Nowe, lepsze hamulce
Strona 1 z 1
Witam,
zbliża się czas, by wymienić tarcze w mojej Madzi, więc chciałbym się Was poradzić w pewnej kwestii. Ogólnie chcę zrobić mały lifting kół. Do wymiany pójdą tarcze, zaciski (zaraz wyjaśnię czemu) i klocki (wiadomo czemu) z przodu. W drugiej kolejności ten sam zestaw z tyłu. W trzeciej kolejności regeneracja i malowanie felg. Tarcze chciałbym wymienić na większe, niż oryginalne i tu moje pytanie: jakie wybrać? Nie ukrywam, że chciałbym, żeby były wentylowane, duże i miały agresywny wygląd (nacięcia, otwory, szmery, bajery). Do tego nowe zaciski – jakie? Zaciski zostaną pomalowane grafitowym lub ciemnoczerwonym lakierem i na wierzch pewnie bezbarwnym. No i jakie klocki do tego? Wiem, że wiele osób poleca klocki TRW ale aktualnie mam ich dość. W grudniu wymieniłem klocki na TRW i po 3000 km piszczą, jakbym hamował pociągiem towarowym. O pyleniu już nawet nie wspominam. Na pierwszy etap planuję przeznaczyć do 2000 zł, aczkolwiek jestem w stanie zwiększyć ten budżet, jeżeli będzie warto lub zajdzie taka konieczność. Mam nadzieję, że pomożecie.
zbliża się czas, by wymienić tarcze w mojej Madzi, więc chciałbym się Was poradzić w pewnej kwestii. Ogólnie chcę zrobić mały lifting kół. Do wymiany pójdą tarcze, zaciski (zaraz wyjaśnię czemu) i klocki (wiadomo czemu) z przodu. W drugiej kolejności ten sam zestaw z tyłu. W trzeciej kolejności regeneracja i malowanie felg. Tarcze chciałbym wymienić na większe, niż oryginalne i tu moje pytanie: jakie wybrać? Nie ukrywam, że chciałbym, żeby były wentylowane, duże i miały agresywny wygląd (nacięcia, otwory, szmery, bajery). Do tego nowe zaciski – jakie? Zaciski zostaną pomalowane grafitowym lub ciemnoczerwonym lakierem i na wierzch pewnie bezbarwnym. No i jakie klocki do tego? Wiem, że wiele osób poleca klocki TRW ale aktualnie mam ich dość. W grudniu wymieniłem klocki na TRW i po 3000 km piszczą, jakbym hamował pociągiem towarowym. O pyleniu już nawet nie wspominam. Na pierwszy etap planuję przeznaczyć do 2000 zł, aczkolwiek jestem w stanie zwiększyć ten budżet, jeżeli będzie warto lub zajdzie taka konieczność. Mam nadzieję, że pomożecie.
- Od: 6 lis 2017, 11:41
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 / 2003 / 2,3 l benzyna / 162 KM/ kombi / automat
Zamontuj tarcze i zacisk z modelu6 gh 300mm lub na grubo 320 mm z 6 mps. Poprawisz hamowanie na pewno.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
W takim przypadku nie będę musiał wymieniać żadnych innych komponentów? Zmieszczą mi się takie tarcze w felgach 17" i będą pasowały do obecnych mocowań? Sorry za wiele pytań, ale po prostu jestem zielony w tym temacie. Jakie klocki być polecał?
- Od: 6 lis 2017, 11:41
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 / 2003 / 2,3 l benzyna / 162 KM/ kombi / automat
Przy zaciskach z GH i zestawie na 299mm mieści się w feldze 16". Zestaw zaciskow z MPSa potrzebuje już felg 17.
Musisz kupić zaciski z jarzmami.
Potem jak chcesz mieć jakość hamowania to złóż to na tarczach DBA i klockach ferodo ds preformance. Będziesz włosy gubił przy awaryjnym hamowaniu z takim połączeniem.
Musisz kupić zaciski z jarzmami.
Potem jak chcesz mieć jakość hamowania to złóż to na tarczach DBA i klockach ferodo ds preformance. Będziesz włosy gubił przy awaryjnym hamowaniu z takim połączeniem.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
http://www.brakes.pl
Szukaj tu. Tylko się nie zdziw, to nie są tanie rzeczy, ale jak chcesz mieć najmocniejsze z możliwych hamulców to kompromisu nie ma.
Szukaj tu. Tylko się nie zdziw, to nie są tanie rzeczy, ale jak chcesz mieć najmocniejsze z możliwych hamulców to kompromisu nie ma.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Nie trzeba mieć 17 aby założyć tarcze i zaciski od mpsa, tylko felga musi mieć odpowiednie ET.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Niestety nie mam pojęcia bo pogoniłem swoje felgi od razu. Ale miałem w MPSie 3 zamontowane stalówki na 16 i bez problemu poprzedni właściciel jeździł na nich.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
xRafalx napisał(a):Zamontuj tarcze i zacisk z modelu6 gh 300mm lub na grubo 320 mm z 6 mps. Poprawisz hamowanie na pewno.
Witam
Przy tarczach 300 wystarczą 16'
PZDR
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
xRafalx napisał(a):Nie trzeba mieć 17 aby założyć tarcze i zaciski od mpsa, tylko felga musi mieć odpowiednie ET.
Witam
Dowiemy się jaki wpływ ma ET na średnicę tarczy, a co za tym idzie średnicę felgi.
PZDR
Trolujesz czy nie zrozumiałeś? W jednym z postów napisałem, że po założeniu zacisków z MPSa trzeba przejść na 17" bo się mniejsza felga nie mieści. Rafał napisał, że nie jest to konieczne jeśli 16" będzie miało odpowiednie ET.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Biniu napisał(a):Trolujesz czy nie zrozumiałeś? W jednym z postów napisałem, że po założeniu zacisków z MPSa trzeba przejść na 17" bo się mniejsza felga nie mieści. Rafał napisał, że nie jest to konieczne jeśli 16" będzie miało odpowiednie ET.
Witam
Napisałeś do mnie z tym trolem, bo muszę się upewnić.
PZDR
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6