Biegi 1,2,5,R nie wchodzą

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez bartezgo » 12 sty 2016, 10:30

Witam,

od kilku tygodni mam problem z wrzuceniem biegów 1,2,5,R przede wszystkim gdy stoję w korku i silnik/skrzynia są rozgrzane. Biegi nie chcą wejść – wrażenie jest takie jakbym nie miał wciśniętego sprzęgła. Pozostałe biegi 3 i 4 wchodzą bez problemu. Rozwiązaniem jest puszczenie i wciśnięcie sprzęgła drugi raz. Wówczas biegi wchodzą bez problemu – do następnego postoju np. na światłach. Olej w skrzyni wymieniałem z 20 tyś km temu (Secpol). Przy zimnym silniku/skrzyni nie ma tego problemu. Pedał sprzęgła chodzi ciężko ale ten typ tak ma. Czy ktoś spotkał się z taką dolegliwością?

Pozdrawiam,
Bartek.
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 15:25
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: GF 626 2.0i `98
GY 6 2.0i `03

Postprzez xRafalx » 12 sty 2016, 13:35

Obstawiam docisk do wymiany :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez kubsztyk » 12 sty 2016, 17:51

bartezgo napisał(a):(...) Olej w skrzyni wymieniałem z 20 tyś km temu (Secpol).

A może SPECOL? Widzę, że żaden z ichniejszych olei przekładniowych KLIK wielosezonowych 75W/** nie posiada klasyfikacji GL-4, lecz GL-5, która – bądź co bądź – znajduje się na liście w instrukcji obsługi M6. Krążą jednak pogłoski, że od ilości dodatków syntetycznych zawartych w olejach klasy GL-5 klękają synchronizatory i są problemy ze zmianą biegów.
Swoją drogą – co skłoniło Cię do wlania oleju tej firmy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez bartezgo » 13 sty 2016, 12:27

kubsztyk napisał(a):Swoją drogą – co skłoniło Cię do wlania oleju tej firmy?


Nic mnie nie skłoniło. Po przeczytaniu na naszym forum kilkustronicowego wątku o olejach nie doszedłem do żadnego wniosku. Polazłem do sklepu i kupiłem :) Twoim zdaniem jaki olej zalać?

Wczoraj zauważyłem, że mając wciśnięte sprzęgło wystarczy puścić je o centymetr i biegi już nie wchodzą. Ale aby wcisnąć sprzęgło do końca trzeba dużej siły – może przyczyna leży w jakiejś regulacji.

W poniedziałek jadę do mechanika i oby znalazł przyczynę.
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 15:25
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: GF 626 2.0i `98
GY 6 2.0i `03

Postprzez kubsztyk » 13 sty 2016, 18:43

bartezgo napisał(a):(...) Twoim zdaniem jaki olej zalać?

Ja bym polecał olej z normą API GL-4 / GL-4+. U siebie mam Castrol Syntrans Transaxle 75W80 GL4+, wymieniany w połowie 2015 r. Ale jak już zalałeś, to zalałeś.

bartezgo napisał(a):Wczoraj zauważyłem, że mając wciśnięte sprzęgło wystarczy puścić je o centymetr i biegi już nie wchodzą. Ale aby wcisnąć sprzęgło do końca trzeba dużej siły – może przyczyna leży w jakiejś regulacji.

Możesz spróbować przepłukać i odpowietrzyć wysprzęglik wymieniając przy okazji w nim płyn. Robi się to tak samo, jak w przypadku hamulców i używając płynu hamulcowego. Stosowne wskazówki / fotorelacje znajdziesz w tym dziale.

Oczywiście przyczyny wadliwego działania sprzęgła mogą być inne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez rami1000 » 28 sty 2016, 23:04

Jeśli po 2 wciśnięciach problem znika zajmij się hydraulicznym układem wysprzęglania. jeśli odpowietrzenie wysprzęglika i wymiana płynu nie pomoże to warto obejrzec wysprzeglik a na końcu pąpkę.
Początkujący
 
Od: 13 maja 2015, 22:44
Posty: 15 (0/1)
Auto: Mazda 6 2.0 GG 136 km 2004r

Postprzez pajak900 » 30 mar 2016, 23:59

Witam. Udało się rozwiązać problem? Bo mam identyczna sytuację...
Dodam tylko że wysprzeglik odpowietrzony, sprawdzałem również czy wężyk gumowy od wysprzeglika się nie rozszerza i też jest w pozadku. Problem typowo od temp. W zimę wszystko działa ładnie, wiosna-jesien w korkach już jest ciężko natomiast jak na dworze powyżej 25stopni to już jest tragedia
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 paź 2011, 23:59
Posty: 25
Auto: Mazda 6 2.3 L3 2004 USA

Postprzez Estel » 4 kwi 2016, 16:53

Witam,
też jestem ciekaw, czy pomogło.

U mnie dzień lub dwa po wymianie kompletnego sprzęgła zaczęła ciężko wchodzić dwójka (10tys. km temu).

Niedawno dołączył do tego wsteczny – wciskam sprzęgło (do końca), próbuję wbić wsteczny – słyszę stuk i nie wchodzi. A po wstecznym lecą teraz kolejne biegi.
Dziś wyprzedzam auto, próbuję zmienić 4 –> 5 i <dupa> Próbuję 6 – też <dupa>
Co najlepsze – jak wspomniał autor, na zimnym wszystko w miarę gra i wchodzi. Po nagrzaniu problemy jak cholera.

Czy ktoś może rozważał wymianę wybieraka + linek wybieraka? Gdy rozebrałem tunel środkowy przy okazji dezynfekcji parownika pianką, zauważyłem, że (wtedy tylko przy wrzucaniu dwójki) sam drążek w wybieraku nie chodzi zbyt ładnie i płynnie... :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 15:47
Posty: 10 (1/0)
Skąd: Kalety
Auto: Mazda 6 GG, 2.0 147KM, 2005r.

Postprzez pajak900 » 6 kwi 2016, 19:17

Ja jutro przyjżę się wysprzeglikowi bo dzisiaj w trasie zaówazylem takie coś ze nieraz przy wrzucaniu biegu na siłę jest charakterystyczny zgrzyt jakbym wrzucał bez sprzęgła. Dodatkowo jak dosłownie walne w sprzęgło że aż słychać uderzenie o podłogę to jest trochę lepiej.

Edit.
Po wyregulowaniu sprzęgła a więc podniesieniu pedału i podkręcanie aby wcześniej brał jest olbrzymia poprawa, co prawda niebyt od momentu regulacji dużych temperatur ale myślę że będzie dobrze bo biegi dużo ładniej wchodzą. Dla pewności pewnie jeszcze w najbliższym czasie wezmę się za zregenerowanie pompki sprzęgła bo regulacja się konczy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 paź 2011, 23:59
Posty: 25
Auto: Mazda 6 2.3 L3 2004 USA

Postprzez bartezgo » 24 maja 2016, 10:36

Witam,

problem został rozwiązany poprzez regulację pedału sprzęgła + wymiana pompy sprzęgła. Dodatkowo po kilku tygodniach od regulacji wymieniłem sprzęgło bo się kończyło.

Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 15:25
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: GF 626 2.0i `98
GY 6 2.0i `03

Postprzez Estel » 3 sty 2017, 11:12

pajak900 napisał(a):Ja jutro przyjżę się wysprzeglikowi bo dzisiaj w trasie zaówazylem takie coś ze nieraz przy wrzucaniu biegu na siłę jest charakterystyczny zgrzyt jakbym wrzucał bez sprzęgła. Dodatkowo jak dosłownie walne w sprzęgło że aż słychać uderzenie o podłogę to jest trochę lepiej.


U mnie był dokładnie ten sam problem. Mechanik stwierdził, że łożysko sprzęgła jest nie najlepszej konstrukcji i toczy ścieżkę na wałku (czy coś w ten deseń), przez co wysprzęglanie raz się udawało, raz nie. Może przy wymianie sprzęgła poprzedni mechanior coś spartolił – ciężko teraz stwierdzić :(

Pomogła wymiana sprzęgła (kolejna) – tym razem na kompletny zestaw Sachs + wymiana skrzyni biegów (400zł cała skrzynia – samego wałka nie da się wymienić), nowy płyn sprzęgła i olej do skrzyni. Całość z wymianą zamknęła się w kwocie 2000 zł.

Stąd też sprzęgła Aisin nie polecam, mimo całkiem przyzwoitej ceny – już było widać na nim oznaki zużycia, po zrobieniu na nim ok. 18 tys. km :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 15:47
Posty: 10 (1/0)
Skąd: Kalety
Auto: Mazda 6 GG, 2.0 147KM, 2005r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6