Zawieszenie-Co wymienić aby bylo bardziej komfortowe
1, 2
Witam.Posiadam M 6 wersje sport i mam pytanie do użytkowników tej wersji ,czy u was też jest tak twarde zawieszenie? Mój poprzedni samochód ( mitsubishi galant 99r) sunął po drodze jak poduszkowiec .Teraz pytanie ,jak troszeczke je zmiękczyć? Wysrarczy wymienić sprężyny czy wywalić też amorki? Czy ktoś próbował tych eksperymentów?
Ostatnio edytowano 11 sty 2008, 20:45 przez yemek, łącznie edytowano 1 raz
Zrobiłeś – nie bój się; boisz się – nie rób!
- Od: 7 lis 2007, 23:02
- Posty: 23
- Skąd: Londyn
- Auto: M 6 MZR-CD Sport ,2003r
yemek napisał(a):Posiadam M 6 wersje sport
Co znaczy 'wersja SPORT' ?
W Niemczech M6 sprzedawana była w 3 wersjach
Mazda 6 (czyli sedan)
Mazda 6 Sport (czyli liftback)
Mazda 6 Sport Kombi (czyli kombi)
A na twarde zawieszenie bardzo pomagają wysokoprofilowe opony. Teraz mam 15" zimówki i z niechęcią patrzę na koniec zimy i powrót do 16". Komfort wyraźnie spadnie. Nie wyobrażam sobie 17" czy 18" – to musi być koszmar.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):Co znaczy 'wersja SPORT' ?
W Niemczech M6 sprzedawana była w 3 wersjach
Świat na Niemczech się nie kończy Anglicy mają zamiłowanie do tego typu pakietów, w Maździe dostaje się za to spojler z tyłu, napis sport i pewnie niewiele więcej Z tego co wiem zawieszenie pozostaje takie samo, jak w "zwykłej 6", czyli czuć po czym się jedzie.
Moja 6 to hatchback ,tylko w tej wersji wyszedł pakiet sport.Wersja którą posiadam ma oprócz napisu sport ,szyber ,skórę ,ksenony,8 poduszek pow,bose ,niestety sat nav nie ma.Przed zakupem próbowałem kilka szóstek w tym jedną TS2 w tym samym zestawieniu ,trochę to dziwne.Gdy kupowałem auto miałem porównanie,inne mazdy były troszkę łagodniejsze na drodze ale były to bęzynki więc myślałem w ten sposób – diesel, to musi trząść- .Ale przejdzmy to meritum sprawy.Chciałbym mieć bardziej komfortowe auto i proszę o rade najbardziej kompetentne forum, co zrobić :czy wystarczy wymienić same sprężyny czy dojdzie wymiana amortyzatorów i wygłuszaczy .
Zrobiłeś – nie bój się; boisz się – nie rób!
- Od: 7 lis 2007, 23:02
- Posty: 23
- Skąd: Londyn
- Auto: M 6 MZR-CD Sport ,2003r
Ja mam 17" i profil 45 i nie ma znowu takiej tragedii. Pewnie bym takich sam nie założył, ale już takie moja M6 miała. Teraz mam zimówki 15" i jakiejś wielkiej różnicy nie widzę. Wciąż jest twardo bo już tak jest zestrojona.
Sam jestem ciekaw czy można ją w miarę zmiękczyć przy wymianie amorków.
Sam jestem ciekaw czy można ją w miarę zmiękczyć przy wymianie amorków.
mcbeth napisał(a):Jaie masz felgi i opony
/205/55/16 nie są one takie ekstremalne.
Pajko napisał(a):yemek wprawdzie nie jest to dobry temat ale miales dobre checi wiec poprawi je za ciebie
dzięki pajko ostatnio mam jakąś ociężałość umysłową
Zrobiłeś – nie bój się; boisz się – nie rób!
- Od: 7 lis 2007, 23:02
- Posty: 23
- Skąd: Londyn
- Auto: M 6 MZR-CD Sport ,2003r
domin1979 napisał(a):Ja mam 17" i profil 45 i nie ma znowu takiej tragedii. Pewnie bym takich sam nie założył, ale już takie moja M6 miała. Teraz mam zimówki 15" i jakiejś wielkiej różnicy nie widzę. Wciąż jest twardo bo już tak jest zestrojona.
Sam jestem ciekaw czy można ją w miarę zmiękczyć przy wymianie amorków.
Jeżeli M6 jest twardo zestrojona, to ja jestem O. Rydzyk . Jest zestrojona optymalnie ( nie buja na zakrętach, ale i nie trzęsie jak na taczce) Twardo zestrojona jest np. Vectra C GTS. Polecam przejażdżkę dla zweryfikowania pojęcia twardości...
Naprawdę nie rozumiem co miałoby denerwować w zawieszeniu – jest ciche ale sztywne. Idealne do ostrzejszej jazdy po naszych drogach. Wolę to niż pływające krążowniki amerykańskie, co po gwałtowniejszym ruchu kierownicą wpadają w oscylacje kufra trudne do opanowania.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):Naprawdę nie rozumiem co miałoby denerwować w zawieszeniu – jest ciche ale sztywne. Idealne do ostrzejszej jazdy po naszych drogach. Wolę to niż pływające krążowniki amerykańskie, co po gwałtowniejszym ruchu kierownicą wpadają w oscylacje kufra trudne do opanowania.
Dokładnie.. Nie ma tu nic denerwującego , chyba że pewne trzymanie się drogi... , ale ... bez pożegnania się z plombami....
Zgadzam się z dwoma ostatnimi wypowiedziami.
Zawieszenie jest mocnym punktem tego auta, a na 17" felgach wcale nie jest źle z komfortem.
A jeśli komuś brakuje komfortu, to wcześniej musi, że jeździł XM-em z hydro...
Zawieszenie jest mocnym punktem tego auta, a na 17" felgach wcale nie jest źle z komfortem.
A jeśli komuś brakuje komfortu, to wcześniej musi, że jeździł XM-em z hydro...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
U mnie w 323 BJ tez jest specyficzne zawieszenie, miekko ugina sie na pofalowanych nierównosciach, ale nierównosci poprzeczne o ostrzejszych zakonczeniach poknywane sa niezwykle twardo.
Nie wiem jak jest w M6 ale jesli intresuje cie bardziej miekkie zawieszenie to mozez pokmbinowac z szerkoscia opony, ale bardziej konkretne efekty uzyska sie zmieniajc sprezyny i amrotyzaory jednoczesnie. Sprezyny i amortyzatory dobiera sie razem. Jesli chcesz kombinowac z zawieszeniem to musisz wybrac do jakiej firmy ktora profesjonalnie sie tym zajmuje np. tuningowej. Zestroja ci zawiesznie odpowiednio dobierajc odpowiednie sprezyny i amortyzatory.
Nie wiem jak jest w M6 ale jesli intresuje cie bardziej miekkie zawieszenie to mozez pokmbinowac z szerkoscia opony, ale bardziej konkretne efekty uzyska sie zmieniajc sprezyny i amrotyzaory jednoczesnie. Sprezyny i amortyzatory dobiera sie razem. Jesli chcesz kombinowac z zawieszeniem to musisz wybrac do jakiej firmy ktora profesjonalnie sie tym zajmuje np. tuningowej. Zestroja ci zawiesznie odpowiednio dobierajc odpowiednie sprezyny i amortyzatory.
Pozdro
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
firma, która tuninguje samochody raczej nie zna się na "zmiękczaniu" zawieszenia, tylko na obniżaniu i utwardzaniu . Myślę, że w pierwszej kolejności należałoby zwiększyć profil opon, a chcąc iść dalej zmienić amortyzatory na takie o miększej charakterystyce
- Od: 7 wrz 2005, 14:13
- Posty: 43
- Skąd: Wrocław
- Auto: kiedyś Xedos 6 B6, obecnie KF + Acura TL
yaaro napisał(a):firma, która tuninguje samochody raczej nie zna się na "zmiękczaniu" zawieszenia, tylko na obniżaniu i utwardzaniu . Myślę, że w pierwszej kolejności należałoby zwiększyć profil opon, a chcąc iść dalej zmienić amortyzatory na takie o miększej charakterystyce
To taka firam nazywa sie peudo-tuningowa. A wymina samych amroków moze byc ryzkowna jesli sprezyny sa zele dobrane.
Pozdro
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
moja mazda tez jest twarda.jestem zawiedziony tym zakupem. fakt ze przesiadlem sie z Xantii (to dopiero komfort ) Silnik (121) glosny jak w traktorze (hdi to bloga cisza i jakis taki zwawszy mimo ze tylko 110km).
I ogolnie w aucie jest glosno (ale to moze byc wina opon – musze sprawdzic). Ogolnie jak na razie to mysle o sprzedarzy ale jade do Polski za 2 tygodnie to zobaczymy jak Madzia sie w trasie zachowa !
I ogolnie w aucie jest glosno (ale to moze byc wina opon – musze sprawdzic). Ogolnie jak na razie to mysle o sprzedarzy ale jade do Polski za 2 tygodnie to zobaczymy jak Madzia sie w trasie zachowa !
- Od: 14 maja 2009, 11:48
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 ts2 121km Diesel
mareq78 napisał(a):glosny jak w traktorze
wyreguluj zawory i skalibruj wtryski – potem się wypowiedz
Na łajbie się płynie, a nie jeździ Francuzy to komfort ale czucia drogi brak.mareq78 napisał(a):fakt ze przesiadlem sie z Xantii (to dopiero komfort !)
Przejedź się w zakręcie M6, a potem Xantią...
mareq78 napisał(a):I ogolnie w aucie jest glosno (ale to moze byc wina opon – musze sprawdzic)
Chyba nie da się pomylić? Jak stoisz na luzie to raczej opony nie hałasują?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6