Dziurawa osłona tłoczka hamulcowego (przód)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez marchew6260 » 26 maja 2012, 14:54

Witam. Mam do wymiany osłonę tłoczka hamulcowego przedniego zacisku i mam pytanie odnośnie wymiany tej osłony. Czy muszę rozbierać cały zacisk i wyciągać tłoczek aby wymienić tę gumkę?

Na zdjęciu zaznaczyłem o którą osłonę mi chodzi.


Obrazek

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2008, 14:16
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Okolice Wrocławia
Auto: Mazda 6 GG 1,8 16 V (L8)

Postprzez maselek » 26 maja 2012, 15:20

Tak, musisz wyjąć tłoczek. Jeśli masz dziurawą osłonę nawet powinieneś to zrobić i dobrze wyczyścić tłoczek z rdzy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez tonidriver » 26 maja 2012, 15:45

Do wymiany tej osłonki nie potrzeba wyjmować tłoczka aczkolwiek możesz sobie zakupić zestaw chociażby na allegro i wymienić komplet uszczelnień łącznie z czyszczeniem tłoczka jak pisał kolega wyżej.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Postprzez marchew6260 » 26 maja 2012, 16:27

Tak właśnie myślałem, że bez wyciągania tłoczka się nie obejdzie. A możecie mi koledzy podpowiedzieć jak sobie poradzić z tym, żeby nie uciekło mi dużo płynu przy rozkręcaniu? Jak odkręcę śrubę mocującą przewód hamulcowy z zaciskiem to płyn będzie się lał?
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2008, 14:16
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Okolice Wrocławia
Auto: Mazda 6 GG 1,8 16 V (L8)

Postprzez Dominator » 26 maja 2012, 21:55

Płyn niestety bedzie się lał. Ja kiedys w miejsce śruby tej co odkręcasz przewód hamulcowy,
Wkrecilem inna skręcając nakretka z drugiej strony, blokując tym samym wypływanie płynu. Zeby bylo skuteczniej, z obu stron przewodu, pod główkę śruby i pod nakrętke włożyłem uszczelki ktore wycialem z gumy. Moga tez byc miedziane podkładki.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Irek.k » 26 maja 2012, 22:17

Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Pratt » 27 maja 2012, 10:37

A możecie mi koledzy podpowiedzieć jak sobie poradzić z tym, żeby nie uciekło mi dużo płynu przy rozkręcaniu?


Wydaje mi się, że po odkręceniu i tak będziesz musiał odpowietrzyć układ.
Przeszukaj forum – któryś z kolegów podawał fajny sposób odpowietrzenia układu hamulcowego samemu. Sprawdziłem to i faktycznie działa. Trzeba użyć ok. 4m przewodu igielitowego <nauka> .

Tu schemat pomocniczy:
http://img260.imageshack.us/my.php?image=mazda6kombizaciskhamulc.jpg

Możesz sprawdzić czy jest konieczne wyciąganie tłoczka.
Zdejmij gumową osłonkę, wypchnij (pompując pedałem hamulca) tłoczek i jeżeli będzie widoczny osad rdzy (raczej przy jego końcowej części- tzn. najbliżej klocków) to proponuje wyciągnąć tłok.

Po wyciągnięciu tłoczka, jak będziesz miał lekki osad rdzy spróbuj ją usunąć bardzo drobnym papierkiem ściernym i pamiętaj aby raczej trzeć do okoła tłoczka a nie w jego wysokości.

Przy montowaniu nowej osłony gumowej pamiętaj o prawidłowym jej założeniu no i proponuję od wewnętrznej strony użyć jeszcze smaru do tłoczków hamulcowych – np. takiego http://endurorider.pl/2006/11/pasta-do-smarowania-tloczkow-hamulcowych/

Po zamontowanu całości niezbędne będzie wciśnięcie tłoczka (przednie tłoczki są wciskane, a tylne wkręcane).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 12:14
Posty: 41
Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.

Postprzez marchew6260 » 30 maja 2012, 15:25

Dziękuję wszystkim za pomoc. Rdzy na tłoczku jest nie wiele ale dla pewności wyjmę cały i dokładnie oczyszczę. Tylko mam kolejny problem, zakupione klocki okazały się prawdopodobnie (tak mi się wydaje) uszkodzone ponieważ mają delikatnie spękaną okładzinę ścierną. Czy ktoś może mi podpowiedzieć czy faktycznie mam rację? A może w niczym to nie przeszkadza a ja nie potrzebnie panikuję? Problem przedstawiam na zdjęciu:

Obrazek

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2008, 14:16
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Okolice Wrocławia
Auto: Mazda 6 GG 1,8 16 V (L8)

Postprzez Dominator » 30 maja 2012, 20:52

To jest jakiś badziew, reklamuj to <klotnia>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Greguk » 30 maja 2012, 21:12

Za dobrze to one nie wygładaja <nie> Z jakiej firmy sa te klocki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2009, 15:42
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Manchester
Auto: Mazda CX5 2.0
Mazda 6 GL 2.2 Sport Tourer

Postprzez Hubix » 31 maja 2012, 09:44

Musisz odpowietrzyć układ po zabiegu.

Komplet naprawczy tj. wszystkie gumki na przód kosztuje około 30zł. Na tył jest droższy.

Uważaj na płyn hamulcowy. Jest żrący i niszczy lakier !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Pratt » 31 maja 2012, 10:22

Czy ktoś może mi podpowiedzieć czy faktycznie mam rację?


Niestety ale masz rację!!!
To jest szmelc. Jak możesz to zwróć je i pamiętaj TO SĄ HAMULCE – TO OD NICH ZALEŻY CZY PRZÓD SAMOCHODU BĘDZIESZ MIAŁ CAŁY (albo i gorzej)

Nie warto oszczędzać na klockach i tarczach hamulcowych <stop>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 12:14
Posty: 41
Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.

Postprzez marchew6260 » 2 cze 2012, 11:24

Byłem zaskoczony stanem klocków które otrzymałem ponieważ nie były to byle jakie klocki tylko klocki FERODO PREMIER. Zwróciłem je i na pewno już nie wrócę do tej firmy.
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2008, 14:16
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Okolice Wrocławia
Auto: Mazda 6 GG 1,8 16 V (L8)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6