju... albo sie przekonam ze inne maja tak samo, ale wymienie amorki na gazowo-olejowe kyb.
- Od: 26 sty 2008, 23:59
- Posty: 93
- Skąd: Warszawa, Łódź
- Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)
Prezzi napisał(a):ale chyba ten typ tak ma ?
To chyba miałeś wymieniane u niemca, bo to właśnie gumy tak skrzypią na hopkach...
Jak w Fabii – na forum Skody był nawet taki wątek: "Skrzypi jak stara kanapa".
Pozdor Myjk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6