Witam,
pacjent mazda 6 2003r. 2.0 benzyna
problem: przy dynamicznym ruszaniu w momencie w którym sprzęgło bierze najmocniej (czyli jakieś 3/4 zakresu) przy ok 1800 obrotów wydobywa się terkot i efekt jakby auto podskakiwało (efekt jakby przyczepność na suchym asfalcie delikatnie zrywało i opona przesuwała się o 0,5cm podskakując... ale auto nie zrywa przyczepności w tym momencie na pewno). Ruszając jak dziadek tego efektu nie ma (również podczas ruszania z dwójki i delikatnego puszczania sprzęgła). Puszczając sprzęgło dopiero w momencie osiągnięcia ~2700 obrotów efektu nie ma.
Czy ten problem pochodzi z zajechanego już sprzęgła i to ono powoduje te podskakiwanie całej budy? Docisk nierównomiernie pracuje czy coś w ten deseń?
Sprzęgło łapie na końcu ale jak wrzucę 5tkę przy 20 na godzinę i dam gaz w deskę to sprzęgło się nie ślizga.
Sprzęgło ślizga się natomiast w momencie dynamicznej zmiany biegów, np z 2 na 3 przy 4 tyś obrotów jak bardzo szybko zapnę wyższy bieg to ślizga się przez 2 sekundy na 3,5 tyś i dopiero łapie bieg na 3 tyś.. wygląda mi to trochę na niewyrabiający wysprzęglik ale może to wciąż wina samego sprzęgła?
Brak jakichkolwiek luzów w zawieszeniu auta na stacji diagnostycznej.
sprzęgło czy wysprzęglik czy.. ?
Strona 1 z 1
Raczej to nie jest sprzęgło, również posiadam taką mazdę z oryginalnym potwierdzonym przebiegiem wszystko było dobrze śmigała jak nówka nic sprzęgło się nie ślizgało i po przejechaniu większej ilości km w mieście też mi zaczęło szarpać. Moim zdaniem padła któraś poduszka bo wysprzęglik np. w moim przypadku był ostatnio wymieniany (zwierzaki dolazły do przewodu).
Silnik z miejsca rusza samochód ważący dość dużo a silnik słaby i ma duży wysiłek i taki efekt dzisiaj przy ruszaniu usłyszałem takie dziwne łupanie w tym momencie co te szarpanie. Jutro jadę na kanał spojrzeć co tam się stało mam nadzieję że poduszka. Jutro dam znać czy rozwiązałem zagadkę.
Dziwna sprawa bo patrzyłem wszystko jest ok, wyszło jednak że do wymiany będą przewody, świece albo cewki. Dziwna sytuacja bo zawsze przy uszkodzonym jednym z tych elementów miałem inne objawy. No ale faktycznie mi dobrze doradzono że jakby było sprzęgło to zawsze by tak było a u mnie identyczne objawy jak u Ciebie występują różnie co jakiś czas.
cewka jest u mnie jedna i została podmieniona na drugą, przewody i świecę także (z powodu falowania obrotów nie szarpania), nie ma to wpływu na te szarpnięcia przy największym obciążeniu sprzęgła.. u mnie ewidentnie wygląda na mechaniczny wpływ a nie elektryczny tego podskakiwania, zatem pozostaje dalej obstawiać sprzęgło plus ewentualnie zerwaną poduchę.
tak samo można stwierdzić że gdyby to był wypadający zapłon to zawsze by tak było a nie tylko przy dynamicznym ruszaniu i przede wszystkim przy wysokich obrotach by się objawiało także przerywaniem
Adoz napisał(a):doradzono że jakby było sprzęgło to zawsze by tak było
tak samo można stwierdzić że gdyby to był wypadający zapłon to zawsze by tak było a nie tylko przy dynamicznym ruszaniu i przede wszystkim przy wysokich obrotach by się objawiało także przerywaniem
- Od: 13 gru 2016, 21:51
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 GY
dodam, że w tym momencie nie ma wahnięć obrotów, uczucie wypadania zapłonów jest inne w moim odczuciu i to stricte mechaniczny objaw szarpania auta, a przynajmniej u mnie, teraz nawaliło śniegu wszędzie więc ruszanie jest delikatne i objawu u mnie nie ma
- Od: 13 gru 2016, 21:51
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 GY
Nie znajdę teraz wątku ale temat przemykał na forum już kilkukrotnie.
Owe ruszanie, zrywanie jakby o 0,5cm czy pospolicie mówiąc "dub dub" to może być wina tarczy na sprzęgle.
Spowodowane jest to zbyt twardą tarczą, co mazda w przeszłości wymieniała na akcji serwisowej.
Wyjścia są dwa, albo przywykniesz do tego alby wymiana tarczy na bardziej miękką.
Swoją drogą u mnie takie objawy występują przy odpowiednich warunkach na zewnątrz tj. wysoka wilgotność powietrza i niższa temperatura.
Owe ruszanie, zrywanie jakby o 0,5cm czy pospolicie mówiąc "dub dub" to może być wina tarczy na sprzęgle.
Spowodowane jest to zbyt twardą tarczą, co mazda w przeszłości wymieniała na akcji serwisowej.
Wyjścia są dwa, albo przywykniesz do tego alby wymiana tarczy na bardziej miękką.
Swoją drogą u mnie takie objawy występują przy odpowiednich warunkach na zewnątrz tj. wysoka wilgotność powietrza i niższa temperatura.
- Od: 25 mar 2015, 09:23
- Posty: 282 (16/9)
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6