Stuki w układzie kierowniczym (smarowanie wielowypustu)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Pawko_6 » 2 maja 2008, 20:38

Wyciągnij kierownicę maksymalnie do góry, nałóż smaru w miejscu łączenia dwóch elementów i naginaj kierownicą, dół, góra, dół aż się wchłonie, uzupełnij smar obróć kierownicę o 180 stopni i ponownie dół, góra, dół. Następnie ustaw właściwie kierownicę do jazdy i wytrzyj cały smar, żebyś później obuwia nie "usmarował".
Po takim zabiegu przestała stukać, już cały miesiąc cisza. Użyłem smaru grafitowego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez magicadm » 4 maja 2008, 00:44

Pawko_6 napisał(a):Użyłem smaru grafitowego.

A ja smaru Mobilgrease Special. Zawiera on także dwusiarczek molibdenu (moli) polepszający ochronę przeciwzużyciową.(cokolwiek by to nie znaczyło...)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez domin1979 » 12 maja 2008, 08:40

Czeka mnie ta sama operacja. Widzę, że nic wielkiego. Nie ma to jak forum :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez cool_mario » 12 maja 2008, 21:39

Witajcie. Przyznam się, że po przeczytaniu tych wszystkich wiadomości postanowiłem przesmarować kolumnę u siebie. Bo – bo te stuki doprowadzały mnie do ...... . Ale – ale żeby przesmarować "odcinek A-A" zdemontowałem zegary i nawtykałem smaru mobilgrease strzykawką z pomocą wężyka od samej góry. Popompowałem trochę kierownicą obróciłem o 180" i to samo. Szczerze powiem, że to działa. A patyków nie wysuwałem hahaha . Dam znać :D na forum jak zacznie znowu stukać. Kupiłem mobila bo nieautoryzowany servis mazdy chciał za smar, którego numery udostępnił Jaksa aż 150 zł , a sami oczywiście nigdy o problemie nie słyszeli :P
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:43
Posty: 32
Skąd: wRZESZCZ
Auto: 6 136

Postprzez Jaksa » 12 maja 2008, 22:38

cool_mario napisał(a): Kupiłem mobila bo nieautoryzowany servis mazdy chciał za smar, którego numery udostępnił Jaksa aż 150 zł
Pisałem ze nie jest tani....jak za ilosc ktorą oferuje mazda.
cool_mario napisał(a):a sami oczywiście nigdy o problemie nie słyszeli
.....bo nie czytają forum <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez domin1979 » 13 maja 2008, 08:21

Jaksa napisał(a):.....bo nie czytają forum łoł

Ech... Nie po raz pierwszy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez bziko98 » 16 maja 2008, 19:49

Sebal napisał(a):czuć stuknięcia

Pawko_6 napisał(a):Po takim zabiegu przestała stukać, już cały miesiąc cisza.


czuć czy słychać? bo ja czuje ale nic nie słyszę. chyba czeka mnie smarowanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 17:25
Posty: 120
Skąd: Chicago
Auto: 2016 mazda6 2.5

Postprzez cool_mario » 16 maja 2008, 22:41

bziko98 napisał(a):czuć czy słychać?

oczywiście że czuć ..... tak fiołkowo hahaha <ganja> czuć jakby wszystkie najważniejsze końcówki były do wymiany :D tak wiem zaraz powiecie jakie zaś końc....
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:43
Posty: 32
Skąd: wRZESZCZ
Auto: 6 136

Postprzez PiotrG » 6 cze 2008, 11:59

W serwisie mazdy stwierdzili niewielki luz na kolumnie kierownicy madzy 6 . Luz jest wyczuwalny( lekkie "pyknięcia" srobot w układzie kierowniczym itd) zwłaszcza przy jeździe na parkingu , przy ruszaniu z postoju .Czy jest to poważna usterka ? Jak długo trwa naorawa i ile orienatcyjnie wyniosą koszty regulacji ?
Początkujący
 
Od: 31 mar 2008, 12:53
Posty: 9
Skąd: Tarnów
Auto: mazda 6 , 2,0 CiTD 2005 rok,

Postprzez Grzyby » 6 cze 2008, 12:09

Temat opisany we właściwym dziale – regulamin i szukajka witają :)
Zero usterki, wystarczy właściwe miejsca nasmarować.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Piterx » 6 cze 2008, 12:28

ja proponuje jechac do kol Grzyby pokaze Ci palcem gdzi nasmarowac :D i auto jak nowe:)
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez zoltrix » 7 cze 2008, 12:26

A moze moglby ktos wkleic fotke tego miejsca ktore nalezy nasmarowac? Bo chyba mam podobny problem :|
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Piterx » 7 cze 2008, 15:56

wezcie panowie z uprawnieniami, przyklejcie temat i dajcie tytuł luzy w kierownicy!!!! gdzies tam jest ten temat ,włacznie z rysunkami...
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez Pawko_6 » 7 cze 2008, 17:56

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Piterx » 7 cze 2008, 19:18

tak... ale przyklejcie go albo cos.... to pytanie pokazuje sie nagminnie wsród nowych posiadaczy 6....
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez Grześkowiak85 » 7 cze 2008, 21:49

Miałet taki samproblem i już niemam.Smarowanko i pokłopocie,tyle że ja pojechałem z tym do Mazday i skasował mnie jedyne 15 funtów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2008, 23:25
Posty: 51
Auto: M6 TS2,TD136k,03r.anglik,

Postprzez Pawnik » 7 cze 2008, 22:03

Grześkowiak85 napisał(a):Miałet taki samproblem i już niemam.Smarowanko i pokłopocie,tyle że ja pojechałem z tym do Mazday i skasował mnie jedyne 15 funtów.

a w związku z czym to piszesz, bo nie kumam? Czytałeś posty wyżej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez magicadm » 13 cze 2008, 10:56

Tak sobie przypomniałem, że po rozkręceniu kolumny, nie wolno kręcić kołem kierownicy!!!!
Można uszkodzić listwę stykową w kierownicy.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez peteros1 » 26 lip 2008, 17:03

Czy takie smarowanie odbywa się bezpłatnie – w ramach gwarancji?
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Postprzez magicadm » 27 lip 2008, 09:13

peteros1 napisał(a):Czy takie smarowanie odbywa się bezpłatnie – w ramach gwarancji?

Zależy jak to zakwalifikują :)
Ponieważ na 99.9% nie ma tej operacji w zaleceniach producenta jako typowa czynność eksploatacyjno/utrzymaniowa, za która placisz w czasie przeglądów – pozostaje usługa gwarancyjna za free
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6