Strona 2 z 10

PostNapisane: 18 wrz 2008, 11:29
przez Tom
dl007 napisał(a):Cyz ktos wie gdzie jest filtr oleju skrzyni biegow w automacie mazda 6 3.0 V6---

w skrzyni trzeba sciagnac dekielek i po wymianie zalozyc nowa uszczelke

dl007 napisał(a):JWS 3309

MOPAR to spelnia kilka osob z forum jezdzi z tym olejem w skrzyni i nic sie nie dzieje ja wymieniam w polowie pazdziernika w swojej

w skrzyni trzeba sciagnac dekielek i po wymianie zalozyc now

PostNapisane: 18 wrz 2008, 20:49
przez dl007
pyatanko...gdzie jest ten dekielek...pod skrzynia od spodu nic ni ma;/...ten od frontu czarny??...

PostNapisane: 19 wrz 2008, 11:01
przez Tom
dl007 bede wiedzial w polowie pazdziernika jak bedzie mi wymienial, a podaj jaki dobrales filtr do sktzyni biegow??

Olej do przekładni automatycznej

PostNapisane: 21 wrz 2008, 19:15
przez matten
Witam
Jak wiadomo mazda wymaga oleju spełniającego wymogi JWS 3309
Problem w tym że ciężko znaleźć taki olej. Po dłuższym szukaniu wpadł mi olej firmy VALVOLINE spełniajacy ten wymóg i firma nawet w opisie wymienia marke mazdy

typ:
MAXLIFE ATF / 20L

Półsyntetyczny
GM Dexron III, DexronIIE, IID, CVT
GM 9986195
Mazda
Toyota T, T-III, T-IV
Allison C-4, TransSynd, TES-295
Honda ATF-Z1*
MercedesBenz 236.x (cała seria 236)
Voith G 607, G 1363
Audi G-052-025-A2
Hyundai
Mini Cooper CVT EXL 799
Volvo 1161521, 1161540
BMW T 71141, LA 2634
JWS 3309
Mitsubishi Diamond SP-II, SP-III
VW TL 52162
Chrysler ATF+3, ATF+4
KIA SP-II & SP-III
Nissan D,J,K,-matic
ZF TE-ML 14B, 16L, 17C
Ford Mercon, Mercon V
MAN 339 type F
Suzuki

opakowanie:
20 L

sugerowana cena detaliczna:
762.00/ 20L

POZDR i jakie są wasze doświadczenia?

PostNapisane: 25 wrz 2008, 00:32
przez dl007
no filtru aleju do skrzyni nie dobrałem...bo nie mam pojecia gdzie on jest??
Szukałem jakiś pozycji w orecie czesci do mazdy czy jest filtr oleju do skrzyni i nic??

PostNapisane: 30 wrz 2008, 08:23
przez hteb
dl007 napisał(a):no filtru aleju do skrzyni nie dobrałem...bo nie mam pojecia gdzie on jest??
Szukałem jakiś pozycji w orecie czesci do mazdy czy jest filtr oleju do skrzyni i nic??


Filtr jest pod przednim deklem obudowy skrzyni biegów :) Dobrać go raczej się inaczej jak w ASO czy serwisie nie da. Jest filtr do A/T – w usa 31usd kosztuje – na fotce jest po lewo – takie czarne pudełko z siateczką :)

PostNapisane: 30 wrz 2008, 09:43
przez Tom
hteb a reszta tych "klamotow" co to i ile za to zaplaciles??

PostNapisane: 30 wrz 2008, 09:56
przez hteb
Tom napisał(a):hteb a reszta tych "klamotow" co to i ile za to zaplaciles??


za wsio jakieś 800pln z wysyłką :D gdzie sam napinacz paska kosztuje w aso 700pln :D

PostNapisane: 30 wrz 2008, 10:14
przez Tom
hteb podaj plis gdzie to zamowiles, tez musze zamowic te kilka klamotow :)

PostNapisane: 30 wrz 2008, 10:25
przez hteb
Tom napisał(a):hteb podaj plis gdzie to zamowiles, tez musze zamowic te kilka klamotow :)


poszło na PW

PostNapisane: 30 wrz 2008, 10:29
przez Tom
hteb dziex a jest problem z przesylka na PL

PostNapisane: 30 wrz 2008, 10:42
przez hteb
Tom napisał(a):hteb dziex a jest problem z przesylka na PL


pw


Wracając do Oliwy A/T – w AZ Auto twierdzą że do V6 idzie Mazdowska Dexelia Atf a nie mopar ATF +4 – mogę tą dexelię zapodać ??

PostNapisane: 30 wrz 2008, 18:16
przez GILB
skoro tak twierdzą to zapodaj,
jaka cena Dexelii ATF za 1 litr?

PostNapisane: 30 wrz 2008, 18:23
przez Tom
GILB lepszy MOPAR?? ja mam zamowiony MOPAR :)

PostNapisane: 30 wrz 2008, 20:08
przez GILB
tego nie wiem czy lepszy,
ja dzwoniłem po kilku warsztatach zajmujących się AT i jako zamiennik ATF T – IV polecali MOPAR ATF +4,

mam zalanego MOPARA zrobiłem już na nim ponad 6 tys mil i jest ok,

ciekaw jestem w jakiej cenie Dexelia ATF

PostNapisane: 30 wrz 2008, 20:10
przez hteb
GILB napisał(a):skoro tak twierdzą to zapodaj,
jaka cena Dexelii ATF za 1 litr?


Cena dramat – AZ Auto – 61pln za litr ale chciałem tylko na dolewkę i to szybko. Nie będę poniżej stanu jeździł i szukał okazji – przy zmianie u nich tez mi ta Dexelię ATF zapodali. Musi być okay skoro tak w manualu mają :)
Na następną zmianę zaproszę sobie przesyłką z usa ;) filterek przecież ju mam :D

PostNapisane: 30 wrz 2008, 20:25
przez Tom
hteb duzo taniej wychodzi?? ciekawi mnie te kilka czesci co kupiles??
poznaje paski i napinacz, filtr skrzyni, ten zawor co niby siada i ten sterownik od wiatrakow i co tam jeszcze zakupiles?? a te uszczelki od czego??

ja mysle kupic jeszcze ori klocki a usa co myslisz??

EDIT:jak ja uwielbiam Modow z tego forum zdjecie skasowali kuzwa!!!

PostNapisane: 30 wrz 2008, 20:37
przez hteb
Tom napisał(a):hteb duzo taniej wychodzi?? ciekawi mnie te kilka czesci co kupiles??
poznaje paski i napinacz, filtr skrzyni, ten zawor co niby siada i ten sterownik od wiatrakow i co tam jeszcze zakupiles?? a te uszczelki od czego??

ja mysle kupic jeszcze ori klocki a usa co myslisz??

EDIT:jak ja uwielbiam Modow z tego forum zdjecie skasowali kuzwa!!!


w sumie to offtopic więc ;)

Napinacz paska to w aso 700pln / usa 80usd
kontroler wiatraków aso 500pln / chyba 30usd nie pamiętam
Pasek aso 200pln / usa 20-30 usd
zaworek pcv ( zostawiłem ten co mam bo był jednostronny i taki wolę ) aso powyżej 100pln / usa 15usd
Cen pozostałych w aso nie sprawdzałem – kupiłem parę uszczelnień bo mi podciekało obok koła pasowego no i trafiłem że to uszczelniacz. Kosztował parę dolarów. Na wszelki słuczaj nabyłem uszczelę miski i rozrządu no i napinacz paska od pompy wody.
Tak zliczając to w aso jakieś 2500pln a z usa to około 800-900 z przesyłką usps.
Raczej rachunek jest prosty. Przeszło bez cła bo koleś jest przytomny i dobrze zadeklarował paczkę jako sample. Nawet przy 100% cła i tak by się opłacało wiec walę aso. Mam swojego mechanika co się nie boi wynalazków i serwisuję swoje v6 już u zaufanego od lat gościa co mi jeszcze del sola robił.
Wymieniłem napinacze, pasek, kontorler wiatraka no i mam taką ciszę że aż strach się bać ;)
Wiatraki ucichły a napinacz jest bezszelestny. Zalecają kontrolę po 45tś mil no a mój przy 37 zastrajkował więc nie boleję :)

to tak w skrócie :) Zbieram teraz na wydech i dolot + może swap przednich hamulców od rx-8 :)

PostNapisane: 30 wrz 2008, 20:41
przez GILB
hteb – Ty masz 5-cio biegową skrzynię?
wyciągnij bagnet i na nim powinieneś mieć napisaną nazwę płynu ATF
poszukaj uważnie, nazwa jest wybita

PostNapisane: 30 wrz 2008, 21:23
przez hteb
Nie kumam co w tym dziwnego że mam 5tkę ? Chyba po lifcie były 6stki – mój jest przed lift przecież z 2004roku :) Na bagnecie coś tam jest – sprawdzę rano. Na dexelii atf przejechałem już 4tś mil i nie zauważam problemów z biegami żadnych. Brak oliwy to wina gmerania przy próbie instalacji czujnika temp. oleju w At który podpiąć chciałem do chłodnicy oleju :)