Wymiana oleju w skrzyni biegów.
czy skrzynia w mazdzie chodzi w ten sposob ze nawet na postoju slychac klikniecie przy zmianie biegow?? biegi wchodza czysto bez zgrzytow ale slysze klikniecie przy wskoczeniu, jakby plastiku? prosze o odpowiedz
GofNet napisał(a):Olej w DIESEL'u w skrzyni manualnej zmienia się co 100kkm lub co 5 lat (2,3l – syntetyczny SAE 75W-90).
Powoli zaczynam myśleć o zmianie oleju w skrzyni i nasuwa mi się jedno pytanie: gdzie jest napisane, że to musi być olej syntetyczny? Manual Mazdy podaje tylko, że olej ma spełniać wymagania API Gl-4 lub Gl-5 oraz SAE 75W-90. Na rynku jest sporo olejów w tej klasie "na bazie" olejów syntetycznych czyli... półsyntetyków np. Valvoline DuraBlend GL-5, którym zalałem parę lat temu skrzynkę w Roverze i sprawdzał się wyśmienicie. To jak to jest z Mazdą, można półsyntetyczny czy nie, a jak nie to dlaczego?
P.S. pala112 – kliknięcie słychać
Nic by się nie stało tylko:To jak to jest z Mazdą, można półsyntetyczny czy nie, a jak nie to dlaczego?
1. Syntetyk wolniej się starzeje
2. Syntetyki mają lepsze parametry, a dokładniej indeks lepkości. Przy skrzyni jest to szczególnie ważne (niskie temp.). Ja bym nie kombinował i lał dobry syntetyk najlepiej przekładniowy.
A ja mam takei pytanie
Słysze jęczenie ze skrzyni szczególnie na 2 biegu jak robie redukcje z wysokiegobiegu na 2 i zanim wejdzie na obroty przy puszczaniu sprzęgła słysze delikatne jęczenie>??????
Olej w skrzyni jest sprawdzałem – Czy też tak macie????
Słysze jęczenie ze skrzyni szczególnie na 2 biegu jak robie redukcje z wysokiegobiegu na 2 i zanim wejdzie na obroty przy puszczaniu sprzęgła słysze delikatne jęczenie>??????
Olej w skrzyni jest sprawdzałem – Czy też tak macie????
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Jeszcze nie wymieniałem prawdopodobnie oryginał
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
ja mam taki problemik moze ktoś juz to przerabiał ,otórz skrzynka dokumentnie padła.ropo rozebraniu sie okazało ze padł tryb wstecznego i synchronizatory 23 biegu .
wymieniłem części na nowe ale gdzieś jakis bład sie zakradł i nie chce działać. i ty pytanie moze ma ktoś jakiś schemad budowy jak powinna być złozona krok po kroku .lub posiada linki do jakiejś strony bo niemoge znaleźć tego w necie . pomuzcie prosze
wymieniłem części na nowe ale gdzieś jakis bład sie zakradł i nie chce działać. i ty pytanie moze ma ktoś jakiś schemad budowy jak powinna być złozona krok po kroku .lub posiada linki do jakiejś strony bo niemoge znaleźć tego w necie . pomuzcie prosze
-
kapri111
kapri111 Wszystko znajdziesz tu: http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
Ja bym chyba nie ruszał, jak wymieniałem olej był czyściutki, a za pierwszym razem trafiłem na kiepski olej, który chodził gorzej niż fabryczny.kiero napisał(a):Skrzynia chodzi bez zarzutów.
a nie wiecie czy do tej mojej mazdzinki ktos nie ma do sprzedania skrzynki, naj lepiej z okolicy trójmiasta.do silniczka 1,8 dohc oczywiściesprawna i nie za drogo bo i tak sie troche wtopiłem z tym autkiem
-
kapri111
Musisz zerkać na Allegro albo w dziale sprzedam części do wersji BP-DOHC, niestety skrzynie w tym aucie łatwo zajeździć nieumiejętnym "ruchaniem" samochodu i dobrze schodzą, bo wiele po 200 tys. km pada jak Twoja. Prawdopodobnie można zaszczepić ze sprzęgłem od 1.3/1.6, ale udaj się w tej sprawie do działu 323. Powodzenia
wymienialem w serwisie mazdy olej w skrzyni, na rachunku mam olej przekladniony Syntran 75W85 wartość brutto 95,97zł
auto ma przebieg 100 tys i skrzynia byla ok, stwierdzili ze podlega serwisowi i olej przy tym przebiegu sie wymienia, po wymianie wszystko chodzi tak jak przed i mysle ze to maly koszt zeby sie zastanawiać
auto ma przebieg 100 tys i skrzynia byla ok, stwierdzili ze podlega serwisowi i olej przy tym przebiegu sie wymienia, po wymianie wszystko chodzi tak jak przed i mysle ze to maly koszt zeby sie zastanawiać
- Od: 22 kwi 2007, 20:56
- Posty: 46
- Skąd: południe
- Auto: Mazda 6 2.0 (136 KM) CiTD
Tak, to jest prawdopodobnie korek wlewowy tylko spust jest zapewne gdzie indziej, musi być na dole – jakoś olej musisz spuścić. Najlepiej zrób to w jakimś serwisie bo mają tam bądź korbki bądź strzykawki do wlania oleju. Inaczej nie podejdziesz.
Znalazłem na samym dole drugi korek w tym samym rozmiarze imbusa. Jedno co mnie dziwi, że różnica poziomów tych korków to jedynie około 15 cm.
Druga sprawa, to, że są okrutnie mocno zakręcone i boję się, że coś urwę.
Druga sprawa, to, że są okrutnie mocno zakręcone i boję się, że coś urwę.
Tak ma być – ok 15 cm. Korek wlewowy jest max. poziomem oleju. Skrzynia podczas pracy sobie rozpryskuje olej, podobnie jak i silnik, dlatego jak odpalisz auto skrzynia ma prawo trochę gorzej hulać – przez mniejszą ilość oleju i jego temperaturę.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6