Problemy z Abs'em
Resetowałeś kompa po wymianie pompy na tą drugą używaną ? Bo bez tego ani rusz.
ostatnio uruchomiłem silnik mając koła w powietrzu, auto na pachołkach i system dsc i abs zgłupiał totalnie i potem jest choinka na zegarach.
Dopiero odłączenie akumulatora i potem kilka kilometrów jazdy próbnej zresetowały ustawienia i abs i dsc działa prawidłowo. Wyjechanie z garażu i przejazd kilku metrów nie wystarczy, trzeba się przejechać dalej.
ostatnio uruchomiłem silnik mając koła w powietrzu, auto na pachołkach i system dsc i abs zgłupiał totalnie i potem jest choinka na zegarach.
Dopiero odłączenie akumulatora i potem kilka kilometrów jazdy próbnej zresetowały ustawienia i abs i dsc działa prawidłowo. Wyjechanie z garażu i przejazd kilku metrów nie wystarczy, trzeba się przejechać dalej.
No tak tyle żeby wymienić pompę absu to i tak trzeba wyjąć całkowicie akumulator. Przejechałem ogólnie ok 2 km i nie zgasła kontrolka od trakcji. ABS się nie świeci. Wyjęcie klemy na godzinę też nic nie dało. Na starej pompie się nie świeci. W tym momencie przełożyłem elektronikę ze starej do "nowej" i jak wrócę z pracy to założę i zobaczymy czy to cos dało.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 10 maja 2014, 09:05
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 Kombi 1.8 Benzyna 2004 rok
Myjk napisał(a):Zamiast jechać parę km z choinką lepiej odpiąć klemę i wdusić pedał hamulca na AFAIR 10 sek. (a może 20).
Napisałem, że to nie pomogło. Po resecie dalej jest choinka. Tak jak napisałem w swoim poście, dopiero przejechanie dłuższego dystansu resetuje błąd.
Mi się wydaje że nie ma to nic wspólnego z systemem ABS. Najlepiej udać się z tym problemem tam gdzie naprawiają układy hamulcowe. Miałem podobną sytuacje w 626 GE, tylko u mnie to pomogło jak zamieniłem klocki z lewego koła do prawego. Nikt nie wiedział czemu blokuje jedno koło, sam nie wiedziałem co zrobić i wpadłem na pomysł zamiany klocków, pomogło. W takich przypadkach należało by sprawdzić, serwo, pompę hamulcowa, przewód hamulcowy ten elastyczny i rozdzielacz sił hamowania.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
a mógł by mi ktoś podesłać zdjęcie ew. opis czy schemat wyprowadzeń przewodów sztywnych z pompy absu ?
Ponieważ auto kupiłem już z tą usterką a pompa też była wymieniana przez poprzedniego właściciela. I może coś pomylił i ja z tego powodu również źle podłączam.
A poza tym jak pisałem wyżej klocki tarcze są nowe zaciski zregenerowane.
Pozdrawiam
Ponieważ auto kupiłem już z tą usterką a pompa też była wymieniana przez poprzedniego właściciela. I może coś pomylił i ja z tego powodu również źle podłączam.
A poza tym jak pisałem wyżej klocki tarcze są nowe zaciski zregenerowane.
Pozdrawiam
- Od: 10 maja 2014, 09:05
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 Kombi 1.8 Benzyna 2004 rok
Kasowanie błędów ABSu nie polega na zdjęciu klemy – trzeba trochę pomerdać hamulcem. 10x w ciągu 10 sekund, o ile dobrze pamiętam – inaczej kasują się tylko błędy zwykłego kompa.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
po wymianie przewodów elastycznych problem pozostał. Poniżej przedstawiam zdjęcie mojej pompy.
podłączone mam tak:
4 – lewy przód
3 – prawy przód
2 – lewy tył
1 – prawy tył
Przy tej konfiguracji raz blokuje prawy przód a raz prawy tył. Częściej przód. Raz udało się że nic nie zablokowało. Zdecydowanie poprawiła się skuteczność hamowania.
Muszę mieć coś pomylone. Więc Panowie czy możecie spisac które wyprowadzenie pompy idzie na jakie koło ?
podłączone mam tak:
4 – lewy przód
3 – prawy przód
2 – lewy tył
1 – prawy tył
Przy tej konfiguracji raz blokuje prawy przód a raz prawy tył. Częściej przód. Raz udało się że nic nie zablokowało. Zdecydowanie poprawiła się skuteczność hamowania.
Muszę mieć coś pomylone. Więc Panowie czy możecie spisac które wyprowadzenie pompy idzie na jakie koło ?
- Od: 10 maja 2014, 09:05
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 Kombi 1.8 Benzyna 2004 rok
ten błąd też u mnie wyskakiwał ale tylko po zmianie pompy. Musiałem przełożyć elektronikę ze starej pompy do nowej. Na tej co mam aktualnie też raz wyskoczył ten błąd w tcs ale wystarczyło akumulator odpiąć.
Mam jeszcze pytanie do Ciebie. Masz pompę taką samą jak na obrazku wyżej ? Jak tak to, czy mógłbyś zrobić odpis wyprowadzeń przewodów hamulcowych na poszczególne koła ?
Ps. Teraz blokuje tylko prawy tył. Przy konfiguracji jak na zdjęciu
Pozdrawiam
Mam jeszcze pytanie do Ciebie. Masz pompę taką samą jak na obrazku wyżej ? Jak tak to, czy mógłbyś zrobić odpis wyprowadzeń przewodów hamulcowych na poszczególne koła ?
Ps. Teraz blokuje tylko prawy tył. Przy konfiguracji jak na zdjęciu
Pozdrawiam
- Od: 10 maja 2014, 09:05
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 Kombi 1.8 Benzyna 2004 rok
niestety nie widać która rurka idzie na które koło :/
Nie pomyliłeś tych dwóch rurek co z pompy do abs-u idą ?
Dopisano 13 lis 2014, 19:09:
odpis wyprowadzeń z innego auta w komisie.
wyprowadzenia na koła są na 100% poprawnie nakreślone na zdjęciu. Wyprowadzeń do pompy ( te dwie rurki) nie jestem pewien (na 99% są dobrze ) Więc kolego jak byś u siebie zweryfikował tylko te dwa połączenia czy są zgodne z tym co nakreśliłem
Nie pomyliłeś tych dwóch rurek co z pompy do abs-u idą ?
Dopisano 13 lis 2014, 19:09:
odpis wyprowadzeń z innego auta w komisie.
wyprowadzenia na koła są na 100% poprawnie nakreślone na zdjęciu. Wyprowadzeń do pompy ( te dwie rurki) nie jestem pewien (na 99% są dobrze ) Więc kolego jak byś u siebie zweryfikował tylko te dwa połączenia czy są zgodne z tym co nakreśliłem
- Od: 10 maja 2014, 09:05
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 Kombi 1.8 Benzyna 2004 rok
Witam Panowie !
Problem rozwiązany !
Podłączyłem wszystko tak jak opisałem.
Zabrałem się za odpowietrzanie hamulców, począwszy od prawego tylnego koła a skończywszy na lewym przodzie. Nie wierzyłem że udało się naprawić usterkę to postanowiłem jeszcze raz odpowietrzyć ato że wszystkie koła miałem ściągnięte wiec poszło sprawnie.
Pierwszy raz odpowietrzałem aż z odpowietrznika przestanie wylatywać powietrze. Odziwo za drugim razem też szło powietrze. Dopiero przy "piątym kółku" wokół auta szedł czysty płyn. ( około godziny odpowietrzania ).
Zakręciłem koła wsiadłem niechętnie rozpędzam auto do 60km/h naciskam hamulec a tu proszę Nie blokuje żadnego koła ! Perfekcyjna skuteczność hamulca ! Kilka prób potwierdziło usunięcie usterki !
Pierwotnie przed wsadzeniem tam moich łap, pompa była podłączona troszkę inaczej niż jest teraz.
LP-LT-PT-PP czyli symetrycznie niz jest teraz.
Może to było przyczyną a może odrobina powietrza w układzie?. Bardziej wydawało by się że złe podłączenie bo po zamianie rurek blokowało tylne koła.
A teraz napiszę parę wskazówek jak by ktoś kiedyś wymieniał pompę na nową używaną ( nowa ponad 5tyś zl ) Nie tylko w Mazdzie 6 ale i na 100% w 5 być może innych.
W pompie absu a bardziej w sterowniku jest zapisany numer który musi się zgadzać z komputerem głównym samochodu. Podobno idzie to zestroić. Jeżeli tego nie zrobimy to będzie na desce świeciła trakcja ( nie będzie działała ) – Kilka pomp zakładałem i na wszystkich świeciła.
Ja problem rozwiązałem tak że wyłamałem lekko dekiel od elektroniki ( dużym płaskim podwadzić i bardzo ładnie się odrywa ) Następnie rozlutować czujnik ciśnienia w pompie odkręcić 4 śruby z tulejkami dystansowymi i wyjąć elektronikę. Założyć na nową pompę skręcić i uszczelnić dekiel. ( Ja to zrobiłem klejem do szyb samochodowych bo miałem klej i podkłady do tego pod ręką)
Więc jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc.
Auto idealnie hamuje a co najważniejsze jest bezpieczne.
Jeszcze raz WIELKIE dzięki
Pozdrawiam
Problem rozwiązany !
Podłączyłem wszystko tak jak opisałem.
Zabrałem się za odpowietrzanie hamulców, począwszy od prawego tylnego koła a skończywszy na lewym przodzie. Nie wierzyłem że udało się naprawić usterkę to postanowiłem jeszcze raz odpowietrzyć ato że wszystkie koła miałem ściągnięte wiec poszło sprawnie.
Pierwszy raz odpowietrzałem aż z odpowietrznika przestanie wylatywać powietrze. Odziwo za drugim razem też szło powietrze. Dopiero przy "piątym kółku" wokół auta szedł czysty płyn. ( około godziny odpowietrzania ).
Zakręciłem koła wsiadłem niechętnie rozpędzam auto do 60km/h naciskam hamulec a tu proszę Nie blokuje żadnego koła ! Perfekcyjna skuteczność hamulca ! Kilka prób potwierdziło usunięcie usterki !
Pierwotnie przed wsadzeniem tam moich łap, pompa była podłączona troszkę inaczej niż jest teraz.
LP-LT-PT-PP czyli symetrycznie niz jest teraz.
Może to było przyczyną a może odrobina powietrza w układzie?. Bardziej wydawało by się że złe podłączenie bo po zamianie rurek blokowało tylne koła.
A teraz napiszę parę wskazówek jak by ktoś kiedyś wymieniał pompę na nową używaną ( nowa ponad 5tyś zl ) Nie tylko w Mazdzie 6 ale i na 100% w 5 być może innych.
W pompie absu a bardziej w sterowniku jest zapisany numer który musi się zgadzać z komputerem głównym samochodu. Podobno idzie to zestroić. Jeżeli tego nie zrobimy to będzie na desce świeciła trakcja ( nie będzie działała ) – Kilka pomp zakładałem i na wszystkich świeciła.
Ja problem rozwiązałem tak że wyłamałem lekko dekiel od elektroniki ( dużym płaskim podwadzić i bardzo ładnie się odrywa ) Następnie rozlutować czujnik ciśnienia w pompie odkręcić 4 śruby z tulejkami dystansowymi i wyjąć elektronikę. Założyć na nową pompę skręcić i uszczelnić dekiel. ( Ja to zrobiłem klejem do szyb samochodowych bo miałem klej i podkłady do tego pod ręką)
Więc jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc.
Auto idealnie hamuje a co najważniejsze jest bezpieczne.
Jeszcze raz WIELKIE dzięki
Pozdrawiam
- Od: 10 maja 2014, 09:05
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 Kombi 1.8 Benzyna 2004 rok
witam serdecznie!
podepnę się do rozmowy.
uszkodził się czujnik abs LP, wymieniłem go na nowy, wszystko w porządku. abs działa. reszta też ale po przekroczeniu 130km/h zapalają się ów trzy słynne kontrolki.– abs, poślizg oraz DSC OFF, wiem że to może być wina pierścienia od abs-u. tylko którego?. sprawdziłem wszystkie koła i wyglądają na dobre, bez żadnych urwanych ząbków czy czegoś takiego.
podpowiedzcie proszę jakim domowym programem mogę sprawdzić odczyty z każdego czujnika, chciałbym w czasie jazdy zaobserwować z którego czujnika przestaje przychodzić informacja po przekroczeniu tych ów 130km/h no chyba że znacie jakiś inne sposoby,
Pcmscan pokazał następujące błędy,
C1119- traction control actuator torque reduction circuit failure
C1155 to po wymianie czujnika już nie występuje
C1234 – speed wheel sensor LF input signal missing, brak sygnału wejściowego
czy poprzez ten brak sygnału wejściowego C1234 mam rozumieć że po przekroczeniu ów 130km/m czujnik przestaje przesyłać info do PCM?
czy to w tym kole zacząć poszukiwania mojego problemu ?
z góry dziękuje za pomoc
pozdrawiam
paweł
podepnę się do rozmowy.
uszkodził się czujnik abs LP, wymieniłem go na nowy, wszystko w porządku. abs działa. reszta też ale po przekroczeniu 130km/h zapalają się ów trzy słynne kontrolki.– abs, poślizg oraz DSC OFF, wiem że to może być wina pierścienia od abs-u. tylko którego?. sprawdziłem wszystkie koła i wyglądają na dobre, bez żadnych urwanych ząbków czy czegoś takiego.
podpowiedzcie proszę jakim domowym programem mogę sprawdzić odczyty z każdego czujnika, chciałbym w czasie jazdy zaobserwować z którego czujnika przestaje przychodzić informacja po przekroczeniu tych ów 130km/h no chyba że znacie jakiś inne sposoby,
Pcmscan pokazał następujące błędy,
C1119- traction control actuator torque reduction circuit failure
C1155 to po wymianie czujnika już nie występuje
C1234 – speed wheel sensor LF input signal missing, brak sygnału wejściowego
czy poprzez ten brak sygnału wejściowego C1234 mam rozumieć że po przekroczeniu ów 130km/m czujnik przestaje przesyłać info do PCM?
czy to w tym kole zacząć poszukiwania mojego problemu ?
z góry dziękuje za pomoc
pozdrawiam
paweł
- Od: 28 lip 2013, 21:42
- Posty: 44
- Skąd: Olkusz
- Auto: była
Mazda 6 kombi, 2.0L Diesel 121KM 2004r
jest Mazda 6 GH kombi, 2.2L 2010r, 163KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6