Wymiana oleju w skrzyni biegów.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez gt_1 » 28 kwi 2013, 14:49

Było tu powiedziane, że nie da się zalać ponad stan, ponieważ korek wlewu jest jednocześnie korkiem przelewowym (maksymalny poziom)
Początkujący
 
Od: 27 mar 2011, 13:28
Posty: 25
Skąd: Glasgow, UK
Auto: Mazda 6 TS 2.0 Pb [141] '05 Hatchback

Postprzez lukasrap » 5 maja 2013, 14:34

Jaki najlepszy olej wlac do mojej madzi?... 2.0 benzynka 141 km. 2004 r..... Wyczytalem ze wchodzi prawie 3 litry...
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez dobrzyn22 » 5 maja 2013, 15:27

lukasrap napisał(a):Jaki najlepszy olej wlac do mojej madzi?

przejrzyj ten wątek, a będziesz wiedział <czytaj>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Syriusz1985 » 3 lip 2013, 00:49

Witajcie !
w sprawie oleju ,a w sumie wybory pomiędzy dwoma konkretnymi :
1) MOTUL GEAR 300 75W90 – cena 43 zł /L
2) CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90 – cena 39 zł /L

Znalazłem takie dwa w sklepie w pobliżu mojego miejsca zamieszkania( Gdańsk ). Opłaca się dopłacić za Motula 4 zł na litrze( w sumie 12 zł – bo do mojej szóstki z 2003 r z silnikiem 1.8 doczytałem ze wejdzie prawie 3 l) ? Przeglądając ten temat częściej pojawia się Castrol- jest lepszy czy popularniejszy bo tańszy ? Rożnica jaka zauważyłem to ,ze Motul ma standard/norme API GL-5 a Castrol API GL-4+
Ktoś ,coś doradzi ? <co?>
Szerokości i bezawaryjności wszystkim życzę ! :)
Początkujący
 
Od: 11 paź 2012, 13:18
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2007 2.0 PB

Postprzez Nimrod-PW » 3 lip 2013, 06:30

Ja zalałem Elfa 80w90 i śmiga bez problemów.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez dobrzyn22 » 3 lip 2013, 07:39

Syriusz1985 napisał(a):Rożnica jaka zauważyłem to ,ze Motul ma standard/norme API GL-5 a Castrol API GL-4+

instrukcja do silnika benz zaleca Gl4 lub GL5, lepkość 75W90(dla naszego klimatu)


cytat z forum "alfaholicy":
http://www.forum.alfaholicy.org/156/36300-ktora_specyfikacja_jest_wyzsza-post393087.html

GL-4 – przekładnie stożkowe i hipoidalne pracujące w umiarkowanych warunkach, mosty napędowe z hipoidalnym uzębieniem o małym wyboczeniu osi, mechaniczne skrzynie biegów (zawiera bardzo dużo dodatków uszlachetniających, w tym EP);
Ten olej stosowany był we wczesniejszych modelach z lat 90 i był normą , bo taki wówczas olej był prawdopodobnie popularny i wystarczający.

GL-5 – skrzynie manualne, przekładnie główne i hipoidalne o dużym wyboczeniu osi, eksploatowane w najtrudniejszych warunkach, przekładnie o zmiennym obciążeniu (zawiera cały pakiet dodatków);
Olej ten upowszechnił się w nowych generacjach samochodów. Aktualnie stosowany jest do bardziej wymagających skrzyń biegów.
Dodatkowo:
Jeśli chodzi o oleje spełniające wymagania klasy GL-4 (najczęściej stosowany olej) i GL-5 jednocześnie (np. Fuchs Titan Renep 8090 MC SAE 80W-90, Texaco Multigear S SAE 75W/90, BP Energear SHM-M SAE 75W/90, Valvoline Synpower Gear Oil TDL SAE 75W/90 czy Motul MotylGear SAE 75W/90), to można je stosować w skrzyniach, w których producent dopuszcza stosowanie płynów o klasyfikacji GL-4. W innych przypadkach nie zaleca się stosowania oleju klasy GL-5 z uwagi na możliwość korozji stopów kolorowych, z których są wykonane np. synchronizatory.Skrzynie biegów zblokowane z przekładnią główną i mechanizmem różnicowym (auta klasy SUV, np. Honda CR-V, Toyota RAV-4 czy Suzuki Ignis 4x4) wymagają stosowania olejów o klasie lepkości SAE 80W-90 lub SAE 75W-90 (np. Castrol TAF-X, Motul 90 PA SAE 90) i specyfikacji jakościowej API GL-4.

Podsumowując: O wyborze może decydować jedynie aspekt finansowy oraz opinia, że im wyższy nr tym lepszy olej.

Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/156/363 ... z2XxSHdBXA
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 3 lip 2013, 07:57

Wlałem GL-5 jest OK od 3 lat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez haryb » 14 wrz 2013, 15:03

Czy ma ktoś z Was PEWNE źródło np. na allegro gdzie kupie:
OLEJ CASTROL TAF-X 75W90 3l ?
W sklepie drakońskie ceny a na allegro niepokojąco niskie w porównaniu z sklepowymi.
Jeśli nie na allegro to może jakiś sprawdzony pewny sklep online z tym asortymentem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2013, 19:48
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda CX-5 2.5 2019

Postprzez NIEBO! » 14 wrz 2013, 20:37

Ja kupowałem 3l od superolej-pl http://allegro.pl/castrol-75w90-syntran ... 96343.html – przyjechał w 1 dzień :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez haryb » 14 wrz 2013, 20:40

I jestes pewny że to oryginal (cena atrakcyjna)? ile zrobiles juz po wymianie na niego ? jest jakaś różnica w pracy skrzyni ?

Znalazłem taki sklep z dużą ilością pozytywnych opini
http://oil-land.pl/pl/p/Castrol-Syntran ... 0%2C5L/516
jednak tutaj ten sam olej kosztuje praktycznie dwa razy więcej.
Podobnie jak w intercars cena 0,5l to ok 30zl
Dlatego zastanawia mnie aż taka różnica ceny. Po prostu nie chciałbym wlać jakiegoś podrabianego badziewia i rozwalić skrzyni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2013, 19:48
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda CX-5 2.5 2019

Postprzez zagiell » 15 wrz 2013, 08:49

Możesz kupować bez obaw ;)
Ja w grudniu ubiegłego roku kupowałem w net-hurt w bardzo podobnej cenie (a może nawet ciut niższej) i od tamtej pory zrobiłem ponad 17kkm i skrzynia żyje i ma się dobrze :) Obecnie nie widzę u nich tego oleju w ofercie, ale od superolej.pl też możesz śmiało kupować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez mulder » 17 wrz 2013, 08:00

Witam
Chciałem tylko dodać że oleju do skrzyni wchodzi 3L, przynajmniej jeżeli chodzi o 2,0 D. Wiem, że dla niektórych to oczywiste ale ja przed wymianą szukałem w książce obsługi i na forum i dowiedziałem się że 2,3L. Tak więc jak się okazało w serwisie, kupiłem za mało. Taka sytuacja. A wlałem Castrol Syntrans Transaxle 75W90 i może to efekt placebo ale mam wrażenie że skrzynia lepiej pracuje i biegi lepiej wchodzą.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 10:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez dobrzyn22 » 17 wrz 2013, 19:58

mulder napisał(a): Wiem, że dla niektórych to oczywiste ale ja przed wymianą szukałem w książce obsługi i na forum i dowiedziałem się że 2,3L. Tak więc jak się okazało w serwisie, kupiłem za mało.

z moich informacji wynika dość jasno, że oleju do diesla wchodzi 2,3l, natomiast do benzyniaków 2,9l. Sam wymieniałem u siebie ( viewtopic.php?f=60&t=142795 ) lecz niestety nie pamiętam... wiem, że miałem na pewno 3 butelki litrowe i wydaje mi się, że mogło tam zostać jakieś 0,5l (a nieco mi się rozlało...)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez maziadm » 19 lis 2013, 15:08

Ja w moim aucie też zmienię. Co prawda wymieniałem ok. rok temu, ale trochę mi haczy 1 i 2. Zalany mam Motul Gear 75W90 GL-5 i chyba stwierdzę, że jest to za dobry olej do tej skrzynki. Jak rok temu znajomy zobaczył ten olej to całkiem poważnie zapytał "... będziesz OS upalał dieslem?... <cisza>" <rotfl>
Po głowie mi chodzi LM Hochleistungs-Getriebeöl 75W90 GL-4+. Ale jak ludzie z LM nie będą kontaktowi i nie będą solidnie odpowiadać na pytania to się w<dupa>ę i pójdę do konkurencji i już nic z LM nie wezmę – taki będą, a co.
Po tym w/w Motulu przekonałem się że GL-5 chyba jest za dobry. I w ogóle co to jest w normie oleju 4+, co to tan "+", że niby co do zakupionego litra dają drugi za free?! Bo takiej dziwnej normy wg SAE nie ma i nie było.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Konrad_SK » 16 kwi 2014, 19:12

Będę wymieniał w najbliższym czasie olej w skrzyni biegów.
Zasugerowałem się tym co tutaj pisano, praktycznie zdecydowany byłem na olej Castrol 75w90 Syntrans Transaxle 75w-90 1L TAF-X.
Napisałem przy okazji wiadomość do firmy internetowej "superolej.pl" (wymienionej parę wiadomości wyżej zresztą) i w odpowiedzi dostałem informację, że zalecanym olejem do mojego samochodu jest Castrol Syntrans B 75W.
Może ktoś mi doradzić co zrobić? który z tych olei będzie lepszy? różnica kwotowa 5zł na korzyść TAF-X na litrowej bańce.
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 01:33
Posty: 169
Skąd: Katowice
Auto: M6 GY 147KM

Postprzez Arek75 » 22 maja 2014, 10:02

A ja mam takie pytanie.Ja chciałbym sprawdzić i uzupełnić w razie potrzeby olej w skrzyni biegów czy oleje są mieszalne bo nie wiem czy ktoś uzupełniał/wymieniał i jaki tam jest zalany.
W swoim poprzednim samochodzie uzupełniałem sam i tam dolałem 0,6 l Tranself 75W80.
Myślę że i tu coś będzie brakowało.Z góry dzięki za odpowiedz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 14:05
Posty: 97 (1/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda 6 2.0 2003 r.+ LPG

Postprzez pablo33 » 13 sie 2014, 12:07

Czy jest różnica między tymi olejami CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90 a tym Castrol 75w90 Syntrans Multivehicle? Będę wdzięczny za odpowiedz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2012, 01:16
Posty: 655 (3/4)
Skąd: Janow Lubelski
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 km Exclusive, 2006r. LPG Stag 300 Premium
Czarna Śliwka

Postprzez adriang » 20 sie 2014, 20:04

Koledzy a podpowiedzcie czy lepiej bawić się z wężykiem i lejkiem ( rozumiem, że muszę to co najmniej wyciągnąć nad komorę silnika żeby zalać ) czy zaopatrzyć się od razu w pompkę żeby zaoszczędzić sobie nerwów? :D
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 14:02
Posty: 34
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 6 2.0 143 KM 352 Nm 2006 r. prod.
Chip 01.2014 = 166 KM 407 Nm ;))

Postprzez Hubix » 20 sie 2014, 21:42

Ja mam wężyk i lejek i jest OK. Wiąże lejek do maski do tego elementu gdzie wchodzi zamek w niego i jest okay.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez radkacz » 5 sty 2015, 20:08

Witam. Dziś w dobrym warsztacie wymieniono mi olej. Weszło do autka jak w podpisie 2,4 l castrola dawnego taf x 75W90. Oprócz wymiany oleju wymieniono uszczelniacz wybieraka bo się pocił. Ogólnie po wymianie bardzo pozytywne odczucie większej płynności w zmianie z 1 na 2 bieg z wyższymi nie miałem problemów. Nadal przy redukcji z 2 na 1 bieg trzeba wbijać na siłę:( czego nie robię, bo szkoda mi wybieraka, jak się toczy to zostawiam na 2 biegu, redukuję prawie przy całkowitym zatrzymaniu. Dodam jeszcze, że nie wiem, czy pozytywne odczucia zależą od oleju, czy wymiany uszczelnoacza simeringu. Ogólnie jestem z tematem na świeżo bo zrobiłem dopiero 10 km z warsztatu do domu pedał sprzęgła jest także kakby bardziej miękki i komfortowy.
Spostrzeżenia opiszę po weekendzie. (Trasa ok 2x 600km). Mechanik w serwisie powiedział, że należy profilaktycznie nawet co 60kkm wymienić olej przekładniowy. Ja również wolę profilaktykę w tym wypadku zapłaciłem za olej 32zł 5x 0,5l wymiana za 40zł. Dodam jeszcze, że stary olej miał najechane ok 90kkm i był CZYSTY "słomkowy kolor" zero opiłków. Kiedyś samodzielnie wymieniałem w skodzie felicji i kolor był grafitowo ciemny blee. Może ktoś wie co ASO wlewa do naszych skrzynek? Nie chodzi o specyfikację, ale kto to robi.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 15:45
Posty: 24 (4/0)
Skąd: OLSZTYN
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143PS DPF /2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6