Przetarta wiązka kabli, brak kompa, nie działają zegary, tempomat i ABS – fotorelacja 3 str.
Witam
W nocy na 99% uderzył mi piorun w autko Mazda6 GY 136KM 2004, co zauważyłem
– xenon wybuchł bym powiedział w mak, wymieniłem o dziwno działa, niestety reszta mi się wala w środku klosza
teraz reszta usterek i nie wiem co z tym zrobić :
– obrotomierz, prędkościomierz, wskazanie temperatury, nie działają
– jest błąd ABS i po chwili silnika
– brak wskazań komputera, spalania itd
– brak tempomatu
więcej nie zauważyłem ale i tak nie jest dobrze, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki (koło nogi i pod maską), 5-20A, jeden był przepalony wymieniłem nic to nie dało
Są jeszcze te czarne bezpieczniki?przekaźniki koło bezpieczników ale nie wiem jak je sprawdzić bez multimetru
Auto jeździ normalnie, ale problem jest.
W nocy na 99% uderzył mi piorun w autko Mazda6 GY 136KM 2004, co zauważyłem
– xenon wybuchł bym powiedział w mak, wymieniłem o dziwno działa, niestety reszta mi się wala w środku klosza
teraz reszta usterek i nie wiem co z tym zrobić :
– obrotomierz, prędkościomierz, wskazanie temperatury, nie działają
– jest błąd ABS i po chwili silnika
– brak wskazań komputera, spalania itd
– brak tempomatu
więcej nie zauważyłem ale i tak nie jest dobrze, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki (koło nogi i pod maską), 5-20A, jeden był przepalony wymieniłem nic to nie dało
Są jeszcze te czarne bezpieczniki?przekaźniki koło bezpieczników ale nie wiem jak je sprawdzić bez multimetru
Auto jeździ normalnie, ale problem jest.
Ostatnio edytowano 8 cze 2011, 14:12 przez elpc, łącznie edytowano 6 razy
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
67igor1 napisał(a):zresetuj kompa... a pozniej okreslij jeszcze raz co nie dziala...
a jaki jest najpewniejszy reset kompa ? jak to zrobić ?
"wykonać reset komputera poprzez odłączenie ujemnej klemy z aku i wciśniecie pedału hamulca przez co najmniej 30 sek. Powodzenia."
powyższe może być ?
jak tak to zrobiłem to i dalej są te same błędy
bardziej mnie interesuje gdzie jest bezpiecznik jeżeli taki jest od obr., prędkościomierza itd, w instrukcji się takowego nie doszukałem
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
elpc napisał(a):jak tak to zrobiłem to i dalej są te same błędy
odczytaj bledy... i podaj tutaj ich kody (nie ich interpretacje)...
jezeli auto jezdzi, mozesz zjechac do PL...
blad ABS-u oznacza brak dzialania tego systemu, ale hamulce masz...
mozesz ABS sprawdzic hamujac ostrzej... powinienes uslyszec terkotanie... czyli by dzialal...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
błędy nie jestem w stanie teraz odzytac nie mam interfejsu chyba ze sie da inaczej, dalej hamowac hamuje, ale co z odczytem predkosci itd
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
elpc napisał(a):błędy nie jestem w stanie teraz odzytac nie mam interfejsu chyba ze sie da inaczej, dalej hamowac hamuje, ale co z odczytem predkosci itd
1. do bledow masz chocby lkalne ASO...
2. mozesz ostroznie zjechac do PL i naprawic to – a to jest chyba najwazniejsze...
Ps. a gdzie przebywasz?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Na Chorawcji, dzięki za pomoc 67igor1 , jedyna osoba chętna do pomocy widzę.
Chodzi o to aby samemu coś naprawić i zrobić, może jest to coś małego co da się samemu zrobić od ręki.
Chodzi o to aby samemu coś naprawić i zrobić, może jest to coś małego co da się samemu zrobić od ręki.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
elpc napisał(a):Chodzi o to aby samemu coś naprawić i zrobić, może jest to coś małego co da się samemu zrobić od ręki.
bez podlaczenia pod kompa i odczytu bledow nie da rady...
z odczytow by wynikalo co dziala... np. temperatura silnika, obroty... jezeli sa odczytywane z ECU, to pozostaja zegary... czyli sytuacja awaryjna wyjasniona – mozna jechac... nie bedziesz tylko swiadomy z jaka predkoscia... (mozna odpalic navi i problem predkosci z glowy)..
ja podejrzewam raczej zegary...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
elpc napisał(a):Na Chorawcji, dzięki za pomoc 67igor1 , jedyna osoba chętna do pomocy widzę.
Nie jedyna, ale nie ma sensu powielać postów 67Igor1-a bo praktycznie napisał Ci wszystko. Oby to były tylko zegary, ale jak auto pracuje normalnie to masz fuksa że nie rozwaliło Ci kompa
Bez podpięcia choćby ELM-a i zczytania błędów to kiepsko będzie cokolwiek Ci innego doradzić.
Boje się że to komp strzelił, a może bałem się bo rozumiem że skoro auto pracuje normalnie to musi pracować ? Tylko odczytów z niego brak ?
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
Arek_78 napisał(a):Oby to były tylko zegary,
no nie tylko... pozostaje jeszcze kwestia ABS-u... ale hamowac mozna i bez niego... wiec awaryjnie mozna jechac...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Jutro jadę do lokalnego magica elektryka zobaczymy co zdziała.
Ale skoro komp działa, a nie działa odczyt prędkości, obrotów, spalania, temp, to nie ma w tych autach jakiegoś przekaźnika tych wartości, konkretnego elementu, układu ? (mogę straszne głupoty pisać, wiem)
Cały czas pamiętam o odczycie błędów ale nie mam gdzie.
Ale skoro komp działa, a nie działa odczyt prędkości, obrotów, spalania, temp, to nie ma w tych autach jakiegoś przekaźnika tych wartości, konkretnego elementu, układu ? (mogę straszne głupoty pisać, wiem)
Cały czas pamiętam o odczycie błędów ale nie mam gdzie.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
Witaj. Nie wiem, czy pomogę, ale sprawdź połaczenia kostek w skrzynce bezpieczników przy podłodze przy nogach kierowcy. Muszisz zdjąć osłonkę (wyszarpując tą śrubę mocującą) i nad bezpiecznikami są dwie podłużne wtyczki – może na nich coś nie łączy. Ta pierwsza jest od wskazań komputera, liczników odległości, kierunkowskazów. Powodzenia
- Od: 14 kwi 2008, 08:51
- Posty: 4
- Auto: 6 '05 2.0D 121kM; 323f '96 1.5
TMspoko napisał(a):ale sprawdź połaczenia kostek w skrzynce bezpieczników przy podłodze przy nogach kierowcy.
elpc napisał(a):sprawdziłem wszystkie bezpieczniki (koło nogi i pod maską), 5-20A, jeden był przepalony wymieniłem nic to nie dało
mysle, ze juz kolega to sprawdzil przy okazji sprawdzania bezpiecznikow...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Elektryk nie był w stanie sczytać błędów, brak interfejsu do Mazd on tylko VW. Jutro podróż do ASO w Chorwacji to dam znać jak tu postępują. Ale po wizycie u elektryka mam czasami odczyt obrotów i temperatury na zegarach, czyli coś on tam odłączał i załączał że momentami działają, dlatego pytanie, bo tego nie zrobiłem :
Główna skrzynka bezpieczników koło silnika, tam są te czarne ??? przekaźniki ??? koło bezpieczników, czy mogę je wszystkie wyjmować i czyścić styki czy to nie spowoduje jakiś problem ?
Główna skrzynka bezpieczników koło silnika, tam są te czarne ??? przekaźniki ??? koło bezpieczników, czy mogę je wszystkie wyjmować i czyścić styki czy to nie spowoduje jakiś problem ?
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
Na wyłączonym silniku możesz spokojnie. Jeżeli czasem ci działa a czasem nie to zwróć uwagę czy jadąc po dziurach tak się dzieje czy jak auto nieruchome. Jeżeli po dziurach to gdzieś coś nie łączy – może to być przekaźnik lub bezpiecznik, albo na kostce jakiś przewód. Tak czy inaczej czeka Cie szukanie
Przy okazji ujawniła nam się kolejna wada M6 – nie jest odporna na uderzenie pioruna, a nawet go przyciąga
Przy okazji ujawniła nam się kolejna wada M6 – nie jest odporna na uderzenie pioruna, a nawet go przyciąga
rozwazania o piorunach i "Top Gear" przenioslem do odpowiedniego watku...
skupmy sie na problemie... prosze
skupmy sie na problemie... prosze
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Po wizycie w ASO w Chorwacji, stwierdzono że jest przepalony kabel między komputerem a zegarami, tam idzie komunikacja od ABS, tempomat, komp itd. Ma to sens. Podłączenie do komputera skutkuje brakiem komunikacji, co znów wskazuje na ten kabel/styki.
Koszt kabla ok 100zł. Ale koszt robocizny 500zł, wymiany go, 5h pracy tak mi wyliczyli. Za diagnozę i podłączenie do komputera nic nie skasowali.
Teraz pytania :
1. ile takie coś w Polsce kosztuje i czy warto to tu robić w ASO ?
2. może lepiej kupić kabel i samemu wymienić, czy to jest w ogóle możliwe ?
3. jak w ogóle taki kabel się nazywa ?
4. gdzie znajduje się komp, może styki są uszkodzone, a gdzie druga końcówka (czy to te złącza przy bezpiecznikach koło nogi), może końcówki tego kabla w kilku miejscach są ?
Koszt kabla ok 100zł. Ale koszt robocizny 500zł, wymiany go, 5h pracy tak mi wyliczyli. Za diagnozę i podłączenie do komputera nic nie skasowali.
Teraz pytania :
1. ile takie coś w Polsce kosztuje i czy warto to tu robić w ASO ?
2. może lepiej kupić kabel i samemu wymienić, czy to jest w ogóle możliwe ?
3. jak w ogóle taki kabel się nazywa ?
4. gdzie znajduje się komp, może styki są uszkodzone, a gdzie druga końcówka (czy to te złącza przy bezpiecznikach koło nogi), może końcówki tego kabla w kilku miejscach są ?
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
Witaj. Zajrzyj głęboko pod kierownicę, obok pedałów – po lewej stronie metalowe pudełko (na nadkolu) to komputer. Możesz zobaczyć przy okazji wiązki kabli – prawdopodobnie tam leci ten kabel. Ale moim zdaniem to problem na kostkach – tam mogło się upalić. Pozdrawiam
- Od: 14 kwi 2008, 08:51
- Posty: 4
- Auto: 6 '05 2.0D 121kM; 323f '96 1.5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 17 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6