Olej do automatycznej skrzyni biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lukasgr » 3 gru 2009, 21:18

Olejek zalany jakiś tydzień temu – jak narazie wszystko jak najbardziej ok !!– nawet tak jakby trochę płynniej zmienia biegi ;) – przy normalnej jeździe muszę patrzyć na wyświetlacz jak bym chciał wiedzieć kiedy się bieg zmienił, a przy ostrzejszej czuć tylko zmianę momentu

Zresztą to może być bardzo subiektywne odczucie bo wcześniej też dobrze zmieniała choć raczej czułem kiedy się bieg zmienia ;)

odpowiadając na pytanie o jakieś podatki czy inne opłaty to żadnych dodatkowych opłat przy dostawie nie było – olej przyszedł drogą morską po ok. miesiącu bez żadnych opłat. Tu muszę podziękować Kriskowi za przesyłkę ( już kolejną) :):)

Wymieniałem statycznie – jak narazie na dwa razy – czyli spuściłem miskę – zalałem – pojeździłem dwa dni – znów spuściłem – i znów zalałem – zostało mi na jeszcze jeden taki zabieg ale to jak kupie i zamontuje chłodniczke – może w styczniu – zobaczymy jak czas i kasa pozwolą .

Mam automat 6-biegowy ;) – wymianę robiłem przy 57 tyś km – jeśli wierzyć licznikowi :P olej przy wymianie miał kolor brązowo-bordowy choć przy sprawdzaniu na bagnecie był idealnie czysty....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez travisowski » 3 gru 2009, 22:03

trzeba bylo jednak zrobic pelna wymiane tego ATF-u. lepszy bylby efekt.

chce zrobic u siebie pelna wymianke bo ostatnia byla statyczna i jezdze na takiej hybrydzie olejowej kazdy z innej parafi.zabieram sie jednak do tej wymiany jak pies do jeża. zima dobry okres zeby przeplukac uklad.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 3 gru 2009, 22:35

Zgadzam sie z Trav. to samo powiedzialem lukasowi ... tutaj wymieszaly sie 2 rozne ATF ... :) Ale I tak napewno dla skrzyni niebo ziemia ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez lukasgr » 3 gru 2009, 23:38

travisowski napisał(a):trzeba bylo jednak zrobic pelna wymiane tego ATF-u. lepszy bylby efekt.


zgadzam się, ale jakoś mam obawy przed oddaniem samochodu do jakiegokolwiek warsztatu...a maszynki do flushu nie posiadam :P

a tak na logikę:

– olej w skrzyni był zapewne fabryczny
– olej od krisa spełnia normę fabrycznego więc nie ma przeciwwskazań co do mieszania ich ze sobą
– olej w skrzyni pracuje w innych warunkach jak w silniku ( nie dostaje się do niego paliwo, spaliny, nie ma aż tak dużych obciążeń cieplnych) więc jego kondycja głównie zależy od zanieczyszczeń powstających w samej skrzyni ) przynajmniej w przypadku tego oleju którego mazda nie zaleca zmieniać więc śmiem sądzić że jego stabilność jest na tyle duża że gdyby nie zanieczyszczenia powinien bardzo długo zachowywać swoje właściwości... ale tu mogę się mylić niestety...
– zanieczyszczenia przechwytuje filtr który niestety w tej skrzynce da się wymienić przy jej rozbieraniu więc nawet wymiana dynamiczna nie jest do końca wymianą kompletną.....
– wymiana statyczna kilkukrotna pozwala więc ocenić czystość oleju spuszczanego i jeżeli po którymś z kolei zlaniu płyn nie ma już oznak zanieczyszczenia to wymiana powinna być wystarczająca.

Oczywiście nie jest to wymiana 100% oleju i dla spokoju sumienia nie będę do takiej nikogo namawiał..... i cóż jak coś mi się stanie ze skrzynka to grzecznie odszczekam tego posta.... tfu tfu !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez Krisek » 4 gru 2009, 03:38

Maszynka do FLUSH ! nie jest zalecana ... pisalem ci jak to zrobic najlepiej ... to metoda zalecana przez Honde o ktorej pisalem ..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 4 gru 2009, 17:25

Dla zainteresowanych

Przesledzilem ATF Max life pod kontem specyfikacji bo nie dawalo mi to spokoju. znalazlem kilka materialow potwierdzjacych iz ATF ten spelnia specyfikacje M-V zalecane przez mazde to czesci skrzynek

oto jeden z nich

http://www.nordiques.com/pieces/images/ ... etrans.pdf

jesli ktos posiada skrzynke FNR5 czyli piecio biegowa czy to w M3 czy M6 warto w tabeli zwrocic uwage na forda fusiona 2006r zeby sie upewnic ze olej ten mozna smialo zalewac. Ford fusion ma skrzynke takze FNR5
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 4 gru 2009, 21:12

Duzo oleji jest ktore spelniaja norme ... jak wspominalem ... ale nie zawsze znaczy ze sa dobrym wyborem ;) z doswiadczenia ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 4 gru 2009, 21:58

Krisek napisał(a):Duzo oleji jest ktore spelniaja norme

na świecie jest duzo. szczegolnie w stanach, canadzie wielkiej bryt. prawie wszystkie to universalne.

Niestety w Polsce wyglada to tragicznie. Kris Valvoline ATF max life jest bodaj że jedynym olejem latwo dostepnym w Polsce ktory spelnia ta norme. Mozna jeszcze dostac Gulfa uniwersala. Ja wiem ze Amsoil to swietny produkt ale swiat motoryzacji nie stoi tylko na Amsoil. Valvo to dobra znana marka tak jak mobil, castrol. Nie znam wiecej produktow nie importowanych dostepnych u nas z ta specyfikacja. Nawet z importowanymi jest tragicznie. Jedyny mankament valvo to ze jest polsyntetyk.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 4 gru 2009, 23:29

Oczywiscie ze nie stoi .........
bo stoi na Redline i Amsoil :) hehe ..

a powaznie .. czasami warto doplacic to 100zl I miec pozadny Plyn w skrzyni ... niz za oszczedzic ... I sie zastanawiac ...

Co niezmienia faktu ... ze Valvoline robi dobre produkty ... :)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 5 gru 2009, 14:09

Krisek napisał(a):a powaznie .. czasami warto doplacic to 100zl I miec pozadny Plyn w skrzyni ... niz za oszczedzic ... I sie zastanawiac ...

racja
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez ben. » 10 gru 2009, 12:43

Panowie jestem po wymianie oleju w AT filtr oleju jest rzeczywiście wymienny i do dostania w midparts.
Zakupiłem oryginalna dexelie M-V udało mi się dostac poniżej 50zł i mam spokojną głowę.
Przy przebiegu 65000 olej był już brązowo-czarny więc nie ma na co czekać.
Dostałem tez uszczelkę pod miskę jednak zdecydowałem się zrobić to na silikon dla mnie pewniejsze rozwiązanie, w oryginale też było na silikon.
Przy wymianie statycznej wymieniłem 4,7 l

Co mnie najbardziej zdziwiło jest fabryczna chłodnica oleju AT !!
Jest ona zintegrowana z chłodnicą silnika, wchodzą do niej węże z AT.
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 21:09
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07

Postprzez travisowski » 10 gru 2009, 13:18

ben. napisał(a):Przy przebiegu 65000 olej był już brązowo-czarny

troszke dziwne z tym kolorem. auto z 07r. przebieg 65k hm........... niezle bylo autko eksploatowane ;)


ben. napisał(a):Dostałem tez uszczelkę pod miskę jednak zdecydowałem się zrobić to na silikon dla mnie pewniejsze rozwiązanie, w oryginale też było na silikon.


dokladnie

jak juz ATF mial taka barwe to trzeba bylo zrobic dynamicznie. przeplukac kilkoma litrami dodatkowo
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez ben. » 10 gru 2009, 13:48

Napewno był ciemno brązowy + sporo wpadajacego w czarny osadu na misce olejowej, miska wypłukana i wymyta. miałem tylko 5l przy sobie, teraz olej ma bordowy kolor.
Następną wymiane zrobie po 40k jesli kolor będzie się utrzymywał.
Przycisnąć tez lubie, barwa wyraźnie zciemniała po wycieczce do Holandii przez Niemcy:)
Po zmianie oleju zauważyłem płynniejszą zmianę biegów na zimnym silniku, brak szarpnięć.
Mogę polecić dobrego i niedrogiego speca od AT w okolicach Kozienic na PW.
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 21:09
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07

Postprzez travisowski » 10 gru 2009, 16:17

ben. napisał(a):Napewno był ciemno brązowy + sporo wpadajacego w czarny osadu na misce olejowej

no to jak na 65k autko bylo ostro katowane. takie objawy ATF-u rzadko wystepuja po takim przebiegu. no czasami wina moze lezec w nieodpowiednim oleju ale ty smigales na fabrycznym.bardzo dobrze ze zdecydowales sie na wymiane oliwy. proponowalbym jednak wyluzowac z tym katowaniem autka bo jednak automat to inny sposob uzytkowania auta.

ben. napisał(a):teraz olej ma bordowy kolor.
Następną wymiane zrobie po 40k jesli kolor będzie się utrzymywał.

ja ci proponuje nie czekac az tyle po połowicznej wymianie.statyczna wymiana w przypadku tak zużytego ATF-u to cale nic.kup znowu banke ATF i zrob kolejna zwykla statyczna wymianke. juz bez zdejmowania miski. juz dynamicznej nie ma co robic bo beda to dodatkowe spore koszta jesi nie zdecydowales sie na nia na samym poczatku.

nie musisz jechac do mechanika. korek w misce sam odkrecisz a nalac oliwe to juz zaden problem
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 10 gru 2009, 17:56

Ile zaplaciles za Dexelie MV ... ?
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez ben. » 10 gru 2009, 21:36

48zł
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 21:09
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07

Postprzez Krisek » 10 gru 2009, 21:37

Sporo ... ale cena ok jak firmowy produkt
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 10 gru 2009, 22:00

ben a gdzie cie sie udalo za 48zł ta dexelie znalezc?
straszna taniocha. na allegro ceny mnie szokuja ze takie niskie a 48 zeta to zupelnie. w serwisie ponad 70zeta
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 10 gru 2009, 22:27

Ciekawe czy Dexelia syntetyk ... :)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez newuser » 11 gru 2009, 00:24

znalazłem dziś stronkę na temat eksploatacji automatycznych skrzyni biegów:

http://www.automat.pl/



sorki za ot, tym bardziej że nie wiem czy gdzieś już nie ma odnośnika do niej na forum , ale może komuś się przyda

pzdr ;)
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6