rolka napinacza paska wielorowkowego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez krzycho67 » 9 gru 2010, 23:47

Jest problem w aucie na szczęście nie moim. Po rozruchu silnika dopóki się nie nagrzeje rolka napinacza paska wieloklinowego wpada w drgania , i tak mi to wygląda jakby reagowała na lekkie wahania obrotów. Czy ktoś miał już taki przypadek ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 maja 2010, 12:44
Posty: 21
Skąd: Kwidzyn
Auto: Mazda 626 GF 2,0 DITD

Postprzez nynuch76 » 9 gru 2010, 23:53

Było :P <czytaj> kółko alternatora
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez jarek999 » 9 gru 2010, 23:55

Witaj. Nie wiem o jakim aucie mowisz ale jesli o m6 w dieslu to jest problem bo to ''cacko'' troche kosztuje-nowe. a powstalo na skutek nie wymienionego na czas sprzegielka alternatora lub rolek badz samych lozyskach w rolkach...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez krzycho67 » 10 gru 2010, 08:53

Dokładnie.....chodzi o mazdę 6 z 2003r. właśnie rolki tzn. łożyska rolek są wymienione , czyli pozostaje alternator lub uszkodzony sam napinacz. Dzięki , teraz jesteśmy w domu z problemem. :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 maja 2010, 12:44
Posty: 21
Skąd: Kwidzyn
Auto: Mazda 626 GF 2,0 DITD

Postprzez Enduro » 24 gru 2010, 23:10

problemem jest uszkodzone sprzęgiełko alternatora, które jest wymienne. pozdr.E
Ostatnio edytowano 15 gru 2016, 23:24 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez diavollo » 25 gru 2010, 22:47

Czym grozi nie wymienione na czas sprzęgieło alternatora.
Uszkodzeniem alterantora, zerwaniem paska , czy może czymś gorszym ?
Początkujący
 
Od: 8 sty 2009, 20:09
Posty: 11
Skąd: Lodz
Auto: M6 2.0 CiTD 136km 2003r.

Postprzez Enduro » 25 gru 2010, 23:26

diavollo napisał(a):Czym grozi nie wymienione na czas sprzęgieło alternatora.
Uszkodzeniem alterantora, zerwaniem paska , czy może czymś gorszym ?

intensywnym pukaniem i raczej w efekcie koncowym zerwaniem paska. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez TakiJan » 6 paź 2015, 18:19

Witam.

Potrzebne szybkie wskazówki.
Jestem w trakcie sprzedaży M6 z silnikiem 2.0 16v ale mi jargoli rolka napinacza od paska wielorowkowego.
Chciałem sam wymienić ale nie odkręcę a nie chcę pokaleczyć śruby. Orientuje się ktoś jaki to koszt w warsztacie? Silnik LF dostęp do napinacza jest makabryczny od strony prawego koła...

Rolka od nowości, śruba zapieczona solidnie. Nie wiem czy nie będzie łatwiej z napinaczem razem wymienić.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 lip 2015, 23:54
Posty: 15 (0/1)
Skąd: Chełm, woj. Lubelskie
Auto: Mazda 6 2.0 16v 2004r

Postprzez xRafalx » 6 paź 2015, 23:32

Hej, ja u siebie wymieniałem cały napinasz, bo stwierdziłem, że się nie opłaca wymieniać samej rolki, cena jaką płaciłem za napinacz to 265zł. A w warsztacie zrobili mi to za 40 minut, czyli wymiana napinacza, rolki prowadzącej i paska. Co do kwoty wymiany niestety nie jestem w stanie Ci pomóc, bo ja miałem zrobione to gratis.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez TakiJan » 7 paź 2015, 05:50

Tak też myślałem, bo śruby samej rolki nie ruszę a napinacz pewnie odkręcę bez problemu.
Niestety wczoraj w sklepach nie dostałem napinacza dobrej firmy tylko samą rolkę a nie chcę zakładać tandety, czy sprzedam czy też nie to i tak było by nie poważne podejście. Z innego źródła koszt wymiany szacuję na około 150zł tak że 5stówek za komplet fruuuuu poleciało :D

Dzięki :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 lip 2015, 23:54
Posty: 15 (0/1)
Skąd: Chełm, woj. Lubelskie
Auto: Mazda 6 2.0 16v 2004r

Postprzez dobrzyn22 » 15 gru 2016, 23:28

Pytanie – czy ktoś wymieniał rolkę napinacza, na taką jak na zdjęciu ( górna )??
przy wstępnej ocenie średnio mi pasuje "na oko", ... bardziej podobna jest do rolki prowadzącej ( dolna ), ale nie pasuje w jej miejsce.
IMG_20161215_185957.jpg

napinacz.jpg


po przymiarce okazuje się, że rolka nawet bez przykręcania dotyka obudowy napinacza w zaznaczonych miejscach...
A sprzedawca twierdzi, że sprzedał już kilkadziesiąt takich i pasowały :|
Może ktoś się orientuje, czy były różnice przedlift-polift, bo może tu jest przyczyna ?

Jeszcze dodam – ta rolka jest symetryczna z obu stron – natomiast oryginalna ma od wewnętrznej strony pustą przestrzeń, tak jak na zdjęciu:
prawidłowa budowa rolki.jpg
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6