Zawieszenie-Co wymienić aby bylo bardziej komfortowe

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez yemek » 10 sty 2008, 23:54

Witam.Posiadam M 6 wersje sport i mam pytanie do użytkowników tej wersji ,czy u was też jest tak twarde zawieszenie? Mój poprzedni samochód ( mitsubishi galant 99r) sunął po drodze jak poduszkowiec :) .Teraz pytanie ,jak troszeczke je zmiękczyć? Wysrarczy wymienić sprężyny czy wywalić też amorki? Czy ktoś próbował tych eksperymentów?
Ostatnio edytowano 11 sty 2008, 20:45 przez yemek, łącznie edytowano 1 raz
Zrobiłeś – nie bój się; boisz się – nie rób!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lis 2007, 23:02
Posty: 23
Skąd: Londyn
Auto: M 6 MZR-CD Sport ,2003r

Postprzez mcbeth » 11 sty 2008, 12:29

yemek napisał(a):Posiadam M 6 wersje sport

Co znaczy 'wersja SPORT' ?
W Niemczech M6 sprzedawana była w 3 wersjach
Mazda 6 (czyli sedan)
Mazda 6 Sport (czyli liftback)
Mazda 6 Sport Kombi (czyli kombi)

A na twarde zawieszenie bardzo pomagają wysokoprofilowe opony. Teraz mam 15" zimówki i z niechęcią patrzę na koniec zimy i powrót do 16". Komfort wyraźnie spadnie. Nie wyobrażam sobie 17" czy 18" – to musi być koszmar.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Blase » 11 sty 2008, 14:02

mcbeth napisał(a):Co znaczy 'wersja SPORT' ?
W Niemczech M6 sprzedawana była w 3 wersjach


Świat na Niemczech się nie kończy ;) Anglicy mają zamiłowanie do tego typu pakietów, w Maździe dostaje się za to spojler z tyłu, napis sport i pewnie niewiele więcej :P Z tego co wiem zawieszenie pozostaje takie samo, jak w "zwykłej 6", czyli czuć po czym się jedzie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez yemek » 11 sty 2008, 21:24

Moja 6 to hatchback ,tylko w tej wersji wyszedł pakiet sport.Wersja którą posiadam ma oprócz napisu sport :) ,szyber ,skórę ,ksenony,8 poduszek pow,bose ,niestety sat nav nie ma.Przed zakupem próbowałem kilka szóstek w tym jedną TS2 w tym samym zestawieniu ,trochę to dziwne.Gdy kupowałem auto miałem porównanie,inne mazdy były troszkę łagodniejsze na drodze ale były to bęzynki więc myślałem w ten sposób – diesel, to musi trząść- .Ale przejdzmy to meritum sprawy.Chciałbym mieć bardziej komfortowe auto i proszę o rade najbardziej kompetentne forum, co zrobić :czy wystarczy wymienić same sprężyny czy dojdzie wymiana amortyzatorów i wygłuszaczy .
Zrobiłeś – nie bój się; boisz się – nie rób!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lis 2007, 23:02
Posty: 23
Skąd: Londyn
Auto: M 6 MZR-CD Sport ,2003r

Postprzez mcbeth » 12 sty 2008, 10:08

yemek napisał(a):czy wystarczy wymienić same sprężyny czy dojdzie wymiana amortyzatorów i wygłuszaczy .

Jaie masz felgi i opony ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez domin1979 » 12 sty 2008, 10:28

Ja mam 17" i profil 45 i nie ma znowu takiej tragedii. Pewnie bym takich sam nie założył, ale już takie moja M6 miała. Teraz mam zimówki 15" i jakiejś wielkiej różnicy nie widzę. Wciąż jest twardo bo już tak jest zestrojona.
Sam jestem ciekaw czy można ją w miarę zmiękczyć przy wymianie amorków.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez yemek » 12 sty 2008, 19:59

mcbeth napisał(a):Jaie masz felgi i opony

/205/55/16 nie są one takie ekstremalne.
Pajko napisał(a):yemek wprawdzie nie jest to dobry temat ale miales dobre checi wiec poprawi je za ciebie

dzięki pajko :) ostatnio mam jakąś ociężałość umysłową <glupek2>
Zrobiłeś – nie bój się; boisz się – nie rób!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lis 2007, 23:02
Posty: 23
Skąd: Londyn
Auto: M 6 MZR-CD Sport ,2003r

Postprzez Pawnik » 12 sty 2008, 21:20

domin1979 napisał(a):Ja mam 17" i profil 45 i nie ma znowu takiej tragedii. Pewnie bym takich sam nie założył, ale już takie moja M6 miała. Teraz mam zimówki 15" i jakiejś wielkiej różnicy nie widzę. Wciąż jest twardo bo już tak jest zestrojona.
Sam jestem ciekaw czy można ją w miarę zmiękczyć przy wymianie amorków.

Jeżeli M6 jest twardo zestrojona, to ja jestem O. Rydzyk ;) . Jest zestrojona optymalnie ( nie buja na zakrętach, ale i nie trzęsie jak na taczce) Twardo zestrojona jest np. Vectra C GTS. Polecam przejażdżkę dla zweryfikowania pojęcia twardości... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez syberek1 » 14 sty 2008, 19:12

Pawnik a nie denerwuje cię to zawieszenie?? :|
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 16:32
Posty: 130
Skąd: starachowice
Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM

Postprzez mcbeth » 14 sty 2008, 20:13

Naprawdę nie rozumiem co miałoby denerwować w zawieszeniu – jest ciche ale sztywne. Idealne do ostrzejszej jazdy po naszych drogach. Wolę to niż pływające krążowniki amerykańskie, co po gwałtowniejszym ruchu kierownicą wpadają w oscylacje kufra trudne do opanowania.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Pawnik » 14 sty 2008, 21:12

mcbeth napisał(a):Naprawdę nie rozumiem co miałoby denerwować w zawieszeniu – jest ciche ale sztywne. Idealne do ostrzejszej jazdy po naszych drogach. Wolę to niż pływające krążowniki amerykańskie, co po gwałtowniejszym ruchu kierownicą wpadają w oscylacje kufra trudne do opanowania.

Dokładnie.. Nie ma tu nic denerwującego :), chyba że pewne trzymanie się drogi... ;P, ale ... bez pożegnania się z plombami....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Maciej Loret » 14 sty 2008, 21:47

Zgadzam się z dwoma ostatnimi wypowiedziami.
Zawieszenie jest mocnym punktem tego auta, a na 17" felgach wcale nie jest źle z komfortem.
A jeśli komuś brakuje komfortu, to wcześniej musi, że jeździł XM-em z hydro... :P
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez syberek1 » 15 sty 2008, 23:49

to chyba amory do wymiany u mnie bo dziwnie się zachowuje moja Madzia :|
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 16:32
Posty: 130
Skąd: starachowice
Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM

Postprzez Haszcz » 16 sty 2008, 12:42

U mnie w 323 BJ tez jest specyficzne zawieszenie, miekko ugina sie na pofalowanych nierównosciach, ale nierównosci poprzeczne o ostrzejszych zakonczeniach poknywane sa niezwykle twardo.
Nie wiem jak jest w M6 ale jesli intresuje cie bardziej miekkie zawieszenie to mozez pokmbinowac z szerkoscia opony, ale bardziej konkretne efekty uzyska sie zmieniajc sprezyny i amrotyzaory jednoczesnie. Sprezyny i amortyzatory dobiera sie razem. Jesli chcesz kombinowac z zawieszeniem to musisz wybrac do jakiej firmy ktora profesjonalnie sie tym zajmuje np. tuningowej. Zestroja ci zawiesznie odpowiednio dobierajc odpowiednie sprezyny i amortyzatory.
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez yaaro » 16 sty 2008, 17:34

firma, która tuninguje samochody raczej nie zna się na "zmiękczaniu" zawieszenia, tylko na obniżaniu i utwardzaniu :). Myślę, że w pierwszej kolejności należałoby zwiększyć profil opon, a chcąc iść dalej zmienić amortyzatory na takie o miększej charakterystyce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:13
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Auto: kiedyś Xedos 6 B6, obecnie KF + Acura TL

Postprzez Haszcz » 16 sty 2008, 17:49

yaaro napisał(a):firma, która tuninguje samochody raczej nie zna się na "zmiękczaniu" zawieszenia, tylko na obniżaniu i utwardzaniu :). Myślę, że w pierwszej kolejności należałoby zwiększyć profil opon, a chcąc iść dalej zmienić amortyzatory na takie o miększej charakterystyce


To taka firam nazywa sie peudo-tuningowa. A wymina samych amroków moze byc ryzkowna jesli sprezyny sa zele dobrane.
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez mareq78 » 12 cze 2009, 00:22

moja mazda tez jest twarda.jestem zawiedziony tym zakupem. fakt ze przesiadlem sie z Xantii (to dopiero komfort !!) Silnik (121) glosny jak w traktorze (hdi to bloga cisza i jakis taki zwawszy mimo ze tylko 110km).
I ogolnie w aucie jest glosno (ale to moze byc wina opon – musze sprawdzic). Ogolnie jak na razie to mysle o sprzedarzy ale jade do Polski za 2 tygodnie to zobaczymy jak Madzia sie w trasie zachowa :) !
Początkujący
 
Od: 14 maja 2009, 11:48
Posty: 8
Auto: Mazda 6 ts2 121km Diesel

Postprzez Grzyby » 12 cze 2009, 01:27

mareq78 napisał(a):glosny jak w traktorze

wyreguluj zawory i skalibruj wtryski – potem się wypowiedz :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 26 sty 2012, 01:20.
Powód: ot

Postprzez domin1979 » 12 cze 2009, 09:30

mareq78 napisał(a):fakt ze przesiadlem sie z Xantii (to dopiero komfort !)
Na łajbie się płynie, a nie jeździ :P Francuzy to komfort ale czucia drogi brak.

Przejedź się w zakręcie M6, a potem Xantią...
mareq78 napisał(a):I ogolnie w aucie jest glosno (ale to moze byc wina opon – musze sprawdzic)

Chyba nie da się pomylić? Jak stoisz na luzie to raczej opony nie hałasują?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6