Uklad hamulcowy – nie odskakują klocki, blokada ręcznego
Hmm prowadnice chodzą ok i są nasmarowane... a nie ma przypadkiem luzu na nich? Podnieś autko i poruszaj zaciskiem – jeżeli jest luz to masz lipę.
Może źle coś dokręcili...
Klocki przy braku sprężynki nie wiem czy tak by waliły.
Może źle coś dokręcili...
Klocki przy braku sprężynki nie wiem czy tak by waliły.
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
Witam,
Mam pytanko, czy zacisk hamulcowy z madzi 6 2.0 diesel sedan będzie pasował do tej samej madzi tylko w kombi? właściwie to chodzi mi o tłoczek, bo sam zacisk mam OK, ale na tłoczku pojawiły się lekkie wżery od rdzy i ostatnio mi się przyblokował. Co prawda po wyjęciu przeczyszczeniu jest OK, ale pewnie nie na długo...
Mam pytanko, czy zacisk hamulcowy z madzi 6 2.0 diesel sedan będzie pasował do tej samej madzi tylko w kombi? właściwie to chodzi mi o tłoczek, bo sam zacisk mam OK, ale na tłoczku pojawiły się lekkie wżery od rdzy i ostatnio mi się przyblokował. Co prawda po wyjęciu przeczyszczeniu jest OK, ale pewnie nie na długo...
- Od: 14 maja 2008, 11:29
- Posty: 15
- Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 121KM 2003 r
Witam
Czy jest możliwość kupienia zestawu naprawczego z tłoczkiem? Widziałem na allegro takie zestawy ale nie do mojej mazdy. Wg mechanika zacisk jest OK i wystarczy tłoczek który ma wżery i oczywiście zestaw gumek. W oryginale można kupić tłoczek tylko w zestawie z zaciskiem (bez jarzma) za ponad 800zł. Trochę drogo.
Czy jest możliwość kupienia zestawu naprawczego z tłoczkiem? Widziałem na allegro takie zestawy ale nie do mojej mazdy. Wg mechanika zacisk jest OK i wystarczy tłoczek który ma wżery i oczywiście zestaw gumek. W oryginale można kupić tłoczek tylko w zestawie z zaciskiem (bez jarzma) za ponad 800zł. Trochę drogo.
- Od: 12 maja 2009, 11:03
- Posty: 38
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003
Do M 6 ciezko znalezc taki zestaw z tloczkiem. Ktos tutaj probowal spasowac inny tloczek znajac dokladne wymiary. I mozna, ale to jest hamulec.... ja wole miec pewnosc co do tej czesci
W sklepie "na miescie" mozna kupic za ok. 500zl caly zacisk.
W sklepie "na miescie" mozna kupic za ok. 500zl caly zacisk.
Czy po wymianie zacisku musze odpowietrzac wszystkie kola? Wymienilem wczoraj lewy tyl i odpowietrzylem tylko ten ale chamuje gorzej niz przed wymiana.
- Od: 15 lip 2008, 21:14
- Posty: 30
- Auto: Mazda6 2.0 CiTD TS 136KM 2005
sotrebor napisał(a):Witam przeczytałem cały temat bo u mnie popiskuja tylne chamulce przy ruszaniu; : reczny działa ale dopiero na samym koncu .Jutro wezme sie za czyszczenie mam nadzieje ze to pomorze
Przed robotą zaopatrz się w zmywacz do hamulców (motip – super) i smar syntetyczny do hamulców (np. ATE)
Dzieki Pioteq25 za radę próbowałem odkręcic zacisk ale nie da rady połamałem klucz Jestem teraz na robocie w NL myślałem że dam rade na parkingu ale poczekam z tym do powrotu do domu .Za ten czs przygotuje sie lepiej. Pozdrawiam
- Od: 8 cze 2011, 19:19
- Posty: 73
- Skąd: NL i PL
- Auto: GY- była
GH-jest(diesel kombi)
Do śrub zacisku nawet nie ma co podchodzić bez porządnych nasadek. Łatwo obrobić łeb śruby i będzie problem. Dostęp do dolnych śrub będzie lepszy po odkręceniu tej grubej blachy od linki ręcznego i uchwytu przewodu czujnika ABS/DSC.
Tylko nie popełnij błędu przy smarowaniu prowadnic. Nie wolno dawać smaru w tuleje, tylko smarujemy same prowadnice. Górna prowadnica ma na końcu taką gumową uszczelkę, która jak posmaruje się tuleje zgarnie cały smar do końca i zacisk będzie trzymał jak głupi.
Ja tak zrobiłem za pierwszym razem i musiałem czyścić cały smar z tej tulejki w środku. Nie ma co przesadzać ze smarem.
P.S. Jednak klocki EBC czarne (ultumax) popiskują z ori tarczami. Na początku była cisza, ale po przejechaniu kilku tys. klocki lekko piszczą przy końcowym wyhamowaniu. Nie zmienia, to faktu że hamują rewelacyjnie.
Tylko nie popełnij błędu przy smarowaniu prowadnic. Nie wolno dawać smaru w tuleje, tylko smarujemy same prowadnice. Górna prowadnica ma na końcu taką gumową uszczelkę, która jak posmaruje się tuleje zgarnie cały smar do końca i zacisk będzie trzymał jak głupi.
Ja tak zrobiłem za pierwszym razem i musiałem czyścić cały smar z tej tulejki w środku. Nie ma co przesadzać ze smarem.
P.S. Jednak klocki EBC czarne (ultumax) popiskują z ori tarczami. Na początku była cisza, ale po przejechaniu kilku tys. klocki lekko piszczą przy końcowym wyhamowaniu. Nie zmienia, to faktu że hamują rewelacyjnie.
Pioteq25 napisał(a):Do śrub zacisku nawet nie ma co podchodzić bez porządnych nasadek. Łatwo obrobić łeb śruby i będzie problem. Dostęp do dolnych śrub będzie lepszy po odkręceniu tej grubej blachy od linki ręcznego i uchwytu przewodu czujnika ABS/DSC.
Tylko nie popełnij błędu przy smarowaniu prowadnic. Nie wolno dawać smaru w tuleje, tylko smarujemy same prowadnice. Górna prowadnica ma na końcu taką gumową uszczelkę, która jak posmaruje się tuleje zgarnie cały smar do końca i zacisk będzie trzymał jak głupi.
Ja tak zrobiłem za pierwszym razem i musiałem czyścić cały smar z tej tulejki w środku. Nie ma co przesadzać ze smarem.
P.S. Jednak klocki EBC czarne (ultumax) popiskują z ori tarczami. Na początku była cisza, ale po przejechaniu kilku tys. klocki lekko piszczą przy końcowym wyhamowaniu. Nie zmienia, to faktu że hamują rewelacyjnie.
Jeszcze raz dzieki za rady za dwa tygodnie wezme sie za to do tego czasu nie bede używał recznego
- Od: 8 cze 2011, 19:19
- Posty: 73
- Skąd: NL i PL
- Auto: GY- była
GH-jest(diesel kombi)
viewtopic.php?f=60&t=48862&start=40
Może o to chodzi?!
Może o to chodzi?!
- Od: 8 cze 2011, 19:19
- Posty: 73
- Skąd: NL i PL
- Auto: GY- była
GH-jest(diesel kombi)
sotrebor napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=48862&start=40
Może o to chodzi?!
znam ten temat
mysle, ze nie potrzebujesz wymiarow tloczka, a tylko zestaw naprawczy tloczka?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
blau napisał(a):Pękła guma... Tłoczek przyrdzewiał i nie odbija do końca zestaw naprawczy już mam, ale bez tłoczka. Chcę go zmienić ponieważ ma "wżery" z rdzy i prędzej czy później się znowu zablokuje
nie jestem pewien, ale wydaje mi sie, ze czeka cie jednak zakup calego zacisku...
chyba, ze ktos juz znalazl sam tloczek...
Ps.
kristoferson1 napisał(a):Do M 6 ciezko znalezc taki zestaw z tloczkiem. Ktos tutaj probowal spasowac inny tloczek znajac dokladne wymiary. I mozna, ale to jest hamulec.... ja wole miec pewnosc co do tej czesci
W sklepie "na miescie" mozna kupic za ok. 500zl caly zacisk.
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Panowie
zgadzam się z Pioteq25.
U mnie po nasmarowaniu wszystkiego tłoczek chodził idealnie ale hamulce trzymały, okazało się że w tulejach na śruby prowadzące zacisk było za dużo smaru i zacisk nie cofał się do końca i klocek zewnętrzny trzymał tarczę.
Jeszcze raz nie przesadzajcie z ilością smaru na śrubach prowadzących i nie wkładajcie go wcześniej do tulei na śrubę.
Pozdr
zgadzam się z Pioteq25.
U mnie po nasmarowaniu wszystkiego tłoczek chodził idealnie ale hamulce trzymały, okazało się że w tulejach na śruby prowadzące zacisk było za dużo smaru i zacisk nie cofał się do końca i klocek zewnętrzny trzymał tarczę.
Jeszcze raz nie przesadzajcie z ilością smaru na śrubach prowadzących i nie wkładajcie go wcześniej do tulei na śrubę.
Pozdr
- Od: 7 mar 2010, 22:17
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6