Skradziony DPF – jak załatać pustkę po nim?
1, 2
Był wkład. Obudowa została rozcieta, wkład wyciągnięty i wszystko pospawane przez mojego mechanika. Katalizator został w środku. Znalazłem dzisiaj w pobliżu zakład zajmujący się remapami. Litwini przerobił mi mapy w ECU. DPF się nie świeci. Na początku odzyskała moc ale tylko na chwilę po jakichś 2 minutach znowu to samo. Żadnych błędów na kompie nie ma. Mam wrócić w poniedziałek i będą bawić się dalej. Juz zajmowali się usuwaniem DPF w mazdach i według nich wiedzą co robią aczkolwiek mój przypadek jest dla nich dziwny.
Dopisano 22 mar 2015, 00:00:
Mały update. Litwini jednak coś schrzanili. DPF nadal się mruga. Ta lampka jest bardzo blada i w słoneczny dzień po prostu nie była zauważalna. Wracałem do domu po zmierzchu i teraz było to dobrze widać. Robi się to coraz bardziej dziwne. Znalazłem ten zakład w Northampton który się tym zajmuje profesjonalnie ale oni chcą 300 funtów Litwini o połowę tańsi są. Dam im jeszcze jedna szanse jak się nie uda to czeka mnie podróż do Northampton....
Dopisano 22 mar 2015, 00:00:
Mały update. Litwini jednak coś schrzanili. DPF nadal się mruga. Ta lampka jest bardzo blada i w słoneczny dzień po prostu nie była zauważalna. Wracałem do domu po zmierzchu i teraz było to dobrze widać. Robi się to coraz bardziej dziwne. Znalazłem ten zakład w Northampton który się tym zajmuje profesjonalnie ale oni chcą 300 funtów Litwini o połowę tańsi są. Dam im jeszcze jedna szanse jak się nie uda to czeka mnie podróż do Northampton....
- Od: 4 wrz 2013, 14:38
- Posty: 26
- Auto: Mazda 6
2.0 Diesel 143km
2006
Uf... doczytalem do konca...
Napisz czym zczytywane byly bledy...
TT user
Napisz czym zczytywane byly bledy...
TT user
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Hmmm... Az takiego pojęcia nie mam. Spróbuję to opisać. Kiedy ten człowiek zczytywal a później wygrywał mapy używał zwykłego laptopa który przez USB był podłączony do jakiegoś urządzenia a ono do auta. Kiedy zczytywal błędy miał jakiś interfejs do tego. Oprócz błędów a raczej ich braku pokazywało mu też odczyty z różnych czujników takie jak ciśnienie doładowania, coś z przepływomierza, napięcie akumulatora, coś z egr i dużo innych co nie rozumiałem co to, zaglądając mu przez ramię. W sumie z tymi błędami w moim aucie to zawsze było coś nie tak jakieś dwa lata temu padł mi EGR a błędów tez nie było żadnych dopiero na serwisie Mazdy do tego doszli, że to EGR i go wymienili, trochę to u nich kosztowało.... W sumie to jeszcze nigdy nie pojawiły mi się żadne błędy w tym aucie poza słabym akumulatorem...
Dopisano 22 mar 2015, 21:27:
Dużo czytałem na forum różnych postów odnośnie braku mocy mrugajacym DPF. Coś czuje, ze ma to związek z brakującymi czujnikami po DPF bo mam tylko sondę lambda albo może sonda sama w sobie jest uszkodzona bo w końcu kupiłem używana. Tylko te błędy. Czy możliwe jest żeby żadne błędy nie były zczytywane w takiej sytuacji? To jest dla mnie najdziwniejsze.
Dopisano 22 mar 2015, 21:27:
Dużo czytałem na forum różnych postów odnośnie braku mocy mrugajacym DPF. Coś czuje, ze ma to związek z brakującymi czujnikami po DPF bo mam tylko sondę lambda albo może sonda sama w sobie jest uszkodzona bo w końcu kupiłem używana. Tylko te błędy. Czy możliwe jest żeby żadne błędy nie były zczytywane w takiej sytuacji? To jest dla mnie najdziwniejsze.
- Od: 4 wrz 2013, 14:38
- Posty: 26
- Auto: Mazda 6
2.0 Diesel 143km
2006
Może pisze sam do siebie ale skoro otwarłem ten wątek to pociągnę go do końca. Bylem dzisiaj jeszcze raz u tych Litwinów. Nie mieli zbytnio pomysłów. Według nich powinno działać. Podłączony został kolejny interfejs (dość profesjonalnie wygladal) było w nim wiele opcji, możliwy odczyt wartości z każdego sensora w aucie. Możliwość kasacji zmiany oleju czy np. Wymiany DPF na nowy. Najciekawsze były odczyty z 3 czujników temperatury mianowicie pokazywały stale 50 stopni C. Przypominam, że fizycznie nie ma ich w aucie. Cała reszta tzn. Sonda lambda i czujnik ciśnienia działają poprawnie (sonda pokazywała 0 lub 0.7 na zmiane) . Stanęło na tym, że zamówiłem te 3 czujniki. Może po prostu bez nich się nie da... Musze trochę na nie poczekać bo zamówiłem je w Polsce są tam 4razy tańsze. Auto jako tako jeździ wiec poczekam. Odezwę się jak juz je założę. Problem tylko taki, że mój mechanik wkręcił w ich miejsce śruby i je zaspawał – będzie zabawa. Tym czasem jeśli macie jakieś sugestie/pomysły to proszę piszcie.
- Od: 4 wrz 2013, 14:38
- Posty: 26
- Auto: Mazda 6
2.0 Diesel 143km
2006
te 50 stopni to może być minimalna wartość wskazania, skoro zakres mają do np 1000 stopni.
Moim zdaniem coś jest nie tak z programem w PCM-ie. A skoro świeci DPF to powinny być jakieś błędy, zwłaszcza skoro obcina moc. Z drugiej strony kontrolka powinna świecić albo wyraźnie, jaskrawo albo wcale. Świecenie "ledwo co" widoczne tylko po zmroku może wskazywać na np. jakieś przebicie w wiązce.
Ważne jest jaki błąd powoduje obcięcie mocy, to powinno być widać na kompie.
Dopisano 23 mar 2015, 19:37:
Daj nam w końcu NUMERY BŁĘDÓW Pxxxx gdzie x to cyfra to zaczniemy rozmawiać o konkretach!!
Pzdr
Moim zdaniem coś jest nie tak z programem w PCM-ie. A skoro świeci DPF to powinny być jakieś błędy, zwłaszcza skoro obcina moc. Z drugiej strony kontrolka powinna świecić albo wyraźnie, jaskrawo albo wcale. Świecenie "ledwo co" widoczne tylko po zmroku może wskazywać na np. jakieś przebicie w wiązce.
Ważne jest jaki błąd powoduje obcięcie mocy, to powinno być widać na kompie.
Dopisano 23 mar 2015, 19:37:
Daj nam w końcu NUMERY BŁĘDÓW Pxxxx gdzie x to cyfra to zaczniemy rozmawiać o konkretach!!
Pzdr
To jest problem. Mam to auto kółka lat. Było z nim już kilka problemów. Był kilka razy podłączany pod kompa. W ostatnim tygodniu był podłączony pod 5 różnych czytników. Zero błędów. Nic. Zero. To jest ten problem. Czy spotkał się kiedyś ktoś z czymś takim. Kontrolka Świeci się tzn mruga bardzo słabo ale wcześniej kiedy przekręcałem kluczyk Kontrolka zapaliła się na chwilę i gasła – wtedy też miała bardzo słaba moc świecenia. Teraz juz się nie zapala przy przekręceniu kluczyka tylko po chwili zaczyna mrugac. Przeczytałem kilka (kilkadziesiat) tematów na tym forum odnośnie mrugajacej kontrolki DPF i kilka z nich prowadziło do błędnie działającego któregoś z czujników i również wtedy moc była redukowana. Coś mi się wydaje, że z jakiegoś powodu (pewnie ktoś to przerobił) błędy w moim samochodzie są, tylko nigdzie się nie zapisują czy coś. Jestem w kropce ale już kontaktowałem się z innym zakładem który zajmuje się usuwaniem DPF i również powiedzieli, że te sensory muszą być. Nie potrafili wytłumaczyć dlaczego ale po prostu muszą być i juz. Koniec końców czujniki będą wysłane jutro z Polski wiec do tygodnia powinny znaleźć się w moim aucie i wtedy napisze czy przyniosło to jakiś efekt.
- Od: 4 wrz 2013, 14:38
- Posty: 26
- Auto: Mazda 6
2.0 Diesel 143km
2006
To usuwanie obsługi DPF w PCM jest nie halo....
Pisze o trzech cxujnikach temp, gdzie pierwsza to sonda przed katalizatorem a dwie pozostałe to sondy DPFu.... którego nie ma. Skoro nie ma to niepotrzebne są jakiekolwiek odczyty z części niepotrzebnych, normalnie nie ma odczytów bo faktycznie ich nie ma....
W PCM (pisałem wczesnuej) powinny być usunięte wszystkie rzeczy związane z obsługą DPFu, a jak widać nie zostało to zrobione
Zaproś kolegę Marland do tematu, on się zajmuje kastracjami DPFu.
Pisze o trzech cxujnikach temp, gdzie pierwsza to sonda przed katalizatorem a dwie pozostałe to sondy DPFu.... którego nie ma. Skoro nie ma to niepotrzebne są jakiekolwiek odczyty z części niepotrzebnych, normalnie nie ma odczytów bo faktycznie ich nie ma....
W PCM (pisałem wczesnuej) powinny być usunięte wszystkie rzeczy związane z obsługą DPFu, a jak widać nie zostało to zrobione
Zaproś kolegę Marland do tematu, on się zajmuje kastracjami DPFu.
Dzięki Janusz. Wysłałem wiadomość do Marlan o pomoc. Ja myślę dokładnie tak jak Ty. Skoro wszystko jest wyłączone to i te czujniki/sondy nie powinny robić problemów... Jednak kilka osób twierdzili, że to właśnie one robią problem. Zobaczymy na chwile obecna poczekam aż te ustrojowa dojdą i je założę. Mam nadzieje, ze to to a jeśli nie, to wtedy będę musiał jechać gdzie indziej na remap bo Litwini twierdzą, że już dużo ich zrobili i nigdy problemu nie było więc oni już nic więcej nie mogą i to pewnie przez te sensory....
- Od: 4 wrz 2013, 14:38
- Posty: 26
- Auto: Mazda 6
2.0 Diesel 143km
2006
Z tego co się orientuje to PCMów jest kilka i normalnie miesza się w nich indywidualnie.
Litwini chyba idą na łatwiznę i wsadzaja jeden wspólny pakiet dla tych silników defacto PCMów, no i chyba trafił się taki przypadek.
Pozatym, kupno i montaż czujników czyli sond DPFu i podłączanie rurek od czujnika różnicowego spalin DPFu absolutnie mija się z celem.
Spróbuj jeszcze odłączyć kleme masową i wciśnij na 30 sekund podał hamulca, podłącz kleme i sprawdź co się dzieje
Sorki bo coś źle napisałem, chodziło mi o kolegę marlad, to oni, znajdziesz go w polecanych warsztatach, ich stronka :
http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/
Litwini chyba idą na łatwiznę i wsadzaja jeden wspólny pakiet dla tych silników defacto PCMów, no i chyba trafił się taki przypadek.
Pozatym, kupno i montaż czujników czyli sond DPFu i podłączanie rurek od czujnika różnicowego spalin DPFu absolutnie mija się z celem.
Spróbuj jeszcze odłączyć kleme masową i wciśnij na 30 sekund podał hamulca, podłącz kleme i sprawdź co się dzieje
Sorki bo coś źle napisałem, chodziło mi o kolegę marlad, to oni, znajdziesz go w polecanych warsztatach, ich stronka :
http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/
Po raz kolejny okazałeś się pomocny. Dzięki. Kontaktowałem się z tym forumowiczem. Kazał się nie martwić ;–) Jeśli wszystko zawiedzie to będzie moja ostatnia deska ratunku. A co do tricku z odliczaniem klemy od akumulatora to wyszło tak, że po zapaleniu DPF zamiast mrugac to świecił auto odzyskało moc ale znowu tylko na jakąś chwile po czym znowu mruganie i brak mocy. Głowa mi pęka, pojadę jutro do tych specjalistów bo chyba to oni coś zrobili nie halo. Wynaje mi się, że DPF nie powinien się zaświecić gdyby był usunięty poprawnie...
- Od: 4 wrz 2013, 14:38
- Posty: 26
- Auto: Mazda 6
2.0 Diesel 143km
2006
Rekonstrukcja skradzionego DPF :
1.Sonda lambda powinna być w układzie i być sprawna. To jedyny element , który powinien zostać zastąpiony oryginałem wysokiej jakości.
2. Czujniki winny być sprawne , bądź odpowiednio zastąpione ( szczegółów niestety nie podam – kumaty specjalista bedzie wiedział co robić ) . Zależne to jest też od tego jaką metodą wykonane zostały modyfikacje oprogramowania w ECU.
Tu dodam ,że osobiście jechałem samochodem w którym poprawnie został usunięty DPF , i bezpośrednio po modyfikacji auto miało na tyle mocy ,że rozpędzało się do 50 na godzinę. Problemem okazał się czujnik temperatury( z tego co pamiętam ) to po jego wymianie /naprawie samochód odzyskał moc ( dysponuję materiałem VIDEO )
3. Oprogramowanie w Ecu , powinno zostać zmodyfikowane pod kątem usunięcia DPF i nie wymagania jego obecności w układzie wydechowym
4.Fizycznie obecność katalizatora , a już na pewno DPF ( po wylączeniu jego obsługi w ECU ) nie jest wymagany w układzie wydechowym
5.Zaleca się zastosowanie puszki oryginalnego układu wydechowego celem uniknięcia problemów na przeglądach.
Po wykonaniu powyższych czynności , oraz adaptacji i resetów samochód nie powinien przechodzić w tryb awaryjny , nie powinien też dymić na czarno , a tym bardziej na biało – co świadczyć będzie o tym ,że nadal dopala .
Kolejna sprawa to z samochodem powinna pozostać pełna diagnostyka, z wyłączeniem oczywiście błędów od DPF .
Filmiki z parameterami po prawidłowym usunieciu DPF ( sonda, czujniki ETC ) znajdziesz bez problemu w sieci .
Warto się upewnić przed dokonywaniem jakichkolwiek modyfikacji w ECU ,czy masz 100 % oryginalny soft – tzw. ORI
Nic się nie przejmuj – poczekaj na czujniki i wtedy będziemy martwić się dalej , bo z takich sytuacji się wychodzi
1.Sonda lambda powinna być w układzie i być sprawna. To jedyny element , który powinien zostać zastąpiony oryginałem wysokiej jakości.
2. Czujniki winny być sprawne , bądź odpowiednio zastąpione ( szczegółów niestety nie podam – kumaty specjalista bedzie wiedział co robić ) . Zależne to jest też od tego jaką metodą wykonane zostały modyfikacje oprogramowania w ECU.
Tu dodam ,że osobiście jechałem samochodem w którym poprawnie został usunięty DPF , i bezpośrednio po modyfikacji auto miało na tyle mocy ,że rozpędzało się do 50 na godzinę. Problemem okazał się czujnik temperatury( z tego co pamiętam ) to po jego wymianie /naprawie samochód odzyskał moc ( dysponuję materiałem VIDEO )
3. Oprogramowanie w Ecu , powinno zostać zmodyfikowane pod kątem usunięcia DPF i nie wymagania jego obecności w układzie wydechowym
4.Fizycznie obecność katalizatora , a już na pewno DPF ( po wylączeniu jego obsługi w ECU ) nie jest wymagany w układzie wydechowym
5.Zaleca się zastosowanie puszki oryginalnego układu wydechowego celem uniknięcia problemów na przeglądach.
Po wykonaniu powyższych czynności , oraz adaptacji i resetów samochód nie powinien przechodzić w tryb awaryjny , nie powinien też dymić na czarno , a tym bardziej na biało – co świadczyć będzie o tym ,że nadal dopala .
Kolejna sprawa to z samochodem powinna pozostać pełna diagnostyka, z wyłączeniem oczywiście błędów od DPF .
Filmiki z parameterami po prawidłowym usunieciu DPF ( sonda, czujniki ETC ) znajdziesz bez problemu w sieci .
Warto się upewnić przed dokonywaniem jakichkolwiek modyfikacji w ECU ,czy masz 100 % oryginalny soft – tzw. ORI
Nic się nie przejmuj – poczekaj na czujniki i wtedy będziemy martwić się dalej , bo z takich sytuacji się wychodzi
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Witam,
Opiszę sprawę do końca żeby (mam nadzieje) zamknąć wątek. Kupiłem 3 czujniki temperatury w Polsce (dużo taniej) wiec musiałem trochę poczekać aż je dostane. Zdemontowalismy puszkę po DPF no i tu pojawił się mały problem bo mój mechanik poprzednio starannie zaspawał dziury po czujnikach. Koniec końców udało się zamontować je na miejsce. Praca wymagała trochę spawania wiecu akumulator był odpiety. Po zamontowaniu wszystkiego na miejsce i odpaleniu silnika, DPF zaświecił i zaczął mrugać po chwili. Ręce mi opadły. Podlaczyliśmy go pod kompa i jak zwykle nic. Zero błędów z silnika. W opcjach inne parametry była możliwość wykasowania błędów DPF no i wtedy pojawił się uśmiech na twarzy. Zaczęło działać. Odczyty temperatury przez chwile mnie martwily, bałem się, że te czujniki są uszkodzone bo tylko na pierwszym wzrastała temperatura. Pozostałe dwa pokazywały stałe 50 stopni. Dopiero kiedy ten pierwszy doszedł do 200 stopni, drugi i trzeci czujnik ruszyły w górę. Mam nadzieje, ze tak ma być. Od tamtego czasu to jest jakiś tydzień temu przejechałem prawie 300 mil bez żadnych problemów. Mam nadzieje, ze tak już zostanie.
Wielkie dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Artur
Opiszę sprawę do końca żeby (mam nadzieje) zamknąć wątek. Kupiłem 3 czujniki temperatury w Polsce (dużo taniej) wiec musiałem trochę poczekać aż je dostane. Zdemontowalismy puszkę po DPF no i tu pojawił się mały problem bo mój mechanik poprzednio starannie zaspawał dziury po czujnikach. Koniec końców udało się zamontować je na miejsce. Praca wymagała trochę spawania wiecu akumulator był odpiety. Po zamontowaniu wszystkiego na miejsce i odpaleniu silnika, DPF zaświecił i zaczął mrugać po chwili. Ręce mi opadły. Podlaczyliśmy go pod kompa i jak zwykle nic. Zero błędów z silnika. W opcjach inne parametry była możliwość wykasowania błędów DPF no i wtedy pojawił się uśmiech na twarzy. Zaczęło działać. Odczyty temperatury przez chwile mnie martwily, bałem się, że te czujniki są uszkodzone bo tylko na pierwszym wzrastała temperatura. Pozostałe dwa pokazywały stałe 50 stopni. Dopiero kiedy ten pierwszy doszedł do 200 stopni, drugi i trzeci czujnik ruszyły w górę. Mam nadzieje, ze tak ma być. Od tamtego czasu to jest jakiś tydzień temu przejechałem prawie 300 mil bez żadnych problemów. Mam nadzieje, ze tak już zostanie.
Wielkie dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Artur
- Od: 4 wrz 2013, 14:38
- Posty: 26
- Auto: Mazda 6
2.0 Diesel 143km
2006
No tak, po wszystkim trzeba było poinformować zacny PCM że jest nowy DPF co by wyzerował wszelkie wartości. Co prawda błędy na pewno były ale nie udało ich się Wam odczytać ( tak bywa ). Co do wartości czujników, to "zimny" czujnik w wydechu wskazuje właśnie 50 stopni, skoro ma pokazywać wartości do kilkuset st C to wartość minimalną ma 50 i to jest OK.
No tak, ma to sens. Z tym, że po tym jak Ci Litwini zrobili remap to chcieli właśnie użyć opcji wymiany dpf w kompie (nie pamiętam jak się to dokładnie nazywalo) z tym, że opcja ta była nie aktywna. Ten człowiek powiedział, że jeszcze z czymś takim się nie spotkał. Na urządzeniu mojego mechanika nie było takiej opcji za to można było wcisnąć:kasuj błędy DPF. Co by to nie było na razie działa. Wychodzi na to, że chyba tylko nie potrzebnie wydałem kasę na ten remap bo wcześniej dpf tez nie było a auto działało. Winne wszystkiemu były chyba te czujniki temperatury. Dzięki za odpowiedzi.
- Od: 4 wrz 2013, 14:38
- Posty: 26
- Auto: Mazda 6
2.0 Diesel 143km
2006
aryu,
Fajnie ,że doprowadziliście wóz do stanu używalności
Ale pojeździj trochę – myslę ,że jak z 1000 km zrobisz bez problemów to już potem będzie ok .
Wygląda na to ,że
tester nie miał co kasować błędów czujnika z uwagi na to,że ich kodów najprawdopodobniej nie było już w zmodyfikowanym programie w ECU . Zostały one usunięte z tabeli błędów podczas usuwania DPF.
Samochód sygnalizował błąd na desce ponieważ ECU widział nieprawidłowe wartości z czujników i w którejś z map sie to nie zgadzało
Na serii zapewne te błędy od czujników by na diagnostyce się pojawiły .
Fajnie ,że doprowadziliście wóz do stanu używalności
Ale pojeździj trochę – myslę ,że jak z 1000 km zrobisz bez problemów to już potem będzie ok .
Wygląda na to ,że
tester nie miał co kasować błędów czujnika z uwagi na to,że ich kodów najprawdopodobniej nie było już w zmodyfikowanym programie w ECU . Zostały one usunięte z tabeli błędów podczas usuwania DPF.
Samochód sygnalizował błąd na desce ponieważ ECU widział nieprawidłowe wartości z czujników i w którejś z map sie to nie zgadzało
Na serii zapewne te błędy od czujników by na diagnostyce się pojawiły .
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Witam Panowie
Odświeżam temat.
Moja Mazda 6 2007 Rf7J pozbyła się Dpf – wczoraj mi ukradli. Odkręcili od strony silnika i ucięli przed czujnikiem w kierunku wydechu.Czujnik ostatni został.
Co zrobić poradźcie ?
1 kupic zamiennik plus czujniki i założyć?
2. Czy wsadzić jakiś emulator i atrapę?
Pochodzę z okolic Legnicy – polecicie kogoś do rozwiązania problemu?
Odświeżam temat.
Moja Mazda 6 2007 Rf7J pozbyła się Dpf – wczoraj mi ukradli. Odkręcili od strony silnika i ucięli przed czujnikiem w kierunku wydechu.Czujnik ostatni został.
Co zrobić poradźcie ?
1 kupic zamiennik plus czujniki i założyć?
2. Czy wsadzić jakiś emulator i atrapę?
Pochodzę z okolic Legnicy – polecicie kogoś do rozwiązania problemu?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6