Wymiana oleju w skrzyni biegów.
Pomysł mam – rurka pół metrowa i na końcu lejek. Rurkę w dziurkę, lejek w rurkę i do lejka lać miksturkę
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Cześć
Sorka jeżeli już ktoś kiedyś zadał to pytanie ale przeszukałem troszkę forum i nie znalazłem wątków o tej tematyce. Całkiem niedawno robiłem sobie przegląd na 140 tys. Chciałem go zrobić we Wrocku ale okazało się, że w Kaliszu jest też jeden magik co robi samochody japońskie w tym mazdy. Wracając do meritum, kiedy podpytywałem faceta z Wrocławia stwierdził on, że na 180 tyś powinienem wymienić olej również w skrzyni biegów. U mnie w Kaliszu twierdzą, że nie wymienia się raczej oleju w skrzyni a jedynie uzupełnia jego poziom jeżeli jest taka konieczność. Tak więc jestem w kropce. Czy może ktoś bardziej oblatany w temacie wypowiedzieć się w tej kwestii. Z góry wielkie dzięki i sorka jeżeli post jest niezgodny z regulaminem
Toji
Sorka jeżeli już ktoś kiedyś zadał to pytanie ale przeszukałem troszkę forum i nie znalazłem wątków o tej tematyce. Całkiem niedawno robiłem sobie przegląd na 140 tys. Chciałem go zrobić we Wrocku ale okazało się, że w Kaliszu jest też jeden magik co robi samochody japońskie w tym mazdy. Wracając do meritum, kiedy podpytywałem faceta z Wrocławia stwierdził on, że na 180 tyś powinienem wymienić olej również w skrzyni biegów. U mnie w Kaliszu twierdzą, że nie wymienia się raczej oleju w skrzyni a jedynie uzupełnia jego poziom jeżeli jest taka konieczność. Tak więc jestem w kropce. Czy może ktoś bardziej oblatany w temacie wypowiedzieć się w tej kwestii. Z góry wielkie dzięki i sorka jeżeli post jest niezgodny z regulaminem
Toji
tylko umarli płyną z prądem, żywi idą zawsze pod prąd
- Od: 22 lip 2008, 11:39
- Posty: 22
- Skąd: Kalisz
- Auto: Mazda6 2003 MZR-CD
Zalej olejem klasy75W80 API GL-4 lub Gl-5 syntetyk (zalecany pełny syntetyk) lub półsyntetyk (zależy ile chcesz wydać). Ilość w skrzyni to 2,9l( M6 diesel).
Dobrze jest wymienić jednak olej przy przebiegu 200tyś. Będzie napewno bardzo czarny i może mieć obniżone właściwości smarne.
Ale nie znam jeszcze przypadku (a troche dośw. mam) w manualu aby ktoś zajeździł skrzynię starym olejem.
Dobrze jest wymienić jednak olej przy przebiegu 200tyś. Będzie napewno bardzo czarny i może mieć obniżone właściwości smarne.
Ale nie znam jeszcze przypadku (a troche dośw. mam) w manualu aby ktoś zajeździł skrzynię starym olejem.
- Od: 22 sty 2008, 09:51
- Posty: 27
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM
Andrew_War napisał(a):Zalej olejem klasy75W80 API GL-4 lub Gl-5 syntetyk (zalecany pełny syntetyk) lub półsyntetyk (zależy ile chcesz wydać). Ilość w skrzyni to 2,9l( M6 diesel).
z tego co wiem to zalecany olej to 75W90 a ilość jego w skrzyni to 2.3l
- Od: 25 gru 2007, 12:08
- Posty: 11
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY 136KM 2004r
doctor7 napisał(a):ilość jego w skrzyni to 2.3l
Niestety nie 2,3l tylko 2,9l (wymieniałem 2tyg. temu). A co do klasy to zgadza się syntetyk 75W90. Tak czy tak kupujesz 3l. Jest korek przelewowy w skrzyni – odkręcasz go i lejesz aż powoli korkiem przelewowym zacznie wypływać, znaczy to że ilość jest OK.
Wlew do skrzyni pod mocowaniem akumulatora.
Ja zalalem Orlenem 75W90 API GL-5 półsyntetyk (połowę tańszy niż syntetyk). Jest OK – przynajmniej na drążku zmiany biegów .
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 6 lut 2009, 15:09 przez Andrew_War, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 22 sty 2008, 09:51
- Posty: 27
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM
Andrew_War napisał(a):Niestety nie 2,3l tylko 2,9l (wymieniałem 2tyg. temu).
Nie wiem jak tam wcisnąłeś prawie 3 litry Ja kupiłem 5 flaszeczek półlitrowych Castrola TAF-X i zmieściłem 2.3l tak jak w instrukcji piszą.
doctor7 napisał(a):W instrukcji obsługi napisane jest:
Wymienić co 100kkm/5lat, więc czeka cie wymiana przy 200kkm pod warunkiem że przy 100kkm był wymieniony...
nie czekaj!
bo nikt nie wymienia po 100tkm,
i jesli nie masz pisemnie potwierdzenia,
ze ktos kiedys wymienil,
to znaczy, ze nie zrobli tego!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
zdzich44 napisał(a):zmieściłem 2.3l
Zawsze moża albo nie dolać albo nie spuścić wszystkiego ze skrzyni .
Wiem co piszę bo sam go wymieniałem. Z trzech litrów zostało niecałe 100ml zanim zaczęło przez przelew wyciekać. M6 diesel
- Od: 22 sty 2008, 09:51
- Posty: 27
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM
Jestem po zabiegu. Najpierw zagrzałem skrzynię potem korki out i wszytko zlałem. Po czym zalałem Durablend Gear Oil GL-4 75W90 VALVOLINE. Kupiłem 3 x 1 litr do skrzyni weszło wszytko... jak wlałem wszytko to delikatnie wyciekało z otwory wlewowego – ponoć tak ma być. Efekt hmmm skrzynia jak nówka biegi wchodzą jak w masełko no wsteczny nie ma już humorów – wchodzi za każdym razem
- Od: 22 gru 2007, 23:50
- Posty: 178
- Skąd: Stargard Szczeciński
- Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.
lama napisał(a):Jestem po zabiegu. Najpierw zagrzałem skrzynię potem korki out i wszytko zlałem. Po czym zalałem Durablend Gear Oil GL-4 75W90 VALVOLINE. Kupiłem 3 x 1 litr do skrzyni weszło wszytko
ale filter tez wymieniony?!!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
W manualnej skrzyni nie ma filtra Panie kolegoEnduro napisał(a): filter tez wymieniony?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):W manualnej skrzyni nie ma filtra Panie kolegoEnduro napisał(a): filter tez wymieniony?
tak, tak..
moja plama, sorry
wczułem się, że tu chodzi o automat....
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
kurde właśnie tak myślałem bo nikt nic nie pisał Endoro nie strasz mnie ok W automatach wiadomo, miałem clio w automacie miała jeszcze taki fajny bajer że miska olejowa była namagnesowana żeby opiłki się na dnie trzymały ...
- Od: 22 gru 2007, 23:50
- Posty: 178
- Skąd: Stargard Szczeciński
- Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6