Duży problem ze sprzęgłem – zagadka

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez bert0987 » 7 wrz 2016, 09:05

Witam wszystkich użytkowników!
Mój problem jest dosyć skomplikowany, a mianowicie w połowie czerwca w dużych temperaturach oraz po rozgrzaniu silnika zaczął się problem z wrzucaniem biegów. Biegi musiałem wciskać na siłę. Pierwszy wniosek to kończące się sprzęgło. Do czasu wymiany sprzęgła pomagała regulacja pedału (dokręcanie). W połowie lipca wymienione zostało kompletne sprzęgło na zestaw Valeo ze sztywnym kołem zamachowym (tarcza, docisk, łożysko, koło). Do końca sierpnia było wszystko ok, aż do dłuższej podróży w ciepły dzień, znowu nastąpił problem z wrzucaniem biegów i znowu musiałem podregulować pedał w trasie. Po tej przygodzie wymieniłem wysprzęglik, bo puszczał płyn a w poniedziałek wymieniłem pompkę sprzęgła. Gumowy wężyk od pompki do wysprzęglika po sprawdzeniu jest ok. Niestety dalej mój problem się utrzymuje, a mianowicie po rozgrzaniu silnika i wyższej temperaturze na zewnątrz nie ma możliwości wrzucenia biegu. Zaczyna się od haczenia przy zmianie, a potem trzeba siłować się ze skrzynią. Rano lub w krótkich trasach (10km) biegi wchodzą bezproblemowo, a także sprzęgło wydaje się tak jakby lżejsze. Pomaga pompowanie pedału sprzęgła, ale wiadomo na krótki czas. Szczerze, to nie wiem gdzie mogę szukać przyczyny mojego problemu. Proszę Was o pomoc!

Dopisano 7 wrz 2016, 09:08:

Dodam, że płyn w układzie został wymieniony i cały układ odpowietrzony został na nie odpalonym silniku (jeśli ma to jakieś znaczenie).
Początkujący
 
Od: 24 mar 2015, 14:28
Posty: 4
Skąd: Kościerzyna
Auto: Mazda 6 KOMBI 2004 2.0 MZR-CD 121 KM

Postprzez Wilson » 7 wrz 2016, 15:05

znajoma miała podobny problem ( co prawda w punto :D ) i tak wędrowała od mechanika do mechanika i teorii było co nie miara (z wymianą skrzyni włącznie) okazało się że po rozgrzaniu przycierały się cięgna od lewarka bo coś tam się rozszerzało po nagrzaniu ( przyznam że nie wiem jak to jest rozwiązane w Maździe) po wymianie już nie trzeba sie siłować z lewarkiem, może to będzie ten trop ? :)
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2015, 14:46
Posty: 139 (3/12)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6s 3.0 AT 2006 +podtlenek LPG w kole:) -w naprawie ;/

Postprzez TeGiO » 8 wrz 2016, 16:24

a może masz mało oleju lub suchą skrzynie biegów?
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:32
Posty: 86 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2003r. LPG

Postprzez Zibi85 » 29 mar 2017, 21:40

Nie działa wysprzęglanie. W wysprzęgliku jest zużyty płyn hamulcowy który po rozgrzaniu nie pracuje.

Trzeba kupić pół litry płynu hamulcowego, okręcić korek odpływowy we wyprzęgniku, wypompować pedałaem sprzęgła stary płyn, odkręcić korek w zbiorniku z płynem hamulcowym i uzupełnić nowym płynem.

Następnie zakręcić korek do zbiornika płynu hamulcowego i całą procedurę powtórzyć jeszcze jeden raz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez korniszon » 31 mar 2017, 20:09

Dodam od siebie, że zapominacie o pompie hamulcowej, która jest zasilana tym samym płynem co sprzęgłowa. Przy wymianie płynu trzeba koniecznie przepłukać obydwie. Pompujcie powoli i spokojnie bo w otwartym układzie można wytworzyć bąbel kawitacyjny i tym samym zapowietrzyć układ. Niektórzy się dziwią jakim cudem sprzęgło zapowietrzone. Właśnie dlatego. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 10:56
Posty: 73 (10/14)
Auto: M6 RF7J Liftback 32G Active Plus 2006r.
M3 BK Y6 sedan 36C Series 2 NEO Sport 2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6