Koło dwumasowe M6

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez polak900 » 18 lut 2012, 22:02

Qdłaty25 napisał(a):Sam nigdy nie miałem dwumasy u siebie, bo nigdy też nie byłem szczęśliwym posiadaczem diesla, ale mam kilku dobrych znajomych posiadających diesle z dwumasami i każdy z nich miał już "okazję" wymieniać je na nowe :P A jak wiadomo koszt takiej wymiany nie jest wcale taki niski <glupek2>


szczególnie w tych nowoczesnych dieslach jest z tym kłopot
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Marianek » 18 lut 2012, 23:20

polak900 napisał(a):zczególnie w tych nowoczesnych dieslach jest z tym kłopot

Ja raczej bym dodał "w tych sprowadzonych perełkach" normalnie aż takiego dramatu nie ma jak to wszyscy mówią.
pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez polak900 » 19 lut 2012, 12:44

dramat jest nawet z nowymi autami z salonu takie czasy, jakość już nie ta co kiedyś
przykładowo ja mam oprócz mazdy subaru i jeszcze jeździ, ale znam parę przypadków że już przy przebiegu 30k sprzęgło było do wymiany, ostatnio znajomy zmieniał w passacie
a o sprowadzanych perełkach to nie ma co pisać, większość to szrot
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez bsosieccy » 27 lut 2012, 13:22

Ja miałem przyjemność wymieniać dwumas w moim poprzednim aucie VW Touran 1.9 TDI. Po rozkręceniu i wyjęciu skrzyni był ogromny problem ze zdemontowaniem dwumasa bo się tak zablokowało że nie było dostępu do śrub koła. Nieźle trzeba było się narobić żeby to zrobić. Koło wraz z kompletnym sprzęgłem zakupiłem na Allegro za jedyne 2200zł <płacze> . Przebieg jaki miałem przy wymianie to 140tyś.km.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 10:50
Posty: 39 (2/2)
Skąd: Tychy

Postprzez andreu » 2 mar 2013, 09:46

Witam
czy mógłby ktoś napisać jakie są objawy zużywającego się sprzęgła a konkretnie koła dwumasowego w mazdzie 6 diesel 2002r. 121km.
z góry dziękuję
andreu
 

Postprzez pandryszkiewicz » 2 mar 2013, 12:44

glowne to stuki ze skrzyni biegow
Początkujący
 
Od: 29 cze 2010, 19:17
Posty: 24
Skąd: Wolverhampton UK
Auto: mazda 6 2.0 d 136 bph ..2003r

Postprzez zboq » 2 mar 2013, 15:08

U mnie nie było żadnych dźwięków. I w jakim stanie była dwumasa dopiero zobaczyłem przy wymianie sprzęgła.
Co do objawów to u mnie były wzmożone wibracje na luzie, czuć było na siedzeniu, kierownicy i widać na lusterkach. A najbardziej było czuć w okolicy 1200obr, jak np zmieniałem bieg z 1 na 2 jadąc w korku. Strasznie wtedy telepało samochodem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez andreu » 2 mar 2013, 18:19

Dzięki
u mnie słychać jakieś metaliczne tarcie i jest lekkie szarpanie przy ruszaniu
ale cały czas mam nadzieję że to jednak nie dwumasa
bo koszt naprawy przeraza mnie bardzo
andreu
 

Postprzez andreu » 4 mar 2013, 22:43

czy regenerowane koło dwumasowe jest coś warte?
czy raczej unikać takiego typu części
andreu
 

Postprzez banzai54 » 4 mar 2013, 22:58

U mnie telepie przy ruszaniu, przy jeździe jest w porządku. Nie hałasuje i nie ma żadnych innych objawów... A telepanie jest takie, że po kołach widać. Jeżdżę tak od jakichś 13tyś km i nic się nie pogarsza. Jak myślicie to koło u mnie siada na 100% czy coś innego?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez dobrzyn22 » 5 mar 2013, 11:41

łączę z istniejącym wątkiem
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Stramaz » 8 mar 2013, 12:43

Największy problem posiadaczy Diesli to taki, że średnio potrafią się z nimi obchodzić.
Koło dwumasowe nienawidzi wręcz trzymania na wysokich biegach i jeżdżenia z niskimi obrotami.
"No, bo wtedy mało pali przecież..." ale koło pada.
I 80% posiadaczy Diesli kupuje je bo mają być oszczędne, jeżdżą powoli głaszcząc pedał, nie podbijając zbytnio obrotów, a nagle się dziwią, że coś do wymiany i kosztuje bagatela kilka tysięcy.
Inna sprawa to taka, że koło dwumasowe samo w sobie to dość wrażliwy i awaryjny mankament tych silników. Ale po coś też je wynaleźli, poza tym, żeby zarabiać na posiadaczach Diesli. "Kiedyś nie montowali kół dwumasowych" – a dlaczego?
A no dlatego, że moment obrotowy Diesli 10 lat temu był 10-krotnie niższy, z czym dawała sobie radę tarcza sprzęgła ze sprężynkami. Obecnie już sobie tak dobrze nie daje rady i zakłada się dwumasę.
Zestawy ze sztywnym kołem – ok, można założyć. Ma gorsze tłumienie i niby nic poza tym, ale na przestrzeni dłuższego czasu skrzynia dostanie, półosie dostaną i wszystkie peryferia układu napędowego.
Początkujący
 
Od: 22 sty 2013, 15:26
Posty: 15
Auto: Mazda 323F BA Z5

Postprzez Enduro » 8 mar 2013, 12:52

Stramaz napisał(a):Największy problem posiadaczy Diesli to taki, że średnio potrafią się z nimi obchodzić.
Koło dwumasowe nienawidzi wręcz trzymania na wysokich biegach i jeżdżenia z niskimi obrotami.
"No, bo wtedy mało pali przecież..." ale koło pada....

wiele w tym racj,i choc 2N najbardziej cierpi przy niskich tj. ok . 1500 obr/min.
i tego zakresu powinno sie unikac.
do tego dochodzi fakt ze jest to element eksplatacyjny, ktory podlega wymianie jak klocki hamulcowe czy opony w zaleznosci od warunkow eksplatacyjnych..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zboq » 10 mar 2013, 10:10

banzai54 napisał(a):U mnie telepie przy ruszaniu, przy jeździe jest w porządku. Nie hałasuje i nie ma żadnych innych objawów... A telepanie jest takie, że po kołach widać. Jeżdżę tak od jakichś 13tyś km i nic się nie pogarsza. Jak myślicie to koło u mnie siada na 100% czy coś innego?

Ja tak przejeździłem 25tys i wymieniłem tylko dlatego, że sprzęgło się skończyło
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez andruszczak » 16 mar 2013, 15:42

Czy ktoś wie jakim momentem dokręca się koło dwumasowe i docisk sprzęgła w silniku RF5C
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 22:25
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Mazowieckie,Otwock
Auto: Mazda 6 Diesel 136km 2004

Postprzez zetek » 17 mar 2013, 07:50

A co mechanik nie wie ??????????
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez andruszczak » 17 mar 2013, 14:44

Może i wie ale zamierzam sam wymieniać i przydała by sie taka informacja. Moze ktoś ma dostęp do Autodaty lub innego programu?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 22:25
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Mazowieckie,Otwock
Auto: Mazda 6 Diesel 136km 2004

Postprzez zetek » 18 mar 2013, 07:02

Jak nie wiesz to się za to nie bierz
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Paweł » 18 mar 2013, 07:08

andruszczak napisał(a):Czy ktoś wie jakim momentem dokręca się koło dwumasowe i docisk sprzęgła w silniku RF5C

162-171 Nm
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez andruszczak » 18 mar 2013, 14:43

Dzięki kolego
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 22:25
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Mazowieckie,Otwock
Auto: Mazda 6 Diesel 136km 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6