Stuki w układzie kierowniczym (smarowanie wielowypustu)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez karlo8 » 12 sty 2016, 18:39

wiecie co, mam mały problem, aż spać nie mogłem
mialem luzy na maglownicy
oddałem autko do naprawy, kilka godzin i zrobione ale juz po 2-3 dniach zauwazylem ze przy takich bardzo mocnych ruchach kierownicą prawo-lewo coś głośno stuka w przednim zawieszeniu
kierownica tez ciezej chodzi
nie wiem czy to nie fachowa robota czy moze cos tam jeszcze trzeba naprawic w zawieszeniu

juz nie mam pomysłów :(
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez Danmazda » 12 sty 2016, 19:07

Podjedz do dobrego mechanika i niech dokładnie całe zawieszenie. Gdzie regenerowałeś maglownicę ?
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez karlo8 » 12 sty 2016, 21:00

w pabianicach k łodzi
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez Danmazda » 12 sty 2016, 23:44

Maglownice zregenerować nie jest łatwo, musi to robić na prawdę fachowiec. Puki co bym sprawdził dokładnie zawieszenie.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez karlo8 » 13 sty 2016, 16:16

a znacie jakiegos dobrego gościa ktory by zawieszenie sprawdził w łodzi :(
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez brodaM6 » 13 sty 2016, 16:24

Maglownica to troszkę inny siłownik hydrauliczny i jeżeli ktoś sie zna to mozna to zrobić w kilka godzin,Maglownica jak ma luzy to i wycieki odrazu
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez CLAU » 13 sty 2016, 16:35

U mnie wymiana maglownicy przez ogarnietego mechanika to 4h.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez karlo8 » 15 sty 2016, 21:29

dzis byłem na stacji diagnostycznej
przetrzepał mi autko totalnie i co?
zero luzów
a stuka ... przekładnia ... zrobiona tydzień temu :(
jedna poduszka jest tylko trzaśnieta i jakaś guma z tyłu do wymiany poza tym wszystko idealne
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez abrakadabra » 30 sty 2016, 20:09

U mnie zlikwidowałem stuki w układzie kierowniczym (ujawniające się przy manewrach parkingowych) najprostszym sposobem opisanym w tym wątku (poruszałem kilkanaście razy odblokowaną kierownicą do i od siebie), w ten sposób resztka smaru na wielowypuście została rozprowadzona, stuki ustały. Następnie mam zamiar prewencyjnie przesmarowć wielowypust smarem który polecaliście Mobilgrease Special NLGI2, kupiłem za 19 zł w sklepie ze smarami i olejami – spora tuba, zobaczymy na ile czasu starczy jedno smarowanie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 gru 2015, 21:14
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2006
2.0+GAZ (147KM LF) GY
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez Jaszczomp1313 » 20 cze 2016, 08:49

Ja zrobiłem smarowanie wielowypustu w weekend. Kupiłem smar molibdenowy na allegro, ok 3.50zł za 90g a starczyła połowa. Problem znikł. Dziwnie się teraz jeździ :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2016, 14:37
Posty: 350 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 GG L3 2003

Postprzez Archeolog » 16 sie 2016, 11:20

Co do smarów molibdenowych – nie polecam smaru FEBI. W moim przypadku po ok. 1,5 roku od aplikacji stracił właściwości smarujące i problem stukającego wielowypustu wrócił (sam smar po tym czasie przechowywany w szczelnej torebce strunowej w chłodnym pomieszczeniu zrobił się "wodnisty"). Kilka dni temu zastosowałem smar LOBRO – zobaczymy ile wytrzyma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2013, 11:10
Posty: 35 (5/1)
Skąd: Łęczyca / Łódź
Auto: M6 GY, LF-DE 147 KM, 2007 r.

Postprzez Radomianin » 29 mar 2017, 13:43

Witam

Podobny problem stuków w kierownicy występuje u mnie w Mazdzie 5 z 2006 roku. Czy to może być podobny problem i konieczność smarowania? Niestety ta luneta w 5 jest schowana i trudno dostępna i chciał bym się dowiedzieć , czy może być to samo lekarstwo ?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 sty 2014, 14:54
Posty: 28

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6