Uklad hamulcowy – nie odskakują klocki, blokada ręcznego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez trebuh_b » 17 mar 2012, 23:00

Musiałeś coś źle złożyć jeżeli przed było ok porównaj z zaciskiem z drugiej strony krok po kroku pomału
Dmuchnij w przewód tylko go zdemontuj
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 21:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

Postprzez tarantura13 » 17 mar 2012, 23:08

i tak zrobie

ale bawie sie z tym juz 2 dzien i nie moge dojsc ewentualnie co zle robie :(:(:(:(:(:(:(:(:(

druga strona poszla mi bez problemowo :(
Początkujący
 
Od: 9 maja 2010, 17:13
Posty: 17
Skąd: wałbrzych
Auto: MAZDA 6
2003r-> diesel

Postprzez Wojtek » 18 mar 2012, 00:11

tarantura13 napisał(a): bawie sie z tym juz 2 dzien i nie moge dojsc ewentualnie co zle robie

Twoj temat polaczylem w tym...
na drugi raz w pierwszej kolejnosci szukaj juz istniejacych tematow... <głaszcze>

a co do problemu... przeczytaj ten watek, a zwlaszcza strone 7...
czy czasem nie przedobrzyles ze smarem? ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez flippero » 1 kwi 2012, 01:01

Cześć
Ja również mam problem z tylnymi hamulcami, a konkretnie z prawym. U mnie jest odwrotny problem, ale po kolei:
Około 6 tygodni temu pojechałem na wymianę klocków (ze względu na słaby ręczny), w trakcie wyszło że tarcze są cienkie więc też wymieniłem. Po tej akcji wszystko działało cacy przez 3 tygodnie.
Po tym stopniowo w trakcie zaciągania ręcznego pojawiał się luz na dźwigni oraz sama dźwignia dawała się zaciągać coraz wyżej. Czułem też, że ręczny z prawej strony nie trzyma. Pojechałem sprawdzić na rolki i okazało się że prawa strona w ogóle bardzo słabo hamuje nożny i ręczny.
Pojechałem na reklamację do warsztatu – rozebrali złożyli i działało znów przez kilka tygodni.
Obecnie znów mam luz na dźwigni i czuć że ręczny z prawej strony nie trzyma.
Czy w moim przypadku (osłabienie hamowania) są te same przyczyny co opisywane w wątku?
Zastanawiałem się nad wymianą zacisku, ale może jest inne wyjście?
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2011, 00:13
Posty: 16
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Mazda 6 GG 2.0 kombi 141KM benzyna+LPG

Postprzez Grzeggorz » 1 kwi 2012, 08:48

Tak, podciągnięcie ręcznego albo przy zacisku, albo w kabinie przy wajsze ręcznego :P
Powodzenia i daj znać, czy zrobiłeś <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 19:04
Posty: 88
Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku

Postprzez Dominator » 1 kwi 2012, 10:30

Czy w M6 jest regulacja przy zacisku? Mam zaciski od M6 u siebie i możliwa jest regulacja tylko przy dźwigni. Zacisk sam w sobie nie posiada mechanizmu dodatkowej regulacji. Czy mozna regulowac naciąg ręcznego regulując linke tuż przy zacisku? Ori linka M6 posiada cos takiego, chyba nie?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez flippero » 16 kwi 2012, 22:15

flippero napisał(a):Cześć
Ja również mam problem z tylnymi hamulcami, a konkretnie z prawym. U mnie jest odwrotny problem, ale po kolei:
Około 6 tygodni temu pojechałem na wymianę klocków (ze względu na słaby ręczny), w trakcie wyszło że tarcze są cienkie więc też wymieniłem. Po tej akcji wszystko działało cacy przez 3 tygodnie.
Po tym stopniowo w trakcie zaciągania ręcznego pojawiał się luz na dźwigni oraz sama dźwignia dawała się zaciągać coraz wyżej. Czułem też, że ręczny z prawej strony nie trzyma. Pojechałem sprawdzić na rolki i okazało się że prawa strona w ogóle bardzo słabo hamuje nożny i ręczny.
Pojechałem na reklamację do warsztatu – rozebrali złożyli i działało znów przez kilka tygodni.
Obecnie znów mam luz na dźwigni i czuć że ręczny z prawej strony nie trzyma.
Czy w moim przypadku (osłabienie hamowania) są te same przyczyny co opisywane w wątku?
Zastanawiałem się nad wymianą zacisku, ale może jest inne wyjście?

No i po problemie. Wymieniłem zacisk i wszystko pięknie działa.
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2011, 00:13
Posty: 16
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Mazda 6 GG 2.0 kombi 141KM benzyna+LPG

Postprzez jack88 » 3 maja 2012, 10:59

Witam
mam pytanie! dwa dni temu zauważyłem że tylna tarcza lewego hamulca po przejechaniu kilku kilometrów jest lekko czerwona :( , zdjąłem koło i okazało się że trzyma ręczny. Zdjęty zacisk, czyszczonko itd. Toczek jest ok wszystko gra, lecz jest inny problem. Ten trzpień na którym jest zamocowana sprężyna która odbija linkę ma luzy. Czy tak powinno być? Sprężyna do końca nie odbija i jest problem. Po zaciągnięciu ręcznego znowu trzyma. Czy jest możliwość rozebrania tego ustrojstwa? ewentualnie wymiany, czy będe musiał wymieniać cały zacisk? A może tam się można dostać rozbierając z drugiej strony tłoczek, może to jest jakoś połączone? Ktoś już z was to robił?.
Początkujący
 
Od: 24 gru 2011, 16:29
Posty: 4
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 6 2004 kombi 2.0 diesel 121 km

Postprzez dobrzyn22 » 3 maja 2012, 21:25

jack88 napisał(a):trzpień na którym jest zamocowana sprężyna która odbija linkę ma luzy

z pewnością luzów tam nie powinno być...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez gt_1 » 8 maja 2012, 02:48

jakc88, rozmawiałem dzisiaj o tym "trzpieniu" i ogólnie o zaciskach w naszych szóstkach z pewnym moim kolegą, który od lat pracuje w warsztacie serwisującym tylko układy hamulcowe (chłopak się na tym zna). Tłumaczył mi, że nie ma możliwości rozebrania mechanizmu hamulca ręcznego przy zacisku (czyli tego trzpienia i reszty która jest w środku), wyczyszczenia i złożenia z powrotem.
Ale nie trzeba od razu wymieniać cały zacisk. Jeżeli mechanizm przestał działać – trzeba dostać się do jego środka niszcząc właśnie ten trzpień, który potem należy niestety dorobić na tokarce. W Twoim przypadku trzeba by zapewne zrobić to samo. Czyli raczej wizyta w warsztacie?
Tako rzecze kolega. Jeżeli się myli – niech ktoś go poprawi.

Jesteś z lubelskiego i wiesz co? Wspomniany kolega i warsztat są w Lublinie :) :
CD-Układy hamulcowe
Konopnica 110 k/Lublina
Mogę Ci ich spokojnie polecić, odkryłem ich w marcu tego roku kiedy dzień przed trasą do Szkocji, po wcześniejszych wizytach w czterech różnych warsztatach, miałem kolejny raz zblokowane oba koła przednie. 2h roboty, regeneracja dwóch zacisków, 200zł lżejszy i po kłopocie..


Pzdr
Początkujący
 
Od: 27 mar 2011, 13:28
Posty: 25
Skąd: Glasgow, UK
Auto: Mazda 6 TS 2.0 Pb [141] '05 Hatchback

Postprzez klajgus » 9 maja 2012, 19:53

gt_1 napisał(a):Tłumaczył mi, że nie ma możliwości rozebrania mechanizmu hamulca ręcznego przy zacisku (czyli tego trzpienia i reszty która jest w środku), wyczyszczenia i złożenia z powrotem.


Ja myślę ze to się rozbiera, tam jest takie specjalne łożysko, które pewnie ci się zatarło i rozsypało, przeczytałeś cały ten watek? poszukaj a na pewno znajdziesz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez gt_1 » 10 maja 2012, 01:25

No właśnie ja przeczytałem cały wątek i pamiętam właśnie, że ktoś pisał o zestawie naprawczym zacisku, w którego skład wchodzi łożysko "hamulca ręcznego", co sugerowałoby, że jest to rozbieralne.. ciekawe kto ma rację <oczy>
Początkujący
 
Od: 27 mar 2011, 13:28
Posty: 25
Skąd: Glasgow, UK
Auto: Mazda 6 TS 2.0 Pb [141] '05 Hatchback

Postprzez jack88 » 13 maja 2012, 18:02

No właśnie widziałem że zestaw naprawczy jest do kupienia. W tym tygodniu będę cholerstwo rozbierał więc zobaczymy jak to wygląda.
Początkujący
 
Od: 24 gru 2011, 16:29
Posty: 4
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 6 2004 kombi 2.0 diesel 121 km

Postprzez pawik22 » 4 lip 2012, 20:08

Witam jeszcze raz porusze temat może uzyskam odpowiedź na problem. Chodzi o hamulec tylny lewy , który sie blokował. Zrobiłem regenerację zacisku, wymieniłem przewód elastyczny hamulcowy ( tak mówili mechanicy) i nadal się lewe koło grzeje. Ostatnio rozebrałem trzymał mocno klocek ( mocno siedział w blaszkach) myślałem że to może byc przyczyna, ale trochę przepiłowałem chodził luźno, jeszcze dodatkowo odpowietrzyłem. I co nadal się chyba blokuję, dzisiaj wracałem z roboty po pewnym czasie klocki zaczęły piszczeć w czasie jazdy co skutkowało rozgrzaniem koła. Piszczenia nie da się zniwelować, dopiero lekkie naciśnięcie pedała i przestaje piszczeć. Ale jeszcze jedno jeżeli nie blokują to czemu akurat przy lekkim hamowaniu piszczy lewe koło ( klocki).
Poradzcie co można jeszcze zrobić.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2011, 12:18
Posty: 46
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 1,8 benzyna-gaz

Postprzez dobrzyn22 » 4 lip 2012, 21:37

przeniosłem do odpowiedniejszego wątku.

-Wszystko było dobrze nasmarowane przed złożeniem??
-czy na klockach były założone sprężynki rozpierające??
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez pawik22 » 4 lip 2012, 22:23

Ale tu nie ma żadnych sprężynek rozpierających
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2011, 12:18
Posty: 46
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 1,8 benzyna-gaz

Postprzez Wojtek » 4 lip 2012, 22:33

ale powinny być... poszukaj, było o nich ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Mac8181 » 8 cze 2017, 18:02

Witam.
Nie wiem czy w dobrym wątku pytam:
Czy w Mazdzie 6 GY będzie pasować sprężyna hamulca ręcznego z Mazdy 626?
http://allegro.pl/sprezyna-dzwigni-hamu ... 87346.html
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 22:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6