Wymiana klocków hamulcowych tył

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dobrzyn22 » 28 mar 2015, 10:20

A ja, przy okazji chciałbym przestrzec przed stosowaniem do hamulców smaru miedzianego

Po 1 roku spowodował u mnie zatarcie się 2 zacisków "na amen" (całe do wymiany)...

choć teoretycznie się nadaje, jak patrzałem na opisy:
"Smar Miedziany to wielozadaniowy preparat stosowany w najtrudniejszych warunkach i w szerokim zakresie temperatur od -30°C do 1200°C. Zapewnia doskonałe smarowanie, chroni przed zużyciem ciernym, korozją i wysokimi temperaturami" ...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kubsztyk » 28 mar 2015, 13:07

Słyszałem opinię, że z czasem kruszeje, traci płynność. Do hamulców tylko i wyłącznie specjalne pasty na przykład:

Obrazek

Choć ja stosuję pastę miedzianą co 0,5-1 rok przy wymianie opon / kół pomiędzy sezonami, aplikując jej cienką warstwę na powierzchnię styku felgi z piastą. Znacznie ułatwia to demontaż felgi (nie "zapieka" się) – polecam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez brodaM6 » 28 mar 2015, 14:17

Ta miałem na myślimy napisałem blu <lol>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dobrzyn22 » 28 mar 2015, 14:19

kubsztyk napisał(a):Choć ja stosuję pastę miedzianą co 0,5-1 rok przy wymianie opon / kół pomiędzy sezonami, aplikując jej cienką warstwę na powierzchnię styku felgi z piastą

w takim miejscu się sprawdza (sam tak mam)... ale jeśli chodzi o prowadnice, to zapieczone, nie do ruszenia...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez YATES » 27 kwi 2015, 21:43

Mam pytanie – czy w Mazdzie 6 GG/GY tarcze hamulcowe na kołach tylnych mocowane są na sztywno tzn. czy producent zastosował dodatkowe mocowania tarcz oprócz dokręcenia dociśniecie ich przez śruby koła ?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 182 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Postprzez dobrzyn22 » 27 kwi 2015, 22:41

są 2 śruby
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez vegasnight9 » 5 cze 2015, 22:01

Witajcie przyajciele

Mam problem z moją 6. Chciałem wymienić klocki z tyłu i urwałem śrubę pływająca w jarzmie (była zapieczona na amen – pękła gumka i woda się dostała do środka).

Znalazłem na Allegro zestaw naprawczy:

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zacisku-tyl-mazda-6-gh-gy-gh-i5059634175.html

Obrazek

Zastanawaia mnie jedna rzecz, może ktoś mi wyjaśni... Dlaczego te dwie śruby różnią się od siebie, tzn. jedna ma na końcu gumową tulejkę a druga nie ?? Nie rozumiem tego i w takim razie jak je montować ?? Która gdzie ma iść ?

pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez m@riusz39 » 5 cze 2015, 22:17

Jak rozbierzesz to się przekonasz :)
A tak na poważnie to nie pamiętam jak wymieniałem, ale jak wyjmiesz to zobaczysz bo te stare są takie same.
Jedna wchodzi w jarzmo sama, a na tą drugą zakładasz tą gumkę ze zdjęcia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez kubsztyk » 5 cze 2015, 22:26

Jedna jest dolna, druga górna. Zwróć na to uwagę przy ich wymianie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez vegasnight9 » 5 cze 2015, 23:06

No dobrze, a czym grozi założenie ich odwrotnie? W ogóle po co jest ta gumowa tulejka i dlaczego tylko na jednej śrubie ? Jakie ona ma zadanie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez matthies » 6 cze 2015, 15:35

dziwne pytania zadajesz... tak ma być i koniec :)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez vegasnight9 » 6 cze 2015, 15:50

Nie ma dziwnych pytań, są tylko dziwne odpowiedzi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez dobrzyn22 » 13 cze 2015, 01:54

jeżeli śruba została w jarzmie, to proponuje wymienić całość
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez cisiel1981 » 30 sie 2015, 10:38

Witam wszystkich.
Przymierzam sie do wymiany tylnych tarcz hamulcowych.
Moje pytanie brzmi, czy uda się je wymienić bez ruszania przewodu hamulcowego.
Wstępnie przyglądałem się całemu zaciskowi i wydaje mi się że powinienem przemienić bez zapowietrzenia. Ale z pierwszej strony wyczytałem iż śruba od przewodu była ruszana.
Proszę o odpowiedz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez zigu18 » 30 sie 2015, 13:42

jak najbardziej można :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez brodaM6 » 30 sie 2015, 15:05

Robiłem już tak ze 3 lub 4 razy ,nie zapomnij odkręcić korka od wlewu płynu hamulca,bo tłoczek nie wejdzie :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez cisiel1981 » 30 sie 2015, 16:28

Dziękuję Wam serdecznie za wszelkie informacje.
W najbliższy weekend podwijam rękawy i do roboty. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez exevan » 7 cze 2016, 11:26

Jestem po wymianie klocków z tyłu. Robota? 4 godziny. Z czego 3 godziny na samo odkręcanie mega zapieczonych śrub... Na szczęście gwintu nie zerwałem, łebki śrub również mi się nie "zaokrągliły"... Raz odkręcone mam już spokój w przyszłości w razie gdybym musiał znów coś tam wymieniać. Śruby oraz prowadnice posmarowałem smarem miedzianym cienką warstwą. Co do prowadnic czytałem różne opinie aby ich nie smarować niczym, inni znów mówią aby posmarować. Ja posmarowałem. Zobaczymy co to będzie.

Autor tematu nie dał jednej dość ważnej wskazówki.

Po wymianie klocków należy jeździć ostrożnie. Trzeba je dotrzeć. Nie hamować mocno i gwałtownie ponieważ skutkowało by to zastaniem klocka przy tarczy, który by się spalił, a wtedy do wyrzucenia / w najlepszym przypadku będzie piszczał klocek przy hamowaniu. Około 200-300 km jeździć i hamować powoli i spokojnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2015, 18:22
Posty: 40 (8/1)
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2002 141 KM + Gaz sekwencja

Postprzez kubsztyk » 7 cze 2016, 17:23

exevan napisał(a):(...) prowadnice posmarowałem smarem miedzianym cienką warstwą.

Ja właśnie pastę miedzianą usunąłem z prowadnic, po tym jak mi mechanicy ją zaaplikowali, a potem z biegiem czasu wzrastało mi spalanie paliwa, aż pokrzywiła się przednia tarcza na wskutek tak zapieczonych prowadnic, że musiałem użyć długiego śrubokrętu i młotka, żeby w ogóle odchylić zacisk od jarzma. Po oczyszczeniu prowadnice posmarowałem wazeliną techniczną.
Trzeba też zeszlifować pilnikiem zacisk pod blaszkami wodzącymi i dobrze też przyszlifować klocek, żeby chodził w blaszkach bez żadnego oporu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez exevan » 8 cze 2016, 07:49

Dzięki kubsztyk za info, w takim razie chyba dzisiaj będę zmuszony rozebrać ponownie i wyczyśnić prowadnice z tego smaru :) W sumei tak na prostą logikę, to te prowadnice nie mają jakiś wielkich sił na sobie, tylko prowadzą jarzmo góra dół. Blaszki wodzące to te 4 blaczki w które wkłada się klocek ? U mnie trzeba było użyć dość dużej ilości siły, myślałem, że tak ma być. Noo chyba czeka mnie rozbiórka i ponowne założenie. Naszczeście nie będe miał problemów ze śrubami :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2015, 18:22
Posty: 40 (8/1)
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2002 141 KM + Gaz sekwencja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6