Strona 3 z 16

PostNapisane: 3 wrz 2008, 22:37
przez BlackM3
Pomysł mam – rurka pół metrowa i na końcu lejek. Rurkę w dziurkę, lejek w rurkę i do lejka lać miksturkę <lol>

wymiana oleju w skrzyni biegów

PostNapisane: 5 lut 2009, 16:05
przez Toji
Cześć

Sorka jeżeli już ktoś kiedyś zadał to pytanie ale przeszukałem troszkę forum i nie znalazłem wątków o tej tematyce. Całkiem niedawno robiłem sobie przegląd na 140 tys. Chciałem go zrobić we Wrocku ale okazało się, że w Kaliszu jest też jeden magik co robi samochody japońskie w tym mazdy. Wracając do meritum, kiedy podpytywałem faceta z Wrocławia stwierdził on, że na 180 tyś powinienem wymienić olej również w skrzyni biegów. U mnie w Kaliszu twierdzą, że nie wymienia się raczej oleju w skrzyni a jedynie uzupełnia jego poziom jeżeli jest taka konieczność. Tak więc jestem w kropce. Czy może ktoś bardziej oblatany w temacie wypowiedzieć się w tej kwestii. Z góry wielkie dzięki i sorka jeżeli post jest niezgodny z regulaminem :P

Toji

PostNapisane: 5 lut 2009, 20:16
przez doctor7
Witam,

W instrukcji obsługi napisane jest:
Wymienić co 100kkm/5lat, więc czeka cie wymiana przy 200kkm pod warunkiem że przy 100kkm był wymieniony...

PostNapisane: 5 lut 2009, 20:25
przez Mish
Toji, na wszelki wypadek wymień, zapłacisz parę stówek, a masz spokój... aha – wymienia się płyn, nie tylko dolewa...

PostNapisane: 5 lut 2009, 22:03
przez Andrew_War
Zalej olejem klasy75W80 API GL-4 lub Gl-5 syntetyk (zalecany pełny syntetyk) lub półsyntetyk (zależy ile chcesz wydać). Ilość w skrzyni to 2,9l( M6 diesel).
Dobrze jest wymienić jednak olej przy przebiegu 200tyś. Będzie napewno bardzo czarny i może mieć obniżone właściwości smarne.
Ale nie znam jeszcze przypadku (a troche dośw. mam) w manualu aby ktoś zajeździł skrzynię starym olejem.

PostNapisane: 5 lut 2009, 22:23
przez ANDY999
Ja wymieniłem już po 85000 tkm bo skrzynia na wyskoich biegach, przy niskiej prędkości wyła , a teraz cisza , a drążek skrzyni pracuje cicho i lekko hmmm bajka ,.. :)

PostNapisane: 5 lut 2009, 22:51
przez doctor7
Andrew_War napisał(a):Zalej olejem klasy75W80 API GL-4 lub Gl-5 syntetyk (zalecany pełny syntetyk) lub półsyntetyk (zależy ile chcesz wydać). Ilość w skrzyni to 2,9l( M6 diesel).


z tego co wiem to zalecany olej to 75W90 a ilość jego w skrzyni to 2.3l

PostNapisane: 6 lut 2009, 13:03
przez Toji
Panowie dzięki bardzo za odpowiedzi, wniosek jest jeden na 200 tyś wymiana :) tylko może definitywnie ktoś stwierdzi jaki to olej i ile go się zmieści do skrzynki :P

PostNapisane: 6 lut 2009, 14:19
przez Andrew_War
doctor7 napisał(a):ilość jego w skrzyni to 2.3l


Niestety nie 2,3l tylko 2,9l (wymieniałem 2tyg. temu). A co do klasy to zgadza się syntetyk 75W90. Tak czy tak kupujesz 3l. Jest korek przelewowy w skrzyni – odkręcasz go i lejesz aż powoli korkiem przelewowym zacznie wypływać, znaczy to że ilość jest OK.
Wlew do skrzyni pod mocowaniem akumulatora.

Ja zalalem Orlenem 75W90 API GL-5 półsyntetyk (połowę tańszy niż syntetyk). Jest OK – przynajmniej na drążku zmiany biegów :).
Pozdrawiam

PostNapisane: 6 lut 2009, 14:28
przez Toji
oki, dzięki bardzo :)

PostNapisane: 6 lut 2009, 15:11
przez zdzich44
Andrew_War napisał(a):Niestety nie 2,3l tylko 2,9l (wymieniałem 2tyg. temu).

Nie wiem jak tam wcisnąłeś prawie 3 litry :| Ja kupiłem 5 flaszeczek półlitrowych Castrola TAF-X i zmieściłem 2.3l tak jak w instrukcji piszą.

PostNapisane: 6 lut 2009, 16:19
przez maly1
2,3l =diesel
2,9 =benzyna

PostNapisane: 6 lut 2009, 18:46
przez Enduro
doctor7 napisał(a):W instrukcji obsługi napisane jest:
Wymienić co 100kkm/5lat, więc czeka cie wymiana przy 200kkm pod warunkiem że przy 100kkm był wymieniony...

nie czekaj!
bo nikt nie wymienia po 100tkm,
i jesli nie masz pisemnie potwierdzenia,
ze ktos kiedys wymienil,
to znaczy, ze nie zrobli tego!
E.

PostNapisane: 6 lut 2009, 19:41
przez Andrew_War
zdzich44 napisał(a):zmieściłem 2.3l


Zawsze moża albo nie dolać albo nie spuścić wszystkiego ze skrzyni :).
Wiem co piszę bo sam go wymieniałem. Z trzech litrów zostało niecałe 100ml zanim zaczęło przez przelew wyciekać. M6 diesel

PostNapisane: 15 lut 2009, 22:00
przez lama
Jestem po zabiegu. Najpierw zagrzałem skrzynię potem korki out :) i wszytko zlałem. Po czym zalałem Durablend Gear Oil GL-4 75W90 VALVOLINE. Kupiłem 3 x 1 litr do skrzyni weszło wszytko... jak wlałem wszytko to delikatnie wyciekało z otwory wlewowego – ponoć tak ma być. Efekt hmmm skrzynia jak nówka :) biegi wchodzą jak w masełko no wsteczny nie ma już humorów – wchodzi za każdym razem :)

PostNapisane: 15 lut 2009, 22:16
przez Enduro
lama napisał(a):Jestem po zabiegu. Najpierw zagrzałem skrzynię potem korki out :) i wszytko zlałem. Po czym zalałem Durablend Gear Oil GL-4 75W90 VALVOLINE. Kupiłem 3 x 1 litr do skrzyni weszło wszytko

ale filter tez wymieniony?!!
pozdr
E.

PostNapisane: 15 lut 2009, 22:18
przez lama
To tam jest jakiś filtr ?????????????????? Nie przerażaj mnie :| W którym mijescu ? Korek spustowy odkręcałem po omacku a filtr to pewnie bez podnoszenia auta nie dał bym rady...

PostNapisane: 15 lut 2009, 23:21
przez Jaksa
Enduro napisał(a): filter tez wymieniony?
W manualnej skrzyni nie ma filtra :P Panie kolego <lol>

PostNapisane: 15 lut 2009, 23:25
przez Enduro
Jaksa napisał(a):
Enduro napisał(a): filter tez wymieniony?
W manualnej skrzyni nie ma filtra :P Panie kolego <lol>

tak, tak..
moja plama, sorry
wczułem się, że tu chodzi o automat....
E.

PostNapisane: 16 lut 2009, 00:45
przez lama
kurde właśnie tak myślałem bo nikt nic nie pisał Endoro nie strasz mnie ok :) W automatach wiadomo, miałem clio w automacie miała jeszcze taki fajny bajer że miska olejowa była namagnesowana żeby opiłki się na dnie trzymały ...