Wymiana oleju w skrzyni biegów (M6 diesel polift)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dobrzyn22 » 2 paź 2012, 20:27

Fotorelacja dla osób chcących samemu wymienić olej w skrzyni biegów.
M6 GY diesel 2006(polift)

Teoretycznie oleju w skrzyni wymieniać nie trzeba-praktycznie natomiast jest to wskazane co 5lat lub 100 tys.km
Tu ciekawostka-cytat ze strony http://www.auto-swiat.pl :

"Co łączy producentów aut i właścicieli nadmorskich smażalni? I jedni, i drudzy twierdzą, że olej się nie starzeje i że nie trzeba go wcale wymieniać. I jedni, i drudzy kłamią. I to z tych samych pobudek – chodzi o żądzę zysku"
Kiedyś producenci po prostu więcej zarabiali na wymianie oleju. Jednak przy ich obecnej dostępności, wolą zarabiać po prostu na naprawach.

niezbędne rzeczy:
-czas i chęci ;)
-klucz oczkowy prosty lub odgięty 23mm
-klucz nasadowy i oczkowy 10m(do osłony silnika)
-nowy olej
-pojemnik na zlanie starego oleju
-lejek i wężyk gumowy śr. ok. 10mm
-podnośnik/najazd/kanał

OLEJ DO SKRZYNI:
-ma spełniać parametry: API GL-4 lub GL-5 ,SAE 75W-90
do diesla wchodzi ok. 2,3 l
do benzyniaka wchodzi ok.2,9 l

Zabieramy się do pracy:
Demontujemy dolną osłonę pod autem ( 6 albo 8 wkrętów – klucz 10mm)..naszym oczom ukazuje się taki oto widok:
DSC00366.JPG

DSC00388.JPG

Widok bardziej od strony koła:
DSC00389.JPG

na niebiesko zaznaczone miejsce, którym będziemy spuszczać olej,na żółto zaznaczony wlew, a na czerwono miejsc, których nie ruszamy ;)

wlew i spust – śruba na klucz 23 mm
Dajemy czas na wypłynięcie całego starego oleju
Dla porównania nowy i stary olej( komentarz raczej niepotrzebny ;) ) :

Kiedy cały stary olej spłynie, zakręcamy spust.
Teraz trzeba wlać świeży olej- do tego przyda się wężyk i lejek(ewentualnie duża strzykawka, lub giętka rurka).
Niektórzy, dla wygody demontują akumulator i jego podstawę. Można też zdemontować całą puszkę filtra powietrza- generalnie nie trzeba tego robić- od spodu jest dobre dojście(ale...jak kto lubi ;) )

Widok z góry:
DSC00390.JPG

widok z dołu:
DSC00391.JPG

Kiedy oleju będzie już wystarczająca ilość, jego nadmiar zacznie się wylewać przez ten sam otwór, którym go wprowadzaliśmy(istotne jest, aby auto stało w poziomie.
Zakręcamy wlew (40-58 Nm dla zainteresowanych ) i... to tyle <spoko>
Cała operacja (o ile pójdzie sprawnie) to ok.30 min pracy

Olej, który zastosowałem(polecany):
DSC00376.JPG

na koniec porównanie starego i świeżego oleju(komentarz niepotrzebny ;) :
DSC00382.JPG

W poniższym wątku można znaleźć więcej informacji odnośnie polecanych olejów itp.:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=31268

PS. przy okazji wymiany oleju w skrzyni, wymieniłem również w silniku – obiektywnie auto pracuje ciszej po zmianie <ok>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marex » 2 paź 2012, 21:47

<spoko> Ja sobie wymienię przy okazji wymiany oleju w silniku, praktycznie jedna robota a i tu i tu trzeba wchodzić pod samochód. Teraz zapewne więcej osób odważy się na samodzielną wymianę oleju w skrzyni biegów :)
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez dobrzyn22 » 2 paź 2012, 21:53

marex napisał(a): <spoko> Ja sobie wymienię przy okazji wymiany oleju w silniku, praktycznie jedna robota a i tu i tu trzeba wchodzić pod samochód.

ja sobie wymieniłem olej w silniku przy okazji :P , chociaż od ostatniej wymiany zleciało jakieś 8,5 tys km...ale w zimie na śniegu nie chciało mi się tarzać :P
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Zigi86 » 4 paź 2012, 16:09

mały OT, dzisiaj pytałem w ASO o koszt takiej operacji 250 zł + 90 zł (robocizna) :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez dobrzyn22 » 4 paź 2012, 20:42

<killer> <glupek2>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Zigi86 » 4 paź 2012, 22:04

Od razu wyjaśnię dlaczego w ogóle pytałem, pomyślałem, że jeżeli co jakiś czas będę zlecał w ASO "małe robótki" to będą mi to wrzucać to do DSR i w ten sposób, jeżeli po kilku latach zdecyduję się na sprzedaż samochodu, przebieg mojego samochodu będzie na tyle uwiarygodniony w bazie ASO, czytaj zgodny z prawdą, że łatwiej będzie mi sprzedać samochód. Niestety cena mnie powaliła i okazało się, że to nie taka "mała robótka" :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez marex » 4 paź 2012, 23:19

Teraz jest kilka serwisów internetowych gdzie możesz wpisywać swoje wydatki i takie tam rzeczy. Zbieraj faktury (paragony kseruj) i będziesz miał bazę za darmo która też będzie wiarygodna. Jeżdżąc do ASO też można robić przekręty i mogą Tobie nie uwierzyć a ich ceny to powalają na kolana
PS. sorki za OT
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Zigi86 » 5 paź 2012, 07:16

Jasna sprawa, tylko że na fakturach i paragonach nie ma zaznaczonego przebiegu, taka mała przewaga ASO, ale biorąc pod uwagę te koszty, to gra nie warta świeczki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez dobrzyn22 » 5 paź 2012, 08:58

Kolejne posty dot. przebiegów i paragonów będą usuwane...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez shaq2000 » 12 paź 2012, 13:17

też muszę wymienić olej w skrzyni. baaaardzo pomocne info <spoko>
shaq2000

Obrazek
Początkujący
 
Od: 9 paź 2012, 15:14
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY, RF-7J , 143KM, 2007r.

Postprzez _Sali_ » 20 maja 2013, 17:49

Tydzień po wymianie oleju w skrzyni postanowiłem sprawdzić jego stan. Odkręcając korek usłyszałem jak do skrzyni zassało się powietrze.
Czy to normalne?
Czy może szukać problemu z odpowietrzeniem?
Dodam że olej wlewałem chłodny i do zimnego silnika. Sprawdzałem go na jeszcze lekko ciepłym. Wydaje mi się że jak by był problem z odpowietrzeniem to powietrze by uszło ze skrzyni a nie się zassało na ciepłym silniku.

Ps, moja skrzynia ma inne korki od oleju niż w fotorelacji i na imbusa. Korek spustowy w tym samym miejscu co na zdjęciach a od sprawdzania stanu jest stojąc pod autem i patrząc na skrzynie nie na wprost a wkreca się w bok jak ten spustowy. Mazda 6 diesel 136KM 2004r.
_Sali_
 

Postprzez dobrzyn22 » 20 maja 2013, 17:59

_Sali_ napisał(a):Ps, moja skrzynia ma inne korki od oleju niż w fotorelacji i na imbusa. Korek spustowy w tym samym miejscu co na zdjęciach a od sprawdzania stanu jest stojąc pod autem i patrząc na skrzynie nie na wprost a wkreca się w bok jak ten spustowy. Mazda 6 diesel 136KM 2004r.



miejsce, gdzie wlewasz olej jest jednocześnie przelewem – czyli po prostu za dużo się nie da nalać, bo nadmiar wyleci. (i odwortnie – za mało nie nalejesz, ponieważ nalewasz aż będzie się przelewało)

Więc skoro nie widać żadnych wycieków, to po co kontrolować olej ?? on nie wyparuje ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez _Sali_ » 20 maja 2013, 19:44

dobrzyn22
Dziekuje za odpowiedz. Bardzo rzeczowa i na temat. Od razu widać ze znasz się na rzeczy.

Ludzie na tym forum czasem mnie załamują. Potem czyta się takie wątki strona po stronie i nic konkretnego nie można znaleźć.
_Sali_
 

Postprzez dobrzyn22 » 20 maja 2013, 22:12

_Sali_ napisał(a):Od razu widać ze znasz się na rzeczy.

każdy się uczy do końca życia ;)

_Sali_ napisał(a):Potem czyta się takie wątki strona po stronie i nic konkretnego nie można znaleźć

to już uroki forów ;)

PZDR
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Mandey » 11 cze 2013, 20:31

Czy mogą być jakieś konsekwencje wlania np. 2 litrów oleju zamiast zalecanego 2.3l?
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez googieman » 4 kwi 2014, 20:15

Witam.
Przymierzam się do wymiany i tak się zastanawiam zanim zacznę coś na ślepo robić. Czy w wersji przed liftem rozmieszczenie korków jest takie same?
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez thesilent » 28 cze 2016, 20:46

Przed chwilką zamówiłem 3 litry oleju VALVOLINE AXLE OIL 75W90 GL5. Wleję go do nowo zakupionej, używanej skrzyni GE GC140 (do silnika 2.0 benz. 141KM). Moja niestety gdzieś się rozszczelniła, zgubiła olej i na autostradzie powiedziała papa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Tommy Takuya 2010 » 10 lip 2016, 18:23

Witam mam zamiar wymienić olej w skrzyni biegów mazda 6 gh 2.2 163 km.przebieg 65 tysięcy Mil podejrzewam że nigdy nie był wymieniany. mieszkam w szkocji i zastanawiam się nad olejem czy motul gear 300 75w90 będzie dobrym wyborem ?? I czym różni się motul gear 300 75w90 od motul gear 300 LS 75w90. dzięki za pomoc pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 12 gru 2015, 21:23
Posty: 5
Auto: Mazda 6 takuya
silnik 2.2
Rocznik 2010

Postprzez drx8 » 18 maja 2017, 19:04

Dla wersji przed liftem:
20170518_173523.jpg
Korek spustowy na imbus I generacja GG od 2004r. do 2007 2.0D 136KM RF5C
Załączniki
20170518_173541.jpg
Wlew. Widok po demontażu akumulatora, podstawy akumulatora i obudowy filtra powietrza.
20170518_173132.jpg
A to co wlałem, weszło 3l. Jakbym lał do przelewki to nie wiem ile bym musiał lać.
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez kubsztyk » 18 maja 2017, 23:26

Kolego przelałeś sobie skrzynię o 700 ml. Możesz mieć teraz wycieki na simmeringach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6