Wymiana koła dwumasowego Mazda6

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pawelw42 » 27 paź 2014, 21:56

Jakieś uszczelnienia?
Początkujący
 
Od: 27 maja 2014, 20:24
Posty: 12
Auto: Mazda MPV 2003 citd Exclusiv

Postprzez andruszczak » 2 lis 2014, 17:46

Teoretycznie uszczelniacz wału korbowego ale u mnie był suchy więc go nie ruszałem. Z tego co wiem to najlepszy jest oryginał ale na pewno kosztuję swoje.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 21:25
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Mazowieckie,Otwock
Auto: Mazda 6 Diesel 136km 2004

Postprzez pawelw42 » 5 lis 2014, 13:39

A czy półosie mają jakieś uszczelnienia?
Początkujący
 
Od: 27 maja 2014, 20:24
Posty: 12
Auto: Mazda MPV 2003 citd Exclusiv

Postprzez andruszczak » 6 lis 2014, 10:48

Mają ale ja nie wymieniałem do tej pory nic nie cieknie
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 21:25
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Mazowieckie,Otwock
Auto: Mazda 6 Diesel 136km 2004

Postprzez pawelw42 » 6 lis 2014, 19:08

Czy śruby mocujące 2M są w komplecie z kołem czy trzeba je dokupić?
Początkujący
 
Od: 27 maja 2014, 20:24
Posty: 12
Auto: Mazda MPV 2003 citd Exclusiv

Postprzez andruszczak » 7 lis 2014, 10:03

Trzeba dokupić zamienniki 80zł oryginał około 200zł
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 21:25
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Mazowieckie,Otwock
Auto: Mazda 6 Diesel 136km 2004

Postprzez andruszczak » 18 lis 2014, 16:53

Rosyjski filmik z wymiany sprzęgła w Mazdzie 6 GH benzyna https://www.youtube.com/watch?v=PBqVAQ3-UAw
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 21:25
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Mazowieckie,Otwock
Auto: Mazda 6 Diesel 136km 2004

Postprzez obiad2 » 9 lut 2015, 21:43

Witajcie,
Moja Mazda miała ponad 230 tys i strasznie ją trzęsło na postoju a przy przyspieszaniu ostro rwała, no i ten hałas na luzie dochodzący spod maski – diagnoza mechaników – koło dwumasowe. Kupiłem zatem na allegro cały zestaw: http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 50757.html
Teraz mam problem, bo po pierwsze autko straciło moc, ale mam pojutrze podjechac do mechanika który mówił, że coś może odłączyli – podciśnienie, czy coś w tym stylu – powiedzmy to nie taki wielki problem, bo naprawić mi to muszą a przynajmniej powinni, bo wcześniej miał porządnego kopa, natomiast problem pojawił się przy ruszaniu. Otóż ruszając z 1 biegu samochód drży, turkocze i warczy – prawie jakby miał zgasnąć, no ale jakoś idzie do przodu, no i z kolejnymi biegami nie ma już problemu. Podobny problem jest przy biegu wstecznym. Też te warczenie gruchotanie i za chwilę jakby miał zgasnąć chociaż obroty nie falują. Mechanik twierdzi, że powinno to się ułożyć -może nawet do 1000 km, a jak nie to wina najprawdopdobniej docisku Exedy. W zwiazku z tym mam do Was pytanie, czy podzielacie opinię mechanika, czy macie może jakąś teorię, co to do jasnej ciasnej może być? Próbowałem trochę łagodniej ruszać w sensie najpierw całkowicie sprzęgło potem po woli gaz, no i jakoś się udało bez tego trekotnięcia/pyrknięcia, no ale jak trzeba szybko gdzieś wjechać, zjechać itp to mógłbym jakąś kolizję spowodować.
Ps. Wspomnę tylko, że tych elementów nie dostarczyłem mechanikowi, więc nie wiem czy nie użył starych:
-nowe śruby do mocowania koła
-łożysko podporowe wałka sprzęgłowego (te które jest w wale korbowym)
-3 litry oleju do skrzyni
-klej do gwintów

Z góry dziękuję za Wasze komentarze,
Pozdrawiam
Adam
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 00:04
Posty: 19 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Diesel 2.0 134 kW rok 2003

Postprzez jaciek » 10 lut 2015, 20:35

obiad2 napisze Ci ja taki sam zestaw wymienialem i umnie na poczatku przy ruszaniu lekko poszarpywalo tylko,zadnych zgrzytow,warkniec.po kilkuset kilometrach wsio ok.
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 18:38
Posty: 51
Skąd: chelm
Auto: mazda 6 rf5c 136 hp 2005r.Byla,Jest mazda 6 GH 2.0 RF8G,171 HP,405Nm-coper red.

Postprzez obiad2 » 10 lut 2015, 22:05

dzięki Jaciek za pokrzepienie. Mam nadzieję, że u mnie też będzie w porządku. Póki co w cyklu mieszanym zrobiłem 80 km i zero poprawy. Po Twoim poście jestem pełen nadziei
Pozdrawiam
Adam
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 00:04
Posty: 19 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Diesel 2.0 134 kW rok 2003

Postprzez andruszczak » 18 lut 2015, 18:30

U mnie po wymianie żadnych stuków puków. Wszystko działa poprawnie od 17tyś km. Też zakładałem taki zestaw.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 21:25
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Mazowieckie,Otwock
Auto: Mazda 6 Diesel 136km 2004

Postprzez NIKO 40 » 27 kwi 2015, 15:15

Witam wszystkich .
w załączeniu dodam fotki z montażu sztywnego koła zamachowego.
Po założeniu sprzęgło sprawuje się idealnie a Madzia nabrała mocy i jest dużo zrywniejsza. A co najważniejsze skończą się problemy z dwumasą. Pewnie zaraz tu na mnie wejdą fachowcy forumowi że skrzynia padnie synchronizatory itp. Ale jest to sprawdzone w innych markach i nic się nie dzieje więc i madzi nie bedzie sie działo.
Jeśli ktoś będzie miał jakieś pytania chętnie pomogę i poradzę.
Załączniki
20150424_190127.jpg
20150424_190152.jpg
20150424_190207.jpg
20150424_190219.jpg
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2013, 11:11
Posty: 47 (0/5)

Postprzez kubsztyk » 27 kwi 2015, 16:48

Prosimy zatem o więcej szczegółów, bo może się to komuś przydać, a sam z ciekawości poczytał i może to zaoszczędzić zbędnych pytań.
P.S. Koło zamachowe przymocowałeś tylko na 2 śruby? <szok>
P.S. Mi to wygląda na spóźniony prima aprilis i zdjęcia jakby przedstawiają połowę koła dwumasowego.. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez NIKO 40 » 27 kwi 2015, 19:50

Zapewniam że to nie prima aprilis zdjecia robione podczas montażu i napewno wszystkie śruby zostaly założone. Koło zamachowe sztywne pelny odlew rf2a byly tez koła z pół odlewu takie nie pasuje.
docisk sprzęgła rf2a i najważniejsze tarcza sprzegla 23 zęby 23x26.1 wzmocniona i tu zastosowana została od Forda Mondeo mk1 pasuje idealnie. Łożysko oporowe od rf2a.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2013, 11:11
Posty: 47 (0/5)

Postprzez tadziol » 27 kwi 2015, 20:42

muszę zapytać :
a co z wysprzęglikiem ? przecież sztywniak z rf2a jest "płytszy" od koła 2m,a tym samym zmienia się "geometria" łapy sprzęgłowej.
poza tym <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez NIKO 40 » 28 kwi 2015, 14:35

Wysprzeglik ten sam tylko długość łożyska zmieniona tzn mocowanie łożyska do łapy przerobione bo tak jak dobrze zauważył kolega by się nie wysprzeglił.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2013, 11:11
Posty: 47 (0/5)

Postprzez tadziol » 28 kwi 2015, 20:19

równie dobrze możesz "przedłużyć" punkt podporu łapy sprzęgłowej.chodzi mi o tą kulistą śrubę,na której jest założona łapa sprzęgłowa.chyba będzie prościej i szybciej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Xusto_Alvarez » 31 sie 2015, 09:15

czy mozecie sprecyzować o jaka odleglość zmienic połozenie łozyska ?

dzieki z góry.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2012, 08:41
Posty: 17
Skąd: Braniewo
Auto: Mazda 6 Diesel 2.0 (121KM) 2004

Postprzez marc07 » 31 paź 2015, 15:31

Panowie którą stroną montuje się tarczę sprzęgła?
Wg rys A czy B

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 22:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez tadziol » 31 paź 2015, 19:01

Oczywiście,że wg A,poza tym na tarczy jest napis : This side from flywheel.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6