Ściąganie auta na prawo – co to może być?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Karwoś » 11 cze 2007, 13:11

Moje miało 7000km ajka kupiłem – zrobiłem i ściagało – ustawiłęm zbierzność – wszystkie parametry w granicach normu producenta i dalej czuje się że ściąa w prawo – ale delikatnie.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez FORM » 11 cze 2007, 14:25

Liczę że serwis coś poprawi bo pierwsze 2tys km jeździło bez zarzutu.
Pzdr.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2007, 06:55
Posty: 7
Skąd: ok. W-wy
Auto: M6 2.5 TOP/ Forester XT

Postprzez BIGJJ » 30 paź 2007, 11:15

Przyznaję że miałem ten problem w swojej 6. Udałem się do ASO sprawdzić ustawienia zbieżności – wszystko było ok. Przejechałem kilka kilometrów i zaliczyłem powrót do ASO.
Tam coś poprawili i autko nie ściąga lecz koło kierownicy nie ma centralnego położenia jest lekko skręcona dosłownie parę milimetrów.
Początkujący
 
Od: 2 maja 2005, 18:08
Posty: 9
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F BJ 1.5 rok 2000

Postprzez Kerad » 30 paź 2007, 12:12

Też zauważyłem w swoim ze delikatnie ściąga na prawa stronę na oponach letnich, jak zmienię na zimowe to jest w porządku. Jeżdżę na alusach oryginalnych (zima lato) i przy każdej zmianie wyważam więc myślę że to wina opon :–) BRIDEGSTONE TURANZA
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 19:56
Posty: 46
Skąd: południe
Auto: Mazda 6 2.0 (136 KM) CiTD

Postprzez magicadm » 30 paź 2007, 14:57

Kerad napisał(a):Też zauważyłem w swoim ze delikatnie ściąga na prawa stronę na oponach letnich

To może zamień je stronami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez suchy1 » 3 lis 2007, 14:20

Kerad napisał(a):Też zauważyłem w swoim ze delikatnie ściąga na prawa stronę na oponach letnich, jak zmienię na zimowe to jest w porządku. Jeżdżę na alusach oryginalnych (zima lato) i przy każdej zmianie wyważam więc myślę że to wina opon :–) BRIDEGSTONE TURANZA


To dziwne, ale u mnie jest dokładnie tak samo. Dzisiaj właśnie założyłem "zimówki" i problem ściągania nagle znikł.

Pozdrawiam suchy1
Wyrzucanie śmieci za okno samochodu urozmaica krajobraz oraz nadaje sens istnieniu służb porządkowych
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2007, 07:52
Posty: 6
Skąd: Cz-wa
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM

Postprzez Sebal » 3 lis 2007, 16:50

Witam. Ja posiadam Mazde 6 od pół roku i szczerze mówiąc nigdy nie miałem żadnych problemów ze ściąganiem w lewo czy w prawo. Prowadzi sie jak po sznureczku jednym paluszkiem (no chyba że trzeb walczyć w koleinach ale to co innego).
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 634 (1/5)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Pawnik » 3 lis 2007, 20:09

Sebal napisał(a):Witam. Ja posiadam Mazde 6 od pół roku i szczerze mówiąc nigdy nie miałem żadnych problemów ze ściąganiem w lewo czy w prawo. Prowadzi sie jak po sznureczku jednym paluszkiem (no chyba że trzeb walczyć w koleinach ale to co innego).

Moja też nie ściąga ani na milimetr, zobaczymy jak założę zimówki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 20:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez gami74 » 7 lis 2007, 21:46

czesc,
wiele M6 ma ten problem niestety, zarowno te przed ja i po face liftingu. Po pierwsze to uklad kierowniczy tego samochodu jest taki ze chetnie jedzie tam gdzie akurat droga nachylona, a ze drogi przewaznie w prawo nachylone zeby wode odprowadzic, ciagna 6tki w prawo. Bieznik opon nie jest tu bez znaczenia. Najlepiej jezdzic na oponach z bieznikiem asymetrycznym ( mazda sprzedaje 6tki na Turanzach ER300 ktore sa wlasnie asymetryczne), wtedy efekt odczuwalny jest troche slabiej. Wracajac do problemu, walczylem z nim dosc dlugo, moja mazda ciagnela w prawo od momentu wyjechania z salonu. Mazda wypuscila TSB ( techniczny biuletyn ) dotyczacy tego problemu. Bylo to w pazdzierniku 2006, opisuje on jak poradzic sobie z problemem w poszczegolnych seriach/rocznikach . W mojej ( rocznik 2006) wymienili oba wahacze gorne z przodu, po czym ustawili zbieznosc. To pomoglo. Samochod jezdzi teraz tak samo w prawo jak i w lewo, jak akurat droga nachylona :). Ale duzo lepiej niz na poczatku. Poszukam tego dokumentu TSB i moge wyslac jesli ktos jest zainteresowany.
Pozdrawiam
gami74
 

Postprzez magicadm » 8 lis 2007, 13:53

gami74 napisał(a):W mojej ( rocznik 2006) wymienili oba wahacze gorne z przodu, po czym ustawili zbieznosc. To pomoglo

Wydawało mi się że problem wynikał z braku łożyskowania w mocowaniu górym mcpersona :| No chyba, że to też wymienili :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez dzieno » 11 lis 2007, 18:07

Przed zakupem swojej mazdy tez ja solidnie sprawdziłem. Ale ściąganie jest wadą fabryczna...tak mówią w każdym serwisie i nie da się usunąć tej usterki.

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2007, 18:01
Posty: 31
Skąd: walbrzych
Auto: mazda 6 136 km kombi 2003 r

Postprzez magicadm » 11 lis 2007, 18:17

dzieno napisał(a):Ale ściąganie jest wadą fabryczna...tak mówią w każdym serwisie i nie da się usunąć tej usterki.

a to ciekawe, bo wielu już ma usuniętą tą wadę...przez serwisy :|
PS
Przeczytaj temat od początku :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Gość » 12 lis 2007, 17:24

WitekRA może byś po prostu spróbował wyważyć przód? Może ciężarek odpadł albo błoto zaschło na feldze i wystarczy.
Pozdrawiam, Al76
Gość
 

Postprzez magicadm » 12 lis 2007, 22:43

Al76 napisał(a):może byś po prostu spróbował wyważyć przód

:|
???

PS
Na błoto na felgach to chyba za wcześnie, a ciężarki to chyba nie odpadają masowo bez objawów bicia....
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez jack7 » 19 lut 2008, 15:35

W mojej ( rocznik 2006) wymienili oba wahacze gorne z przodu, po czym ustawili zbieznosc. To pomoglo. Samochod jezdzi teraz tak samo w prawo jak i w lewo, jak akurat droga nachylona :). Ale duzo lepiej niz na poczatku. Poszukam tego dokumentu TSB i moge wyslac jesli ktos jest zainteresowany.



A mógłbyś napisać, w którym serwisie naprawili Ci to ściąganie. Mam ten sam problem w modelu z 2007 r. Regulacja belki nic nie pomogła. Łozyska podobno mam dołożone fabrycznie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 20:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez Myjk » 19 lut 2008, 15:54

O, dobrze że temat wypłynął, zobaczę jak to będzie u mnie wyglądać...
PS z obszernego hahaha doświadczenia samochodowego wiem, że najbardziej na ściąganie ma wpływ ciśnienie w oponach, po drugie źle wyważone koła, rzadziej zbieżność i kolumna kierownicy... W Fabii już 0,2 bara robią różnicę i samochód ściąga :/
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez szoszon1983 » 19 lut 2008, 20:17

Moja ściąga zgodnie z nnachyleniem nawierzchni, (w UK przeważnie na lewo), to chyba po prostu czuły układ kierowniczy, jak wcześniej pisał gami74
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 11:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez domin1979 » 19 lut 2008, 20:26

szoszon1983 napisał(a):Moja ściąga zgodnie z nnachyleniem nawierzchni, (w UK przeważnie na lewo), to chyba po prostu czuły układ kierowniczy, jak wcześniej pisał gami74

Tu też się dołączę, pamiętajcie, że M6 chwalono za bardzo precyzyjnego i czuły układ kierowniczy więc może jest bardziej odczuwalne znoszenie z wyprofilowanej jezdni.
Wada fabryczna może i jakaś jest ale mi to w sumie nie przeszkadza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 10:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Tom » 19 lut 2008, 21:19

moj atez sciaga i mam wymieniony drazek kierowniczy i 3 slownie trzy razy robiona geometrie, sprawdzone felgi i wywazone a takze sprawdzone amory i nadaj sciaga zgodnie z powaldowaniem i nachyleniem jezdni w sumie to sie przyzwyczailem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 07:51
Posty: 1826

Postprzez Yapa » 19 lut 2008, 21:23

Zamieniłem koła tył z przodem i zaczęło mi ściągać, wcześniej nic ( wersja przed liftem ) – sprawdzałem przy zakupie, było super. Mam nadzieję, że na letnich będzie git. Chyba że to wpływ polskiej drogi na zawieszenie :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 15:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6