Wibracje podczas hamowania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez leonboss » 5 lut 2015, 20:24

Witam
Mam problem.... Mazda 6 2003 2.0 Benzyna. Wibracji dostaje podczas hamowania różne prędkości 40, 50, 80, 110 km
Wyjazdy głównie długie trasy ok 2500 km (Niemcy)
1. Tarcze przód TRW klocki ATE nowe
2 Tarcze tył TRW klocki Ferodo nowe
3. Poprzednie też nowe (były jak kupiłem auto) padły po 4000 km
4. Zawieszenie sprawdzone (szarpaki) ITP.
5. Opony nowe Dunlop felgi stalowe wszystko 2 razy sprawdzone (przekładane przód na tył i odwrotnie)

Wibrację czuć na kierownicy i karoserii.
Mechanicy rozkładają ręce
Brak mi pomysłów może ktoś coś doradzi ?
leonboss
 

Postprzez xRafalx » 5 lut 2015, 22:21

Może tarcza fabrycznie jest krzywa? Wyczyszczona piasta przed założeniem tarcz? Felgi proste? Koła wyważone? Zaciski chodzą jak trzeba, po prowadnicach? Piasty czyste? Pierścień centrujący jest(o ile masz felgi niefabryczne)?

Ja miałem efekt bicia gdy miałem stare niewymieniane prowadnice zacisków przód i tył.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez dobrzyn22 » 5 lut 2015, 22:34

dodam jeszcze (z autopsji) – sprawdzenie, czy są oryginalne śruby mocujące tarcze. Jeśli jakaś śruba się nie schowa w tarczy (wystarczy mniej niż milimetr), to są dokładnie takie objawy
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez leonboss » 6 lut 2015, 10:01

Piasty wyczyszczone , prowadnice lekko chodzą .
Koła stalowe oryginalne.
A krzywa piasta może z czasem krzywić tarcze ?
leonboss
 

Postprzez pawelek_krak » 23 kwi 2015, 14:51

A luzu na prowadnicach zacisku nie ma? Nie wiem czy krzywa piasta może skrzywić tarcze ale od krzywej piasty mogą być wyczuwalne wibracje ale nie tylko przy hamowaniu.
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 17:11
Posty: 33
Skąd: Kraków
Auto: Mazda Mx 3 1.6 16v

Postprzez thing » 24 kwi 2015, 08:41

leonboss napisał(a):Piasty wyczyszczone , prowadnice lekko chodzą .
Koła stalowe oryginalne.
A krzywa piasta może z czasem krzywić tarcze ?


Niestety może, u mnie tak było. Wibrowało tylko przy hamowaniu. Tarcze tak skrzywilo że toczenie nic nie dało. Warto to sprawdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez Hubix » 29 kwi 2015, 19:47

Witam

A jak sprawdzić tarcze ? czujnik zegarowy ?

Chodzi mi o domowe warunki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Wojtek » 29 kwi 2015, 20:14

bez odpowiedniego zegara ze "szpilką" się nie obejdzie chyba... <nie powiem>
trzeba sprawdzić bicie boczne tarczy...

Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kubsztyk » 29 kwi 2015, 22:16

A ja mam właśnie wątpliwości co do takiego sposobu sprawdzania tarczy. Skąd pewność, że po wyjęciu z samochodu tarcza zostanie idealnie zamocowana tj. dokładnie współosiowo np. do wrzeciona tokarki lub innego uchwytu obrotowego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Wojtek » 29 kwi 2015, 22:29

Pomiaru dokonuje się mocując ramię przyrządu do zawieszenia...
Poniżej wyjaśnienie :)

pomiar1.jpg
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez zagiell » 4 sie 2015, 13:14

Odświeżę nieco temat, ponieważ mam ten sam problem.
Jakiś czas temu, pojawił się u mnie problem bicia tarcz przednich podczas hamowania. Po pomiarze metodą zegarową, okazało się że tarcze są delikatnie pokrzywione. Udałem się więc do warsztatu, gdzie przetoczono mi tarcze metodą bez zdejmowania ich z piast. Po tym zabiegu problem zniknął na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, w zasadzie do momentu zużycia się klocków. Po pojawieniu się ponownie problemu, postanowiłem wymienić tarcze na nowe wraz z klockami: zestaw firmy Textar. Po wymianie przez jakieś 300km starałem się jeździć delikatnie, aby wszystko ładnie dotrzeć. Po około 800km, ponownie pojawił się problem bicia i co ciekawe, ponownie po prawej stronie – tam, gdzie bicie pojawiło się również na starych tarczach. Rozmawiałem z mechanikiem i doszliśmy do wniosku, że gdyby była krzywa piasta, bicie powinno pojawić się od razu. Piasta została dokładnie wyczyszczona z rdzy, więc tę kwestię można wykluczyć. Podczas jazdy nie ma bicia na kierownicy, koła zostały wyważone. Gdzie jeszcze szukać przyczyny i jak to ewentualnie rozwiązać? Tarcze jeszcze nie zostały zmierzone, ale podejrzewam że prawa będzie już delikatnie pokrzywiona, bo z tej strony czuć bicie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez zigu18 » 4 sie 2015, 15:18

Sprawdź czy po dłuższej jeździe zacisk się nie zapieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez zagiell » 1 wrz 2015, 11:12

Na wiosnę cały układ hamulcowy był sprawdzony czyszczony (jak co roku) więc teoretycznie, wszystko powinno być w porządku. Teraz, prawdopodobnie również mechanik wszystko sprawdzał czy działa prawidłowo, więc teoretycznie wszystko powinno być ok. Brakuje mi już pomysłów i zastanawiam się, czy znowu nie skończy się toczeniem tarcz na samochodzie. Nowych...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez zagiell » 26 paź 2015, 11:20

Jestem po przetoczeniu nowych założonych w sierpniu tarcz. Przy demontażu zacisków, okazało się że są one zapieczone. Z lewej strony na prowadnicy było niewiele rdzy, natomiast prawą, trzeba było zdejmować przy pomocy młotka... Ale tarcze niestety obie skrzywione. Czyli piasty proste, a mechanik do wymiany, bo nie wierzę że od sierpnia, proces korozyjny byłby tak daleko posunięty, tym bardziej że samochód garażowany, a opadów było jak na lekarstwo. Przynajmniej teraz wszystko działa jak należy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez brodaM6 » 26 paź 2015, 17:03

Wiosna było 5 miechow temu ,niezłe ci ten układ sprawdzali
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez zagiell » 27 paź 2015, 22:36

Wiosna wiosną, ale na początku sierpnia wymieniane były tarcze i rzekomo wszystko było ok i chodziło luźno. Może nie zauważył? <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez WROISŁAW » 28 paź 2015, 21:53

Klocki hamulcowe muszą lekko wchodzic w prowadnicę,wtedy sprężynki odcofają je po każdym hamowaniu.Unikamy wtedy nadmiernego grzania się i krzywienia tarcz hamulcowych.Podobnie jest
z prowadnicami klocków ham. Prowadnica musi być ruchoma na przykręconych śrubach , które należy
co jakiś czas smarować smarem wysoko temperaturowym.
WROISŁAW
 

Postprzez drx8 » 9 lut 2016, 22:12

Możliwe, że nie chodzi tutaj o tarcze i klocki, a o inny element zawieszenia. Może jakaś tulejka na którymś wahaczu wytłuczona i ma luz albo końcówka drążka bądź sam drążęk kierowniczy już zużyty. pzdr
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez mariusz5891 » 4 cze 2016, 21:03

Czy takie wibracje na kierownicy może powodować krzywa tarcza lub kończące się klocki z tyłu? Czy jeżeli już to tylko przód?
Avatar użytkownika
 
Od: 25 maja 2015, 09:22
Posty: 55 (7/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda6 GG L8 '06

Postprzez Greg88 » 7 cze 2016, 08:41

Krzywa tarcza na tylnym kole może powodować bujanie/wibracje ale nie jest to odczuwalne na kierownicy.
W przypadku pokrzywionej tarczy z przodu wibracje są odczuwalne na kierownicy i nawet na pedałach.
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6