Witam,
wraz wysoką temperaturą powietrza powrócił problem z wrzucaniem biegów w mojej mazdzie. Rano, gdy auto jest zimne, wszystko działa jak należy. Gdy w ciągu dnia temperatura się podniesie i przejadę kilka kilometrów po mieście, do wrzucania biegów trzeba używać znacznej siły (szczególnie pierwszy bieg), a wsteczny rzadko kiedy wchodzi bez zgrzytu. Na logikę coś "puchnie" wraz z rozgrzaniem skrzyni/sprzęgła i stawia większy opór. Ma ktoś pomysł co to może być? Nie jest to na pewno wina oleju, gdyż był wymieniany. To samo ze sprzęgłem – po wymianie nie zauważyłem dużej róznicy. Dodam, że sprzęgło od nowości bierze od samego dołu, po minimalnym popuszczeniu pedału.
problem ze skrzynią biegów
Strona 1 z 1
Wygląda na to, że po długich poszukiwaniach znalazłem winowajcę
Pęknięta blaszka odgina się przy wciskaniu pedału, przez co tłok nie jest do końca wciskany w pompkę i nie wchodzi w nią idealnie w osi tak jak powinien. Przyspawam tam kątownik aby usztywnić konstrukcję i przy okazji wymienię pompkę, bo i tak już ją wcześniej kupiłem oraz wymienię płyn i odpowietrzę układ. Myślę że to powinno pomóc, przynajmniej częściowo. Zastanawia mnie, co wspólnego z pękniętą blaszką ma temperatura otoczenia? Tzn. tak jak pisałem w pierwszym poście, przy wysokich temperaturach nie da się do końca wysprzęglić auta. Przy niższych temperaturach już tak, mimo pękniętej blaszki (sprzęgło ciągle łapie przy samej podłodze). Jakieś pomysły?
Pęknięta blaszka odgina się przy wciskaniu pedału, przez co tłok nie jest do końca wciskany w pompkę i nie wchodzi w nią idealnie w osi tak jak powinien. Przyspawam tam kątownik aby usztywnić konstrukcję i przy okazji wymienię pompkę, bo i tak już ją wcześniej kupiłem oraz wymienię płyn i odpowietrzę układ. Myślę że to powinno pomóc, przynajmniej częściowo. Zastanawia mnie, co wspólnego z pękniętą blaszką ma temperatura otoczenia? Tzn. tak jak pisałem w pierwszym poście, przy wysokich temperaturach nie da się do końca wysprzęglić auta. Przy niższych temperaturach już tak, mimo pękniętej blaszki (sprzęgło ciągle łapie przy samej podłodze). Jakieś pomysły?
- Od: 23 lut 2015, 22:20
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2005 3.0
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6