Automat szarpie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez notebookserwis » 28 wrz 2011, 10:34

Mazda 6 3.0V6 2006 6 biegowy automat, jadąc na 5 biegu powoli hamując przy przełączeniu na 4 bieg szarpnięcie jest, nie ma tego na innych biegach.
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 22:49
Posty: 6
Auto: Mazda 6 3.0 V6

Postprzez Grucha » 28 wrz 2011, 10:43

Grucha
 

Postprzez ben. » 28 wrz 2011, 14:27

Mam podobny problem z tym że w 5 biegowej skrzyni, moj silnik 2.3
przy przełączaniu z 3 na 4 i mocniej wciśniętym gazie czuje szarpnięcie.
Problem wystepuje tylko gdy samochód jest nagrzany na zimnym nie ma opcji żeby szarpnął.
Czy ktoś się podejrzewa co może być przyczyną?
Samochód ma jedynie 60k mil.
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 21:09
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07

Postprzez Grucha » 28 wrz 2011, 14:47

Ale to mocne szarpniecie czy po prostu silniej czuc zmiane biegu?

Pozdr
Grucha
 

Postprzez ben. » 28 wrz 2011, 15:29

Przy zmianie z 3 na 4 szarpnięcie, zmiana predkości pojazdu praktycznie nieodczuwalna, taka bardzo mocna zmiana biegu, kiedyś nie występowało.


i drugi problem nie wiem czy związany:
Przy postoju i przełączaniu drążka zmiany na 'P' nie zawsze zapala sie kontrolka 'P' (nie można wtedy odpalić pojazdu).
Dopiero zmiana na inną pozycje i powrót na 'P' powoduje zapalenie się kontrolki.
Zapalenie się kontrolki następuje także gdy Parking jest wrzucone i delikatnie poruszą się koła ( np. stoje na górce) wtedy słychac delikatne 'cyknięcie' w okolicach drążka AT i zapala się kontrolka na desce rozdzielczej.
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 21:09
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07

Postprzez ben. » 28 wrz 2011, 17:42

http://forum.mazda6club.com/atx-transmi ... far-3.html

widzę że nie tylko ja mam taki problem.
Dziwne jest że u wszystkich pojawia się on w okolicach 60k mil.
A gwarancja Mazdy jest do 60 K mil...
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 21:09
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07

Postprzez ben. » 28 wrz 2011, 19:02

czy ktoś się orientuje czy skrzynia 2.3 AT EU jest taka sama jak US ?
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 21:09
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07

Postprzez Grucha » 28 wrz 2011, 20:15

Problemem u Ciebie są chyba tylko elektrozawory a nie całe valve body? Bo to koszt grubo ponad 1000$ z tego co widzę

Pozdr
Grucha
 

Postprzez ben. » 29 wrz 2011, 09:21

http://www.automaticchoice.com/Catalogue/fnr5.pdf

elektrozawory to na tym schemacie od 705-710 ?

trzeba wymienić wszystkie?
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 21:09
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07

Postprzez notebookserwis » 29 wrz 2011, 09:27

Dzisiaj okazało sie że szarpanie z 5 na 4 bieg ustopiło ale pewnie nie na długo, co prawda oleju jeszcze nie wymieniałem a już przebieg 60K mil ale wątpie żeby to pomogło. W moim przypadku też to może być problem z elektrozaworami ?
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 22:49
Posty: 6
Auto: Mazda 6 3.0 V6

Postprzez ben. » 29 wrz 2011, 13:23

Podłączyłem dziś M do komputera z ScanXL przjechałem kilka km i nie widzę żadnych błędów skrzyni.
Zauważyłem tylko że w momencie kiedy nie łapie 'P' pozycja drążka wyswitlana jest jako unknown.
Jak już 'P' na desce się zaświeci to w ScanXL widzę drive, ale myślę się że to błąd aplikacji.
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 21:09
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07

Postprzez ben. » 29 wrz 2011, 13:28

notebookserwis napisał(a):aj okazało sie że szarpanie z 5 na 4 bieg ustopiło ale pewnie nie na długo, co prawda oleju jeszcze nie wymieniałem a już przebieg 60K mil ale wątpie żeby to pomogło. W moim przypadku też to może być problem z elektrozaworami ?



jeśli masz 60kmil bez wymiany, wymień olej koniecznie może pomóc.

ja zamawiałem dexelie m-v tu http://www.oleje4u.pl/
mają dobra cenę.
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 21:09
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07

Postprzez Grucha » 29 wrz 2011, 13:47

ben. napisał(a):ja zamawiałem dexelie m-v tu http://www.oleje4u.pl/
mają dobra cenę.


Pod warunkiem ze ma skrzynie jatco

edit:
znalazlem jeszcze taki wpis na forum usa
"Same bucking and stuttering happened to me. I have a 2004 6S with 208000K.

Was low on gas (the light came on/off a few times, but was off when it happened) and went up a pretty steep hill. Merged onto another road going uphill again when the bucking started. Barely made it to the top where I pulled into a parking lot.

The "AT" light was on, so I thought it was the tranny. Turned the car off and after restarting the light was gone.

Decided to drive it home and if I kept the car in 3rd or 4th gear it ran OK, but as soon as I had to slow down an accelerate the bucking started again.

Got it home and let the car sit a few hours. Put $10 gas and drove it around and had no problems.

After that I never let the tank go below 1/4 and haven't had any problems since.

This thread really helps because if it were a tranny problem then I would seriously considering selling it.

Thanks Twitmer and everybody else."

Pozdr
Grucha
 

Postprzez majkelbizkit » 30 wrz 2013, 18:56

I co ?
Ostatnio edytowano 8 gru 2016, 23:08 przez majkelbizkit, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2013, 21:46
Posty: 6
Skąd: Zawiercie
Auto: M6
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 3.0 V6 VVT (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+

Postprzez gazparts » 25 maja 2015, 12:09

Witam , temat poruszany przez kilka osób w necie , i ja szukam odpowiedzi
oto problem-
mazda automat zrywa -szarpie dziwnie mocno przy zmianie biegu z 3ki na 4kę i tylko na tym przełożeniu ,
inne biegi przechodzą gładziutko.
Szarpnięcie się pojawia jak jadę bardzo dynamicznie .
Olej w skrzyni nowy , jest to samo.
Chętnie poczytam o waszych propozycjach co to może być , dodam że u majstra od skrzyń nic się nie dowiedziałem . <płacze>
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez brodaM6 » 25 maja 2015, 15:44

Audi to nie M ,ale w audi jak szarpal z 3 na 4 to pomoglo czyszczenie kasety stresującej i jakieś elektrozaworki ,pisze z pamięci także :) najtaniej chyba będzie zmienić soft ,może cos pomoże ,sam jestem ciekaw ocb.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez rymko » 25 maja 2015, 17:07

U mnie szarpie z 1 na 2 przy zimnym silniku i delikatnym gazie.
Przy mocniejszym depnięciu zmienia płynnie.
Jeszcze jedno co mnie zadziwia to bardzo krótkie przełożenie na trójce.
Oczywiście to nie skrzynia DSG, ale i kłopotów z nią mniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez tadziol » 25 maja 2015, 21:02

brodaM6 napisał(a): kasety stresującej
<wow>


brodaM6 napisał(a):najtaniej chyba będzie zmienić soft
<szok>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez brodaM6 » 26 maja 2015, 05:45

No to słuchamy ,bo widzę ze i na AT ,kolega sie zna :P ,napisalem to koleś w A4 zrobił jak mu szarpali z 3/4 ale co ja tam wiem ,dodatkowo wyczyszczone zostało całe sprzęgło hydrokinetyczne
Ostatnio edytowano 26 maja 2015, 14:34 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: "osobiste wycieczki"
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez gazparts » 1 mar 2016, 17:18

ja temat opiszę tak
szarpało wymienił kupel olej w skrzyni i dalej rwało mocno
pojechało auto do gościa od skrzyń , porozbierał kazał kupić drugą na części i po jakiś 3 tygodniach prób naprawienia sytuacja tylko wyglądała gorzej , nie chciało wcale jeździć , kupka kasy poszła i skończyło się wstawieniem drugiej skrzyni używanej od anglika
żałowaliśmy tylko że nie zaczeliśmy od tego.
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6