Strona 1 z 16

Wymiana oleju w skrzyni biegów.

PostNapisane: 7 lut 2007, 15:23
przez Wojo
Witam. Jedno małe pytanko gdzie i jak spuszcza (a potem jak i gdzie się nalewa) sie olej w skrzyni manualnej w silniku Diesla 121KM.
Pozdrówka
Wojo

PostNapisane: 7 lut 2007, 20:40
przez Jaksa
Spuszczasz jak w kazdej mazdzie ( od spodu ) nalewasz od gory skrzyni – myslę ze najłatwiej zdemontowac cały dolot.

PostNapisane: 7 lut 2007, 21:40
przez Długi
uuuuuuu Jaksa przegiąłeś, jest korek wlewu oleju w skrzyni, po co demontować dolot????

PostNapisane: 7 lut 2007, 21:46
przez Jaksa
Długi napisał(a): Jaksa przegiąłeś
Ja dam sobie radę ale wiesz jak to jest z chłopakami ......jak wymontuje filtr powietrza bedzie lepiej widział gdzie leje <lol>

PostNapisane: 9 lut 2007, 14:13
przez klub3
Zgadza się. trochę kłopotliwie jest wlać olej do skrzyni w warunkach "domowych" bez zdejmowania puchy. A rozlewanie po podłodze oleju to trochę szkoda i może zabraknąć jak się kupuje " na styk" tzn. 3 l a wchodzi do max też tyle.

Wymiana oleju Mazda 6 GG

PostNapisane: 9 lut 2007, 22:05
przez Gawro57
Moje zdanie w sprawie wymiany oleju w skrzyni biegów trochę z innej beczki .Po co chcesz wymieniać olej w skrzyni (twoja mazda z 2003).Masz tam zalany olej fabryczny bardzo dobrej jakosci prawie dożywotnio. No chyba, że była jakaś awaria lub wycieki ????

PostNapisane: 9 lut 2007, 22:17
przez GofNet
Gawro57 napisał(a):prawie dożywotnio
Prawie piwo, prawie sex, prawie dobra praca. Prawie robi dużą różnicę...

Olej w DIESEL'u w skrzyni manualnej zmienia się co 100kkm lub co 5 lat (2,3l – syntetyczny SAE 75W-90).

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 9 lut 2007, 22:17
przez RULES
podobno olej w skrzyni można wymieniać co 100.000 km.
Ja też wymieniałem dla świętego spokoju.

Re: Wymiana oleju Mazda 6 GG

PostNapisane: 9 lut 2007, 22:32
przez klub3
Gawro57 napisał(a):Moje zdanie w sprawie wymiany oleju w skrzyni biegów trochę z innej beczki .Po co chcesz wymieniać olej w skrzyni (twoja mazda z 2003).Masz tam zalany olej fabryczny bardzo dobrej jakosci prawie dożywotnio. No chyba, że była jakaś awaria lub wycieki ????


Pod warunkiem że nikt tej skrzyni nie piłował i nie ma tam opiłków, że nikt przed nim nie zalał
tam jakiegoś badziewia.

Moja rada, jeżeli zmienisz olej to będziesz wiedział na czym jeździsz, a oczekiwać "dożywotnich " dobrych właściwości smarujących starego oleju w stosunkowo zaawansowanej skrzyni to nadmierny optymizm. Koszt wymiany to ok 120-160 zł , czy warto ryzykować.

Pozdrawiam

PS. Koniecznie 75W-90, nie daj się zwieść specom, którzy klasę oleju określają tylko po marce producenta.

PostNapisane: 11 mar 2007, 17:59
przez stefan
GofNet napisał(a):[

Olej w DIESEL'u w skrzyni manualnej zmienia się co 100kkm lub co 5 lat (2,3l – syntetyczny SAE 75W-90).

Pozdrawiam
..::GofNet::..

witam! a jaki olej do skrzyni biegów do mojej 626GE FS rocznik 1996? Podejrzewam że nikt nigdy go nie wymieniał :| a biegi zaczynają ciężko wchodzić więc czeka mnie smarowanie i czyszczenie tulejek, ale nie wiem czy na tym się skończy stąd prośba o odpowiedź

PostNapisane: 11 mar 2007, 19:55
przez GofNet
stefan napisał(a):
GofNet napisał(a):w skrzyni manualnej zmienia się co 100kkm lub co 5 lat (2,3l – syntetyczny SAE 75W-90).
a jaki olej do skrzyni biegów do mojej 626GE FS rocznik 1996?
A taki sam... tyle, że 2,7l (min: 2,4l; max: 2,9l).

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 12 mar 2007, 10:24
przez stefan
DZIĘKUJĘ! :)

PostNapisane: 21 lut 2008, 22:32
przez szoszon1983
Ja pozwoliłem sobie wygrzebać ten temat...
Jak będę wlewał olej do skrzyni to zkąd będę wiedział, kiedy mam przestać?? czy po prostu leje się na maxa??

PostNapisane: 22 lut 2008, 10:31
przez domin1979
szoszon1983 napisał(a):Ja pozwoliłem sobie wygrzebać ten temat...
Jak będę wlewał olej do skrzyni to zkąd będę wiedział, kiedy mam przestać?? czy po prostu leje się na maxa??

Korek spustowy od skrzyni jest zarazem poziomem maksimum więc przelać się da ale na ziemię :D
Najlepiej podjechać do warsztatu na podnośnik, a oni już mają specjalną pompkę.

Zgrzyty przy zmianie biegów na dwójkę i trójkę

PostNapisane: 1 kwi 2008, 11:53
przez koval888
Pozwolicie panowie, że podczepię się tutaj i nie będę zakładał nowego tematu.
Problem pojawił się jakiś miesiąc temu, jak podciągnę mazdę na wyższe obroty to przy wrzucaniu na dwójkę i trójkę czuję delikatne zahaczenie i zgrzyt!!, a przy ruszaniu czasami czuję coś takiego jakby mi się jedynka zakleszczała i muszę ją trochę siłą wyciągać . Zgrzytu prawie nie ma jak wysprzęgle na luz i poczekam sekundę,dwie i dopiero wtedy dwójka, trójka.... Wiem, że prawdopodobnie mi doradzicie wymiana oleju w skrzyni lub remoncik-synchronizator w skrzyni. Byłem w serwisie żeby wymienić olej to mi fachowcy :( z Mazdy w UK(bo mieszkam w UK) doradzili, że szkoda tracić kasę na olej(więc go nie wymieniłem), trzeba robić remoncik- wymiana synchronizatorów lub kupić używaną skrzynię, cena za naprawę to ok. 800funtów(jakieś 3600zł), skrzynię kupię trochę taniej. I tu pytanie do fachowców- co robić ?, ile w polsce kosztuje taka naprawa, może się wybiorę i to zrobię u nas. Może kolega Jaksa coś mi doradzi?, będę wdzięczny za wszelkie info...

PostNapisane: 1 kwi 2008, 15:07
przez moro
koval, zalej CASTROL TAF-X 75W-90 i troche pojezdz
podobno cuda czyni, i skrzynie ktore na wymiane juz byly, chodza ja nowe.

ja bym sprobowal, taniej nisz setki Funtow za skrzynie ;)

Zgrzyty przy zmianie biegów na dwójkę i trójkę

PostNapisane: 2 kwi 2008, 18:08
przez koval888
...może ktoś jeszcze się wypowie na moje pytanie z poprzedniej strony?

Re: Zgrzyty przy zmianie biegów na dwójkę i trójkę

PostNapisane: 2 kwi 2008, 18:32
przez domin1979
koval888 napisał(a):...może ktoś jeszcze się wypowie na moje pytanie z poprzedniej strony?
A nie dzieję Ci się tak zaraz po odpaleniu? Może po prostu olej jest zimny.
U mnie na zimnym też da się wyczuć haczenie szczególnie 3 biegu, po rozgrzaniu oleju jest dużo lepiej.
Olej wymieniałem i wydaje mi się, że na fabrycznym trochę lepiej było ale mogę się mylić bo długo na nim nie jeździłem, praktycznie od razu zmieniłem bo tak mówi instrukcja.

PostNapisane: 29 kwi 2008, 17:27
przez domin1979
moro napisał(a):koval, zalej CASTROL TAF-X 75W-90 i troche pojezdz
podobno cuda czyni, i skrzynie ktore na wymiane juz byly, chodza ja nowe.
Wymieniłem sobie olej na TAF-X bo ma najlepsze parametry jak porównywałem i dobre opinie po forach. Co ciekawe polecił mi go też sprzedawca w Intercars. Wcześniej wymieniałem ori na Petrocanade 75W90 bo miałem w supercenie (-30%) ale szczególnie na zimnym mi czasami ciągnęła skrzynia lewarek i trójka lubiła haczyć. Na rozgrzanym było lepiej ale wciąż nie to co ori. Teraz problem zniknął. Na prawdę skrzynia chodzi dużo lepiej. Ogólnie polecam ten olej, co prawda jest chyba najdroższy w porównaniu do Mobil 1 czy Elfa ale wg mnie warto. Płaciłem 28 PLN/0.5 l. Z tego co pamiętam chyba niezłe parametry ma też Shell ale Castrol ciut lepsze.

PostNapisane: 7 maja 2008, 21:49
przez pala112
koval tez tak mam i w mazdzie mi powiedzieli ( w lutym bo robilem roczny przeglad) ze wszystko ze skrzynia jest ok, nie jestem przekonany do konca ale jak sie teraz zrobilo cieplej to skrzynia chodzi duzo lepiej, czasem tylko jak jest zimna to lubi wyskoczyc z jedynki, a czy ogolnie na postoju slyszysz klikniecia przy zmianach biegow?