Ściąganie auta na prawo – co to może być?
Witam. Mam to samo – ściąga w prawo podczas jazdy na wprost. Mazda 6 2007 diesel.
Koła sprawdzone, ciśnienie w kołach 2,2 , geometria ustawiona 2 razy. Mimo to podczas jazdy ciągnie lekko w prawo. Podczas jazdy muszę cały czas lekko kontrować kierownica w lewo. Ręce opadają. Nie wiem co dalej. Pytałem w serwisie Mazdy Wrocław – powiedzieli że sprawdzą i jak dalej tak będzie to ustawią tak geometrię aby było dobrze – czyli że chyba na wprost. Czy możliwe jest takie skorygowanie zbieżności ?
Koła sprawdzone, ciśnienie w kołach 2,2 , geometria ustawiona 2 razy. Mimo to podczas jazdy ciągnie lekko w prawo. Podczas jazdy muszę cały czas lekko kontrować kierownica w lewo. Ręce opadają. Nie wiem co dalej. Pytałem w serwisie Mazdy Wrocław – powiedzieli że sprawdzą i jak dalej tak będzie to ustawią tak geometrię aby było dobrze – czyli że chyba na wprost. Czy możliwe jest takie skorygowanie zbieżności ?
- Od: 14 lut 2011, 20:11
- Posty: 13
- Skąd: Dzierżoniów
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel GY 143kM 2007
kolo1 napisał(a):Witam. Mam to samo – ściąga w prawo podczas jazdy na wprost...Czy możliwe jest takie skorygowanie zbieżności ?
jest to fabryczny poblem tego modelu,ktory nikiedy lub b. czesto nieusuwalny..
polecam aby podczas ustawiania zbieznosci koniecznie ustawic tylne kola na ZERO
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro dokładnie tak jak piszesz
Tylne i przednie na zero, i nie ma fabrycznego ściągania. Po 20 tys. również nie widać żeby opony nie były zdzierane nierównomiernie.
W dodatku uważajcie na wersje USA – tam koła z tyłu nie są na zero (do zera to im brakuje i to sporo).
Tylne i przednie na zero, i nie ma fabrycznego ściągania. Po 20 tys. również nie widać żeby opony nie były zdzierane nierównomiernie.
W dodatku uważajcie na wersje USA – tam koła z tyłu nie są na zero (do zera to im brakuje i to sporo).
robilem reg zbieznosci w M 6 min. kilka razy i do teg ow roznach firmach i tylko jedno ASO mialo podane wymiary idealne tzw zerowe
pozostale drukowaly tabelke zakresu od do i pomomo, ze nastawienia sie w tych danych miescily, problem dalej byl......pozdr.E
pozostale drukowaly tabelke zakresu od do i pomomo, ze nastawienia sie w tych danych miescily, problem dalej byl......pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Tak, dokładnie. Ja ustawiłem zbieżność na stacji diagnostycznej. Nie wiem skąd wzięli takie parametry. Każdy jest mądry tam gdzie się auto zaprowadzi i co najlepsze każdy ma inne dane.
Przyjechałem do domu, pomyślałem troche z ojcem, pożyczyłem przyrządzik, 2h roboty z testami na drodze i auto nie ściąga i nie robi 4 śladów. Wniosek był jeden 4x0
Przyjechałem do domu, pomyślałem troche z ojcem, pożyczyłem przyrządzik, 2h roboty z testami na drodze i auto nie ściąga i nie robi 4 śladów. Wniosek był jeden 4x0
Który konkretnie parametr należy ustawić na "0" ?
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
najlepiej wszystkie!
P.S. kąt PK jest niestety nieustawialny!
pozdr.E
P.S. kąt PK jest niestety nieustawialny!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam Panowie.
W Mazdzie w Bydgoszczy powiedzieli że "ten typ tak ma" i nie należy się przejmować. U mnie jazda na wprost z puszczoną kierownicą max przez 10 sekund, tak ściągała w prawo, że później tylko pobocze :–) Mój aktualny mechanik, którego mam od 6 mcy :–) naprawił ten problem w 15 min. Powiedział, że trzeba zrobić rozprężanie przedniego zawieszenia ponieważ większość szt. M6 jest źle skręcana na montowni. W tej chwili nie pamiętam na czym polegało ale jak się dowiem to dam znać. U mnie działa od 15kkm. Oczywiście też wcześniej próbowałem działać na ciśnieniu w oponach ale nie za bardzo skutkowało.
W Mazdzie w Bydgoszczy powiedzieli że "ten typ tak ma" i nie należy się przejmować. U mnie jazda na wprost z puszczoną kierownicą max przez 10 sekund, tak ściągała w prawo, że później tylko pobocze :–) Mój aktualny mechanik, którego mam od 6 mcy :–) naprawił ten problem w 15 min. Powiedział, że trzeba zrobić rozprężanie przedniego zawieszenia ponieważ większość szt. M6 jest źle skręcana na montowni. W tej chwili nie pamiętam na czym polegało ale jak się dowiem to dam znać. U mnie działa od 15kkm. Oczywiście też wcześniej próbowałem działać na ciśnieniu w oponach ale nie za bardzo skutkowało.
- Od: 28 lis 2009, 19:55
- Posty: 12
- Skąd: Bydgoszcz/Warszawa/Grudziądz
- Auto: M6 2.0 MZR-CD 136KM 04r sedan
Do wszystkich z Polski południowej: proponuję wizytę u p. Czesława Dudy w K-cach (http://www.geometria-podwozi.pl). Parę Mazd już w miarę "naprostowali" – podsyłają im klientów ASO. Facet jest znany od lat, przygotowuje geometrię także do sportów motorowych.
U mnie przy takich ustawieniach i poprzestawianiu opon efekt został zminimalizowany (nie w 100% podkreślam):
Kąt wyprzedzenia: L 4st. P 4st50min
Kąt pochylenia: L 0st. P 0st.25min
Zbieżność: -1
Dane oczywiście dla przedniej osi.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że pomogłem.
P.S. Słynne "rozprężenie" zawieszenie to po prostu poluzowanie wszystkich łączeń, żeby zlikwidować ew. naprężenia materiału mogące powodować "skręcanie". Po "wyluzowaniu" łączniki przykręcamy i ustawiamy geometrię.
U mnie przy takich ustawieniach i poprzestawianiu opon efekt został zminimalizowany (nie w 100% podkreślam):
Kąt wyprzedzenia: L 4st. P 4st50min
Kąt pochylenia: L 0st. P 0st.25min
Zbieżność: -1
Dane oczywiście dla przedniej osi.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że pomogłem.
P.S. Słynne "rozprężenie" zawieszenie to po prostu poluzowanie wszystkich łączeń, żeby zlikwidować ew. naprężenia materiału mogące powodować "skręcanie". Po "wyluzowaniu" łączniki przykręcamy i ustawiamy geometrię.
- Od: 7 gru 2010, 18:46
- Posty: 34
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 LF 141 KM HTB 2004
vegasnight9 napisał(a):
Który konkretnie parametr należy ustawić na "0" ?
Na moje oko, większy kąt wyprzedzenia na lewym przodzie będzie potęgował skręcanie w lewo, a zbieżność prawie na zero zwiększy podatność ogólną na myszkowanie (w obie strony).
- Od: 7 gru 2010, 18:46
- Posty: 34
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 LF 141 KM HTB 2004
Przeczytałem cały ten post dotyczący ściągania Mazdy 6 w prawo a ponieważ również odczuwam ściąganie auta na prawą stronę to postanowiłem wybrać się do zakładu samochodowego i rozwiązać ten problem. Panowie mechanicy lekko mnie wyśmiali, że trzeba zbieżność na zero ustawić, żeby było ok itd. no ale wysłuchali mnie co mam do powiedzenia i powiedzieli, że jeżeli chcę to na moją odpowiedzialność mogą mi to ustawić ale oni zrobili by to po swojemu. A że mamy wiosnę i czas na letnie opony to od razu postanowiłem je zmienić. Panowie przełożyli opony no i poprosiłem ich że zanim zaczną mi ustawiać geometrię to przejadę się i sprawdzę czy problem ustąpił. No i ku mojemu zdziwieniu po problemie, dodatkowo i tak zrobiłem tą geometrię kół tak jak uważali Panowie mechanicy i auto jedzie pięknie na wprost ! bez żadnego ściągania w prawo czy lewo.
Tak więc moi drodzy z tym ściąganiem w prawo, że niby każda mazda tak ma to nieprawda.
Sprawdźcie u siebie czy przypadkiem to nie opony (w moim przypadku to nowe opony okazały się być wadliwe – będę je reklamował bo są na gwarancji, kupione w styczniu 2011r. Fulda KRISTALL MONTERO 3).
Tak więc moi drodzy z tym ściąganiem w prawo, że niby każda mazda tak ma to nieprawda.
Sprawdźcie u siebie czy przypadkiem to nie opony (w moim przypadku to nowe opony okazały się być wadliwe – będę je reklamował bo są na gwarancji, kupione w styczniu 2011r. Fulda KRISTALL MONTERO 3).
-
thomeq
thomeq napisał(a):(...) A że mamy wiosnę i czas na letnie opony to od razu postanowiłem je zmienić. Panowie przełożyli opony no i poprosiłem ich że zanim zaczną mi ustawiać geometrię to przejadę się i sprawdzę czy problem ustąpił. No i ku mojemu zdziwieniu po problemie, dodatkowo i tak zrobiłem tą geometrię kół tak jak uważali Panowie mechanicy i auto jedzie pięknie na wprost ! bez żadnego ściągania w prawo czy lewo.
Podpisuję się pod tym – dziś wymieniłem opony na letnie na alufelgach i auto przestało ściągać na prawo..
witam,
chcialbym tylko zauwazyc, ze powodem sciagania na prawo moze byc opisywana w tym watku sytuacja...
(choc nie wszystkie tak mialy... w tym i moja )... jak rowniez niedociagniecia przy wywazeniu kol i ich stan.
zanim zaczniecie sie koledzy rozpisywac o "problemach" nalezy w pierwszej kolejnosci sprawdzic cisnienie w kolach, stan opon i ich wywazenie...
ostatnie dwa posty, tak sadze, sa tego przykladem, a to nie podwaza zawartosci tego watku...
chcialbym tylko zauwazyc, ze powodem sciagania na prawo moze byc opisywana w tym watku sytuacja...
(choc nie wszystkie tak mialy... w tym i moja )... jak rowniez niedociagniecia przy wywazeniu kol i ich stan.
zanim zaczniecie sie koledzy rozpisywac o "problemach" nalezy w pierwszej kolejnosci sprawdzic cisnienie w kolach, stan opon i ich wywazenie...
ostatnie dwa posty, tak sadze, sa tego przykladem, a to nie podwaza zawartosci tego watku...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
thomeq napisał(a):Panowie przełożyli opony no i poprosiłem ich że zanim zaczną mi ustawiać geometrię to przejadę się i sprawdzę czy problem ustąpił. No i ku mojemu zdziwieniu po problemie, dodatkowo i tak zrobiłem tą geometrię kół tak jak uważali Panowie mechanicy i auto jedzie pięknie na wprost ! bez żadnego ściągania w prawo czy lewo.
Tak więc moi drodzy z tym ściąganiem w prawo, że niby każda mazda tak ma to nieprawda.
Sprawdźcie u siebie czy przypadkiem to nie opony (w moim przypadku to nowe opony okazały się być wadliwe – będę je reklamował bo są na gwarancji, kupione w styczniu 2011r. Fulda KRISTALL MONTERO 3).
Przy przekładaniu opon na pewno też wyważyli koła – tu mógł być problem, niekoniecznie to wina tych zimówek.
Swoją drogą zastanawiam się jak udowodnisz sprzedawcy, że te Fuldy są wadliwe? Miał ktoś z Was okazję reklamować opony? (ja na szczęście nigdy nie miałem takiej potrzeby )
Fuldy lubią często ząbkować, szczególnie te robione po za Niemcami. Same opony, jak są ok, a nawet lekko ząbkują nie powodują ściągania – jest wiele innych powodów "ściągania" począwszy od samego wywarzania, kończąc na zawieszeniu i układzie kierowniczym.
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
Wymieniłem przednie opony na nowe Bridgestone 205*55/16 ER300. Ustawiłem zbieżność podobnie jak na rysunku powyżej. W zasadzie żadnej poprawy dalej ściąga w prawo. Najśmieszniejsze w tym aucie jest to, że jest bardzo czułe na pochylenie drogi i na boczny wiatr. Na równej autostradzie ściąga, ale mniej, natomiast na typowych drogach to już katastrofa: 50-100 metrów i rów. Ponadto zrobiłem mały test – pojechałem kilkaset metrów lewą stroną i..... zaczęła delikatnie ciągnąć w lewo. O co k... chodzi bo już nie wiem???????
- Od: 14 lut 2011, 20:11
- Posty: 13
- Skąd: Dzierżoniów
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel GY 143kM 2007
kolo1 napisał(a):Wymieniłem przednie opony na nowe Bridgestone 205*55/16 ER300. Ustawiłem zbieżność podobnie jak na rysunku powyżej. W zasadzie żadnej poprawy dalej ściąga w prawo. Najśmieszniejsze w tym aucie jest to, że jest bardzo czułe na pochylenie drogi i na boczny wiatr. Na równej autostradzie ściąga, ale mniej, natomiast na typowych drogach to już katastrofa: 50-100 metrów i rów. Ponadto zrobiłem mały test – pojechałem kilkaset metrów lewą stroną i..... zaczęła delikatnie ciągnąć w lewo. O co k... chodzi bo już nie wiem???????
Może o to, przynajmniej ja tak zauważyłem i chyba tak jest że prawa strona naszych dróg jest niżej niż środek. Mamy w Polsce takich drogowców, że pożal się boże i oto efekt. Nieraz jak zdarzy mi się przejechać po naprawdę prostej drodze – zazwyczaj położonej tydzień wcześniej to nie ściąga, ale tylko wjadę na starszy asfalt od razu do rowu idzie jak tylko kierownice puszczę xD. Dlatego myślę, że właśnie przez to zauważyłeś ściąganie w lewo na lewym pasie
- Od: 18 mar 2010, 12:12
- Posty: 63
- Skąd: Ostrołęka/Okolice
- Auto: M6 GY 2.0 MZR-CD 2003 r.
Tak, dokładnie. Czułość tego auta jest powalająca.
Nie mogę Ci nic innego poradzić jak jechać środkiem wtedy nie będzie ściągać.
Wadą może być źle skonstruowany układ wspomagania – ale nie poprawili tego po lifcie to znaczy, że tak ma być i już. Różne kraje, różne drogi, różny klimat – a auto to same. Nie ma się co czepiać, ważne że jeździ
Nie mogę Ci nic innego poradzić jak jechać środkiem wtedy nie będzie ściągać.
Wadą może być źle skonstruowany układ wspomagania – ale nie poprawili tego po lifcie to znaczy, że tak ma być i już. Różne kraje, różne drogi, różny klimat – a auto to same. Nie ma się co czepiać, ważne że jeździ
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6