Automat szarpie
1, 2
Mazda 6 3.0V6 2006 6 biegowy automat, jadąc na 5 biegu powoli hamując przy przełączeniu na 4 bieg szarpnięcie jest, nie ma tego na innych biegach.
- Od: 10 lip 2009, 22:49
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 3.0 V6
Mam podobny problem z tym że w 5 biegowej skrzyni, moj silnik 2.3
przy przełączaniu z 3 na 4 i mocniej wciśniętym gazie czuje szarpnięcie.
Problem wystepuje tylko gdy samochód jest nagrzany na zimnym nie ma opcji żeby szarpnął.
Czy ktoś się podejrzewa co może być przyczyną?
Samochód ma jedynie 60k mil.
przy przełączaniu z 3 na 4 i mocniej wciśniętym gazie czuje szarpnięcie.
Problem wystepuje tylko gdy samochód jest nagrzany na zimnym nie ma opcji żeby szarpnął.
Czy ktoś się podejrzewa co może być przyczyną?
Samochód ma jedynie 60k mil.
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
- Od: 13 wrz 2008, 21:09
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07
Przy zmianie z 3 na 4 szarpnięcie, zmiana predkości pojazdu praktycznie nieodczuwalna, taka bardzo mocna zmiana biegu, kiedyś nie występowało.
i drugi problem nie wiem czy związany:
Przy postoju i przełączaniu drążka zmiany na 'P' nie zawsze zapala sie kontrolka 'P' (nie można wtedy odpalić pojazdu).
Dopiero zmiana na inną pozycje i powrót na 'P' powoduje zapalenie się kontrolki.
Zapalenie się kontrolki następuje także gdy Parking jest wrzucone i delikatnie poruszą się koła ( np. stoje na górce) wtedy słychac delikatne 'cyknięcie' w okolicach drążka AT i zapala się kontrolka na desce rozdzielczej.
i drugi problem nie wiem czy związany:
Przy postoju i przełączaniu drążka zmiany na 'P' nie zawsze zapala sie kontrolka 'P' (nie można wtedy odpalić pojazdu).
Dopiero zmiana na inną pozycje i powrót na 'P' powoduje zapalenie się kontrolki.
Zapalenie się kontrolki następuje także gdy Parking jest wrzucone i delikatnie poruszą się koła ( np. stoje na górce) wtedy słychac delikatne 'cyknięcie' w okolicach drążka AT i zapala się kontrolka na desce rozdzielczej.
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
- Od: 13 wrz 2008, 21:09
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07
http://forum.mazda6club.com/atx-transmi ... far-3.html
widzę że nie tylko ja mam taki problem.
Dziwne jest że u wszystkich pojawia się on w okolicach 60k mil.
A gwarancja Mazdy jest do 60 K mil...
widzę że nie tylko ja mam taki problem.
Dziwne jest że u wszystkich pojawia się on w okolicach 60k mil.
A gwarancja Mazdy jest do 60 K mil...
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
- Od: 13 wrz 2008, 21:09
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07
Problemem u Ciebie są chyba tylko elektrozawory a nie całe valve body? Bo to koszt grubo ponad 1000$ z tego co widzę
Pozdr
Pozdr
-
Grucha
http://www.automaticchoice.com/Catalogue/fnr5.pdf
elektrozawory to na tym schemacie od 705-710 ?
trzeba wymienić wszystkie?
elektrozawory to na tym schemacie od 705-710 ?
trzeba wymienić wszystkie?
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
- Od: 13 wrz 2008, 21:09
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07
Dzisiaj okazało sie że szarpanie z 5 na 4 bieg ustopiło ale pewnie nie na długo, co prawda oleju jeszcze nie wymieniałem a już przebieg 60K mil ale wątpie żeby to pomogło. W moim przypadku też to może być problem z elektrozaworami ?
- Od: 10 lip 2009, 22:49
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 3.0 V6
Podłączyłem dziś M do komputera z ScanXL przjechałem kilka km i nie widzę żadnych błędów skrzyni.
Zauważyłem tylko że w momencie kiedy nie łapie 'P' pozycja drążka wyswitlana jest jako unknown.
Jak już 'P' na desce się zaświeci to w ScanXL widzę drive, ale myślę się że to błąd aplikacji.
Zauważyłem tylko że w momencie kiedy nie łapie 'P' pozycja drążka wyswitlana jest jako unknown.
Jak już 'P' na desce się zaświeci to w ScanXL widzę drive, ale myślę się że to błąd aplikacji.
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
- Od: 13 wrz 2008, 21:09
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07
notebookserwis napisał(a):aj okazało sie że szarpanie z 5 na 4 bieg ustopiło ale pewnie nie na długo, co prawda oleju jeszcze nie wymieniałem a już przebieg 60K mil ale wątpie żeby to pomogło. W moim przypadku też to może być problem z elektrozaworami ?
jeśli masz 60kmil bez wymiany, wymień olej koniecznie może pomóc.
ja zamawiałem dexelie m-v tu http://www.oleje4u.pl/
mają dobra cenę.
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
- Od: 13 wrz 2008, 21:09
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07
ben. napisał(a):ja zamawiałem dexelie m-v tu http://www.oleje4u.pl/
mają dobra cenę.
Pod warunkiem ze ma skrzynie jatco
edit:
znalazlem jeszcze taki wpis na forum usa
"Same bucking and stuttering happened to me. I have a 2004 6S with 208000K.
Was low on gas (the light came on/off a few times, but was off when it happened) and went up a pretty steep hill. Merged onto another road going uphill again when the bucking started. Barely made it to the top where I pulled into a parking lot.
The "AT" light was on, so I thought it was the tranny. Turned the car off and after restarting the light was gone.
Decided to drive it home and if I kept the car in 3rd or 4th gear it ran OK, but as soon as I had to slow down an accelerate the bucking started again.
Got it home and let the car sit a few hours. Put $10 gas and drove it around and had no problems.
After that I never let the tank go below 1/4 and haven't had any problems since.
This thread really helps because if it were a tranny problem then I would seriously considering selling it.
Thanks Twitmer and everybody else."
Pozdr
-
Grucha
I co ?
Ostatnio edytowano 8 gru 2016, 23:08 przez majkelbizkit, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 29 wrz 2013, 21:46
- Posty: 6
- Skąd: Zawiercie
- Auto: M6
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 3.0 V6 VVT (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+
Witam , temat poruszany przez kilka osób w necie , i ja szukam odpowiedzi
oto problem-
mazda automat zrywa -szarpie dziwnie mocno przy zmianie biegu z 3ki na 4kę i tylko na tym przełożeniu ,
inne biegi przechodzą gładziutko.
Szarpnięcie się pojawia jak jadę bardzo dynamicznie .
Olej w skrzyni nowy , jest to samo.
Chętnie poczytam o waszych propozycjach co to może być , dodam że u majstra od skrzyń nic się nie dowiedziałem .
oto problem-
mazda automat zrywa -szarpie dziwnie mocno przy zmianie biegu z 3ki na 4kę i tylko na tym przełożeniu ,
inne biegi przechodzą gładziutko.
Szarpnięcie się pojawia jak jadę bardzo dynamicznie .
Olej w skrzyni nowy , jest to samo.
Chętnie poczytam o waszych propozycjach co to może być , dodam że u majstra od skrzyń nic się nie dowiedziałem .
Audi to nie M ,ale w audi jak szarpal z 3 na 4 to pomoglo czyszczenie kasety stresującej i jakieś elektrozaworki ,pisze z pamięci także najtaniej chyba będzie zmienić soft ,może cos pomoże ,sam jestem ciekaw ocb.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
U mnie szarpie z 1 na 2 przy zimnym silniku i delikatnym gazie.
Przy mocniejszym depnięciu zmienia płynnie.
Jeszcze jedno co mnie zadziwia to bardzo krótkie przełożenie na trójce.
Oczywiście to nie skrzynia DSG, ale i kłopotów z nią mniej.
Przy mocniejszym depnięciu zmienia płynnie.
Jeszcze jedno co mnie zadziwia to bardzo krótkie przełożenie na trójce.
Oczywiście to nie skrzynia DSG, ale i kłopotów z nią mniej.
No to słuchamy ,bo widzę ze i na AT ,kolega sie zna ,napisalem to koleś w A4 zrobił jak mu szarpali z 3/4 ale co ja tam wiem ,dodatkowo wyczyszczone zostało całe sprzęgło hydrokinetyczne
Ostatnio edytowano 26 maja 2015, 14:34 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: "osobiste wycieczki"
Powód: "osobiste wycieczki"
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
ja temat opiszę tak
szarpało wymienił kupel olej w skrzyni i dalej rwało mocno
pojechało auto do gościa od skrzyń , porozbierał kazał kupić drugą na części i po jakiś 3 tygodniach prób naprawienia sytuacja tylko wyglądała gorzej , nie chciało wcale jeździć , kupka kasy poszła i skończyło się wstawieniem drugiej skrzyni używanej od anglika
żałowaliśmy tylko że nie zaczeliśmy od tego.
szarpało wymienił kupel olej w skrzyni i dalej rwało mocno
pojechało auto do gościa od skrzyń , porozbierał kazał kupić drugą na części i po jakiś 3 tygodniach prób naprawienia sytuacja tylko wyglądała gorzej , nie chciało wcale jeździć , kupka kasy poszła i skończyło się wstawieniem drugiej skrzyni używanej od anglika
żałowaliśmy tylko że nie zaczeliśmy od tego.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6