Witam. Mam do wymiany osłonę tłoczka hamulcowego przedniego zacisku i mam pytanie odnośnie wymiany tej osłony. Czy muszę rozbierać cały zacisk i wyciągać tłoczek aby wymienić tę gumkę?
Na zdjęciu zaznaczyłem o którą osłonę mi chodzi.
Pozdrawiam.
Dziurawa osłona tłoczka hamulcowego (przód)
Strona 1 z 1
Do wymiany tej osłonki nie potrzeba wyjmować tłoczka aczkolwiek możesz sobie zakupić zestaw chociażby na allegro i wymienić komplet uszczelnień łącznie z czyszczeniem tłoczka jak pisał kolega wyżej.
- Od: 28 lut 2012, 16:22
- Posty: 63
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS
Tak właśnie myślałem, że bez wyciągania tłoczka się nie obejdzie. A możecie mi koledzy podpowiedzieć jak sobie poradzić z tym, żeby nie uciekło mi dużo płynu przy rozkręcaniu? Jak odkręcę śrubę mocującą przewód hamulcowy z zaciskiem to płyn będzie się lał?
Płyn niestety bedzie się lał. Ja kiedys w miejsce śruby tej co odkręcasz przewód hamulcowy,
Wkrecilem inna skręcając nakretka z drugiej strony, blokując tym samym wypływanie płynu. Zeby bylo skuteczniej, z obu stron przewodu, pod główkę śruby i pod nakrętke włożyłem uszczelki ktore wycialem z gumy. Moga tez byc miedziane podkładki.
Wkrecilem inna skręcając nakretka z drugiej strony, blokując tym samym wypływanie płynu. Zeby bylo skuteczniej, z obu stron przewodu, pod główkę śruby i pod nakrętke włożyłem uszczelki ktore wycialem z gumy. Moga tez byc miedziane podkładki.
- Od: 30 kwi 2010, 20:31
- Posty: 150
- Skąd: Golub-Dobrzyń
- Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.
A możecie mi koledzy podpowiedzieć jak sobie poradzić z tym, żeby nie uciekło mi dużo płynu przy rozkręcaniu?
Wydaje mi się, że po odkręceniu i tak będziesz musiał odpowietrzyć układ.
Przeszukaj forum – któryś z kolegów podawał fajny sposób odpowietrzenia układu hamulcowego samemu. Sprawdziłem to i faktycznie działa. Trzeba użyć ok. 4m przewodu igielitowego .
Tu schemat pomocniczy:
http://img260.imageshack.us/my.php?image=mazda6kombizaciskhamulc.jpg
Możesz sprawdzić czy jest konieczne wyciąganie tłoczka.
Zdejmij gumową osłonkę, wypchnij (pompując pedałem hamulca) tłoczek i jeżeli będzie widoczny osad rdzy (raczej przy jego końcowej części- tzn. najbliżej klocków) to proponuje wyciągnąć tłok.
Po wyciągnięciu tłoczka, jak będziesz miał lekki osad rdzy spróbuj ją usunąć bardzo drobnym papierkiem ściernym i pamiętaj aby raczej trzeć do okoła tłoczka a nie w jego wysokości.
Przy montowaniu nowej osłony gumowej pamiętaj o prawidłowym jej założeniu no i proponuję od wewnętrznej strony użyć jeszcze smaru do tłoczków hamulcowych – np. takiego http://endurorider.pl/2006/11/pasta-do-smarowania-tloczkow-hamulcowych/
Po zamontowanu całości niezbędne będzie wciśnięcie tłoczka (przednie tłoczki są wciskane, a tylne wkręcane).
- Od: 22 kwi 2012, 12:14
- Posty: 41
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.
Dziękuję wszystkim za pomoc. Rdzy na tłoczku jest nie wiele ale dla pewności wyjmę cały i dokładnie oczyszczę. Tylko mam kolejny problem, zakupione klocki okazały się prawdopodobnie (tak mi się wydaje) uszkodzone ponieważ mają delikatnie spękaną okładzinę ścierną. Czy ktoś może mi podpowiedzieć czy faktycznie mam rację? A może w niczym to nie przeszkadza a ja nie potrzebnie panikuję? Problem przedstawiam na zdjęciu:
Czy ktoś może mi podpowiedzieć czy faktycznie mam rację?
Niestety ale masz rację!!!
To jest szmelc. Jak możesz to zwróć je i pamiętaj TO SĄ HAMULCE – TO OD NICH ZALEŻY CZY PRZÓD SAMOCHODU BĘDZIESZ MIAŁ CAŁY (albo i gorzej)
Nie warto oszczędzać na klockach i tarczach hamulcowych
- Od: 22 kwi 2012, 12:14
- Posty: 41
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.
Byłem zaskoczony stanem klocków które otrzymałem ponieważ nie były to byle jakie klocki tylko klocki FERODO PREMIER. Zwróciłem je i na pewno już nie wrócę do tej firmy.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6