Strona 2 z 16

PostNapisane: 8 maja 2008, 21:18
przez pala112
czy skrzynia w mazdzie chodzi w ten sposob ze nawet na postoju slychac klikniecie przy zmianie biegow?? biegi wchodza czysto bez zgrzytow ale slysze klikniecie przy wskoczeniu, jakby plastiku? prosze o odpowiedz

PostNapisane: 11 cze 2008, 10:14
przez zdzich44
GofNet napisał(a):Olej w DIESEL'u w skrzyni manualnej zmienia się co 100kkm lub co 5 lat (2,3l – syntetyczny SAE 75W-90).

Powoli zaczynam myśleć o zmianie oleju w skrzyni i nasuwa mi się jedno pytanie: gdzie jest napisane, że to musi być olej syntetyczny? Manual Mazdy podaje tylko, że olej ma spełniać wymagania API Gl-4 lub Gl-5 oraz SAE 75W-90. Na rynku jest sporo olejów w tej klasie "na bazie" olejów syntetycznych czyli... półsyntetyków np. Valvoline DuraBlend GL-5, którym zalałem parę lat temu skrzynkę w Roverze i sprawdzał się wyśmienicie. To jak to jest z Mazdą, można półsyntetyczny czy nie, a jak nie to dlaczego?

P.S. pala112 – kliknięcie słychać :)

PostNapisane: 11 cze 2008, 20:03
przez domin1979
To jak to jest z Mazdą, można półsyntetyczny czy nie, a jak nie to dlaczego?
Nic by się nie stało tylko:
1. Syntetyk wolniej się starzeje
2. Syntetyki mają lepsze parametry, a dokładniej indeks lepkości. Przy skrzyni jest to szczególnie ważne (niskie temp.). Ja bym nie kombinował i lał dobry syntetyk najlepiej przekładniowy.

PostNapisane: 18 cze 2008, 12:18
przez Blaster7
A ja mam takei pytanie

Słysze jęczenie ze skrzyni szczególnie na 2 biegu jak robie redukcje z wysokiegobiegu na 2 i zanim wejdzie na obroty przy puszczaniu sprzęgła słysze delikatne jęczenie>??????

Olej w skrzyni jest sprawdzałem – Czy też tak macie????

PostNapisane: 18 cze 2008, 13:06
przez domin1979
Blaster7 napisał(a):Słysze jęczenie ze skrzyni szczególnie na 2 biegu
U mnie nic takiego nie ma, jak jęczy to może być łożysko. Olej masz ori czy wymieniałeś?

re

PostNapisane: 18 cze 2008, 14:15
przez Blaster7
Jeszcze nie wymieniałem prawdopodobnie oryginał

awatria skrzyni biegów

PostNapisane: 26 sie 2008, 11:50
przez kapri111
ja mam taki problemik moze ktoś juz to przerabiał ,otórz skrzynka dokumentnie padła.ropo rozebraniu sie okazało ze padł tryb wstecznego i synchronizatory 23 biegu .
wymieniłem części na nowe ale gdzieś jakis bład sie zakradł i nie chce działać. i ty pytanie moze ma ktoś jakiś schemad budowy jak powinna być złozona krok po kroku .lub posiada linki do jakiejś strony bo niemoge znaleźć tego w necie . pomuzcie prosze

PostNapisane: 26 sie 2008, 11:53
przez kapri111
dodam że to mazda 323 1,8 dohc skrzynka 5 biegowa

PostNapisane: 26 sie 2008, 12:07
przez domin1979
kapri111 Wszystko znajdziesz tu: http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe

PostNapisane: 26 sie 2008, 14:31
przez kiero
Włąsnie się zastanawiam czy wymieniać olej w skrzyni.Będe w silniku wymieniaiał i zastanawiam się czy przy okazji nie wymienić w skrzyni. Mam 130 tys i nie był jeszcze wymieniany. Skrzynia chodzi bez zarzutów.

PostNapisane: 26 sie 2008, 14:34
przez domin1979
kiero napisał(a):Skrzynia chodzi bez zarzutów.
Ja bym chyba nie ruszał, jak wymieniałem olej był czyściutki, a za pierwszym razem trafiłem na kiepski olej, który chodził gorzej niż fabryczny.

PostNapisane: 26 sie 2008, 18:40
przez kapri111
a nie wiecie czy do tej mojej mazdzinki ktos nie ma do sprzedania skrzynki, naj lepiej z okolicy trójmiasta.do silniczka 1,8 dohc oczywiściesprawna i nie za drogo bo i tak sie troche wtopiłem z tym autkiem :(

PostNapisane: 27 sie 2008, 14:59
przez Globy
Musisz zerkać na Allegro albo w dziale sprzedam części do wersji BP-DOHC, niestety skrzynie w tym aucie łatwo zajeździć nieumiejętnym "ruchaniem" samochodu i dobrze schodzą, bo wiele po 200 tys. km pada jak Twoja. Prawdopodobnie można zaszczepić ze sprzęgłem od 1.3/1.6, ale udaj się w tej sprawie do działu 323. Powodzenia <usmiech>

PostNapisane: 27 sie 2008, 15:20
przez Kerad
wymienialem w serwisie mazdy olej w skrzyni, na rachunku mam olej przekladniony Syntran 75W85 wartość brutto 95,97zł
auto ma przebieg 100 tys i skrzynia byla ok, stwierdzili ze podlega serwisowi i olej przy tym przebiegu sie wymienia, po wymianie wszystko chodzi tak jak przed i mysle ze to maly koszt zeby sie zastanawiać

PostNapisane: 3 wrz 2008, 21:24
przez BlackM3
To ja się podepnę z moją 3 (silnik 1.6 CiTD) w tym wątku, bo też wymiany się tyczy.

Czy to
Obrazek

jest korek wlewowy oleju do skrzyni? :|

Ewentualnie gdyby ktoś wiedział, gdzie jest korek, którym się zlewa olej, to za informację taką byłbym bardzo wdzięczny.

PostNapisane: 3 wrz 2008, 21:59
przez domin1979
Tak, to jest prawdopodobnie korek wlewowy tylko spust jest zapewne gdzie indziej, musi być na dole – jakoś olej musisz spuścić. Najlepiej zrób to w jakimś serwisie bo mają tam bądź korbki bądź strzykawki do wlania oleju. Inaczej nie podejdziesz.

PostNapisane: 3 wrz 2008, 22:16
przez BlackM3
Znalazłem na samym dole drugi korek w tym samym rozmiarze imbusa. Jedno co mnie dziwi, że różnica poziomów tych korków to jedynie około 15 cm.
Druga sprawa, to, że są okrutnie mocno zakręcone i boję się, że coś urwę.

PostNapisane: 3 wrz 2008, 22:26
przez domin1979
Tak ma być – ok 15 cm. Korek wlewowy jest max. poziomem oleju. Skrzynia podczas pracy sobie rozpryskuje olej, podobnie jak i silnik, dlatego jak odpalisz auto skrzynia ma prawo trochę gorzej hulać – przez mniejszą ilość oleju i jego temperaturę.

PostNapisane: 3 wrz 2008, 22:31
przez BlackM3
Ok domin1979, dzięki za info. Zatem będziem próbować :D

PostNapisane: 3 wrz 2008, 22:34
przez domin1979
BlackM3 napisał(a):Ok domin1979, dzięki za info. Zatem będziem próbować :D
Tylko zaopatrz się w odpowiedni przyrząd zanim spuścisz olej, bo grawitacyjnie ciężko nalać...