Stuki w układzie kierowniczym (smarowanie wielowypustu)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Jaksa » 5 lis 2007, 14:38

miniu napisał(a):przestawiłem delikatnie ułożenie kierownicy w pionie i poziomie. Jak ręką odjął
Przeciez opisywałem gdzie jest problem – własnie tam ( na łaczeniu wielowypustu) smaruje sie kolumne , w tej chwili nie ma stukania bo widocznie w obecnym ustawieniu jest smar ktory wytłumia stuki.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Sebal » 6 lis 2007, 00:49

A moze wiesz Jaksa w czym u mnie tkwi problem?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez xANDy » 6 lis 2007, 10:11

Sebal napisał(a):A moze wiesz Jaksa w czym u mnie tkwi problem?
Nie ma to jak diagnoza przez wąchanie literek z monitora... ;P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Sebal » 6 lis 2007, 11:15

"Sebal napisał:
No właśnie – ja sie już od dłuższego czasu nie mogę uporać ze stukami od lewego koła. Napewno nie jest to zawieszenie. Sprawdzałem w dwóch niezależnych serwisach i całe zawieszenie jest w bardzo dobrym stanie. Podejrzewam i nie tylko ja przekładnie kierowniczą. Może właśnie luz jest gdzieś na krzyzaku? Mam nadzieje że nie będe musial wymieniać całej maglownicy . "


Pisałem wcześniej co moją Madzie boli a dla tych co nie chcą sięgnąc wzrokiem troszke wyżej to powtarzam (tekst powyżej).
Pozdrawiam :D
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez adventure » 20 mar 2008, 17:02

U mnie też stuka z przodu, ale tylko przy hamowaniu. Może ktoś coś poradzi.
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 14:31
Posty: 24
Auto: mazda 6 3.0V6 2006 rok

Postprzez Sebal » 11 kwi 2008, 00:17

Witam! Mam pewien problem który próbuje rozwiązać już od jakiegoś czasu. Posprawdzałem cale zawieszenie – żadnych luzów. Kolumnę kierowniczą też bym odrzucił bo objaw mi troche nie pasuje do tych "standardowych" stuków mazd 6. Podczas manewrowania na parkingu czuć stuknięcia, przeskakiwania na kole kierownicy i na pedale hamulca ale dopiero przy samym końcu skrętu kierownicy ( max. skręcone koła). Również podczas przejeżdżania z małą prędkością przez nierówności ale tylko na skręconych kołach i tylko jak lewe koło wjedzie na nierówność czuć te stuki, przeskoki. Również pojawia się to jak zahamuje na skręconych kołach i samochód przysiada. Co to może być? Jedyna rzecz której nie sprawdzałem to mocowanie mcphersona i maglownica.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez magicadm » 11 kwi 2008, 00:23

Sebal napisał(a):objaw mi troche nie pasuje do tych "standardowych" stuków mazd 6

A mi się wydaje, że to standard. Jaksa pisał o tej "właściwości"
PS
U mnie chyba to samo :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Grzyby » 11 kwi 2008, 09:00

magicadm napisał(a):standard

no nie wiem – ja tam takiego standardu nie posiadam
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Pawnik » 11 kwi 2008, 09:04

Nie wiem czy ten objaw dotyczy też Szóstki, ale w poprzednim samochodzie był to objaw padniętego łącznika stabilizatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez cool_mario » 11 kwi 2008, 09:31

:–) obstawiam – lewy wachaczyk stabilizatora + standard w kolumnie kierownicy :–) daj znać co to było , a być może z tym przeskakiwaniem kierownicy na skręconych kołach to jest po prostu – brak zbieżności
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:43
Posty: 32
Skąd: wRZESZCZ
Auto: 6 136

Postprzez Myjk » 11 kwi 2008, 09:59

U mnie w Fabce też mam właśnie takie stuki. Problematyczny okazuje się być czujnik ABSu. Objaw występuje zazwyczaj przy małych prędkościach, częściej przy skręconych kołach. Stukanie to nic innego jak system ABSu odbijający pedał. Dlatego stuki czuć u mnie na kierownicy i na pedale hamulca. Koszt wymiany razem z czujnikiem (przód) to w Fabce 140 zł (ASO).
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez peteros1 » 11 kwi 2008, 13:02

Miałem coś podobnego dwa razy w primerze WP11 (przypadłość tego modelu). Nawet nie sam czujnik, a kabel czujnik-sterownik ABS. Wskutek utlenienia zwiększał się opór i sterownik świrował. Po przekroczeniu pewnej wartości wyświetlał błąd. Mam nadzieję, że to nie ujawni się jako przypadłość szóstek za parę lat...
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Postprzez Piterx » 11 kwi 2008, 21:18

tez tak miałem, kolega poradził mi.... odblokowac kierownicę ,pare razy pociagnać szybko dół -gora, pozniej na boki, i nastepnie szybko kierowniaca w prawo i w lewo. zablokowac kierownicę- mi pomogło
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez Sebal » 11 kwi 2008, 23:37

No u mnie ruszanie w rózne strony kierownica nie pomaga :( . Stuki na pedale hamulca nie pochodzą napewno od ABS ponieważ są zbierzne ze stukami na kierownicy i powstają równiez podczas postoju kiedy ABS nie działa. Zawieszenie sprawdziłem w 3 róznych zakładach mechanicznych na szarpakach i manulanie. Wszyscy mechanicy stwierdzili że końcówki, tuleje, sworznie i co tam jeszcze jest jest w stanie idelanym – zero luzów. W przyszłym tygodniu czeka mnie przegląd więc karze chyba wymontować kolumne kierowniczą, nasmarować ją i dokładnie sprawdzić. Jak to nie pomoże to albo co jest z maglownicą albo z mocowaniem mcphersona. Acha tak przy okazji szukając xródła moich problemów zaglądałem przy pedałach do krzyżaka. Wyglada jak nowy i nie czuć na nim luzów ale poniżej krzyżaka jest taka "gruszka" ogumowana czy coś takiego. Co to jest? może tam coś się posypało?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Myjk » 11 kwi 2008, 23:42

Sebal napisał(a):powstają równiez podczas postoju kiedy ABS nie działa.

Skąd wiesz że nie działa? :P Skoro jest coś popsute, to może działać nawet podczas postoju. :P
Jeśli nie byłoby czuć na pedale hamulca, to można by obarczyć za to pompę wspomagania,
a tak, tylko ABS mi przychodzi na myśl.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Sebal » 11 kwi 2008, 23:49

Wydaje mi się że to jednak nie bedzie ABS. Zrobiłem już dobrze ponad 100 tysięcy km rożnymi samochodami z ABS i wiem jak czuć go na pedale hamulca. To są takie stuki jak gdyby uszkodzona była końcówka drązka kierowniczego i gdyby nie to że była wiele razy sprawdzona to dałbym sobie ręke uciąć że to to.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Myjk » 12 kwi 2008, 00:00

Sebal napisał(a):wiem jak czuć go na pedale hamulca.

Wiesz jak czuć ABS na pedale hamulca jak jest popsuty? :P

Sebal napisał(a):To są takie stuki jak gdyby uszkodzona była końcówka drązka kierowniczego

Przy stojącym samochodzie?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Sebal » 12 kwi 2008, 00:09

Przy uszkodzonej koncówce drażka kierowniczego podczas kręcenia kierownicą w miejscu również będa powstawały pukania. Samochód nie musi wcale być w ruchu.
No co do stuków uszkodzonego ABS to oczywiście nie wiem jakie daje puknięcia ale mimo wszystko raczej bym odrzucił ten wariant. ABS podczas jazdy działa bardzo dobrze a puknięcia powstają wyraźnie od ruchów kierownicą i mają moim skromnym zdaniem związek z jakimś luzem czy to na kolumnie kierowniczej czy gdzieś .... cholera wie gdzie
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez magicadm » 12 kwi 2008, 20:21

Myjk napisał(a):Wiesz jak czuć ABS na pedale hamulca jak jest popsuty?

Zaryzykuję stwierdzenie, że uszkodzonego ABS-u nie da rady "zaemulować" inną usterką.Pozostaje zawsze odłączenie ABS-u dla pewności :)

PS
Nadal będę się upieral, że chodzi o pukanie z powodu luzu na wielowypuście kolumny kierowniczej.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Sebal » 12 kwi 2008, 23:33

Magicadm mam nadzieje że masz racje i po przeglądzie to pukanie pójdzie w zapomnienie bo strsznie mnie wk... Jak to będzie to masz u mnie flaszke :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6