Ściąganie auta na prawo – co to może być?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kolo1 » 14 lut 2011, 19:30

Witam. Mam to samo – ściąga w prawo podczas jazdy na wprost. Mazda 6 2007 diesel.
Koła sprawdzone, ciśnienie w kołach 2,2 , geometria ustawiona 2 razy. Mimo to podczas jazdy ciągnie lekko w prawo. Podczas jazdy muszę cały czas lekko kontrować kierownica w lewo. Ręce opadają. Nie wiem co dalej. Pytałem w serwisie Mazdy Wrocław – powiedzieli że sprawdzą i jak dalej tak będzie to ustawią tak geometrię aby było dobrze – czyli że chyba na wprost. Czy możliwe jest takie skorygowanie zbieżności ?
Początkujący
 
Od: 14 lut 2011, 19:11
Posty: 13
Skąd: Dzierżoniów
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel GY 143kM 2007

Postprzez Enduro » 14 lut 2011, 20:48

kolo1 napisał(a):Witam. Mam to samo – ściąga w prawo podczas jazdy na wprost...Czy możliwe jest takie skorygowanie zbieżności ?

jest to fabryczny poblem tego modelu,ktory nikiedy lub b. czesto nieusuwalny..
polecam aby podczas ustawiania zbieznosci koniecznie ustawic tylne kola na ZERO
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Arek_78 » 14 lut 2011, 21:20

Enduro dokładnie tak jak piszesz :)

Tylne i przednie na zero, i nie ma fabrycznego ściągania. Po 20 tys. również nie widać żeby opony nie były zdzierane nierównomiernie.

W dodatku uważajcie na wersje USA – tam koła z tyłu nie są na zero (do zera to im brakuje i to sporo).
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Enduro » 14 lut 2011, 21:29

robilem reg zbieznosci w M 6 min. kilka razy i do teg ow roznach firmach i tylko jedno ASO mialo podane wymiary idealne tzw zerowe
pozostale drukowaly tabelke zakresu od do i pomomo, ze nastawienia sie w tych danych miescily, problem dalej byl......pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Arek_78 » 14 lut 2011, 21:35

Tak, dokładnie. Ja ustawiłem zbieżność na stacji diagnostycznej. Nie wiem skąd wzięli takie parametry. Każdy jest mądry tam gdzie się auto zaprowadzi i co najlepsze każdy ma inne dane.
Przyjechałem do domu, pomyślałem troche z ojcem, pożyczyłem przyrządzik, 2h roboty z testami na drodze i auto nie ściąga i nie robi 4 śladów. Wniosek był jeden 4x0 :)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez vegasnight9 » 16 lut 2011, 19:42

Obrazek

Który konkretnie parametr należy ustawić na "0" ?
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 13:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez Enduro » 16 lut 2011, 20:32

najlepiej wszystkie!
P.S. kąt PK jest niestety nieustawialny!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez boger01 » 16 lut 2011, 23:22

Witam Panowie.
W Mazdzie w Bydgoszczy powiedzieli że "ten typ tak ma" i nie należy się przejmować. U mnie jazda na wprost z puszczoną kierownicą max przez 10 sekund, tak ściągała w prawo, że później tylko pobocze :–) Mój aktualny mechanik, którego mam od 6 mcy :–) naprawił ten problem w 15 min. Powiedział, że trzeba zrobić rozprężanie przedniego zawieszenia ponieważ większość szt. M6 jest źle skręcana na montowni. W tej chwili nie pamiętam na czym polegało ale jak się dowiem to dam znać. U mnie działa od 15kkm. Oczywiście też wcześniej próbowałem działać na ciśnieniu w oponach ale nie za bardzo skutkowało.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 18:55
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz/Warszawa/Grudziądz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 136KM 04r sedan

Postprzez kalatos » 16 lut 2011, 23:48

Napisz na czym to polega jak się dowiesz :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 08:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez Arek_78 » 17 lut 2011, 07:42

Jak ktoś nie potrafi czegoś zrobić to mówi "ten typ tak ma". W rzeczywistości wszystko idzie wyregulować, a już szczególnie na wielowahaczowych zawieszeniach.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez jarmo » 17 lut 2011, 09:25

Do wszystkich z Polski południowej: proponuję wizytę u p. Czesława Dudy w K-cach (http://www.geometria-podwozi.pl). Parę Mazd już w miarę "naprostowali" – podsyłają im klientów ASO. Facet jest znany od lat, przygotowuje geometrię także do sportów motorowych.
U mnie przy takich ustawieniach i poprzestawianiu opon efekt został zminimalizowany (nie w 100% podkreślam):
Kąt wyprzedzenia: L 4st. P 4st50min
Kąt pochylenia: L 0st. P 0st.25min
Zbieżność: -1
Dane oczywiście dla przedniej osi.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że pomogłem.

P.S. Słynne "rozprężenie" zawieszenie to po prostu poluzowanie wszystkich łączeń, żeby zlikwidować ew. naprężenia materiału mogące powodować "skręcanie". Po "wyluzowaniu" łączniki przykręcamy i ustawiamy geometrię.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2010, 17:46
Posty: 34
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 GG 2.0 LF 141 KM HTB 2004

Postprzez jarmo » 17 lut 2011, 09:35

vegasnight9 napisał(a):Obrazek

Który konkretnie parametr należy ustawić na "0" ?


Na moje oko, większy kąt wyprzedzenia na lewym przodzie będzie potęgował skręcanie w lewo, a zbieżność prawie na zero zwiększy podatność ogólną na myszkowanie (w obie strony).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2010, 17:46
Posty: 34
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 GG 2.0 LF 141 KM HTB 2004

Postprzez thomeq » 4 kwi 2011, 19:17

Przeczytałem cały ten post dotyczący ściągania Mazdy 6 w prawo a ponieważ również odczuwam ściąganie auta na prawą stronę to postanowiłem wybrać się do zakładu samochodowego i rozwiązać ten problem. Panowie mechanicy lekko mnie wyśmiali, że trzeba zbieżność na zero ustawić, żeby było ok itd. no ale wysłuchali mnie co mam do powiedzenia i powiedzieli, że jeżeli chcę to na moją odpowiedzialność mogą mi to ustawić ale oni zrobili by to po swojemu. A że mamy wiosnę i czas na letnie opony to od razu postanowiłem je zmienić. Panowie przełożyli opony no i poprosiłem ich że zanim zaczną mi ustawiać geometrię to przejadę się i sprawdzę czy problem ustąpił. No i ku mojemu zdziwieniu po problemie, dodatkowo i tak zrobiłem tą geometrię kół tak jak uważali Panowie mechanicy i auto jedzie pięknie na wprost ! bez żadnego ściągania w prawo czy lewo.

Tak więc moi drodzy z tym ściąganiem w prawo, że niby każda mazda tak ma to nieprawda.
Sprawdźcie u siebie czy przypadkiem to nie opony (w moim przypadku to nowe opony okazały się być wadliwe – będę je reklamował bo są na gwarancji, kupione w styczniu 2011r. Fulda KRISTALL MONTERO 3).
thomeq
 

Postprzez kubsztyk » 4 kwi 2011, 22:05

thomeq napisał(a):(...) A że mamy wiosnę i czas na letnie opony to od razu postanowiłem je zmienić. Panowie przełożyli opony no i poprosiłem ich że zanim zaczną mi ustawiać geometrię to przejadę się i sprawdzę czy problem ustąpił. No i ku mojemu zdziwieniu po problemie, dodatkowo i tak zrobiłem tą geometrię kół tak jak uważali Panowie mechanicy i auto jedzie pięknie na wprost ! bez żadnego ściągania w prawo czy lewo.

Podpisuję się pod tym – dziś wymieniłem opony na letnie na alufelgach i auto przestało ściągać na prawo..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Wojtek » 4 kwi 2011, 22:43

witam,
chcialbym tylko zauwazyc, ze powodem sciagania na prawo moze byc opisywana w tym watku sytuacja...
(choc nie wszystkie tak mialy... w tym i moja :D )... jak rowniez niedociagniecia przy wywazeniu kol i ich stan.
zanim zaczniecie sie koledzy rozpisywac o "problemach" nalezy w pierwszej kolejnosci sprawdzic cisnienie w kolach, stan opon i ich wywazenie...

ostatnie dwa posty, tak sadze, sa tego przykladem, a to nie podwaza zawartosci tego watku...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rudy rydz » 5 kwi 2011, 20:04

thomeq napisał(a):Panowie przełożyli opony no i poprosiłem ich że zanim zaczną mi ustawiać geometrię to przejadę się i sprawdzę czy problem ustąpił. No i ku mojemu zdziwieniu po problemie, dodatkowo i tak zrobiłem tą geometrię kół tak jak uważali Panowie mechanicy i auto jedzie pięknie na wprost ! bez żadnego ściągania w prawo czy lewo.

Tak więc moi drodzy z tym ściąganiem w prawo, że niby każda mazda tak ma to nieprawda.
Sprawdźcie u siebie czy przypadkiem to nie opony (w moim przypadku to nowe opony okazały się być wadliwe – będę je reklamował bo są na gwarancji, kupione w styczniu 2011r. Fulda KRISTALL MONTERO 3).


Przy przekładaniu opon na pewno też wyważyli koła – tu mógł być problem, niekoniecznie to wina tych zimówek.
Swoją drogą zastanawiam się jak udowodnisz sprzedawcy, że te Fuldy są wadliwe? Miał ktoś z Was okazję reklamować opony? (ja na szczęście nigdy nie miałem takiej potrzeby :) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2010, 11:31
Posty: 229 (0/1)
Skąd: W-wa/Soko
Auto: 3 BK 05 | 1.6 B | HB

Postprzez agnostyk » 12 kwi 2011, 13:45

Fuldy lubią często ząbkować, szczególnie te robione po za Niemcami. Same opony, jak są ok, a nawet lekko ząbkują nie powodują ściągania – jest wiele innych powodów "ściągania" począwszy od samego wywarzania, kończąc na zawieszeniu i układzie kierowniczym.
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2011, 23:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez kolo1 » 29 maja 2011, 21:17

Wymieniłem przednie opony na nowe Bridgestone 205*55/16 ER300. Ustawiłem zbieżność podobnie jak na rysunku powyżej. W zasadzie żadnej poprawy dalej ściąga w prawo. Najśmieszniejsze w tym aucie jest to, że jest bardzo czułe na pochylenie drogi i na boczny wiatr. Na równej autostradzie ściąga, ale mniej, natomiast na typowych drogach to już katastrofa: 50-100 metrów i rów. Ponadto zrobiłem mały test – pojechałem kilkaset metrów lewą stroną i..... zaczęła delikatnie ciągnąć w lewo. O co k... chodzi bo już nie wiem???????
Początkujący
 
Od: 14 lut 2011, 19:11
Posty: 13
Skąd: Dzierżoniów
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel GY 143kM 2007

Postprzez timmy666 » 29 maja 2011, 21:38

kolo1 napisał(a):Wymieniłem przednie opony na nowe Bridgestone 205*55/16 ER300. Ustawiłem zbieżność podobnie jak na rysunku powyżej. W zasadzie żadnej poprawy dalej ściąga w prawo. Najśmieszniejsze w tym aucie jest to, że jest bardzo czułe na pochylenie drogi i na boczny wiatr. Na równej autostradzie ściąga, ale mniej, natomiast na typowych drogach to już katastrofa: 50-100 metrów i rów. Ponadto zrobiłem mały test – pojechałem kilkaset metrów lewą stroną i..... zaczęła delikatnie ciągnąć w lewo. O co k... chodzi bo już nie wiem???????


Może o to, przynajmniej ja tak zauważyłem i chyba tak jest że prawa strona naszych dróg jest niżej niż środek. Mamy w Polsce takich drogowców, że pożal się boże i oto efekt. Nieraz jak zdarzy mi się przejechać po naprawdę prostej drodze – zazwyczaj położonej tydzień wcześniej to nie ściąga, ale tylko wjadę na starszy asfalt od razu do rowu idzie jak tylko kierownice puszczę xD. Dlatego myślę, że właśnie przez to zauważyłeś ściąganie w lewo na lewym pasie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2010, 11:12
Posty: 63
Skąd: Ostrołęka/Okolice
Auto: M6 GY 2.0 MZR-CD 2003 r.

Postprzez Arek_78 » 30 maja 2011, 06:46

Tak, dokładnie. Czułość tego auta jest powalająca.
Nie mogę Ci nic innego poradzić jak jechać środkiem :) wtedy nie będzie ściągać.
Wadą może być źle skonstruowany układ wspomagania – ale nie poprawili tego po lifcie to znaczy, że tak ma być i już. Różne kraje, różne drogi, różny klimat – a auto to same. Nie ma się co czepiać, ważne że jeździ :)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6