Ściąganie auta na prawo – co to może być?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Blaster7 » 2 cze 2008, 06:07

to ja sobie odpuszcze....


Ale opon nie będzie zbierać bomam to samo i samochód od miesiąca....
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 06:31
Posty: 221 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez sztymbr » 24 lip 2008, 10:51

U mnie sciagalo na lewo, dosc znacznie, byla robiona zbieznosc i niewiele to pomoglo. W tym tygodniu wymienilem oponki na nowe, zbieznosc byla robiona ponownie i problem zniknal! Jedzie teraz prosto jak po szynach.

Jak myslicie czy to moglo byc niechlujstwo poprzedniego wlasciciela ktory bez zbieznosci (2 stopnie odchylenia) jezdzil za dlugo i zdarl tak nierowno opony ze samochod sciagal, czy mam sie spodziewac ze za kilka tysiecy kilometrow zedrze mi nowe opony i problem znowu wyplynie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 mar 2008, 12:37
Posty: 25
Auto: M6 2.0 TS

Postprzez baron071 » 1 sie 2008, 21:19

U mnie ściągało w lewo. Pojechałem do serwisu i geometria w niczym nie pomogła. Jest już temat na forum, na którym jednemu użytkownikowi mazdy 6 z 2007 roku działo się to samo – jego serwis określił niezbędną naprawę jako: rozprężone zawieszenie wielowahaczowe.

Temat tutaj: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... %B1ga+lewo

U mnie też pomogło, choć początkowo twierdzili że nie wiedzą o co chodzi.
Początkujący
 
Od: 12 sty 2008, 14:31
Posty: 4

Postprzez darko12345 » 4 sie 2008, 09:44

Pawnik napisał(a):
szoszon1983 napisał(a):Kiedyś już była o tym dyskusja i wniosek był taki, że to kwestia czułego układu kierowniczego

Bez przesady co do czułości :) . Czułość układu kierowniczego M6 jest delikatnie mówiąc mierna w porównaniu z samochodami tej klasy z tej samej epoki produkcyjnej. Owszem była o tym dyskusja i chyba akcja serwisowa. Ściąganie ( na prawo ) to była wada fabryczna Szóstki ( bodajże brak łożysk amorów ) wyeliminowana chyba od 2004 r. poprzez ... dodanie tych łożysk ). :P



prostuje twoja wypowiedz bo ja mam wlasnie z roku 2005 kierownice z prawej jak to w UK i tez sciaga w prawo
Darko12345 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2008, 16:57
Posty: 148

Postprzez elfbrand » 4 sie 2008, 09:51

Witam
Podobno to wada fabryczna nie miej jednak wkurza mnie to na maxa. Moją 6 ściąga na prawo, zbieżność jest ok., opony przekładałem w to i z powrotem i nic. Co do wady fabrycznej zastanawiałbym się chociaż te auto jest pełne wad, gdzie się nie dotkniesz to coś nie gra lub jest niedopracowane lub kulawo rozwiązane. Chyba będę wracał do swojej sprawdzonej marki samochodu.
elfbrand
 

Postprzez Mateusz L » 4 sie 2008, 10:06

te auto jest pełne wad

Ryzykowne stwierdzenie...

gdzie się nie dotkniesz to coś nie gra lub jest niedopracowane lub kulawo rozwiązane

Na pewno masz Mazdę , a nie Oldcita ??? Rozwiązania to też kwestia gustu/ przyzwyczajenia. IMO Mazdy są pod względem ergonomii lepsze np. od aut europejskich.

będę wracał do swojej sprawdzonej marki samochodu.

Zdradzisz cóż to za marka???
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 13:29
Posty: 568 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Blaster7 » 12 wrz 2008, 07:39

elfbrand napisał(a):Witam
Podobno to wada fabryczna nie miej jednak wkurza mnie to na maxa. Moją 6 ściąga na prawo, zbieżność jest ok., opony przekładałem w to i z powrotem i nic. Co do wady fabrycznej zastanawiałbym się chociaż te auto jest pełne wad, gdzie się nie dotkniesz to coś nie gra lub jest niedopracowane lub kulawo rozwiązane. Chyba będę wracał do swojej sprawdzonej marki samochodu.


Odpowiedz sobie dlaczego ze sprawdzonej zrezygnowałeś...Maluchem można całe zycie też jeździć hahaha
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 06:31
Posty: 221 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez Dutch » 15 wrz 2008, 12:31

Ja od niedawna jestem użytkownikiem mazdy 6 (rocznej) i także zauważyłem delikatne ściąganie w prawo.. :(
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 13:01
Posty: 27

Postprzez jack7 » 15 wrz 2008, 13:18

U mnie ściągało na zimówkach, na letnich nie ściąga. Wg mnie im twardsza guma tym mniejsze ściąganie. Ktoś wcześniej na forum pisał, że mniej też ściąga na oponach z bieżnikiem asymetrycznym. Mam 205R16.Jedne i drugie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 20:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez tomekw112 » 15 wrz 2008, 17:54

U mnie też ściąga – nam 215x45x18 wszystko na razie zwalam na opony i na nachylenie nawierzchni , zauważyłem im szybciej jadę tym jest lepiej – czekam na zimę to napiszę jak jest na "16
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 17:43
Posty: 30
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6S 3,0 V6 '07 manual

Postprzez Jarek Fąfara » 23 wrz 2008, 09:33

Dutch napisał(a):Ja od niedawna jestem użytkownikiem mazdy 6 (rocznej) i także zauważyłem delikatne ściąganie w prawo.. :(


Rozmawiałem z ASO i dowiedziałem się, że na moją Mazdę 6 z 2003 roku żadnej akcji serwisowej nie było... ? Niemniej jednak zaproponowali zminimalizowanie efektu ściągania poprzez regulację zawieszenia i parametrów. Koszt 158zł brutto. Zobaczymy jaki będzie tego efekt.

jarek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sie 2008, 17:50
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: M6 2.0i 141KM '03r. GG

Postprzez Dutch » 27 wrz 2008, 22:57

A wiec sprawdziłem ciśnienie...– okazało się że była drobna różnica, więc napełniłem po równo. Jak ściągało , tak ściąga. Do tego zauważyłem że przy gwałtownym hamowaniu samochód tak jakby właśnie z prawej strony najpierw łapał bo go zarzuca w prawo. Jutro przerzucę koła – przód na tył. Jednak sądzę że to nie pomoże.
Tu pytanie do osób u których "rozprężone zawieszenie wielowahaczowe" zostało uznane za usterkę i naprawione w ramach serwisu – na co się powoływać? Napiszcie jaki serwis naprawiał taka usterkę (chodzi mi o miasto). Coś czuję że u mnie w Lublinie nie pójdzie za łatwo...
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 13:01
Posty: 27

Postprzez Jarek Fąfara » 28 wrz 2008, 19:15

Ciśnienie w oponach sprawdzone, koła przednie zmienione lewe z prawym, geometria sprawdzona (była idealna) i ostatecznie ustawiona tak, aby trzymając się dopuszczalnych norm zminimalizować ściąganie w prawo. Efekt jakiś jest. Niemniej jednak autko ściąga dalej, choć przyznać muszę, że słabo odczuwalnie.

Dodam, że oponki nowe (Continental) 205 R16, koła wywarzone etc. Dziwne i niezrozumiałe, że "ten typ tak ma". Nie lubię takich stwierdzeń i wg. mnie, powinno to być poprawione w ramach akcji serwisowej.

pozdrawiam
pozdrawiam
jaro
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sie 2008, 17:50
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: M6 2.0i 141KM '03r. GG

Postprzez Lorento » 28 wrz 2008, 20:02

Jarek Fąfara napisał(a):Dziwne i niezrozumiałe, że "ten typ tak ma". Nie lubię takich stwierdzeń i wg. mnie, powinno to być poprawione w ramach akcji serwisowej.

Owszem za 1500 złociszy dołożą łożyska amorów. :P
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!