W trakcie przyspieszania wyskakuje 5 bieg

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez magicadm » 20 cze 2008, 10:26

Jaksa napisał(a):koszt rzedu 3000 zł ( i masz cały czas stare inne biegi – wymieniasz tylko V

A inne biegi też "siadają"???

Jaksa napisał(a):Obecnie zakupiłem skrzynie do CiTD dla klienta po 40 tysiach

W Twoim wypadku sprawdzona skrzynia z wiarygodnym przebiegiem to faktycznie lepsze wyjście :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 20 cze 2008, 12:05

magicadm napisał(a):A inne biegi też "siadają"
Zalezy od przebiegu auta , wiem jedno ... nie opłaca się remontowac skrzyn.
magicadm napisał(a):W Twoim wypadku sprawdzona skrzynia z wiarygodnym przebiegiem to faktycznie lepsze wyjście
Dlatego proponuję takie rozwiazanie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Gawro57 » 20 cze 2008, 23:09

Ponawiam pytanie.
W nawiązaniu to tematu to czy w Waszych mazdach 6 diesel gdy się przytrzyma ręką lewarek na piątym biegu ( oczywiscie w czasie jazdy) to u mnie wystepują bardzo odczuwalne drgania na lewarku ale gdy zdejme rękę to nie widać aby dźwignia drżała. ?
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2006, 12:37
Posty: 87
Skąd: Głogów
Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback

Postprzez zdzich44 » 20 cze 2008, 23:49

Gawro57 napisał(a):Ponawiam pytanie.
W nawiązaniu to tematu to czy w Waszych mazdach 6 diesel gdy się przytrzyma ręką lewarek na piątym biegu ( oczywiscie w czasie jazdy) to u mnie wystepują bardzo odczuwalne drgania na lewarku ale gdy zdejme rękę to nie widać aby dźwignia drżała. ?


A zapomniałem napisać, dzisiaj to sprawdziłem. :) Baaardzo delikatnie poniżej 2000 obr/min, w zasadzie można powiedzieć, że nie ma żadnych drgań na lewarku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez MM » 5 lip 2008, 19:42

Gawro57 napisał(a):Ponawiam pytanie.
W nawiązaniu to tematu to czy w Waszych mazdach 6 diesel gdy się przytrzyma ręką lewarek na piątym biegu ( oczywiscie w czasie jazdy) to u mnie wystepują bardzo odczuwalne drgania na lewarku ale gdy zdejme rękę to nie widać aby dźwignia drżała.



U mnie jest dokładnie tak samo, jeśli dobrze Cie rozumiem, tzn. na V biegu trzymając reke na lewarku i lekko dodajac i zdejmując na przemian dzwignie gazu, odczuwam dość spore nie tyle drgania co luz (tzw. lewarek biegów rusza sie przód-tył) i jest to nawet widoczne nie trzymając reki na lewarku. Co ciekawe, na IV biegu i niższych biegach lewarek nawet nie drgnie, – problem dotyczy tylko V'tki

Jaksa – czy jesteś w stanie postawic diagnoze ??

pzdr
MM
 

Postprzez hilar » 12 lip 2008, 17:10

U mnie lewarek wyraźnie drży gdy pchnę go lekko do przodu i trzymam w tej pozycji (tylko na piątym biegu)
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 18:00
Posty: 23
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 Diesel 121 PS 2003r

Postprzez Gawro57 » 12 lip 2008, 21:24

To drżenie dźwigni to japończyki wymyślili chyba specjalnie – aby nie trzymć ręki podczas jazdy na lewarku tylko na kierownicy :)
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2006, 12:37
Posty: 87
Skąd: Głogów
Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback

Postprzez zetek » 12 lip 2008, 21:33

Ja bym stawiał z tym piątym biegiem na małą ilośc oleju w skrzyni lub wyjechane koło lub synchronizator piątego biegu
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez D4vor » 15 lip 2008, 21:42

Witam
jutro oddaje samochod do warsztatu wlasnie z tym problemem. Na szczescie auto jest na gwarancji, ale nie wiem jak mi to zrobia angielscy fachowcy. Jakie sa mozliwosci nawrotu tych "wyskokow" po naprawie i czy z przebiegiem 200tys mozna ja remontowac czy tylko wymienic? A moze jakas regulacja luzow lub czegos pomoze? A te 200 zrobil w 3 lata i cos bylo robione w skrzyni bo mam w ksiazce odnotowane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 21:14
Posty: 30
Auto: Mazda6 2.0 CiTD TS 136KM 2005

Postprzez szczypior » 18 lip 2008, 16:56

Jesli ktos rozwiaze ten problem z tymi drganiami lewarka to prosze o podpowiedz. Moj tez drzy nawet to slysze i chcialbym cos z tym zrobic???????? POZDRAWIAM.
szczypior
 

Postprzez Blaster7 » 31 lip 2008, 09:26

Mój też drży ;D
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez darrecki » 1 sie 2008, 00:46

ArturoDay napisał(a):witam

oddaje auto w poniedzialek do warsztatu by zrobili mi ta "piantke" przyjemnosc bedzie mnie kosztowala 825funtow w tej cenie maja wymienic synchronizator, sprzenglo i kolo masowee mechanik sie uparll trudno sie mowii angielskie podejscie do pracy auto maja robic caly tydzienn ( 79880 mil to 130tys km czy jest sens wymieniac sprzenglo i kolo masowe przy takim przebieguu ??? )


Lepiej popytaj o szczegoly, bo samo sprzeglo z wymiana to prawie 600 funtow. Do tego cena kola 2masowego tez cos kolo 600. Wiec bez dotykania skrzyni wychodzi z palcem w tylku ponad 1000. Wiem, bo sam robilem w lutym.
No chyba ze to zwykly warsztat i czesci nie mazdowskie, to moze bym jakos uwiezyl w ta cene (ale i tak bez rozbierania skrzyni)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez makj1 » 5 wrz 2008, 20:02

I co próbował w końcu ktoś zrobić z tym V biegiem wypadającym ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 14:45
Posty: 60
Skąd: Łódź
Auto: mazda 6 kombi,CiTD 136PS

Postprzez Enduro » 11 paź 2008, 01:08

witam!
mam do odsprzedania za 1000 pln
skrzynie do diesla, 5 biegow po ok. 70 tkm.
jesli ktos potrzebuje...
to prosze o kontakt.
ale skrzynia jest w niemczech, okolica Lotte
pozdr.
enduro
Ostatnio edytowano 26 mar 2009, 22:01 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez majchi » 26 mar 2009, 19:04

Witam
Widze ze nikt sie konkretnie nie umie wypowiedziec co do tematu
Mam ten sam problem w Mazdzie 626 2.0D Comprex. Dzis podczas jazdy pierwszy raz wypadla mi piatka, teraz sie dzieje tak za kazdym razem gdy dodaje gazu.
Z tego co tu panowie piszecie musze wymienic skrzynie. Czy moze dalo by sie to jakos naprawic?
Początkujący
 
Od: 16 lis 2008, 11:48
Posty: 12
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex '97

Postprzez krisu80 » 31 maja 2009, 23:54

Ja tez mam podobny problem tyle ze po raz drugi!!! Nie wiem czym to jest spowodowane ale to bardzo dziwna sprawa z tym V biegiem. Mam mazde6 diesla od 3 lat. Po okolo 100tys pojawil sie problem przesuwania sie dzwigni przod tyl przy wciskaniu i zwalnianu gazu i to wlasnie byl chyba poczatek czegos bo za jakis czas przy przyspieszaniu piatka zaczela wyskakiwac. Nie chcialem sie bawic w remonty skrzyni i jak mi doradzono wymienilem ja na dobra. Dzisiaj minelo okolo roku od wymiany i okolo 40tys kilometrow. Jakis czas temu dzwignia znowu zaczela sie przesowac ale myslalem ze moze troche jestem przewrazliwiony no i wlasnie dzisiaj w trakcie powrotu z nad morza piatka ponownie wyskoczyla:( Co jest grane i czemu tak sie dzieje nie mam pojecia ale pewne jest ze na pewno nie powinno sie tak stac po 40tys.
Początkujący
 
Od: 31 maja 2009, 23:44
Posty: 6

Postprzez makj1 » 1 cze 2009, 20:19

Najlepsze jest to że w servisie nic o tym nie wiedzą, przynajmniej w Łodzi jak się ostatnio dowiadywałem, a przecież już kilka osób z forum zgłaszało tu taki problem. Jeździ już 6 od groma, albo ASO rżnie głąba, albo te pare osób co tu się dołączyli do tematu mają wielkiego pecha. Może da się to naprawić bez wymiany skrzyni, bo jaki sens kupować za ciężkie pieniądze następną która po paru tys.km będzie robiła tak samo. Idzie się naprawde wk...ć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 14:45
Posty: 60
Skąd: Łódź
Auto: mazda 6 kombi,CiTD 136PS

Postprzez czyczu » 1 cze 2009, 22:02

A myślałem że to tylko ja mam taki problem <lol> Dzisiaj wyskoczył mi V bieg już po raz drugi :( Czasami mam także problem (haczy) ze zmianą biegu z 3 na 4 i odwrotnie :(
Ja obstawiam niski poziom oleju (mam spory wyciek :/)
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2009, 13:49
Posty: 56
Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.

Postprzez krisu80 » 4 cze 2009, 11:26

Ja tez obstawiam( z nadzieja na niski poziom oleju) bo tez mam wyciek tak wiec miejmy nadzieje ze to to. Odezwe sie za jakis czas jak uzupelnie olej. Da =m znac co i jak
Początkujący
 
Od: 31 maja 2009, 23:44
Posty: 6

Postprzez Enduro » 4 cze 2009, 11:31

krisu80 napisał(a):Ja tez obstawiam( z nadzieja na niski poziom oleju) bo tez mam wyciek tak wiec miejmy nadzieje ze to to. Odezwe sie za jakis czas jak uzupelnie olej. Da =m znac co i jak

prawda jest brutalna!
ale wg. mnie dolanie oleju lub jego wymiana nie zalatwi sprawy,
bo to nie automat!
w manualu to generalnie kwesja mechaniki i to ona kuleje (wodziki)
ale oczywiscie trzymam:
za was, za wasze auta i za wasze rodziny kciuki
no i oczekuje informacji, co do w/w naprawy...
pozdr
E ;)
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6