TCS i DSC – działa/nie działa? Mam, czy nie?
Witam,
Zastanawia mnie jak powinien reagować TCS w M6... Kiedyś jeździłem V50 i było wyraźnie czuć jak odejmuje mocy przy wyczuciu jakiegokolwiek poślizgu przy starcie. Natomiast w mojej Maździ jak dostanie za dużo gazu zaczyna mrugać kontrolka TCS, ale nie czuję jakiegokolwiek przytłumiania silnika, a koła mielą . Nadmienię tylko, iż wyraźnie czuję, jak działa DSC i ABS (oczywiście w odpowiednich dla ich działania sytuacjach). Jak jest w Waszych Mazdach
próbowałem znaleźć odpowiedź w szukajce, również w instrukcji, ale niestety bez skutku. Jeśli temat był już poruszany, to z góry przepraszam.
pozdrawiam
Marcin
Zastanawia mnie jak powinien reagować TCS w M6... Kiedyś jeździłem V50 i było wyraźnie czuć jak odejmuje mocy przy wyczuciu jakiegokolwiek poślizgu przy starcie. Natomiast w mojej Maździ jak dostanie za dużo gazu zaczyna mrugać kontrolka TCS, ale nie czuję jakiegokolwiek przytłumiania silnika, a koła mielą . Nadmienię tylko, iż wyraźnie czuję, jak działa DSC i ABS (oczywiście w odpowiednich dla ich działania sytuacjach). Jak jest w Waszych Mazdach
próbowałem znaleźć odpowiedź w szukajce, również w instrukcji, ale niestety bez skutku. Jeśli temat był już poruszany, to z góry przepraszam.
pozdrawiam
Marcin
Pozdrawiam
Marcin
Marcin
- Od: 10 wrz 2007, 22:10
- Posty: 20
- Skąd: Łódź
- Auto: 323 BA '97 1.8
Falcone zdazylo mi sie ze przy ruszaniu na lodze TCS zadusil samochod ruszalem pod gorke na lodzie, TCS zahamowal jedno kolo, potem drugie i tak hamowal na zmiane az zadusil silnik specjalnie nie chcialem naciskac sprzegla bo chcialem sprawdzic czy moze to doprowadzic do takiej sytuacji
ale wracajac do sedna, wyraznie czuc TCS, slychac chrobotanie i czuc po samochodzie, tak samo jak dzialanie ABSu
ale wracajac do sedna, wyraznie czuc TCS, slychac chrobotanie i czuc po samochodzie, tak samo jak dzialanie ABSu
Witam!! Jeżeli chodzi o działanie TCS w naszych M6 to zaczyna ono działać dopiero w ekstremalnych sytuacjach. I to dobrze bo jeździłem Passatem z ASR i ESP i po prostu odechciewa sie jeździć bo ASR i ESP przymulają silnik przy każdej możliwej sytuacji. U nas musi być naprawdę powód żeby TCS i DCS sie włączyły. Nie raz już było że koła dostawały delikatnego poślizgu ale ponieważ mimo wszystko jakaś przyczepność była to TCS nie reagował. Poza tym działanie TCS polega nie tylko na odejmowaniu mocy silnika lecz również na przyhamowaniu kół poprzez układ ABS i jeśli można tak powiedzieć to działa jako pierwsze.
Sebal napisał(a):Witam!! Jeżeli chodzi o działanie TCS w naszych M6 to zaczyna ono działać dopiero w ekstremalnych sytuacjach.Nie raz już było że koła dostawały delikatnego poślizgu ale ponieważ mimo wszystko jakaś przyczepność była to TCS nie reagował. Poza tym działanie TCS polega nie tylko na odejmowaniu mocy silnika lecz również na przyhamowaniu kół poprzez układ ABS i jeśli można tak powiedzieć to działa jako pierwsze.
Dokładnie zgadzam się z kolegą. Na początku też mnie dziwiło, że koła się ślizgają. Ale to dużo lepiej, że samochód pozostawia kierowcy trochę swobody.
miniu
- Od: 14 wrz 2007, 00:45
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 6 sportkombi top
Mam madzie od lutego i tak naprawde teraz poczulem dzialanie TCSu. Zauwazylem ze system nie zaczyna dzialac rownolegle z mruganiem kontrolki tylko nieznacznie pozniej, w zasadzie tylko podczasu ruszania z miejsca. Od razu slychac chrobotanie i u mnie lekkie przymruzanie lamp (mam halogenowe). W sumie fajna sprawa, pomaga ruszac zwlaszcza na typowej slizgawce. DSCu jeszcze nie mialem "przyjemnosci" testowac.
--
pozdrawiam
Gucio
pozdrawiam
Gucio
- Od: 9 sty 2007, 08:37
- Posty: 20
- Skąd: Rzeszów
- Auto: M6 2.0 CD 136KM Sport Kombi
gucio napisał(a):Mam madzie od lutego i tak naprawde teraz poczulem dzialanie TCSu. Zauwazylem ze system nie zaczyna dzialac rownolegle z mruganiem kontrolki tylko nieznacznie pozniej, w zasadzie tylko podczasu ruszania z miejsca. Od razu slychac chrobotanie i u mnie lekkie przymruzanie lamp (mam halogenowe). W sumie fajna sprawa, pomaga ruszac zwlaszcza na typowej slizgawce.
Ale rozumiem, że odczułeś to działanie TCS na takiej typowej ślizgawce, czyt. śnieg/lód ? Mnie się nawet nie udało go poczuć na dzeszczu...
gucio napisał(a): DSCu jeszcze nie mialem "przyjemnosci" testowac.
A to cała frajda Ja często go czuję na mokrym
Pozdrawiam
Marcin
Marcin
- Od: 10 wrz 2007, 22:10
- Posty: 20
- Skąd: Łódź
- Auto: 323 BA '97 1.8
Falcone napisał(a):Ja często go czuję na mokrym
Hmmm. Dzisiaj właśnie skręcając w lewo wylądowałem o jeden pas za daleko w prawo – na szczęście był wolny. Jechałem na dwójce i wcisnąłem gaz – autko wykonało łagodny łuk i kontynuowałem jazdę, tylko nie tym pasem, którym zamierzałem . Zresztą na trójce też zrywał przyczepność.
Migania lampki nie zauważyłem (bardziej mnie interesował krawężnik ), ale DSC i TCS aktywizują sie naprawdę późno. Można się zdziwić, ale można też trochę 'poszaleć' ....
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Dziwne, u mnie DCS reaguje dość szybko i w samą porę... Nawet dzisiaj okazał się bardzo przydatny Wchodzę w zakręt i widzę, że za chwilę krawężnik będzie mój a tu nagle tak jakby pstryknięcie ABS'u, zarzucenie tyłu i już po zakręcie
Pozdrawiam
Marcin
Marcin
- Od: 10 wrz 2007, 22:10
- Posty: 20
- Skąd: Łódź
- Auto: 323 BA '97 1.8
U mnie późno. TCS pozwala spokojnie kręcić kołami w miejscu – oczywiście do czasu.
DCS pozwala na zawijanie tyłem i koryguje dopiero jak zjawisko zaczyna dominować nad prawidłowym kierunkiem jazdy .
No i pamiętać trzeba o jednym: DCS na bardzo śliskiej powierzchni przy ciągłym ruszaniu (np. korek po ataku zimy) mocno angażuje sprzęgło – potrafi się spalić (i koło dwumasowe do wymiany) Wyłączajmy DCS w takich sytuacjach. Pisze o tym instrukcja, choć w mniej drastyczny sposób.
DCS pozwala na zawijanie tyłem i koryguje dopiero jak zjawisko zaczyna dominować nad prawidłowym kierunkiem jazdy .
No i pamiętać trzeba o jednym: DCS na bardzo śliskiej powierzchni przy ciągłym ruszaniu (np. korek po ataku zimy) mocno angażuje sprzęgło – potrafi się spalić (i koło dwumasowe do wymiany) Wyłączajmy DCS w takich sytuacjach. Pisze o tym instrukcja, choć w mniej drastyczny sposób.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):No i pamiętać trzeba o jednym: DCS na bardzo śliskiej powierzchni przy ciągłym ruszaniu (np. korek po ataku zimy) mocno angażuje sprzęgło – potrafi się spalić (i koło dwumasowe do wymiany) Wyłączajmy DCS w takich sytuacjach. Pisze o tym instrukcja, choć w mniej drastyczny sposób.
No prosze, a juz sie balem ze mam sprzeglo do wymiany, bo czasami jak musialem ostro ruszyc, to mialem uczucie jakby mi sie sprzeglo slizgalo i bylo czuc ladny zapach palonego sprzegla po zatrzymaniu sie
Juz sie balem ze sie konczy tarcza
Pozdrawiam,
Cichy
Działanie DSC odczułem kilka razy jak sie zapomniałem jadąc w deszczu po koleinach no i ostatniej zimy gdy nagle spadło sporo śniegu a że byliśmy w górach i ostatnie 200 metrów to było stromy podjazd z którego stoczyła sie thalia i golf (na zimowych gumach ale moze słabi jeżdżcy no i bez wspomagań elektronicznych) Mazda o dziwo wjechała bez przerwy migając żółtą lampką ale na górze też sprzęgłem śmierdziało koledzy założyli łańcuchy t tez wjechali jednak uważam że w czasie jazdy w trasie póżno się załącza
- Od: 24 sie 2006, 19:27
- Posty: 43
- Auto: 6 2.0D DPF 121 KM 2005 HB
Skoro sprzeglem smierdzi, to czy DSC "naciska" na sprzeglo
Bo z drugiej strony nie rozumiem dlaczego mialoby smierdziec przypalonym sprzeglem skoro by nie "naciskal".
Pozdrawiam,
Cichy
Bo z drugiej strony nie rozumiem dlaczego mialoby smierdziec przypalonym sprzeglem skoro by nie "naciskal".
Pozdrawiam,
Cichy
nie powinno sie slizgac sprzeglo nawet podczas hamowania i trzymania gazu w podlodze.
Jesli zaczyna sie slizgac, to znaczy ze cos jest nie tak ze sprzeglem.
Jakby tak bylo, to podczas kazdego wyprzedzania na np 5-ce powinno Ci sie slizgac sprzeglo.
Czasami wlasnie mi sie zachowuje tak jakby sie slizgalo sprzeglo, rozpedze sie na 1-ce spokojnie do powiedzmy 2000rpm, przerzucam na 2-ke i nagle widze, ze musze ostrzej przyspieszyc – dodaje gazu i zaczynam puszczac sprzeglo i w tym momencie nawet po zdjeciu nogi ze sprzegla mam odczucie jakby sie slizgalo. Po zatrzymaniu sie czuc zapach sprzegla
Sytuacja taka przytrafiala mi sie tylko gdy droga byla mokra, gdy droga jest sucha w takiej samej sytuacji silnik sie przydusza (spadaja obroty) i nic sie nie slizga (po prostu probowalem specjalnie i nie udalo mi sie tego powtorzyc na suchej drodze, na mokrej spokojnie poworze)
pozdrawiam,
Cichy
Jesli zaczyna sie slizgac, to znaczy ze cos jest nie tak ze sprzeglem.
Jakby tak bylo, to podczas kazdego wyprzedzania na np 5-ce powinno Ci sie slizgac sprzeglo.
Czasami wlasnie mi sie zachowuje tak jakby sie slizgalo sprzeglo, rozpedze sie na 1-ce spokojnie do powiedzmy 2000rpm, przerzucam na 2-ke i nagle widze, ze musze ostrzej przyspieszyc – dodaje gazu i zaczynam puszczac sprzeglo i w tym momencie nawet po zdjeciu nogi ze sprzegla mam odczucie jakby sie slizgalo. Po zatrzymaniu sie czuc zapach sprzegla
Sytuacja taka przytrafiala mi sie tylko gdy droga byla mokra, gdy droga jest sucha w takiej samej sytuacji silnik sie przydusza (spadaja obroty) i nic sie nie slizga (po prostu probowalem specjalnie i nie udalo mi sie tego powtorzyc na suchej drodze, na mokrej spokojnie poworze)
pozdrawiam,
Cichy
Cichyq napisał(a):Czasami wlasnie mi sie zachowuje tak jakby sie slizgalo sprzeglo, rozpedze sie na 1-ce spokojnie do powiedzmy 2000rpm, przerzucam na 2-ke i nagle widze, ze musze ostrzej przyspieszyc – dodaje gazu i zaczynam puszczac sprzeglo i w tym momencie nawet po zdjeciu nogi ze sprzegla mam odczucie jakby sie slizgalo. Po zatrzymaniu sie czuc zapach sprzegla
Dzisiaj miałem dokładnie to zjawisko na mokrej drodze...
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):Dzisiaj miałem dokładnie to zjawisko na mokrej drodze...
Uff, czyli nie jestem sam
A juz myslalem ze cos jest nie tak
pozdrawiam,
Cichy
Mi sie udalo cos takiego zrobic tylko na 2ce, na innych biegach jakos nie moglem tego zrobic.
Jedyny warunek, to taki, zeby silnik mial wysokie obroty (2,5-3krpm, zeby "turbina" mocno pompowala) i wtedy puszczac plynnie pedal sprzegla. Po puszczeniu sprzegla jest uczucie jakby obroty staly w jednym miejscu a samochod powoli sie rozpedzal.
No a pozniej charakterystyczny zapach
Pozdrawiam,
Cichy
Jedyny warunek, to taki, zeby silnik mial wysokie obroty (2,5-3krpm, zeby "turbina" mocno pompowala) i wtedy puszczac plynnie pedal sprzegla. Po puszczeniu sprzegla jest uczucie jakby obroty staly w jednym miejscu a samochod powoli sie rozpedzal.
No a pozniej charakterystyczny zapach
Pozdrawiam,
Cichy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6