Przekładka skrzyni
Strona 1 z 1
Trudno powiedzieć czy będzie pasować, może mieć inne wymiary. Na pewno oprócz skrzyni będzie trzeba wymienić coś jeszcze jeśli chodzi o sterowanie. Tylko po co to wszystko robić skoro przełożenie 6. biegu w skrzyni poliftowej jest praktycznie identyczne (o ile nie takie same) jak 5. biegu w przedliftowej. Różnica polega na tym, że przełożenia są gęściej zestopniowane przez co silnik może być kapkę elastyczniejszy, ale to symboliczne różnice. W polifcie 2.3L (taka sama skrzynia jest w polifcie 2.0) przy mniej więcej 96-97km/h na 5. biegu mamy już, 3000 obr/min, niewiele lepiej jest na 6, bo 3000 obr/min mamy przy jakichś 106-107km/h, co wg mnie jest głupotą i nieporozumieniem, bo po to się robi 6. przełożenie, żeby było oszczędnym nadbiegiem. W 5 biegówce mamy na 5. ok. 105km/h przy 3000 obr/min.
Podsumowując, moim zdaniem nie ma co sobie tyłka zawracać szukaniem skrzyni 6-biegowej tylko zostawić 5-biegówkę, tym bardziej, że jest tańsza i zdecydowanie łatwiej dostępna.
Podsumowując, moim zdaniem nie ma co sobie tyłka zawracać szukaniem skrzyni 6-biegowej tylko zostawić 5-biegówkę, tym bardziej, że jest tańsza i zdecydowanie łatwiej dostępna.
Sytuacja jednak jest nieco inna. Skrzynie biegów w poliftowych 2.0 i 2.3 różnią się przełożeniami. Zewnętrznie są to zamienne skrzynie G66M, jednak przełożenia mają inne. 1 i 3 bieg są takie same, 2. bieg jest krótszy w 2.0, a później już 4, 5 i 6 bieg są o dziwo dłuższe w 2.0. Skrzynia w silniku 2.3 ma bardziej sportowe przełożenia w celu zmaksymalizowania osiągów na wyższych biegach. I tak w skrzyni 2.3 na 6 mamy 106 km/h przy 3000 obr/min, zaś w 2.0 w tych samych warunkach mamy już 118 km/h
witam pany mam mały problem ze skrzynia
podczas szybkiego przepiecia z 2 na 3 w skrzyni byl zgrzyt i od tego czasu biegi dziwnie wchodza
lewarek pracuje jak flak piątki nie idzie prawie wcale wbic lewarek zachowuje sie tak jak by jej nie bylo czasami wskoczy ale trzeba to zrobic delikatnie
wsteczny wchodzi prawie wcale trzeba wbijac kilka razy i przy dojazdach np do swiateł jedynke tez cieżko wbic tez jak by bylo puste miescie w wybieraku trzeba kilka razy wbijac
co to moglo sie wydarzyc
podczas szybkiego przepiecia z 2 na 3 w skrzyni byl zgrzyt i od tego czasu biegi dziwnie wchodza
lewarek pracuje jak flak piątki nie idzie prawie wcale wbic lewarek zachowuje sie tak jak by jej nie bylo czasami wskoczy ale trzeba to zrobic delikatnie
wsteczny wchodzi prawie wcale trzeba wbijac kilka razy i przy dojazdach np do swiateł jedynke tez cieżko wbic tez jak by bylo puste miescie w wybieraku trzeba kilka razy wbijac
co to moglo sie wydarzyc
- Od: 14 sie 2016, 22:52
- Posty: 18
- Auto: mazda 6
dobra panowie mialem kolege do pomocy i mam diagnoze cos pękło w lince generalnie sama linka luzno chodzi ale jak pcha biegi do góry czyli 1 ,3 i 5 to cos pod koniec strzela i sprezynuje w niej i nie ma sił wbic biegu udaje sie dopiero jak sie to robi delikatnie i powoli
jeszcze male pytanie podobno zeby ja wymienic to trzeba rozebrac caly kokpit to prawda ?
jeszcze male pytanie podobno zeby ja wymienic to trzeba rozebrac caly kokpit to prawda ?
- Od: 14 sie 2016, 22:52
- Posty: 18
- Auto: mazda 6
Sprawdź sobie tutaj: http://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda wpisz nr VIN, znajdź rysunek z linkami, spisz nr części (linek), wklep w google i powinieneś się dowiedzieć, czy są te same linki do różnych silników.
witam pany linka wymieniona biegi wchodza jak w nowym aucie
oto co sie stalo z linka
stalowy drut usztywniajacy pękł i to powodowalo sprezynowanie lewarka i ciezko wchodzące biegi
zacząłem w piatek o 16 i koniec o 24 ogolnie dramat wszytko szło sprawnie az do momentu wyciagnięcia obudowy pod ta chlodnczka masakra ja nie wiem jak ten koles odkręcił to ostatnia śrubkę ledwo palcem idzie ja wyczuć a gdzie tu mowa zeby odkręcic ja ja poprostu wyrwałem i uszkodziłem lekko obudowe i musiałęm ja kleic ale najwazniejsze ze dałem rade i działa
podziekowal za pomoc
acha jak by ktos wymienial linke do od 2.0 jest taka sama bo taka włąsnie kupiłęm za 29zl
od 1.8 tez pewnie jest taka sama różnią sie tyllko od poliftu tam jest inna
oto co sie stalo z linka
stalowy drut usztywniajacy pękł i to powodowalo sprezynowanie lewarka i ciezko wchodzące biegi
zacząłem w piatek o 16 i koniec o 24 ogolnie dramat wszytko szło sprawnie az do momentu wyciagnięcia obudowy pod ta chlodnczka masakra ja nie wiem jak ten koles odkręcił to ostatnia śrubkę ledwo palcem idzie ja wyczuć a gdzie tu mowa zeby odkręcic ja ja poprostu wyrwałem i uszkodziłem lekko obudowe i musiałęm ja kleic ale najwazniejsze ze dałem rade i działa
podziekowal za pomoc
acha jak by ktos wymienial linke do od 2.0 jest taka sama bo taka włąsnie kupiłęm za 29zl
od 1.8 tez pewnie jest taka sama różnią sie tyllko od poliftu tam jest inna
- Od: 14 sie 2016, 22:52
- Posty: 18
- Auto: mazda 6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6