Strona 4 z 16

PostNapisane: 16 lut 2009, 00:56
przez Enduro
lama napisał(a):kurde właśnie tak myślałem bo nikt nic nie pisał Endoro nie strasz mnie ok :)

to ty sie filtra boisz?
a czemu?
E.

PostNapisane: 16 lut 2009, 00:59
przez lama
raczej jego braku wymiany :)

[Usunięte]

PostNapisane: 24 lut 2009, 22:10
przez ANDY999
PostTen post został usunięty przez Gość 5 kwi 2011, 15:37.
Powód: OT

[Usunięte]

PostNapisane: 24 lut 2009, 22:49
przez Grzyby
PostTen post został usunięty przez Gość 5 kwi 2011, 15:37.
Powód: OT

PostNapisane: 9 maja 2009, 10:37
przez Tom
dolacze sie do tematu,

jestem w trakcie wymiany oleju w AT (mam 6 biegowy) i za "chiny ludowe" nie moge znalesc filtra w AT i jak spucilem to tylko wylecialo prawie 4 litry.

wiec pytanie:
gdzie jest filtr w AT?
ile oleju wchodzi do takiej skrzyni?

PostNapisane: 9 maja 2009, 12:23
przez brii
W Renaultach filtr jest wbudowany w środek skrzyni – nie wymienia się go – nie zdziwię się, jeśli w nowszych Mazdach jest podobnie. Jak spuszczasz z automatu olej to zazwyczaj wyleci go 40% ~ 50% czyli Twoja skrzynia na such ma pewnie gdzieś koło 9 – 10l pojemności. Całości oleju bez rozbiórki skrzyni nie da rady wymienić. Zamiast tego można go "uszlachetniać" często zmieniając, ale nie wiem czy jest sens robić to częściej niż wymaga producent.

PostNapisane: 9 maja 2009, 14:14
przez Tom
brii napisał(a):W Renaultach filtr jest wbudowany w środek skrzyni – nie wymienia się go – nie zdziwię się, jeśli w nowszych Mazdach jest podobnie.

chyba masz racje znalazlem po jakims czasie "work-manuala" do 6 i jest wbudowany – wiec wymienie go pozniej
brii napisał(a):Jak spuszczasz z automatu olej to zazwyczaj wyleci go 40% ~ 50% czyli Twoja skrzynia na such ma pewnie gdzieś koło 9 – 10l pojemności.

wylecialo cos okolo 3-3,5 litra i jeszcze mechanior przlozyl przez wszystkie biegi i opuscil auto pod katem tak aby skos byl w strone "zlewu" i nic wiecej nie wylecialo
brii napisał(a):Zamiast tego można go "uszlachetniać" często zmieniając, ale nie wiem czy jest sens robić to częściej niż wymaga producent.

chyba tak zrobie bo zakupilem 8l wiec jeszcze troche zostalo, filtr AT tez zostawie moze za jakis czas go wymienie

PostNapisane: 9 maja 2009, 14:56
przez brii
Tom napisał(a):mechanior przlozyl przez wszystkie biegi

Dużo to nie zmieni – większość oleju który został to olej który jest w sprzęgle hydrokinetycznym.

PostNapisane: 2 cze 2009, 21:16
przez czyczu
Czy ten Castrol to taki jak na zdjęciu ?
Obrazek

I ile tego oleju wchodzi do skrzyni Mazdy 6 2.0D 136KM 2003r?
Bo nie mogę dokładnie zrozumieć z postów, czy 2.3L czy dwa lub trzy litry :P

PostNapisane: 2 cze 2009, 21:23
przez Grzyby
3 litry, tak to dobry olej :)

PostNapisane: 2 cze 2009, 21:23
przez domin1979
Tak, 2 koma 3 litra (2.3l), 3 litry w benzynie.

PostNapisane: 2 cze 2009, 21:26
przez Grzyby
domin1979 napisał(a):2 koma 3 litra (2.3l)

nie zgadzam się, dokładnie 2,9l ;)

PostNapisane: 2 cze 2009, 21:31
przez domin1979
Instrukcja mówi 2.3 i mi z tego co pamiętam weszło ok. 5 butelek po 0.5l. Dla pewności można kupić 6 i po sprawie. Ja brałem 5 i było dobrze.

PostNapisane: 2 cze 2009, 21:35
przez czyczu
To wreszcie 2.3L czy 2.9L – określcie się jednoznacznie :) Potrzebuje to do diesel'a.

PostNapisane: 2 cze 2009, 21:46
przez domin1979
Instrukcja mówi 2.3 l i mi wlazło ok 2.5 do pełna, Grzyby mówi 2.9l bo mu tyle wlazło, chyba, że mówi o oleju silnikowym :P :D

Zawsze możesz kupić 2.5 i w razie czego dokupisz 0.5 l później

PostNapisane: 2 cze 2009, 21:50
przez czyczu
To kupie 6 butelek, tak dla pewności, bo potem z dokupieniem pewnie będę miał problem :/ (moje miasto to "zadupie" i nigdy nie ma tam tego co potrzebuję, więc olej od razu dla pewności kupie na Allegro ;] )

PostNapisane: 3 cze 2009, 08:35
przez zdzich44
domin1979 napisał(a):Instrukcja mówi 2.3 l i mi wlazło ok 2.5 do pełna, Grzyby mówi 2.9l bo mu tyle wlazło

Pewnie te 0.5l rozlał albo wypił :P Ja upchnąłem ~2.4l. :)

PostNapisane: 3 cze 2009, 09:15
przez Grzyby
A no to się już nie upieram :P
Mnie przy wymianie nie było – opierałem się o dane "papierowe" (ale nie Mazdy) więc może być w nich błąd.

PostNapisane: 3 cze 2009, 19:42
przez domin1979
Mnie przy wymianie nie było – opierałem się o dane "papierowe" (ale nie Mazdy) więc może być w nich błąd.
Ktoś tu w takim razie przykombinował bo jak nalać ponad korek spustowy? :D

PostNapisane: 3 cze 2009, 20:08
przez []gk[]
Witam, przeczytałem ten wątek i postanowiłem zmienić olej na TAF-X, przebieg 110000 km. Trochę haczyła mi 3 i pomyślałem, że nie zaszkodzi. Weszło dokładnie 2,9l (6 flaszek). Niestety jestem wyjątkowo niezadowolony z pomysłu wymiany,przejechałem 50km. Teraz wszystkie biegi mi haczą poza 4 i 5. <killer> . Mam nadzieję że z czasem się poprawi.