Wymiana oleju w skrzyni biegów (M6 diesel polift)
1, 2
Fotorelacja dla osób chcących samemu wymienić olej w skrzyni biegów.
M6 GY diesel 2006(polift)
Teoretycznie oleju w skrzyni wymieniać nie trzeba-praktycznie natomiast jest to wskazane co 5lat lub 100 tys.km
Tu ciekawostka-cytat ze strony http://www.auto-swiat.pl :
"Co łączy producentów aut i właścicieli nadmorskich smażalni? I jedni, i drudzy twierdzą, że olej się nie starzeje i że nie trzeba go wcale wymieniać. I jedni, i drudzy kłamią. I to z tych samych pobudek – chodzi o żądzę zysku"
Kiedyś producenci po prostu więcej zarabiali na wymianie oleju. Jednak przy ich obecnej dostępności, wolą zarabiać po prostu na naprawach.
niezbędne rzeczy:
-czas i chęci
-klucz oczkowy prosty lub odgięty 23mm
-klucz nasadowy i oczkowy 10m(do osłony silnika)
-nowy olej
-pojemnik na zlanie starego oleju
-lejek i wężyk gumowy śr. ok. 10mm
-podnośnik/najazd/kanał
OLEJ DO SKRZYNI:
-ma spełniać parametry: API GL-4 lub GL-5 ,SAE 75W-90
–do diesla wchodzi ok. 2,3 l
–do benzyniaka wchodzi ok.2,9 l
Zabieramy się do pracy:
Demontujemy dolną osłonę pod autem ( 6 albo 8 wkrętów – klucz 10mm)..naszym oczom ukazuje się taki oto widok:
Widok bardziej od strony koła:
na niebiesko zaznaczone miejsce, którym będziemy spuszczać olej,na żółto zaznaczony wlew, a na czerwono miejsc, których nie ruszamy
wlew i spust – śruba na klucz 23 mm
Dajemy czas na wypłynięcie całego starego oleju
Dla porównania nowy i stary olej( komentarz raczej niepotrzebny ) :
Kiedy cały stary olej spłynie, zakręcamy spust.
Teraz trzeba wlać świeży olej- do tego przyda się wężyk i lejek(ewentualnie duża strzykawka, lub giętka rurka).
Niektórzy, dla wygody demontują akumulator i jego podstawę. Można też zdemontować całą puszkę filtra powietrza- generalnie nie trzeba tego robić- od spodu jest dobre dojście(ale...jak kto lubi )
Widok z góry:
widok z dołu:
Kiedy oleju będzie już wystarczająca ilość, jego nadmiar zacznie się wylewać przez ten sam otwór, którym go wprowadzaliśmy(istotne jest, aby auto stało w poziomie.
Zakręcamy wlew (40-58 Nm dla zainteresowanych ) i... to tyle
Cała operacja (o ile pójdzie sprawnie) to ok.30 min pracy
Olej, który zastosowałem(polecany):
na koniec porównanie starego i świeżego oleju(komentarz niepotrzebny :
W poniższym wątku można znaleźć więcej informacji odnośnie polecanych olejów itp.:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=31268
PS. przy okazji wymiany oleju w skrzyni, wymieniłem również w silniku – obiektywnie auto pracuje ciszej po zmianie
M6 GY diesel 2006(polift)
Teoretycznie oleju w skrzyni wymieniać nie trzeba-praktycznie natomiast jest to wskazane co 5lat lub 100 tys.km
Tu ciekawostka-cytat ze strony http://www.auto-swiat.pl :
"Co łączy producentów aut i właścicieli nadmorskich smażalni? I jedni, i drudzy twierdzą, że olej się nie starzeje i że nie trzeba go wcale wymieniać. I jedni, i drudzy kłamią. I to z tych samych pobudek – chodzi o żądzę zysku"
Kiedyś producenci po prostu więcej zarabiali na wymianie oleju. Jednak przy ich obecnej dostępności, wolą zarabiać po prostu na naprawach.
niezbędne rzeczy:
-czas i chęci
-klucz oczkowy prosty lub odgięty 23mm
-klucz nasadowy i oczkowy 10m(do osłony silnika)
-nowy olej
-pojemnik na zlanie starego oleju
-lejek i wężyk gumowy śr. ok. 10mm
-podnośnik/najazd/kanał
OLEJ DO SKRZYNI:
-ma spełniać parametry: API GL-4 lub GL-5 ,SAE 75W-90
–do diesla wchodzi ok. 2,3 l
–do benzyniaka wchodzi ok.2,9 l
Zabieramy się do pracy:
Demontujemy dolną osłonę pod autem ( 6 albo 8 wkrętów – klucz 10mm)..naszym oczom ukazuje się taki oto widok:
Widok bardziej od strony koła:
na niebiesko zaznaczone miejsce, którym będziemy spuszczać olej,na żółto zaznaczony wlew, a na czerwono miejsc, których nie ruszamy
wlew i spust – śruba na klucz 23 mm
Dajemy czas na wypłynięcie całego starego oleju
Dla porównania nowy i stary olej( komentarz raczej niepotrzebny ) :
Kiedy cały stary olej spłynie, zakręcamy spust.
Teraz trzeba wlać świeży olej- do tego przyda się wężyk i lejek(ewentualnie duża strzykawka, lub giętka rurka).
Niektórzy, dla wygody demontują akumulator i jego podstawę. Można też zdemontować całą puszkę filtra powietrza- generalnie nie trzeba tego robić- od spodu jest dobre dojście(ale...jak kto lubi )
Widok z góry:
widok z dołu:
Kiedy oleju będzie już wystarczająca ilość, jego nadmiar zacznie się wylewać przez ten sam otwór, którym go wprowadzaliśmy(istotne jest, aby auto stało w poziomie.
Zakręcamy wlew (40-58 Nm dla zainteresowanych ) i... to tyle
Cała operacja (o ile pójdzie sprawnie) to ok.30 min pracy
Olej, który zastosowałem(polecany):
na koniec porównanie starego i świeżego oleju(komentarz niepotrzebny :
W poniższym wątku można znaleźć więcej informacji odnośnie polecanych olejów itp.:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=31268
PS. przy okazji wymiany oleju w skrzyni, wymieniłem również w silniku – obiektywnie auto pracuje ciszej po zmianie
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Ja sobie wymienię przy okazji wymiany oleju w silniku, praktycznie jedna robota a i tu i tu trzeba wchodzić pod samochód. Teraz zapewne więcej osób odważy się na samodzielną wymianę oleju w skrzyni biegów
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
marex napisał(a): Ja sobie wymienię przy okazji wymiany oleju w silniku, praktycznie jedna robota a i tu i tu trzeba wchodzić pod samochód.
ja sobie wymieniłem olej w silniku przy okazji , chociaż od ostatniej wymiany zleciało jakieś 8,5 tys km...ale w zimie na śniegu nie chciało mi się tarzać
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Od razu wyjaśnię dlaczego w ogóle pytałem, pomyślałem, że jeżeli co jakiś czas będę zlecał w ASO "małe robótki" to będą mi to wrzucać to do DSR i w ten sposób, jeżeli po kilku latach zdecyduję się na sprzedaż samochodu, przebieg mojego samochodu będzie na tyle uwiarygodniony w bazie ASO, czytaj zgodny z prawdą, że łatwiej będzie mi sprzedać samochód. Niestety cena mnie powaliła i okazało się, że to nie taka "mała robótka"
- Od: 22 lip 2012, 14:58
- Posty: 274
- Skąd: Łdz
- Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM
Teraz jest kilka serwisów internetowych gdzie możesz wpisywać swoje wydatki i takie tam rzeczy. Zbieraj faktury (paragony kseruj) i będziesz miał bazę za darmo która też będzie wiarygodna. Jeżdżąc do ASO też można robić przekręty i mogą Tobie nie uwierzyć a ich ceny to powalają na kolana
PS. sorki za OT
PS. sorki za OT
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Tydzień po wymianie oleju w skrzyni postanowiłem sprawdzić jego stan. Odkręcając korek usłyszałem jak do skrzyni zassało się powietrze.
Czy to normalne?
Czy może szukać problemu z odpowietrzeniem?
Dodam że olej wlewałem chłodny i do zimnego silnika. Sprawdzałem go na jeszcze lekko ciepłym. Wydaje mi się że jak by był problem z odpowietrzeniem to powietrze by uszło ze skrzyni a nie się zassało na ciepłym silniku.
Ps, moja skrzynia ma inne korki od oleju niż w fotorelacji i na imbusa. Korek spustowy w tym samym miejscu co na zdjęciach a od sprawdzania stanu jest stojąc pod autem i patrząc na skrzynie nie na wprost a wkreca się w bok jak ten spustowy. Mazda 6 diesel 136KM 2004r.
Czy to normalne?
Czy może szukać problemu z odpowietrzeniem?
Dodam że olej wlewałem chłodny i do zimnego silnika. Sprawdzałem go na jeszcze lekko ciepłym. Wydaje mi się że jak by był problem z odpowietrzeniem to powietrze by uszło ze skrzyni a nie się zassało na ciepłym silniku.
Ps, moja skrzynia ma inne korki od oleju niż w fotorelacji i na imbusa. Korek spustowy w tym samym miejscu co na zdjęciach a od sprawdzania stanu jest stojąc pod autem i patrząc na skrzynie nie na wprost a wkreca się w bok jak ten spustowy. Mazda 6 diesel 136KM 2004r.
-
_Sali_
_Sali_ napisał(a):Ps, moja skrzynia ma inne korki od oleju niż w fotorelacji i na imbusa. Korek spustowy w tym samym miejscu co na zdjęciach a od sprawdzania stanu jest stojąc pod autem i patrząc na skrzynie nie na wprost a wkreca się w bok jak ten spustowy. Mazda 6 diesel 136KM 2004r.
miejsce, gdzie wlewasz olej jest jednocześnie przelewem – czyli po prostu za dużo się nie da nalać, bo nadmiar wyleci. (i odwortnie – za mało nie nalejesz, ponieważ nalewasz aż będzie się przelewało)
Więc skoro nie widać żadnych wycieków, to po co kontrolować olej on nie wyparuje
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
dobrzyn22
Dziekuje za odpowiedz. Bardzo rzeczowa i na temat. Od razu widać ze znasz się na rzeczy.
Ludzie na tym forum czasem mnie załamują. Potem czyta się takie wątki strona po stronie i nic konkretnego nie można znaleźć.
Dziekuje za odpowiedz. Bardzo rzeczowa i na temat. Od razu widać ze znasz się na rzeczy.
Ludzie na tym forum czasem mnie załamują. Potem czyta się takie wątki strona po stronie i nic konkretnego nie można znaleźć.
-
_Sali_
_Sali_ napisał(a):Od razu widać ze znasz się na rzeczy.
każdy się uczy do końca życia
_Sali_ napisał(a):Potem czyta się takie wątki strona po stronie i nic konkretnego nie można znaleźć
to już uroki forów
PZDR
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Przed chwilką zamówiłem 3 litry oleju VALVOLINE AXLE OIL 75W90 GL5. Wleję go do nowo zakupionej, używanej skrzyni GE GC140 (do silnika 2.0 benz. 141KM). Moja niestety gdzieś się rozszczelniła, zgubiła olej i na autostradzie powiedziała .
Witam mam zamiar wymienić olej w skrzyni biegów mazda 6 gh 2.2 163 km.przebieg 65 tysięcy Mil podejrzewam że nigdy nie był wymieniany. mieszkam w szkocji i zastanawiam się nad olejem czy motul gear 300 75w90 będzie dobrym wyborem I czym różni się motul gear 300 75w90 od motul gear 300 LS 75w90. dzięki za pomoc pozdrawiam.
- Od: 12 gru 2015, 21:23
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 takuya
silnik 2.2
Rocznik 2010
Dla wersji przed liftem:
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6