Przeciez opisywałem gdzie jest problem – własnie tam ( na łaczeniu wielowypustu) smaruje sie kolumne , w tej chwili nie ma stukania bo widocznie w obecnym ustawieniu jest smar ktory wytłumia stuki.miniu napisał(a):przestawiłem delikatnie ułożenie kierownicy w pionie i poziomie. Jak ręką odjął
Stuki w układzie kierowniczym (smarowanie wielowypustu)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
A moze wiesz Jaksa w czym u mnie tkwi problem?
Nie ma to jak diagnoza przez wąchanie literek z monitora...Sebal napisał(a):A moze wiesz Jaksa w czym u mnie tkwi problem?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
"Sebal napisał:
No właśnie – ja sie już od dłuższego czasu nie mogę uporać ze stukami od lewego koła. Napewno nie jest to zawieszenie. Sprawdzałem w dwóch niezależnych serwisach i całe zawieszenie jest w bardzo dobrym stanie. Podejrzewam i nie tylko ja przekładnie kierowniczą. Może właśnie luz jest gdzieś na krzyzaku? Mam nadzieje że nie będe musial wymieniać całej maglownicy . "
Pisałem wcześniej co moją Madzie boli a dla tych co nie chcą sięgnąc wzrokiem troszke wyżej to powtarzam (tekst powyżej).
Pozdrawiam
No właśnie – ja sie już od dłuższego czasu nie mogę uporać ze stukami od lewego koła. Napewno nie jest to zawieszenie. Sprawdzałem w dwóch niezależnych serwisach i całe zawieszenie jest w bardzo dobrym stanie. Podejrzewam i nie tylko ja przekładnie kierowniczą. Może właśnie luz jest gdzieś na krzyzaku? Mam nadzieje że nie będe musial wymieniać całej maglownicy . "
Pisałem wcześniej co moją Madzie boli a dla tych co nie chcą sięgnąc wzrokiem troszke wyżej to powtarzam (tekst powyżej).
Pozdrawiam
Witam! Mam pewien problem który próbuje rozwiązać już od jakiegoś czasu. Posprawdzałem cale zawieszenie – żadnych luzów. Kolumnę kierowniczą też bym odrzucił bo objaw mi troche nie pasuje do tych "standardowych" stuków mazd 6. Podczas manewrowania na parkingu czuć stuknięcia, przeskakiwania na kole kierownicy i na pedale hamulca ale dopiero przy samym końcu skrętu kierownicy ( max. skręcone koła). Również podczas przejeżdżania z małą prędkością przez nierówności ale tylko na skręconych kołach i tylko jak lewe koło wjedzie na nierówność czuć te stuki, przeskoki. Również pojawia się to jak zahamuje na skręconych kołach i samochód przysiada. Co to może być? Jedyna rzecz której nie sprawdzałem to mocowanie mcphersona i maglownica.
Sebal napisał(a):objaw mi troche nie pasuje do tych "standardowych" stuków mazd 6
A mi się wydaje, że to standard. Jaksa pisał o tej "właściwości"
PS
U mnie chyba to samo
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
:–) obstawiam – lewy wachaczyk stabilizatora + standard w kolumnie kierownicy :–) daj znać co to było , a być może z tym przeskakiwaniem kierownicy na skręconych kołach to jest po prostu – brak zbieżności
- Od: 16 paź 2007, 21:43
- Posty: 32
- Skąd: wRZESZCZ
- Auto: 6 136
U mnie w Fabce też mam właśnie takie stuki. Problematyczny okazuje się być czujnik ABSu. Objaw występuje zazwyczaj przy małych prędkościach, częściej przy skręconych kołach. Stukanie to nic innego jak system ABSu odbijający pedał. Dlatego stuki czuć u mnie na kierownicy i na pedale hamulca. Koszt wymiany razem z czujnikiem (przód) to w Fabce 140 zł (ASO).
Pozdor Myjk
Miałem coś podobnego dwa razy w primerze WP11 (przypadłość tego modelu). Nawet nie sam czujnik, a kabel czujnik-sterownik ABS. Wskutek utlenienia zwiększał się opór i sterownik świrował. Po przekroczeniu pewnej wartości wyświetlał błąd. Mam nadzieję, że to nie ujawni się jako przypadłość szóstek za parę lat...
Peteros
- Od: 23 cze 2004, 14:44
- Posty: 132
- Skąd: WRO
- Auto: M6CR '07 i BG '91
tez tak miałem, kolega poradził mi.... odblokowac kierownicę ,pare razy pociagnać szybko dół -gora, pozniej na boki, i nastepnie szybko kierowniaca w prawo i w lewo. zablokowac kierownicę- mi pomogło
Mazda 6
No u mnie ruszanie w rózne strony kierownica nie pomaga . Stuki na pedale hamulca nie pochodzą napewno od ABS ponieważ są zbierzne ze stukami na kierownicy i powstają równiez podczas postoju kiedy ABS nie działa. Zawieszenie sprawdziłem w 3 róznych zakładach mechanicznych na szarpakach i manulanie. Wszyscy mechanicy stwierdzili że końcówki, tuleje, sworznie i co tam jeszcze jest jest w stanie idelanym – zero luzów. W przyszłym tygodniu czeka mnie przegląd więc karze chyba wymontować kolumne kierowniczą, nasmarować ją i dokładnie sprawdzić. Jak to nie pomoże to albo co jest z maglownicą albo z mocowaniem mcphersona. Acha tak przy okazji szukając xródła moich problemów zaglądałem przy pedałach do krzyżaka. Wyglada jak nowy i nie czuć na nim luzów ale poniżej krzyżaka jest taka "gruszka" ogumowana czy coś takiego. Co to jest? może tam coś się posypało?
Sebal napisał(a):powstają równiez podczas postoju kiedy ABS nie działa.
Skąd wiesz że nie działa? Skoro jest coś popsute, to może działać nawet podczas postoju.
Jeśli nie byłoby czuć na pedale hamulca, to można by obarczyć za to pompę wspomagania,
a tak, tylko ABS mi przychodzi na myśl.
Pozdor Myjk
Wydaje mi się że to jednak nie bedzie ABS. Zrobiłem już dobrze ponad 100 tysięcy km rożnymi samochodami z ABS i wiem jak czuć go na pedale hamulca. To są takie stuki jak gdyby uszkodzona była końcówka drązka kierowniczego i gdyby nie to że była wiele razy sprawdzona to dałbym sobie ręke uciąć że to to.
Sebal napisał(a):wiem jak czuć go na pedale hamulca.
Wiesz jak czuć ABS na pedale hamulca jak jest popsuty?
Sebal napisał(a):To są takie stuki jak gdyby uszkodzona była końcówka drązka kierowniczego
Przy stojącym samochodzie?
Pozdor Myjk
Przy uszkodzonej koncówce drażka kierowniczego podczas kręcenia kierownicą w miejscu również będa powstawały pukania. Samochód nie musi wcale być w ruchu.
No co do stuków uszkodzonego ABS to oczywiście nie wiem jakie daje puknięcia ale mimo wszystko raczej bym odrzucił ten wariant. ABS podczas jazdy działa bardzo dobrze a puknięcia powstają wyraźnie od ruchów kierownicą i mają moim skromnym zdaniem związek z jakimś luzem czy to na kolumnie kierowniczej czy gdzieś .... cholera wie gdzie
No co do stuków uszkodzonego ABS to oczywiście nie wiem jakie daje puknięcia ale mimo wszystko raczej bym odrzucił ten wariant. ABS podczas jazdy działa bardzo dobrze a puknięcia powstają wyraźnie od ruchów kierownicą i mają moim skromnym zdaniem związek z jakimś luzem czy to na kolumnie kierowniczej czy gdzieś .... cholera wie gdzie
Myjk napisał(a):Wiesz jak czuć ABS na pedale hamulca jak jest popsuty?
Zaryzykuję stwierdzenie, że uszkodzonego ABS-u nie da rady "zaemulować" inną usterką.Pozostaje zawsze odłączenie ABS-u dla pewności
PS
Nadal będę się upieral, że chodzi o pukanie z powodu luzu na wielowypuście kolumny kierowniczej.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Magicadm mam nadzieje że masz racje i po przeglądzie to pukanie pójdzie w zapomnienie bo strsznie mnie wk... Jak to będzie to masz u mnie flaszke
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6