Co to za część – ustawianie zbieżności

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez redkca » 20 cze 2016, 19:12

Witam,
mechanik ustawiał mi zbieżność przód i tył bo samochód zjeżdza mi na prawo. Z tyłu z lewej strony zauważył spawany jakiś łącznik ( jak zauważył była tam dziura ) nie jest to łączn. stabilizatora. Kazał mi go wymienić łącznie z pierścieniami. Bo inaczej nie ustawi tylnego wykrzywionego koła.
Jak to sie nazywa, czego szukać. Najlepiej nowa sztuka.

Na czerwono części które kazał kupic , na żółto widoczny spaw i dziura.

1.jpg
2.jpg

Mazda 6 2003r.

Proszę was specjalistów o pomoc bo ja jestem zielony w tym temacie. ;)
Początkujący
 
Od: 27 cze 2013, 09:25
Posty: 11 (2/0)

Postprzez Przemysław » 21 cze 2016, 09:15

Najczęściej można znaleźć tę część pod nazwą "wahacz poprzeczny regulowany". Tutaj masz szybki link https://www.motointegrator.pl/produkty/ ... -j93023ymt.
redkca napisał(a):Najlepiej nowa sztuka.

Najlepiej <spoko>
redkca napisał(a):Kazał mi go wymienić łącznie z pierścieniami.

Jakie pierścienie mechanik miał na myśli?
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez redkca » 21 cze 2016, 10:43

Widze ze juz sa w tym wahaczu, na zdjeciu zaznaczone strzalkami.
A moze byc cos takiego kosztuje dwa razy mniej ?
http://allegro.pl/wahacze-wahacz-tyl-re ... 19763.html
Początkujący
 
Od: 27 cze 2013, 09:25
Posty: 11 (2/0)

Postprzez Wilson » 21 cze 2016, 12:30

z tego co wyczytałem na innych forach, to nty to tajwański producent i raczej bez rewelacji, łożyska które robią to podobno jak papierówki się rozwalają :) nie ryzykowałbym montażu takiej części, nie wymienia się jej za często, lepiej kupić raz a dobrze i mieć spokój, po wymianie chyba geometrie będziesz musiał zrobić, a to tez jakieś koszta są, jak się posypie ten nty w niedługim czasie, to i tak później kupisz jakiś lepszy , i znowu geometria- i znowu koszta, po co 2 razy płacić za to samo? ja już się nauczyłem, że kto tanio kupuje, 2 razy kupuje :P zrobisz jak uważasz.
ps. nie mam pojęcia o jakich pierścieniach mówił mechanik <oczy>
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2015, 14:46
Posty: 139 (3/12)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6s 3.0 AT 2006 +podtlenek LPG w kole:) -w naprawie ;/

Postprzez redkca » 21 cze 2016, 13:55

wystarczy wymienic jeden czy wymienia sie parami ?
wg. mechanika drugi wahacz jest dobry

Dopisano 21 cze 2016, 22:15:

a firma febest będzie dużo lepsza od nty.

http://allegro.pl/mazda6-gg-gy-02-07-wa ... 89141.html
Początkujący
 
Od: 27 cze 2013, 09:25
Posty: 11 (2/0)

Postprzez Wilson » 21 cze 2016, 23:18

Febest jest ok w swojej cenie <spoko> co prawda nie jak oem, ale daje radę:)
ja zawsze wymieniam coś parami, ale to już chyba jakieś zboczenie jest <glupek2> nie jest to element ruchomy, przez co jego zużycie jest mniejsze, to wymiana tylko tego uszkodzonego powinna załatwić sprawę <spoko>
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2015, 14:46
Posty: 139 (3/12)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6s 3.0 AT 2006 +podtlenek LPG w kole:) -w naprawie ;/

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6