Strona 2 z 16
Napisane:
8 maja 2008, 21:18
przez pala112
czy skrzynia w mazdzie chodzi w ten sposob ze nawet na postoju slychac klikniecie przy zmianie biegow?? biegi wchodza czysto bez zgrzytow ale slysze klikniecie przy wskoczeniu, jakby plastiku? prosze o odpowiedz
Napisane:
11 cze 2008, 10:14
przez zdzich44
GofNet napisał(a):Olej w DIESEL'u w skrzyni manualnej zmienia się co 100kkm lub co 5 lat (2,3l – syntetyczny SAE 75W-90).
Powoli zaczynam myśleć o zmianie oleju w skrzyni i nasuwa mi się jedno pytanie: gdzie jest napisane, że to musi być olej syntetyczny? Manual Mazdy podaje tylko, że olej ma spełniać wymagania API Gl-4 lub Gl-5 oraz SAE 75W-90. Na rynku jest sporo olejów w tej klasie "na bazie" olejów syntetycznych czyli... półsyntetyków np. Valvoline DuraBlend GL-5, którym zalałem parę lat temu skrzynkę w Roverze i sprawdzał się wyśmienicie. To jak to jest z Mazdą, można półsyntetyczny czy nie, a jak nie to dlaczego?
P.S. pala112 – kliknięcie słychać
Napisane:
11 cze 2008, 20:03
przez domin1979
To jak to jest z Mazdą, można półsyntetyczny czy nie, a jak nie to dlaczego?
Nic by się nie stało tylko:
1. Syntetyk wolniej się starzeje
2. Syntetyki mają lepsze parametry, a dokładniej indeks lepkości. Przy skrzyni jest to szczególnie ważne (niskie temp.). Ja bym nie kombinował i lał dobry syntetyk najlepiej przekładniowy.
Napisane:
18 cze 2008, 12:18
przez Blaster7
A ja mam takei pytanie
Słysze jęczenie ze skrzyni szczególnie na 2 biegu jak robie redukcje z wysokiegobiegu na 2 i zanim wejdzie na obroty przy puszczaniu sprzęgła słysze delikatne jęczenie>??????
Olej w skrzyni jest sprawdzałem – Czy też tak macie????
Napisane:
18 cze 2008, 13:06
przez domin1979
Blaster7 napisał(a):Słysze jęczenie ze skrzyni szczególnie na 2 biegu
U mnie nic takiego nie ma, jak jęczy to może być łożysko. Olej masz ori czy wymieniałeś?
re
Napisane:
18 cze 2008, 14:15
przez Blaster7
Jeszcze nie wymieniałem prawdopodobnie oryginał
awatria skrzyni biegów
Napisane:
26 sie 2008, 11:50
przez kapri111
ja mam taki problemik moze ktoś juz to przerabiał ,otórz skrzynka dokumentnie padła.ropo rozebraniu sie okazało ze padł tryb wstecznego i synchronizatory 23 biegu .
wymieniłem części na nowe ale gdzieś jakis bład sie zakradł i nie chce działać. i ty pytanie moze ma ktoś jakiś schemad budowy jak powinna być złozona krok po kroku .lub posiada linki do jakiejś strony bo niemoge znaleźć tego w necie . pomuzcie prosze
Napisane:
26 sie 2008, 11:53
przez kapri111
dodam że to mazda 323 1,8 dohc skrzynka 5 biegowa
Napisane:
26 sie 2008, 12:07
przez domin1979
Napisane:
26 sie 2008, 14:31
przez kiero
Włąsnie się zastanawiam czy wymieniać olej w skrzyni.Będe w silniku wymieniaiał i zastanawiam się czy przy okazji nie wymienić w skrzyni. Mam 130 tys i nie był jeszcze wymieniany. Skrzynia chodzi bez zarzutów.
Napisane:
26 sie 2008, 14:34
przez domin1979
kiero napisał(a):Skrzynia chodzi bez zarzutów.
Ja bym chyba nie ruszał, jak wymieniałem olej był czyściutki, a za pierwszym razem trafiłem na kiepski olej, który chodził gorzej niż fabryczny.
Napisane:
26 sie 2008, 18:40
przez kapri111
a nie wiecie czy do tej mojej mazdzinki ktos nie ma do sprzedania skrzynki, naj lepiej z okolicy trójmiasta.do silniczka 1,8 dohc oczywiściesprawna i nie za drogo bo i tak sie troche wtopiłem z tym autkiem
Napisane:
27 sie 2008, 14:59
przez Globy
Musisz zerkać na Allegro albo w dziale sprzedam części do wersji BP-DOHC, niestety skrzynie w tym aucie łatwo zajeździć nieumiejętnym "ruchaniem" samochodu i dobrze schodzą, bo wiele po 200 tys. km pada jak Twoja. Prawdopodobnie można zaszczepić ze sprzęgłem od 1.3/1.6, ale udaj się w tej sprawie do działu 323. Powodzenia
Napisane:
27 sie 2008, 15:20
przez Kerad
wymienialem w serwisie mazdy olej w skrzyni, na rachunku mam olej przekladniony Syntran 75W85 wartość brutto 95,97zł
auto ma przebieg 100 tys i skrzynia byla ok, stwierdzili ze podlega serwisowi i olej przy tym przebiegu sie wymienia, po wymianie wszystko chodzi tak jak przed i mysle ze to maly koszt zeby sie zastanawiać
Napisane:
3 wrz 2008, 21:24
przez BlackM3
To ja się podepnę z moją 3 (silnik 1.6 CiTD) w tym wątku, bo też wymiany się tyczy.
Czy to
jest korek wlewowy oleju do skrzyni?
Ewentualnie gdyby ktoś wiedział, gdzie jest korek, którym się zlewa olej, to za informację taką byłbym bardzo wdzięczny.
Napisane:
3 wrz 2008, 21:59
przez domin1979
Tak, to jest prawdopodobnie korek wlewowy tylko spust jest zapewne gdzie indziej, musi być na dole – jakoś olej musisz spuścić. Najlepiej zrób to w jakimś serwisie bo mają tam bądź korbki bądź strzykawki do wlania oleju. Inaczej nie podejdziesz.
Napisane:
3 wrz 2008, 22:16
przez BlackM3
Znalazłem na samym dole drugi korek w tym samym rozmiarze imbusa. Jedno co mnie dziwi, że różnica poziomów tych korków to jedynie około 15 cm.
Druga sprawa, to, że są okrutnie mocno zakręcone i boję się, że coś urwę.
Napisane:
3 wrz 2008, 22:26
przez domin1979
Tak ma być – ok 15 cm. Korek wlewowy jest max. poziomem oleju. Skrzynia podczas pracy sobie rozpryskuje olej, podobnie jak i silnik, dlatego jak odpalisz auto skrzynia ma prawo trochę gorzej hulać – przez mniejszą ilość oleju i jego temperaturę.
Napisane:
3 wrz 2008, 22:31
przez BlackM3
Ok
domin1979, dzięki za info. Zatem będziem próbować
Napisane:
3 wrz 2008, 22:34
przez domin1979
BlackM3 napisał(a):Ok
domin1979, dzięki za info. Zatem będziem próbować
Tylko zaopatrz się w odpowiedni przyrząd zanim spuścisz olej, bo grawitacyjnie ciężko nalać...