Uklad hamulcowy – nie odskakują klocki, blokada ręcznego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez s4v4g3 » 11 wrz 2010, 00:13

Hmm prowadnice chodzą ok i są nasmarowane... a nie ma przypadkiem luzu na nich? Podnieś autko i poruszaj zaciskiem – jeżeli jest luz to masz lipę.
Może źle coś dokręcili...
Klocki przy braku sprężynki nie wiem czy tak by waliły.
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez lasek88 » 21 wrz 2010, 21:26

ja latałem bez tych spręzynek 30tys i było ok. Moze te blaszki które zakłada się na zacisk i trzymają klocki są źle włożone albo któraś jest zgięta i wsuwają się na tarcze
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2009, 17:28
Posty: 26
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Auto: Mazda 6 GG 2004 121KM Diesel

Postprzez d.l » 22 wrz 2010, 21:38

Witam,
Mam pytanko, czy zacisk hamulcowy z madzi 6 2.0 diesel sedan będzie pasował do tej samej madzi tylko w kombi? właściwie to chodzi mi o tłoczek, bo sam zacisk mam OK, ale na tłoczku pojawiły się lekkie wżery od rdzy i ostatnio mi się przyblokował. Co prawda po wyjęciu przeczyszczeniu jest OK, ale pewnie nie na długo...
Początkujący
 
Od: 14 maja 2008, 11:29
Posty: 15
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 121KM 2003 r

Postprzez przemek_w » 1 gru 2010, 15:55

Witam
Czy jest możliwość kupienia zestawu naprawczego z tłoczkiem? Widziałem na allegro takie zestawy ale nie do mojej mazdy. Wg mechanika zacisk jest OK i wystarczy tłoczek który ma wżery i oczywiście zestaw gumek. W oryginale można kupić tłoczek tylko w zestawie z zaciskiem (bez jarzma) za ponad 800zł. Trochę drogo.
pozdrawiam
Przemek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2009, 11:03
Posty: 38
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003

Postprzez kristoferson1 » 2 gru 2010, 13:53

Do M 6 ciezko znalezc taki zestaw z tloczkiem. Ktos tutaj probowal spasowac inny tloczek znajac dokladne wymiary. I mozna, ale to jest hamulec.... ja wole miec pewnosc co do tej czesci :|
W sklepie "na miescie" mozna kupic za ok. 500zl caly zacisk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez Bartosz_ » 31 mar 2011, 19:06

witam,,
mam podobny problem;( wyciągnąłem zacisk, wyciągnąłem tłoczek. i teraz pytanie co dalej ? jak wyciagnąć tą dzwignie od ręcznego...?? mazda 6 2003 prawy tył
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez D4vor » 11 kwi 2011, 11:52

Czy po wymianie zacisku musze odpowietrzac wszystkie kola? Wymienilem wczoraj lewy tyl i odpowietrzylem tylko ten ale chamuje gorzej niz przed wymiana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 21:14
Posty: 30
Auto: Mazda6 2.0 CiTD TS 136KM 2005

Postprzez Hubix » 9 cze 2011, 23:30

Proszę o usunięcie posta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez sotrebor » 13 sie 2011, 20:48

Witam przeczytałem cały temat bo u mnie popiskuja tylne chamulce przy ruszaniu; : reczny działa ale dopiero na samym koncu .Jutro wezme sie za czyszczenie mam nadzieje ze to pomorze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2011, 19:19
Posty: 73
Skąd: NL i PL
Auto: GY- była
GH-jest(diesel kombi)

Postprzez Pioteq25 » 13 sie 2011, 21:26

sotrebor napisał(a):Witam przeczytałem cały temat bo u mnie popiskuja tylne chamulce przy ruszaniu; : reczny działa ale dopiero na samym koncu .Jutro wezme sie za czyszczenie mam nadzieje ze to pomorze :)


Przed robotą zaopatrz się w zmywacz do hamulców (motip – super) i smar syntetyczny do hamulców (np. ATE)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez sotrebor » 14 sie 2011, 12:10

Dzieki Pioteq25 za radę próbowałem odkręcic zacisk ale nie da rady połamałem klucz :( Jestem teraz na robocie w NL myślałem że dam rade na parkingu ale poczekam z tym do powrotu do domu .Za ten czs przygotuje sie lepiej. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2011, 19:19
Posty: 73
Skąd: NL i PL
Auto: GY- była
GH-jest(diesel kombi)

Postprzez Pioteq25 » 14 sie 2011, 22:34

Do śrub zacisku nawet nie ma co podchodzić bez porządnych nasadek. Łatwo obrobić łeb śruby i będzie problem. Dostęp do dolnych śrub będzie lepszy po odkręceniu tej grubej blachy od linki ręcznego i uchwytu przewodu czujnika ABS/DSC.
Tylko nie popełnij błędu przy smarowaniu prowadnic. Nie wolno dawać smaru w tuleje, tylko smarujemy same prowadnice. Górna prowadnica ma na końcu taką gumową uszczelkę, która jak posmaruje się tuleje zgarnie cały smar do końca i zacisk będzie trzymał jak głupi.
Ja tak zrobiłem za pierwszym razem i musiałem czyścić cały smar z tej tulejki w środku. Nie ma co przesadzać ze smarem.

P.S. Jednak klocki EBC czarne (ultumax) popiskują z ori tarczami. Na początku była cisza, ale po przejechaniu kilku tys. klocki lekko piszczą przy końcowym wyhamowaniu. Nie zmienia, to faktu że hamują rewelacyjnie.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez sotrebor » 15 sie 2011, 19:12

Pioteq25 napisał(a):Do śrub zacisku nawet nie ma co podchodzić bez porządnych nasadek. Łatwo obrobić łeb śruby i będzie problem. Dostęp do dolnych śrub będzie lepszy po odkręceniu tej grubej blachy od linki ręcznego i uchwytu przewodu czujnika ABS/DSC.
Tylko nie popełnij błędu przy smarowaniu prowadnic. Nie wolno dawać smaru w tuleje, tylko smarujemy same prowadnice. Górna prowadnica ma na końcu taką gumową uszczelkę, która jak posmaruje się tuleje zgarnie cały smar do końca i zacisk będzie trzymał jak głupi.
Ja tak zrobiłem za pierwszym razem i musiałem czyścić cały smar z tej tulejki w środku. Nie ma co przesadzać ze smarem.

P.S. Jednak klocki EBC czarne (ultumax) popiskują z ori tarczami. Na początku była cisza, ale po przejechaniu kilku tys. klocki lekko piszczą przy końcowym wyhamowaniu. Nie zmienia, to faktu że hamują rewelacyjnie.


Jeszcze raz dzieki za rady za dwa tygodnie wezme sie za to do tego czasu nie bede używał recznego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2011, 19:19
Posty: 73
Skąd: NL i PL
Auto: GY- była
GH-jest(diesel kombi)

Postprzez blau » 16 sie 2011, 12:34

Cześć
Zna ktoś może wymiary tłoczka hamulcowego tylnego do mazdy 6 citd z 2003 roku? :)
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2011, 10:02
Posty: 29
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 Citd 136km 2003

Postprzez Wojtek » 16 sie 2011, 18:05

a do czego Tobie potrzebne sa wymiary tloczka?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez sotrebor » 16 sie 2011, 18:52

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2011, 19:19
Posty: 73
Skąd: NL i PL
Auto: GY- była
GH-jest(diesel kombi)

Postprzez Wojtek » 16 sie 2011, 19:06

sotrebor napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=48862&start=40
Może o to chodzi?!

znam ten temat :P
mysle, ze nie potrzebujesz wymiarow tloczka, a tylko zestaw naprawczy tloczka? :>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez blau » 16 sie 2011, 20:56

Pękła guma... Tłoczek przyrdzewiał i nie odbija do końca zestaw naprawczy już mam, ale bez tłoczka. Chcę go zmienić ponieważ ma "wżery" z rdzy i prędzej czy później się znowu zablokuje
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2011, 10:02
Posty: 29
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 Citd 136km 2003

Postprzez Wojtek » 16 sie 2011, 21:09

blau napisał(a):Pękła guma... Tłoczek przyrdzewiał i nie odbija do końca zestaw naprawczy już mam, ale bez tłoczka. Chcę go zmienić ponieważ ma "wżery" z rdzy i prędzej czy później się znowu zablokuje

nie jestem pewien, ale wydaje mi sie, ze czeka cie jednak zakup calego zacisku...
chyba, ze ktos juz znalazl sam tloczek...

Ps.

kristoferson1 napisał(a):Do M 6 ciezko znalezc taki zestaw z tloczkiem. Ktos tutaj probowal spasowac inny tloczek znajac dokladne wymiary. I mozna, ale to jest hamulec.... ja wole miec pewnosc co do tej czesci :|
W sklepie "na miescie" mozna kupic za ok. 500zl caly zacisk.
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez MIROSLAV » 10 wrz 2011, 11:39

Panowie

zgadzam się z Pioteq25.
U mnie po nasmarowaniu wszystkiego tłoczek chodził idealnie ale hamulce trzymały, okazało się że w tulejach na śruby prowadzące zacisk było za dużo smaru i zacisk nie cofał się do końca i klocek zewnętrzny trzymał tarczę.
Jeszcze raz nie przesadzajcie z ilością smaru na śrubach prowadzących i nie wkładajcie go wcześniej do tulei na śrubę.

Pozdr
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron