Przetarta wiązka kabli, brak kompa, nie działają zegary, tempomat i ABS – fotorelacja 3 str.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez elpc » 6 cze 2011, 14:56

Witam
W nocy na 99% uderzył mi piorun w autko Mazda6 GY 136KM 2004, co zauważyłem
– xenon wybuchł bym powiedział w mak, wymieniłem o dziwno działa, niestety reszta mi się wala w środku klosza
teraz reszta usterek i nie wiem co z tym zrobić :
– obrotomierz, prędkościomierz, wskazanie temperatury, nie działają
– jest błąd ABS i po chwili silnika
– brak wskazań komputera, spalania itd
– brak tempomatu

więcej nie zauważyłem ale i tak nie jest dobrze, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki (koło nogi i pod maską), 5-20A, jeden był przepalony wymieniłem nic to nie dało

Są jeszcze te czarne bezpieczniki?przekaźniki koło bezpieczników ale nie wiem jak je sprawdzić bez multimetru

Auto jeździ normalnie, ale problem jest.
Ostatnio edytowano 8 cze 2011, 14:12 przez elpc, łącznie edytowano 6 razy
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez Wojtek » 6 cze 2011, 15:02

zresetuj kompa... a pozniej okreslij jeszcze raz co nie dziala...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez elpc » 6 cze 2011, 15:05

67igor1 napisał(a):zresetuj kompa... a pozniej okreslij jeszcze raz co nie dziala...


a jaki jest najpewniejszy reset kompa ? jak to zrobić ?

"wykonać reset komputera poprzez odłączenie ujemnej klemy z aku i wciśniecie pedału hamulca przez co najmniej 30 sek. Powodzenia."

powyższe może być ?

jak tak to zrobiłem to i dalej są te same błędy

bardziej mnie interesuje gdzie jest bezpiecznik jeżeli taki jest od obr., prędkościomierza itd, w instrukcji się takowego nie doszukałem
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez Wojtek » 6 cze 2011, 15:44

elpc napisał(a):jak tak to zrobiłem to i dalej są te same błędy

odczytaj bledy... i podaj tutaj ich kody (nie ich interpretacje)...
jezeli auto jezdzi, mozesz zjechac do PL...
blad ABS-u oznacza brak dzialania tego systemu, ale hamulce masz...
mozesz ABS sprawdzic hamujac ostrzej... powinienes uslyszec terkotanie... czyli by dzialal...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez elpc » 6 cze 2011, 15:56

błędy nie jestem w stanie teraz odzytac nie mam interfejsu chyba ze sie da inaczej, dalej hamowac hamuje, ale co z odczytem predkosci itd
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez Wojtek » 6 cze 2011, 16:21

elpc napisał(a):błędy nie jestem w stanie teraz odzytac nie mam interfejsu chyba ze sie da inaczej, dalej hamowac hamuje, ale co z odczytem predkosci itd


1. do bledow masz chocby lkalne ASO...
2. mozesz ostroznie zjechac do PL i naprawic to – a to jest chyba najwazniejsze...

Ps. a gdzie przebywasz?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez elpc » 6 cze 2011, 16:31

Na Chorawcji, dzięki za pomoc 67igor1 , jedyna osoba chętna do pomocy widzę.

Chodzi o to aby samemu coś naprawić i zrobić, może jest to coś małego co da się samemu zrobić od ręki.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez Wojtek » 6 cze 2011, 16:43

elpc napisał(a):Chodzi o to aby samemu coś naprawić i zrobić, może jest to coś małego co da się samemu zrobić od ręki.

bez podlaczenia pod kompa i odczytu bledow nie da rady...
z odczytow by wynikalo co dziala... np. temperatura silnika, obroty... jezeli sa odczytywane z ECU, to pozostaja zegary... czyli sytuacja awaryjna wyjasniona – mozna jechac... nie bedziesz tylko swiadomy z jaka predkoscia... (mozna odpalic navi i problem predkosci z glowy)..

ja podejrzewam raczej zegary...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Arek_78 » 6 cze 2011, 17:09

elpc napisał(a):Na Chorawcji, dzięki za pomoc 67igor1 , jedyna osoba chętna do pomocy widzę.


Nie jedyna, ale nie ma sensu powielać postów 67Igor1-a bo praktycznie napisał Ci wszystko. Oby to były tylko zegary, ale jak auto pracuje normalnie to masz fuksa że nie rozwaliło Ci kompa :)
Bez podpięcia choćby ELM-a i zczytania błędów to kiepsko będzie cokolwiek Ci innego doradzić.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez elpc » 6 cze 2011, 17:15

Boje się że to komp strzelił, a może bałem się bo rozumiem że skoro auto pracuje normalnie to musi pracować ? Tylko odczytów z niego brak ?
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez Arek_78 » 6 cze 2011, 17:22

Gdyby komp strzelił to nie odpaliłbyś auta. Najważniejsze to zczytać błędy.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Wojtek » 6 cze 2011, 17:27

Arek_78 napisał(a):Oby to były tylko zegary,


no nie tylko... pozostaje jeszcze kwestia ABS-u... ale hamowac mozna i bez niego... wiec awaryjnie mozna jechac...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez elpc » 6 cze 2011, 18:14

Jutro jadę do lokalnego magica elektryka zobaczymy co zdziała.

Ale skoro komp działa, a nie działa odczyt prędkości, obrotów, spalania, temp, to nie ma w tych autach jakiegoś przekaźnika tych wartości, konkretnego elementu, układu ? (mogę straszne głupoty pisać, wiem)

Cały czas pamiętam o odczycie błędów ale nie mam gdzie.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez TMspoko » 6 cze 2011, 21:40

Witaj. Nie wiem, czy pomogę, ale sprawdź połaczenia kostek w skrzynce bezpieczników przy podłodze przy nogach kierowcy. Muszisz zdjąć osłonkę (wyszarpując tą śrubę mocującą) i nad bezpiecznikami są dwie podłużne wtyczki – może na nich coś nie łączy. Ta pierwsza jest od wskazań komputera, liczników odległości, kierunkowskazów. Powodzenia
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2008, 08:51
Posty: 4
Auto: 6 '05 2.0D 121kM; 323f '96 1.5

Postprzez Wojtek » 6 cze 2011, 21:44

TMspoko napisał(a):ale sprawdź połaczenia kostek w skrzynce bezpieczników przy podłodze przy nogach kierowcy.

elpc napisał(a):sprawdziłem wszystkie bezpieczniki (koło nogi i pod maską), 5-20A, jeden był przepalony wymieniłem nic to nie dało

mysle, ze juz kolega to sprawdzil przy okazji sprawdzania bezpiecznikow...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez elpc » 7 cze 2011, 12:45

Elektryk nie był w stanie sczytać błędów, brak interfejsu do Mazd on tylko VW. Jutro podróż do ASO w Chorwacji to dam znać jak tu postępują. Ale po wizycie u elektryka mam czasami odczyt obrotów i temperatury na zegarach, czyli coś on tam odłączał i załączał że momentami działają, dlatego pytanie, bo tego nie zrobiłem :

Główna skrzynka bezpieczników koło silnika, tam są te czarne ??? przekaźniki ??? koło bezpieczników, czy mogę je wszystkie wyjmować i czyścić styki czy to nie spowoduje jakiś problem ?
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez Arek_78 » 7 cze 2011, 13:12

Na wyłączonym silniku możesz spokojnie. Jeżeli czasem ci działa a czasem nie to zwróć uwagę czy jadąc po dziurach tak się dzieje czy jak auto nieruchome. Jeżeli po dziurach to gdzieś coś nie łączy – może to być przekaźnik lub bezpiecznik, albo na kostce jakiś przewód. Tak czy inaczej czeka Cie szukanie :)
Przy okazji ujawniła nam się kolejna wada M6 – nie jest odporna na uderzenie pioruna, a nawet go przyciąga :)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Wojtek » 7 cze 2011, 15:21

rozwazania o piorunach i "Top Gear" przenioslem do odpowiedniego watku... ;)
skupmy sie na problemie... prosze :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez elpc » 8 cze 2011, 12:39

Po wizycie w ASO w Chorwacji, stwierdzono że jest przepalony kabel między komputerem a zegarami, tam idzie komunikacja od ABS, tempomat, komp itd. Ma to sens. Podłączenie do komputera skutkuje brakiem komunikacji, co znów wskazuje na ten kabel/styki.

Koszt kabla ok 100zł. Ale koszt robocizny 500zł, wymiany go, 5h pracy tak mi wyliczyli. Za diagnozę i podłączenie do komputera nic nie skasowali.

Teraz pytania :
1. ile takie coś w Polsce kosztuje i czy warto to tu robić w ASO ?
2. może lepiej kupić kabel i samemu wymienić, czy to jest w ogóle możliwe ?
3. jak w ogóle taki kabel się nazywa ?
4. gdzie znajduje się komp, może styki są uszkodzone, a gdzie druga końcówka (czy to te złącza przy bezpiecznikach koło nogi), może końcówki tego kabla w kilku miejscach są ?
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez TMspoko » 8 cze 2011, 17:41

Witaj. Zajrzyj głęboko pod kierownicę, obok pedałów – po lewej stronie metalowe pudełko (na nadkolu) to komputer. Możesz zobaczyć przy okazji wiązki kabli – prawdopodobnie tam leci ten kabel. Ale moim zdaniem to problem na kostkach – tam mogło się upalić. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2008, 08:51
Posty: 4
Auto: 6 '05 2.0D 121kM; 323f '96 1.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 17 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6