Witam.
Otóż od pewnego czasu mam problem z moją M6, a dokładnie z kolumny kierowniczej dochodzą dziwne odgłosy przy jeździe po nierównym terenie np. gdy dojeżdżam drogą do mojej posesji lub energicznym kręceniu kierownicą raz w prawo, a raz w lewo. Do tego przy wpadnięciu nawet w mały dołek podczas jazdy w prawym przednim kole słychać okropny huk. Dzieje się też tak przy jeździe po słabych drogach. W lewym kole jest ok. Owszem słychać lekkie stukanie, ale to chyba normalne przy naszych kochanych drogach. Byłem ostatnio na przeglądzie technicznym mojego auta i diagnosta powiedział, że on tu nic nie widzi, co by tak tłukło się w tym kole. Sprawność amortyzatorów w prawym kole 81%, a w lewym 79%.
Sam już nie wiem co mam o tym myśleć. Aha jeszcze jedno, podczas bardzo powolnej jazdy na pierwszym biegu po wybojach słychać takie skrzypienie w w prawym przednim kole. Jeśli ktoś miał już takie objawy lub wie co to może być bardzo proszę o pomoc.
Te moje stuki w kierownicy są podobne do tego: https://www.youtube.com/watch?v=5IyKWFLyhLw
Problem z kierownicą i zawieszeniem.
Strona 1 z 1
co do kolumny poszukaj na forum tematu o smarowaniu wielowypustu, a co do skrzypienia to chyba aktualnie mam to samo – poduszka mcphersona. Otwórz maskę i pobujaj trochę samochodem. Jeśli odgłosy będą dochodziły z góry kielicha to poduszka
A jak reszta zawiasu z przodu ,jest tam co sprawdzać ,pan diagnosta sprawdził tylko amory ,a reszta tam trzeba łapko sprawdzać czy nie ma luzow ,a nie patrzeć .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Amory sprawdził komputerowo na tym czymś co się wjeżdża i kołem telepie Nie wiem jak to się fachowo nazywa. A co do reszty zawiasu, to właził w kanał pod samochód i coś tam stukał i pukał. Nawet na podnośniku przód podnosił i coś tam sprawdzał. Mówił, że jakaś guma sparciała trochę, ale że jeszcze można spokojnie jeździć i nic się tu nie dzieję. A może poduszka amortyzatora zerwana? Były by chyba podobne objawy?
- Od: 27 kwi 2011, 21:51
- Posty: 22
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM 2003r.
Mazda 6 2.0 CiTD 143 KM 2008r.
Z tym stukaniem to miałem taki sam problem. Trzeba przesmarować wielowypust i problem z głowy. Jeździłem po wielu mechanikach i nikt nie wiedział co to puka.
Tutaj masz instrukcje jak to zrobić:
https://www.youtube.com/watch?v=am_4KlNYmuU
Tutaj masz instrukcje jak to zrobić:
https://www.youtube.com/watch?v=am_4KlNYmuU
- Od: 11 lut 2014, 00:14
- Posty: 289
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.
Mi wielowypust tez stukal i tez smarowalem,tylko u mnie było to czuć jadąc wolno i było lekko wyczuwalne na kierze ten stuk ,przy szybkiej jeździe nic nie czuć i słychać ,a przynajmniej efektu urwanego koła nie było
Dopisano piątek, 20 lutego 2015, 07:00:
Wydaje mi sie żeby mieć efekt urwanego koła to musi być duży luz
Dopisano piątek, 20 lutego 2015, 07:00:
Wydaje mi sie żeby mieć efekt urwanego koła to musi być duży luz
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Aha i zapomniałem napisać o jeszcze jednej ważnej rzeczy. Podczas jazdy, gdy chcę zmienić bieg, to wciskam sprzęgło i szarpnie mi kierownicą w jedną stronę, potem wrzucam bieg, puszczam sprzęgło i znów szarpnięcie kierownicą. Może to pomoże zawęzić zakres poszukiwań usterki. Dzieje się tak jak jadę szybciej, gdzieś od około 40 km/h.
- Od: 27 kwi 2011, 21:51
- Posty: 22
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM 2003r.
Mazda 6 2.0 CiTD 143 KM 2008r.
No dobrze ci ten mechanik zawias sprawdził nie ma co ,ze fajero szarpie ,sprawdź pożądanie zawieszenie i będziesz wiedział co boli M ,a tak to wróżby cos mi skrzypi cos puka Napewno nie wielowypust
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Dzięki Panowie za podpowiedzi z kolumną.
Miałem problem ze stukami. Byłem u mechanika, stwierdził, że nie widzi luzów ale lepiej podjechać na stację diagnostyczną, żeby "przetrzepali" auto. Wyszedł sworzeń górnego wahacza do wymiany. Po wymianie niby lepiej ale nadal podczas manewrów coś niepokojącego było słychać. Dopiero przesmarowanie kolumny załatwiło problem w 100%.
Miałem problem ze stukami. Byłem u mechanika, stwierdził, że nie widzi luzów ale lepiej podjechać na stację diagnostyczną, żeby "przetrzepali" auto. Wyszedł sworzeń górnego wahacza do wymiany. Po wymianie niby lepiej ale nadal podczas manewrów coś niepokojącego było słychać. Dopiero przesmarowanie kolumny załatwiło problem w 100%.
brodaM6 napisał(a):» 21 lut 2015
13kamil napisał(a):13kamil » 24 kwi 2023 dzisiaj
łopata roku.. może nawet "złoty kilof.."
W sumie dobrze, że dawne tematy są czytane i pomagają.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6