Ściąganie auta na prawo – co to może być?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez cichy3a » 17 lip 2013, 14:12

matthies napisał(a):cichy a znajdz odcinek mniej uczęszczanej drogi i przeleć się lewym pasem, tak jak na wyspach i jeszcze sprawdź czy wtedy nie ściąga, bo wartości ustawione przez Panów wydają się dość rozległe wg mnie.



przejechałem się po lewej stronie tak jak pisałeś trochę jedzie w lewo ale jest naprawdę dużo lepiej niż było wcześniej teraz tym samochodem jeżdzi żona i też mówi że jest dobrze i nie suszy mi już głowy i mam święty spokój
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2013, 15:51
Posty: 28
Auto: mazda 6 1.8 benzyna sedan 2002 rok
Alfa Romeo 159 Q4 4x4 JTD-M 210km
2009 r.

Postprzez matthies » 17 lip 2013, 18:04

wniosek taki, że potwierdza się to co było wiele razy poruszane – auto ma tak dobry i czuł układ kierowniczy, iż nawet wymagane pochylenie jezdni wpływa na prowadzenie ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Rumcajs » 30 lip 2013, 16:35

mój sposób na ściąganie..o 0,1Bara więcej w prawym kole, niż w lewym i Auto jedzie prosto ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 15:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez zemoj » 6 sie 2013, 11:18

cichy3a napisał(a):Witam
Mate pytanie czy zakładał ktoś te mocowania amortyzatora z łożyskiem które mają zniwelować ściąganie w prawo czy te części załatwiają sprawę przejrzałem cały wątek i nikt nie napisał że to pomaga lub nie.Czy można te części kupić poza ASO jeżeli tak to gdzie

Części można dostać poza ASO. Ja kupiłem KYB i założyłem z nadzieją, że zniweluje to ściąganie, ale niestety nic to nie zmieniło. W zasadzie już się do tego przyzwyczaiłem, ale jak pojeżdżę trochę innym autem i wsiadam znów do Mazdy, to wkurza mnie, że tak ciężko coś z tym zrobić. Być może spróbuję w przyszłości takich ustawień jak cichy3a. Tylko ta zbieżność: -1 stopień <co?> Wydaje mi się, że to duże odchylenie od zalecanej wartości:
(0st. 11' +/– 22')...

Szkoda, że do Pana Dudy mam tak deleko...
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez DeviS » 8 sty 2014, 12:02

Witam.
Również mam problem ze ściąganiem mojej Mazdy w prawo. Ogólnie dziwna sprawa, kupiłem ją na oponach letnich (symetrycznych) i było wszystko super, nie ściągała, jechała prosto tak jak być powinno. Niestety gdy założyłem nowe opony zimowe KIERUNKOWE pojawił się problem.... Czy to faktycznie może być wina opon ? Czy kierunkowe mają większą tendencję do ściągania ? Jadąc tak 40-50km/h nie czuć tego, dopiero tak przy 90-110km/h da się odczuć dosyć znaczne ściąganie w prawo.
Ktoś powiedział że to wada fabryczna. OK, może faktycznie coś nie dopracowali w fabryce ale niezależnie od opon czuł bym to ściąganie..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2013, 23:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez dobrzyn22 » 8 sty 2014, 20:25

powiem tylko jak to było u mnie.

Auto ściągało dość wyraźnie.
W międzyczasie zmieniłem opony + wymiana tarcz i klocków na nowe. Problem znikł – obecnie auto jedzie jak po szynach.

Wcześniej nie było żadnych niepokojących objawów (nic nie tarło, nie grzało się, itd.)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez matthies » 8 sty 2014, 21:44

w sumie wiecie co, odkąd mam zregenerowane zaciski z tyłu to mi też przestało ściągać w prawo.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

PostTen post został usunięty przez Paweł 27 sty 2014, 21:05.
Powód: niewłaściwy dział

Postprzez pietia82 » 29 sty 2014, 11:25

A ja jak wymieniłem opony z letnich 17 na zimowe 15 to przestało ściągać chyba trzeba bedzie poszukac opon
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 19:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Postprzez Betlej_20 » 3 lut 2014, 02:42

Witam.
To i ja może opiszę jak u mnie ściąga... Po zakupie auta na letnich oponach które były do wywalenia ( 205/55/16 ) delikatnie ściągało w prawo. Po założeniu zimówek 195/55/15 zaczęło ściągać wyraźniej. Pojechałem na zbieżność, po ustawieniu zaczęło ściągać jeszcze bardziej;/ Mechanik mówi, że to jest minimalne ściąganie, że nie czuć tego jak trzyma się kierownicę. Niestety moje odczucia są inne, wydaje mi się, że jak trzymam kierownicę to ciągnie auto w prawo i muszę kontrować kierownicą... Wystarczy, że puszcze kierownice to czeka mnie rów:(
Teraz nie wiem co mam robić. Czy spróbować z tym rozprężaniem zawieszenia, czy na podstawie instrukcji z biuletynu ASO czy może czekać do wiosny na nowe opony letnie 16 ? Zapomniałem jeszcze o wymianie tulei i innych podzespołów.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2009, 22:08
Posty: 59
Skąd: Ciechanów
Auto: Mazda 6 GG 2.0 16v 2003r.

Postprzez Konrad_SK » 5 kwi 2014, 12:30

Odświeżę trochę temat.
W moim aucie również niestety pojawił się problem ściągania w prawą stronę (niby polift i miało być ok, no cóż).
Mam pytanie do kolegi, który robił geometrię u Dudy w Katowicach.
Tam jest ich dwóch, na pewno Czesław Duda i bodaj Jerzy, obaj mają zakłady niedaleko siebie, tyle że jeden jest na prawdę specem, a drugi ma różne opinie z tego co się dowiedziałem.
Możesz napisać u którego byłeś?
Byłem ustawiać swego czasu zbieżność w Hondzie u Czesława Dudy i byłem zadowolony z usługi, choć ciekawi mnie który Tobie naprawiał problem w Mazdzie.
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 00:33
Posty: 169
Skąd: Katowice
Auto: M6 GY 147KM

Postprzez cichy3a » 6 kwi 2014, 17:25

Witam
Ja byłem u tego który ma warsztat zaraz przy samej ulicy jest to warsztat Czesława Dudy.Jakiś czas temu wymieniałem sprzęgło wiadomo trzeba odkręcić całe sanki po wymianie samochód prowadził się katastrofalnie chociaż mechanik skręcił zawieszenie tak jak przed wyjęciem sanek.Pojechałem do zwykłego warsztatu gdzie ustawiono zbieżność według norm mazdy (była całkiem rozregulowana) i samochód prowadzi się idealnie dodam że wcześniej ten sam warsztat ustawiał zbieżność według tych samych norm i nic.Wydaje mi się że rozprężenie zawieszenia ma sens
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2013, 15:51
Posty: 28
Auto: mazda 6 1.8 benzyna sedan 2002 rok
Alfa Romeo 159 Q4 4x4 JTD-M 210km
2009 r.

Postprzez marekck-83 » 22 kwi 2014, 07:19

Czołem.
W grudniu byłem na ustawianiu zbieżności kół po remoncie przedniego zawieszenia. Z tego co mechanik (raczej dobry fachowiec, kogo bym nie zapytał polecał właśnie tego mechanika) mówił, nie było mocno rozbieżnie... Przed ustawieniem zbieżności, 2 godziny sprawdzał zawieszenie, nie znalazł żadnych luzów.
Niby wszystko ok, a prawe opony, zarówno przednia jak i tylna zdziera na zewnętrznej ich stronie.
Muszę zobaczyć jak zimówki wyglądają... chociaż z tego co pamiętam nie są zdarte.
Zamienię opony stronami i zobaczę co się będzie działo...
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 10:19
Posty: 18
Skąd: Opole
Auto: M6 2.0 D GY 145PS

Postprzez bartezgo » 16 maja 2014, 14:55

Poszukuję polecanego warsztatu do ustawienia zbieżności w Szczecinie lub okolicach? Możecie coś podpowiedzieć. Dzięki
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 14:25
Posty: 26
Skąd: Szczecin
Auto: GF 626 2.0i `98
GY 6 2.0i `03

Postprzez dobrzyn22 » 16 maja 2014, 21:31

moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez brencik » 8 cze 2014, 12:57

U mnie auto ściagało na prawo gdyż opona przednia prawa zamiast kołem była owalem (minimalnym). Zadne zbieznosci itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 13:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez and_bany » 9 cze 2014, 07:52

U mnie ściągało delikatnie w prawo, zwłaszcza na oponach letnich. Wymieniając koła po zimie, zamieniłem koła lewe na prawe (opony nie kierunkowe) i przestało ściągać w prawo. Więc myślę, że to wina opony lub do sprawdzenia felga.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2011, 17:35
Posty: 9
Skąd: Dolnośląskie
Auto: M6 GY '07 MZR-CD 121KM

Postprzez dzidzio79 » 17 sie 2014, 13:41

Witam ja równiez mam problem ze sciąganiem. Moja mazda to 2,0 w dieslu rok 2009.w grudniu wjechałem prawym kołem w dosyc głęboką dziure i od tego momentu auto sciąga w prawo. Wczesniej było wszystko OK. Byłem w kilku serwisach ale zaden z nich nie znalazł problemu . Geometria jest wporządku zadne elemęty zawieszenia nie zostały uszkodzone. Myslałem zeby morze jeszcze skalibrowac układ kierowniczy bo u mnie jest elektroniczne wspomaganie i morze gdzies tu tkwi problem? jest to o tyle dziwne ze czasem nie sciąga prawie wcale, ale to rzadko kiedy. Jak myslicie co moge jeszcze zrobic? Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 sty 2012, 22:37
Posty: 19
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda6 SkyPASSION 2.2 Skyactiv-D i-ELOOP 175KM 2016R

Postprzez matthies » 17 sie 2014, 14:01

1. przeczytaj ten wątek, to będziesz wiedział dlaczego czasem ściąga, a czasem nie
2. weź poprawkę na to, że masz inną generację (następną) niż ta, której temat dotyczy
3. sprawdź, czy felga jest prosta
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez swirek » 3 gru 2014, 00:16

U mnie również ściąga w prawo. Po kupnie samochodu pojechałem na ustawienie zbieżności. Po całym zabiegu auto jeszcze delikatnie ciągnie w prawo. Co sądzicie o tym ustawieniu?
Załączniki
DSC_0006.JPG
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 19:45
Posty: 687 (77/16)
Skąd: Białystok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6