Strona 8 z 16

PostNapisane: 18 kwi 2009, 09:54
przez Enduro
vegasnight9 napisał(a):
Dutch napisał(a):Zeby samochód jechał w lewo, zwieksz „caster” (kąt pochylenia sworznia zwrotnicy) z prawej strony samochodu. (ma być większy niż kat pochylenia sworznia z lewej strony) albo zmniejsz ten kąt.


Próbował ktoś tej metody ?

M6 nie ma takiej regulacji...
E.

PostNapisane: 18 kwi 2009, 11:09
przez vegasnight9
Dutch napisał(a):Koła samochodu mają dotykać ziemi podczas kroków 2-10. (Jeżeli nie efekt będzie niewielki)

WARNING: Do not start engine while vehicle is on hoist. Power steering is not necessary for this procedure. A running engine can result in all manner of added dangers to the people around you.

NOTE: Two (2) people are required to perform steps below.

Dwie osoby potrzebne do wykonania korekty.

1. Place one person in vehicle to hold steering wheel.

Jedna osoba siada za kierownicą.

2. Safely secure vehicle on 4-post hoist and raise vehicle slightly. Keep front tires in contact with the ground.

Zabezpiecz auto na podnośniku i delikatnie unieś samochód. Przednie koła powinny spoczywać na ziemi.

3. Hold steering wheel in center position.

Trzymaj kieownicę w centralnej pozycji.

4. Loosen bolts A and C on both sides of front suspension.

Poluzuj śruby A i C po obu stronach zawieszenia.

ObrazekObrazek

• Bolt “A”: Front Lower Control Arm and Perimeter Frame
• Bolt “C”: Front Lower Control Arm and Damper Fork

5. Loosen bolt “B” on both sides of front suspension.

ObrazekObrazek

Poluzuj śrubę B po obu stronach zawieszenia.
• Bolt “B”: Rear Lower Control Arm and Perimeter Frame
NOTE: DO NOT REMOVE BOLT “B”.

6. If vehicle pulls/drifts to the RIGHT, turn and hold steering wheel to full LEFT locked position.

Jeżeli auto ściąga/jedzie na PRAWO, przekręć (i trzymaj) kierownicę skręcona maksymalnie w LEWO.

If vehicle pulls/drifts to the LEFT, turn and hold steering wheel to full RIGHT locked position.

NOTE: Do not allow steering wheel to move during repair steps below. Keep constant pressure on steerig wheel at all times.

Nie pozwól aby kieronica sie ruszała podczas napraw. Utrzymuj stały nacisk.

7. Lower full weight of vehicle to ground.

Opóść cały ciężar samochodu na ziemię.

8. Jounce front of vehicle at left and right sides of front bumper several times to reposition front suspension components.

Potrzaśnij przodem samochodu na prawo i lewo aby ustawić zawieszenie.

9. Raise vehicle on hoist.

Podnieś samochód na podnośniku.

10. Tighten bolts “A”, “B” and “C”.
Tightening Torque: 68.67 – 93.22 ft-lbf. (93.1 – 126.4 Nm)

Skręć śruby A, B, C

11. Return steering wheel to center position.

Wyprostuj kierownicę do pozycji wyjściowej.

12. Lower vehicle to ground.

Opuść auto.

13. Test drive vehicle to verify repair.

Przetestuj samochód.


a ta metoda coś pomaga ? próbowaliście ?

PostNapisane: 18 kwi 2009, 14:28
przez Enduro
czy ktos zauwazyl na tej fotce
dorodnego członka męskiego?
czy to jakas ukryta reklama?
jeśli tak; to czego?
E.

vegasnight9 napisał(a):ObrazekObrazek
a ta metoda coś pomaga ? próbowaliście ?

PostNapisane: 19 kwi 2009, 23:05
przez vegasnight9
<lol> a tak poważnie

PostNapisane: 27 kwi 2009, 10:02
przez xANDy
Trec_Londyn napisał(a):kuzwa ja mam anglika i sciaga w lewo heheheh

Bo to zależy od pochyłości asfaltu, jezdni a nie tylko od zawieszenia.

PostNapisane: 28 kwi 2009, 15:42
przez Karol
PATRZYLEM i na proistym i krzywym itp itd.... tak jak kolega wczesniej napisal 3 mam palec na kierze i wszystko jest ołrajt :)

PostNapisane: 29 kwi 2009, 10:52
przez cammus
Enduro napisał(a):czy ktos zauwazyl na tej fotce
dorodnego członka męskiego?


to są i żeńskie? ;)

PostNapisane: 29 kwi 2009, 11:33
przez Enduro
cammus napisał(a):
Enduro napisał(a):czy ktos zauwazyl na tej fotce
dorodnego członka męskiego?


to są i żeńskie? ;)

co?
gdzie?
E.

PostNapisane: 29 kwi 2009, 11:38
przez Myjk
Enduro napisał(a):
cammus napisał(a):
Enduro napisał(a):czy ktos zauwazyl na tej fotce
dorodnego członka męskiego?


to są i żeńskie? ;)

co?
gdzie?
E.

Klasyka... http://www.youtube.com/watch?v=xcs-ZZSfmk8

PostNapisane: 4 maja 2009, 21:01
przez jankon
Krótkie pytanie do wszystkich mających problem ściągania: czy to ściąganie powoduje darcie opon?
Auto kupiłem ok. 2 tygodnie temu, geometria sprawdzona, koła zamieniane i niestety ściąga.
Jeżeli nie będzie brało opon to jestem w stanie się przyzwyczaić...

Pozdrawiam

PostNapisane: 4 maja 2009, 21:22
przez cwieta
Witam, ja również zakupiłem dzisiaj noowki opony, niestety ucieka na prawo! Oczywiście nie jest to wielki dramat, ale na obecną chwilę zwracam na to uwagę. Jednym słowem ten typ tak ma. Dołączam sie do pytania kolegi jankon,a

PostNapisane: 5 maja 2009, 00:33
przez Enduro
nalezy koniecznie kontrolowac:
jak sciera sie opona, szczegolnie przednia od strony pasazera
od srodka!!!
jesli zbyt mocno to mozna ja przemontowac np. na tyl lub druga strona
ale przy tej dolegliwosci nalezy czesciej tam patrzec...
E.

PostNapisane: 5 maja 2009, 01:47
przez krzych
Nie wiem jak Wam, ale mi tez sie kiedys wydawalo ze sciaga na prawo. Potestowalem na zimowkach i nie bylem juz pewien. Pozniej, pojechalem zmienic opony na letnie. Pokonujac rondo Zasrań... eee... Zesłańców malo nie zdebialem, bo nie wiedzialem czy gume slapalem czy kolo mi sie odkreca czy co.... Rzucilo mi kierownica o 1/4 obrotu w prawo. I co sie okazalo? KOLEINA. Czlowiek spodziewal sie prostej drogi, wydawalo mu sie nawet ze jest prosta, a kolo tak nie uznalo i sie stoczylo :P. Na moich letnich drobne nierownosci drogi powoduja ze musze co chwila korygowac kierownice. Drazni to niemilosiernie, ale nie ma nic wspolnego ze ukladem jezdnym. Na prostej drodze (naprawde prostej, gladkiej jak lotnisko) jedzie jak po sznurku.

Moze macie podobnie? (wiem, wielu z Was bedzie pewnych, ze nie... ja tez bylem prawie pewien ze cos jest nie tak, ale teraz jestem pewien ze jest tak... tylko opony chyba na rowerowe zmienie bo z tego co widze, im szersze tym czesciej korekty...)

PostNapisane: 5 maja 2009, 05:58
przez Myjk
Nie ma wątpliwości, że Mazda dała ciała i żadne pie[piip]nie o nierówności asfaltu, bezpieczeństwie – że lepiej zjechać na prawo na pobocze niż na czołówkę w wyniku zaspania – nie może mieć miejsca. Jeżdżę nową Insignią identyczną trasę co Mazdą i w żadnym miejscu mnie nie ściąga ani w prawo ani w lewo – samochód jedzie jak po sznurku. Nie wspomnę o "jakości" wspomagania. Opli nie lubię, ale ten samochód przyjemniej się prowadzi i bez takiego wysiłku jaki trzeba przyłożyć do Mazdy. :| Jednym słowem totalny bubel Mazdy.

PostNapisane: 5 maja 2009, 20:32
przez krzych
Myjk napisał(a):i żadne pie[piip]nie o nierówności asfaltu


Alez Myjk, naprawde na plaskim jedzie prosto. Moze nie chce Ci sie wierzyc, ale tak jest. A drobna pochylosc czy lekka koleina i zaraz leci raz na lewo a raz na prawo (a nie tylko w jedna strone). Fakt, ze wspomaganie jest slabe i trzeba miec jednak cierpliwosc, ale to nijak sie ma do znoszenia. Jedno jest pewne, skoro moja umie jezdzic prosto, wszystkie umieja tylko trzeba je wyregulowac/naprawic.
To ze Insigni nie sciaga w lewo/prawo na koleinach wydaje sie byc nieco dziwaczne jesli masz te same opony – no chyba ze insignia "mysli" (i blokuje skret kol jesli uzytkownik sobie za pomoca kierownicy nie zazyczyl) albo ma tak ciezko chodzacy uklad kierowniczy, ze koleina nie dziala na nia. Sprawdz na zasrancach jadac w lewo od Pruszkowa na most Grota, ale nie dolem tunelem tylko gora – tam sa koleiny jak trzeba (TIR-dziekować).

Chyba sie zamienilismy rolami, teraz Ty narzekasz, hehe ;)

PS. Ja jezdzac Magda ze wspomaganiem czuje sie jak w Polo bez wspomagania przy predkosci 100 km/h (bo wolniej to juz niestety Polo nawet ciezej bez wspomagania chodzilo). To samo ze sprzeglem – jak jezdzilem od przypadku do przypadku samochodami ze wspomaganym sprzeglem to jak maslo bylo... niestety tu nie jest – choc moze zyskujemy na precyzji sprzegla... czort wie, za malo mam praktyki ze wspomaganym.

PostNapisane: 5 maja 2009, 21:08
przez Myjk
krzych napisał(a):Chyba sie zamienilismy rolami, teraz Ty narzekasz, hehe

Chciałbyś. :P http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 856#833856

PostNapisane: 5 maja 2009, 22:56
przez krzych
No ale co Ty mie tu wklejasz? Sie wyjasnilo cokolwiek? (nawiasem, mi bardziej przeszkadza telepotanie kolami powyzej 140 km/h tak jak kolega pisal...)

PostNapisane: 6 maja 2009, 09:21
przez MariuszK
krzych napisał(a):No ale co Ty mie tu wklejasz? Sie wyjasnilo cokolwiek? (nawiasem, mi bardziej przeszkadza telepotanie kolami powyzej 140 km/h tak jak kolega pisal...)

Mam podobne objawy w mojej M6 o których pisał Krzych. W poprzedniej M6stce problem kompletnie nie istniał, za to w kolejnym egzemplarzu rzuca mi kierownicą i ściaga delikatnie w prawo.
Czy ma to coś wspólnego z tą akcją na końcówkę drążka kierownicy?

PostNapisane: 6 maja 2009, 21:45
przez krzych
Ale mnie nie kierownica rzuca jeno osia przednia. Czuc jakby kolka niewywazone byly, ale patrzylem specjalnie przy wywazaniu zeby mi dobrze zrobili, a poza tym, to samo bylo na stalowych z zimowkami – jakos nie wierze, zeby w obu przypadkach nie udalo sie wywazenie w taki sam sposob.

PostNapisane: 7 maja 2009, 19:21
przez ES6
Geometrię ustawiałem już 2 razy.
Za każdym razem ten sam werdykt operatora.... a ten uchodzi za specjalistę.
Albo coś jest popaprane fabrycznie, albo prawe koło wpadło w dziurę lub coś podobnego....
Sądząc po opiniach innych użytkowników to raczej to pierwsze – czyli coś jest nie tak fabrycznie.
Podobno była jakaś akcja serwisowa dotycząca tej dolegliwości, ale nie jestem pewien kiedy i gdzie.
Przy najbliższym przeglądzie zgłoszę ten problem, bo do tej pory jakoś to sobie odpuszczałem. :|