Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez PinkyDinki » 30 kwi 2013, 19:07

Witam, mam problem, a mianowicie dziś chciałem wymienić wahacze przednie dolne proste. zakupiłem takowe i zabrałem się za rozbiórkę. Wszystko ładnie sprawnie do momentu kiedy to nie porównałem wahaczy. Okazało się że sworzeń w moim wahaczu jest to tuleja fi 30 a w zakupionym stożek! więc pojechałem do sklepu gdzie kupowałem i mówię kolesiowi że to nie taki. Koleś poszukał w katalogach i mówi że tylko taki jest nawet pokazał mi schemat do zawieszenia do mojej mazdy GY i faktycznie nic takiego nie ma. Pomyślałem że może się ściąga tą tuleje. Próbowałem z kolegą i ściągaczem i grzaliśmy palnikiem i nic (wszystko w granicach zdrowego rozsądku tak aby dało się w razie niepowodzenia założyć z powrotem do mazdy).
W związku z powyższym proszę o pomoc. Czy ktoś się spotkał lub miał podobną sytuację? Jak tak to jak ją rozwiązał. Bo na chwilę obecną nie wiem czy da się tą tuleje zdemontować/ dokupić lub gdzie kupić właściwy wahacz. Załączam zdjęcia mojego wahacza.
Załączniki
20130430_134523.jpg
20130430_134632.jpg
Początkujący
 
Od: 13 maja 2012, 21:55
Posty: 12
Skąd: Miechów
Auto: Mazda 6 Kombi
2.0 121kM 2004r

Postprzez Kety » 30 kwi 2013, 19:53

Mialem to samo, tuleja nie chciala za cholere zejsc. Poszlo takim wielkim sciagaczem (chwytasz za tuleje i wkrecasz srube ktora wypycha sworzen). Powodzenia :)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez PinkyDinki » 30 kwi 2013, 20:00

Czyli to musi zejść i będzie pasować do standardowego wahacza ze stożkiem? bo plan był taki że utnę sworzeń i wtedy wybije na chama ale bałem się że jak się okaże że to nie spasuje do samochód uziemiony, ale jak mówisz że ma zejść to zaryzykuje. Dzięki za odzew i pomoc.
Początkujący
 
Od: 13 maja 2012, 21:55
Posty: 12
Skąd: Miechów
Auto: Mazda 6 Kombi
2.0 121kM 2004r

Postprzez Kety » 30 kwi 2013, 20:16

Ja mialem wahacz Moog czy jakos tak i tez sie zdziwilem ze nie pasuje. Mielismy cale szczescie taki przemyslowy sciagacz. Najpierw krecilismy kluczem a potem jak juz nieszlo reka to walilismy w klucz mlotkiem :p i nagle puscilo :)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez leh » 1 maja 2013, 14:22

Witam
Czy ktoś ma może jakiś pomysł co może być źródłem tłuczenia/walenia w przednim zawieszeniu (konkretnie prawa strona-tak na ucho)? Sprawdziłem wszystkie tuleje i sworznie, dwa razy byłem na szarpakach (diagnosta nic nie znalazł), wymieniłem poduszkę olejową bo wypluła cały olej i myślałem, że to może ona ale niestety tłucze dalej. Sprawdzałem też czy sanki/wózek jest dokręcone i tez jest ok.... Tłucze nie zawsze i nie koniecznie na głębokich dziurach, bywa i tak, że ubytek głębokości powiedzmy 5cm i wali jak wpadnie opona. Tak jak pisałem powyżej, nie jest to pukanie tylko głuche walnięcie/łupnięcie...
Z góry dzięki za wszelkie sugestie
leh
 

Postprzez leszekn » 1 maja 2013, 16:13

Mnie przychodzi na myśl, że to może być łącznik stabilizatora. W momencie kiedy ten przegub, taka mała kulka wypada z tego "koszyczka" to walnie właśnie takim łupnięciem. Może się tak zdarzyć jak samochód tylko przechyli się w jedną stronę. Ale na kanale powinniście to zauważyć, więc tylko proponuje się upewnić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 20:05
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6
2.0 CiTD 136 KM
2003r.

Postprzez Kety » 1 maja 2013, 20:26

Ja ostatnio walczylem ze stukaniem. Szarpalismy wszystko i okazalo sie ze uderzal stabilizator o bude <cisza> Dzialo sie tak dlatego ze glupi mechanicy zalozyli laczniki stabilizatora nie od tego modelu <glupek2> wygladaly tak samo lecz byly o 1cm krótsze od oryginalnych. Po wymianie lacznikow na dluzsze, stabilizator poszedl troche w dol i przestal stukac o bude na nierownosciach
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez swirek2001 » 1 maja 2013, 21:19

Witam,
Mam problem z tłuczeniem, wydobywającym się z lewego przedniego koła(przynajmniej tak mi się wydaje).
Tłuczenie nie jest metaliczne, bardziej jakbym jechał na kapciu, i pojawia się głównie przy prędkościach > 70 km/h. Oczywiście ciśnienie w oponie sprawdziłem, dwóch różnych mechaników nic złego w zawieszeniu nie widzi ale samo tłuczenie słyszy. Opona została sprawdzona i jest ok, nie jest jakaś jajowata, nie ma guzów czy czegoś takiego. Ma może ktoś pomysł co to może być albo chociaż jakiś punkt zaczepienia dla "speców"?
Początkujący
 
Od: 18 maja 2009, 21:34
Posty: 14
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 (1,8 GG, 2002)

Postprzez Kety » 1 maja 2013, 21:25

moze lozysko?
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez swirek2001 » 1 maja 2013, 22:04

Łożysko w tym kole bylo już raz wymieniane ok 60000 kilometrów temu i wtedy objawy były inne a dzwięk bardziej metaliczny.
Początkujący
 
Od: 18 maja 2009, 21:34
Posty: 14
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 (1,8 GG, 2002)

Postprzez leh » 1 maja 2013, 22:30

Dzięki za podpowiedzi ale niestety 10 nie padła:) Lącznik stab sprawdzony (oczywiscie na tyle na ile można go sprawdzić "domowymi sposobami") sam stabilizator tez nie był w ostatnim czasie ruszany więc raczej "to nie to" Nie mogę niestety znaleźć żadnego "klucza" kiedy takie tłuczenie wystąpi tzn mogę wjechać w tą samą dziurę, z jednakową prędkością kilka razy i raz walnie a innym razem nie... Co dziwne wydaję mi się ze łupnięcie pojawia sie raczej tylko przy małych prędkościach (20-4okm/h – tylko nie piszcie mi żebym w takim razie pokonywał dziury z większą prędkością... :D ) Jeśli by komuś coś jeszcze przyszło do głowy to będę wdzięczny
leh
 

Postprzez danielguliwerek » 15 maja 2013, 10:47

mam problem bo mechanik mowi ze trzeba kołyske opuszzczac cala by ja jakos wymienic z tym ze jakas sruba mu sie nie chce odkrecic i boi sie ze ja urwie.... jakies pomysly ??

TUleja na wahaczu gdzie znajduje sie tylko jedna tuleja. ( bo na drugim sa dwe tuleje ) taka duza okolo 70mm
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez mądry » 15 maja 2013, 22:41

Dobrze oczyścić z rdzy, spryskać jakimś odrdzewiaczem i dobrym kluczem odkręcać. Ja u siebie wszystkie śruby odkręcałem kluczem nasadowym i na metrowej przedłużce bo inaczej nawet nie chciały drgnąć...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Hexar » 3 lip 2013, 09:46

Witam,
problem moj polega na ``tarciu`` ( jakby słabym pukaniu) w przednim kole na delikatnych łukach powyżej 60km/h. tylko nie mam pojęcia co to może być? czy możliwe jest żeby zaczynal się luz na łożysku- chociaż nie jest on wyczuwalny na podnosniu przy ruszaniu kołem we wszyskich kierunkach?. Łożyska byly wymieniane 40 tyś km temu. Przegub to raczej nie bo tylko na pełnych zakrętach byłyb odczuwalny i dźwięk jakby przeskakiwania i turkotania. Sworzęń wahacza tez chyba raczej nie bo ostanio bylem u mechcnika sprawdzil wszytsko i nic nie wykrył. A owe tarcie zaczelo sie jakos 2 tygodnie po wizycie u niego.

Czy ktoś ma jakiś pomysł albo mial podobny problem? z góry dzieki za odpowiedź :)
Hexar
 

Postprzez Rafila » 13 lip 2013, 18:33

Witam
Od pewnego czasu coś mi stuka z przodu samochodu. Jest to lekki stukot, słyszalny przy powolnej jeździe. Sprawdziłem zawieszenie (w dwóch stacjach obsługi) – ok. Następnie sprawdziłem zawieszenie tłumika -ok. Przesmarowałem "lunetę" – nie pomogło. Wymieniłem prawą poduszkę silnika – bez poprawy. Ostatnio na równej drodze zauważyłem, że podczas lekkiego dodawania gazu (gdy silnik zaczyna ciągnąc) słychać stuki i czuć drgania na drążku zmiany biegów. Czy te objawy mogą wskazywać na uszkodzoną dolna poduszkę silnika?
Dzięki za sugestie.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2008, 09:46
Posty: 8
Skąd: Lubań
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM, 2003r

Postprzez bl@ck » 31 lip 2013, 08:50

Witam

Zazwyczaj gdy mam problem z Mazdą wystarczy że wpadnę na forum, poczytam i odpowiedź znajduje bez zbędnych pytań, więc duży + dla Was.
Ten wątek czytam juz 2gi raz i mam pytanko gdzie mogę kupić łożysko górnego mocowania amortyzatora GJ6E3438X, wszędzie gdzie pytam odbijam się z informacją że tylko oryginał na zamówienie cena ok 180zł/szt. Wręcz niewyobrażalne jest żeby nie było zamienników. Jeśli ktoś jest rozeznany w tym temacie proszę o podpowiedz, bo samochód już 3 dzień stoi rozebrany <płacze>


.
W mechanice samochodowej jestem zielony, więc piszcie drukowanymi literkami ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2008, 21:05
Posty: 16
Auto: Mazda CX5 KF 2,5Pb AWD

Postprzez Kety » 31 lip 2013, 09:20

Rafila napisał(a): że podczas lekkiego dodawania gazu (gdy silnik zaczyna ciągnąc) słychać stuki i czuć drgania na drążku zmiany biegów
To moze byc kolo dwumasowe. Jaki przebieg auta?
A co do stukow po wizycie u mechanika...nie wymienial czasem lacznikow stabilizatora z przodu? U mnie zdazylo sie ze machanik zalozyl za dlugie (wygladaja tak samo z tym ze byly kilka cm dluzsze) i efekt byl taki ze stabilizator ocieral, uderzal o podwozie.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez mardab » 5 sie 2013, 19:59

Witam.

Podczas badania technicznego diagnosta zauważył że przy przednim prawym kole osłonę gumową od sworznia wahacza dolnego jest pęknięta i że wahacz będzie niedługo do wymiany. Koleś ma warsztat obok więc się zapytałem ile to coś kosztuje a on sprawdził w systemie i stwierdził że 1200zł + za wymianę 150. Sprawdzam w internecie po różnych sklepach ale nie wiem dokładnie jaka to cześć. Niestety nie miałem czym zrobić zdjęcia ale chyba chodzi o to:

Obrazek

Gdybym znalazł zdjęcie całego zawieszenia od spodu to bym wiedział na pewno która to część. Tam przy kole na dole są dwie takie gumy od dwóch różnych części i pęknięta jest ta bliżej tyłu samochodu.
Możecie polecić jakiś dobry zamiennik?
Początkujący
 
Od: 6 mar 2013, 22:54
Posty: 17
Auto: Mazda 6 2.0 LFF7 108kw benzyna+LPG 2006r

Postprzez Kety » 6 sie 2013, 15:44

To jest wahacz dolny prosty. Caly kosztuje w zamienniku ok 300zl. Sworzen chyba nie jest wymienny, choc moze sie myle. Poszukaj na allegro. Ale jeszcze rada taka, jesli sworzen jest jeszcze sprawny, nie ma luzow i nie stuka, to podnies auto i zabezpiecz te peknieta gumke. Wez np gume z detki rowerowej , obwiaz i sciagnij zipem u gory i u dolu. Powinno wytrzymac jakis czas (kilka miesiecy a przy szczesciu moze lat :p) Ja tak zrobilem. Wymienilem na wahacz moog za 300zl i gumka pekla po roku :/ zabezpieczylem guma i smigam juz tak pol roku :)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez bzycus » 10 sie 2013, 19:46

No i mnie też problem dopadł (albo zbyt wyczulony jestem). Od jakiegoś czasu mam dziwny, cichy, głuchy stuk w przednim lewym kole na którego występowanie nie ma reguły. Na nierównościach tego nie słychać za to na prostej drodze jak najbardziej. Pierwszy raz zauważyłem to na autostradzie... droga prosta a tu nagle jakieś pukanięcie przy minimalnej, niezauważalnej i niemal niewyczuwalnej nierówności. Podjechałem dziś na stację diagnostyczną, wytrzepali zawieszenie masakrycznie ale nic nie znaleźli, zero luzów. Najprawdopodobniej w poniedziałek podjadę do mazvagtechu (dzisiaj mieli full na warsztacie) i mam nadzieję, że coś znajdą. Może któryś z forumowiczów ma jakieś sugestię co to może być?
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Początkujący
 
Od: 7 cze 2013, 19:43
Posty: 12
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 6
2.0 141KM
2002r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6