Ściąganie auta na prawo – co to może być?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kolo1 » 19 lis 2011, 14:35

To by było zbyt proste..... Zbieżność ok kąty ok. Auto nie było bite. Opony sprawdzone – przekładane z lewo na prawo itp. Zawieszenie sprawdzane przez ASO .
Początkujący
 
Od: 14 lut 2011, 19:11
Posty: 13
Skąd: Dzierżoniów
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel GY 143kM 2007

Postprzez Wojtek » 19 lis 2011, 15:35

kolo1 napisał(a):Co jest?.

a maglownice tez sprawdzales?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kolo1 » 20 lis 2011, 13:34

Fakt. Maglownicy nie sprawdzałem ale auto, oprócz tego, w zasadzie zachowuje się dobrze. Na kierownicy nie czuć żadnych drgań ani stuków podczas skręcania? Czy wobec tego należy szukać usterki w przekładni. Jeżeli tak to w jaki sposób to sprawdzić?
Początkujący
 
Od: 14 lut 2011, 19:11
Posty: 13
Skąd: Dzierżoniów
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel GY 143kM 2007

Postprzez Zryw » 27 lut 2012, 12:20

Będąc ostatnio u mechanika przy okazji wymiany tarcz i klocków z przodu mechanik zauważył pewną rzecz, nie wiem jak mam się do tego odnieść więc proszę o radę.
Jak całe Auto było podniesione na podnośniku , mechanik złapał za koło przedniej osi dwoma rękami i zaczął ruszać kołem powodując skręt osi przedniej raz w lewo raz w prawo, przy tym skręcaniu dało się usłyszeć odgłos stukania przy każdym takim manewrze- mechanik stwierdził że jest walnięta maglownica i że jest listwa do wymiany (brak jakis wycieków). Podaczas jazdy da się odczuć że auto ściąga w prawo jak wypuszcze z rąk kierownicę, czasem przy skręcie da się wyczuć minimalny luz ale żadnych problemów z prowadzeniem jazdy nie mam ( auto bezwypadkowe). Nawet ostatnio przejechałem sie z bratem(tez ma mazde 6 ale z 2003 roku) i nie stwierdził jakis odchyleń od normy – minimalny luz przy skręcie da sie wyczuć i to nie zawsze.
Czytałem watek o ściaganiu m6 w prawo(jak się skręci na lewy pas to nawet w lewo ściąga) i juz mam mętlik w głowie. Mechanik który miał uwagi do maglownicy powiedział ze geometrii nie ma w moim aucie i że dalsza jazda moim autem moze byc niebiezpieczna,a ja nie wyczuwam jakiegos dyskomfortu.Dodam że auto mam od 2 lat, w przeciągu mojego użytkowania było 3 razy na stacji diagnostycznej w ramach przeglądów rej. i żadnych uwag nie było -wszystko w normie.
Mechanik zaproponował regenerację przekładni kierownicy (demontaż+ regeneracja+montaż+wymiana płynu wspomagania=1450zł) .
Zastanawiam się co zrobić z tym fantem, warto jechać do stacji diagnostycznej i sprawdzić geometrię, może ona coś wykaże? jakieś sugestie?
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 16:04
Posty: 17
Skąd: tarnów
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143 KM 2007 r.

Postprzez ralfvip » 5 mar 2012, 11:34

Witam
Po zakupie, gdy wracałem do domu autem to delikatnie mi ściągało w prawo. Dodam, że na uto założyłem nowiutkie opony zimowe goodyear, koła były wyważone, więc na pewno to nie była wina zużytych opon itp. Zatem podjechałem do mechanika na ustawienie geometrii. 30 min roboty. Mechanik ustawił zbieżność, pochylenie i wszystkie pozostałe parametry geometrii i teraz nic nie ściąga.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 09:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez Mandey » 9 kwi 2012, 20:28

Widzę temat odświeżony to może zapytam. Jak Panowie myślą czemu mi Madzie ściąga na prawo? Przełożyłem trzy tygodnie temu z zimówek na letnie. Felgi oryginalne, opony Pirelli 225/45/16. Na zimowych było wszytko ok. Z tego co pamiętam w zeszłym roku na letnich też było wszystko ok teraz ściąga. Zaraz po przekładce mocno ją ciągnęło, teraz jakby ustało i tylko delikatnie na niektórych drogach dalej ściąga na prawo. Jakieś pomysły dlaczego?

EDIT(moderator) – przeniosłem do odpowiedniego wątku -proszę stosować się do regulaminu
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 01:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

PostTen post został usunięty przez Gość 18 cze 2012, 10:14.
Powód: dubel... ten post juz jest... na forum

Postprzez cichy3a » 5 maja 2013, 10:21

Witam
Mate pytanie czy zakładał ktoś te mocowania amortyzatora z łożyskiem które mają zniwelować ściąganie w prawo czy te części załatwiają sprawę przejrzałem cały wątek i nikt nie napisał że to pomaga lub nie.Czy można te części kupić poza ASO jeżeli tak to gdzie
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2013, 15:51
Posty: 28
Auto: mazda 6 1.8 benzyna sedan 2002 rok
Alfa Romeo 159 Q4 4x4 JTD-M 210km
2009 r.

Postprzez zetek » 18 maja 2013, 07:20

Zryw napisał(a):Będąc ostatnio u mechanika przy okazji wymiany tarcz i klocków z przodu mechanik zauważył pewną rzecz, nie wiem jak mam się do tego odnieść więc proszę o radę.
Jak całe Auto było podniesione na podnośniku , mechanik złapał za koło przedniej osi dwoma rękami i zaczął ruszać kołem powodując skręt osi przedniej raz w lewo raz w prawo, przy tym skręcaniu dało się usłyszeć odgłos stukania przy każdym takim manewrze- mechanik stwierdził że jest walnięta maglownica i że jest listwa do wymiany (brak jakis wycieków). Podaczas jazdy da się odczuć że auto ściąga w prawo jak wypuszcze z rąk kierownicę, czasem przy skręcie da się wyczuć minimalny luz ale żadnych problemów z prowadzeniem jazdy nie mam ( auto bezwypadkowe). Nawet ostatnio przejechałem sie z bratem(tez ma mazde 6 ale z 2003 roku) i nie stwierdził jakis odchyleń od normy – minimalny luz przy skręcie da sie wyczuć i to nie zawsze.
Czytałem watek o ściaganiu m6 w prawo(jak się skręci na lewy pas to nawet w lewo ściąga) i juz mam mętlik w głowie. Mechanik który miał uwagi do maglownicy powiedział ze geometrii nie ma w moim aucie i że dalsza jazda moim autem moze byc niebiezpieczna,a ja nie wyczuwam jakiegos dyskomfortu.Dodam że auto mam od 2 lat, w przeciągu mojego użytkowania było 3 razy na stacji diagnostycznej w ramach przeglądów rej. i żadnych uwag nie było -wszystko w normie.
Mechanik zaproponował regenerację przekładni kierownicy (demontaż+ regeneracja+montaż+wymiana płynu wspomagania=1450zł) .
Zastanawiam się co zrobić z tym fantem, warto jechać do stacji diagnostycznej i sprawdzić geometrię, może ona coś wykaże? jakieś sugestie?


Kolego mam to samo. Z początku robiło mi to przy lekkim spręcie. Teraz już tylko robi jak wjeżdżam np. pod krawężnik. Szukałem na podnośniku przez 4 godziny i przy skręcaniu tak stukało. Okazało się, że robiła do poduszka (silenblock) mocujący zawieszenie/sanki do nadwozia przy śrubie przedniej prawej. Popuściłem śrubę zakręciłem na nowo i jest ok. Musze jeszcze raz, ale teraz popuścić wszystkie śruby i je zakręcić jeszcze raz myślę, że będzie dobrze (auto po kolizyjne)
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 15:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez xANDy » 3 cze 2013, 18:58

Owe popuszczanie i zakręcanie śrub na silentblockach musi być robione na aucie stojącym na własnych kołach a nie na podnośniku ze "zwisającym" podwoziem.
Odkręcamy (poluźniamy) śruby, kolebiemy autem, kulamy go lekko i dokręcamy. Jeśli poluźnisz je "na zwisie" na podnośniku – szybko stracisz wszystkie ruszane silentblocki.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez zetek » 3 cze 2013, 23:31

Ale ja pisałem o silentblockach od sanek, a nie wahaczy.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 15:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez xANDy » 4 cze 2013, 06:12

Ale to nie zmienia faktu, że inne są naprężenia przy stojącym a inne przy wiszącym pojeździe. Także silnik – napręża się inaczej (przecież są półosie). Dlatego:
xANDy napisał(a):Odkręcamy (poluźniamy) śruby, kolebiemy autem, kulamy go lekko i dokręcamy

Silnik ma się też ruszyć właśnie :D
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez zetek » 4 cze 2013, 06:17

Ale to chodzi o wahacze bo tam właśnie "gumy" są inaczej naprężone, a te od sanek są w poziomie więc to nic nie zmienia. One pracują tylko przy obciążeniach przód i tył, a nie góra dół. Z resztą efekt mam pozytywny.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 15:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez xANDy » 13 cze 2013, 17:53

xANDy napisał(a):Silnik ma się też ruszyć właśnie :D

zetek napisał(a):Z resztą efekt mam pozytywny.
Zresztą cieszmy się, że wyszło to, co miało wyjść. :)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez cichy3a » 12 lip 2013, 09:59

Witam

Kilka dni temu byłem w warsztacie Pana Dudy wyleczyli mazde z ściągania w prawo w godzine wcześniej jeżdziłem do innych warsztatów i nic każdy mówił ten typ tak ma a jeden magik powiedział że dobrze że w prawo nie w lewo bo jak zasnę to pojadę do rowu a nie na czołowe.Warto było jechać 300 km.polecam każdemu ten warsztat
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2013, 15:51
Posty: 28
Auto: mazda 6 1.8 benzyna sedan 2002 rok
Alfa Romeo 159 Q4 4x4 JTD-M 210km
2009 r.

Postprzez dobrzyn22 » 12 lip 2013, 11:41

cichy3a napisał(a):.polecam każdemu ten warsztat

to ja polecam zajrzeć do działu "spotkania regionalne"-->Twoje województwo-->polecane sklepy i serwisy i tam dopisać to co tu ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez matthies » 14 lip 2013, 20:24

i może byś opisał coś więcej co zostało zrobione?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez cichy3a » 15 lip 2013, 09:45

dobrzyn22 napisał(a):
cichy3a napisał(a):.polecam każdemu ten warsztat

to ja polecam zajrzeć do działu "spotkania regionalne"-->Twoje województwo-->polecane sklepy i serwisy i tam dopisać to co tu ;)



warsztat Pana Dudy jest w katowicach ja mieszkam w Lublinie więc nie mogę dopisać tego waesztatu jako polecany w moim regionie napisałem że jechałem do Pana Dudy 300 km,Jest Pan Panie Dobrzyn chyb zbyt nadgorliwy
Zbieżność została sprawdzoana wszystko było ok.Na podstawie wcześniejszych doświadczeń pracownicy ustawili zbieżność tak
Kąt wyprzedzenia przód L3.30 P4.30
Kąt pochylenia przód L 0.10 P 0.25
Zbierzność przód -1

Po tym zabiegu wszystko jest ok nie ściąga
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2013, 15:51
Posty: 28
Auto: mazda 6 1.8 benzyna sedan 2002 rok
Alfa Romeo 159 Q4 4x4 JTD-M 210km
2009 r.

Postprzez dobrzyn22 » 15 lip 2013, 19:30

cichy3a napisał(a):warsztat Pana Dudy jest w katowicach ja mieszkam w Lublinie więc nie mogę dopisać tego waesztatu jako polecany w moim regionie

to dopisz w odpowiednim regionie...
Jest Pan Panie Dobrzyn chyb zbyt nadgorliwy

<co?>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez matthies » 15 lip 2013, 21:15

cichy a znajdz odcinek mniej uczęszczanej drogi i przeleć się lewym pasem, tak jak na wyspach i jeszcze sprawdź czy wtedy nie ściąga, bo wartości ustawione przez Panów wydają się dość rozległe wg mnie.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6