Strona 1 z 2

Skrzynia biegów – wibracje i wyskakujace biegi.

PostNapisane: 9 sty 2010, 18:28
przez ROBERT34
Witam ! Mam problem z 5-tym biegiem. wyskakuje podczas przyspieszania,na prostej przy równomiernej jaździe przejadę kilka km ,ale i tak wyskoczy. Mam wrażenie jak by tylko częściowo zatrybiło.Gdy podczas przyspieszania trzymam dźwignię zmiany biegów to czuje jakby się przesuwała w górę i w dół .Słyszałem że można ten problem wyregulować na linkach.Ale opinii jest dużo .Proszę o waszą opinię ,czy trzeba wymienić całą skrzynie.

PostNapisane: 9 sty 2010, 19:09
przez Jaksa
Wyskakujaca V nie jest wynikiem regulacji linek – nic to nie daje , najtaniej kup druga sprawna skrzynie ( www.japancar.pl ) i wymien , naprawa obecnej pociagnie spore koszty .

PostNapisane: 10 sty 2010, 15:33
przez Enduro
wyeksplatowane wodzik 5-biegu..
mialem tak kiedys w nissanie P10
i raczej wymiana jest nieunikniona,
ale koszt skrzyni uzywanej nie jest straszny..
tylko wymiana upierdliwa..
no ale lepsze to niz zatarty wal glowny w dieslu czy w 2,3 L..
pozdr
E

PostNapisane: 10 sty 2010, 16:58
przez ROBERT34
No dobra wszystko jasne,że skrzynia do wymiany.ale czy jest jeden model skrzyni do-GG/GY/GH ?

PostNapisane: 10 sty 2010, 20:38
przez Jaksa
GG/GY Diesel GH ma inna skrzynie ( 6 biegow )

PostNapisane: 10 sty 2010, 20:47
przez ROBERT34
Dobrze posłuchać mądrych ludzi.Dzięki za inf.

PostNapisane: 11 sty 2010, 22:49
przez arti154
Wymiana skrzyni to rozwiązanie tymczasowe, wymienisz skrzynię na używaną i nie ma żadnej gwarancji, że za 10,20,50 tyś km znów nie będzie wyskakiwał bieg i znów wymiana ? Można tak w kółko. Obawiam się, że bez wymiany zużytych elementów skrzyni na nowe problem będzie wracał.
Koszt skrzyni z wymianą może i nie straszny ale i nie mały tym bardziej gdyby trzeba było go ponosić co kilkadziesiąt tyś km.

PostNapisane: 11 sty 2010, 22:53
przez Enduro
no ale kto podejmie sie jej naprawy i da gwarancje, ze wsio bedzie okay?!
a ceny nowych podzespolow w ASO sa kosmiczne,
jeden walek do podobnej skrzyni od MPV to koszt ok. 900 euro!
pozdr
E.

PostNapisane: 11 sty 2010, 23:10
przez arti154
Sprzedający używaną skrzynię daje najczęściej gwarancję na 14 dni, zarówno ten sprzedający na Allegro skrzynie za 700zł jak i japancar za 2000zł. Ryzyko zatem jest takie samo przy naprawie jak i wymianie.
W japancar szukałem ostatnio skrzyni, poprosiłem o VIN auta, z którego jest skrzynia, podano mi numer, którego w EPC nie ma. Wszyscy sprzedający zapewniają, że przebiegi skrzyń to co najwyżej 150 tyś tylko czy można im wierzyć ?...
Będziemy ze znajomym testować firmę zajmującą się naprawami skrzyń biegów, zobaczymy co z tego wyjdzie. Dają gwarancję na to co robią. Dam znać za jakiś czas jak się sprawy mają.

PostNapisane: 12 sty 2010, 14:35
przez Jaksa
arti154 napisał(a):W japancar szukałem ostatnio skrzyni, poprosiłem o VIN auta, z którego jest skrzynia, podano mi numer, którego w EPC nie ma.
....bo Japancar sprowadza auta z Anglii , musisz miec angolskie EPC ( gdzie fajerka jest po drugiej stronie )

Mazda 6 szósty bieg – wibracje

PostNapisane: 14 lut 2011, 12:47
przez klaus89
Witam. Mam takie pytanko. Przy 120km/h wrzucam 6 bieg i czuje wibracje tak jakby miał za niskie obroty, ale rozpędziłem sie do 160 km/h i dalej te wibracje. Wie ktoś może co jest nie tak?

Mazda 6 szósty bieg – wibracje

PostNapisane: 14 lut 2011, 21:46
przez Enduro
zacznij od sprawdzenia opon i kol, jesli tam wsio okay to poloski...
jesli one nie, to poduszki sinika i na koniec skrzynia..pozdr.E

Re: Mazda 6 szósty bieg – wibracje

PostNapisane: 14 lut 2011, 23:34
przez klaus89
koła raczej nie bo na piątym biegu nic sie takiego nie dzieje a jak wrzuce szóstke to tak jak by był za wyskoki bieg do prędkości, ale przy 160 km/h to raczej na 6 biegu powinien iść płynnie

Mazda 6 szósty bieg – wibracje

PostNapisane: 15 lut 2011, 09:02
przez Enduro
klaus89 napisał(a):koła raczej nie bo na piątym biegu nic sie takiego nie dzieje a jak wrzuce szóstke to tak jak by był za wyskoki bieg do prędkości, ale przy 160 km/h to raczej na 6 biegu powinien iść płynnie
musisz pamietac ze im wyzsza predkosc tym wieksza sila odsrodkowa no i tzw. bicie ...
pozdr.E

Re: Mazda 6 szósty bieg – wibracje

PostNapisane: 15 lut 2011, 13:05
przez krabdul
Enduro, przeca kolega napisał, że na 5tym jest wszystko ok. Co najwyżej wyższe obroty silnika na 5 jakoś niwelują te drgania, ale obawiam się, że to coś ze skrzynką będzie. Oby nie.

Klaus89, uzupełnij sobie profil, bo nie wiadomo nawet o jakie auto chodzi. Ile nim jeździsz i jak długo masz te dolegliwości.

PS: Gdzie te wibracje czujesz? Na całej budzie czy na kierownicy?

Re: Mazda 6 szósty bieg – wibracje

PostNapisane: 17 lut 2011, 09:28
przez klaus89
Na kole kierownicy niema żadnych wibracji. Wibracje są drobne i przenoszą sie na cała bude ale tylko na tym VI biegu

Mazda 6 szósty bieg – wibracje

PostNapisane: 17 lut 2011, 10:59
przez Enduro
czyli: jeśli podczas jazdy na żadnym biegu tego nie masz, i nawet jesli podciągniesz piąty bieg mocno do góry,i ich nie ma,no to przyczyna tkwi w przełożeniu 6-tego biegu..pozdr.E

Re: Mazda 6 szósty bieg – wibracje

PostNapisane: 17 lut 2011, 11:19
przez klaus89
No i tego sie własnie obawiam;(

Re: Wyskakuje piąty bieg – skrzynia biegów do wymiany

PostNapisane: 21 mar 2011, 21:11
przez szejk78
ROBERT34 napisał(a):Witam ! Mam problem z 5-tym biegiem. wyskakuje podczas przyspieszania,na prostej przy równomiernej jaździe przejadę kilka km ,ale i tak wyskoczy. Mam wrażenie jak by tylko częściowo zatrybiło.Gdy podczas przyspieszania trzymam dźwignię zmiany biegów to czuje jakby się przesuwała w górę i w dół .Słyszałem że można ten problem wyregulować na linkach.Ale opinii jest dużo .Proszę o waszą opinię ,czy trzeba wymienić całą skrzynie.

Witam.
Mam podobny problem i chyba mnie krew zaleje,tylko mi się całkiem 5 zgubiła.Kupiłem skrzynie wymieniłem. 5 bieg przy przyśpieszaniu drży drążek zmiany biegów jak się na nim rękę trzyma to czuc,aż drobne drgania przenoszą się na konsole i drży sobie jakiś plastik jak odpuszczę przestaje dodam że 1,2,3,4jest ok wsteczny już też ok.Podpowiedzcie co robic ,regulacji linek ponoc brak ,czyżby wyjechane kolo zębate piątego biegu szukać innej skrzyni tą mogę jeszcze wymontować oddac lub wymienic na inną póki mam jeszcze gwarancje rozruchową <czytaj> .Wiem że kupno używki to loteria ale naprawa się nie kalkuluje,czyżby to symptom początku końca tego kolejnejnego 5 biegu?Dodam że wcześniej tego nie było w popszedniej skrzyni padł 5 bieg nie imformując o swojej słabej kondycji padł nagle <płacze> .Proszę o odp.i pozdrawiam.

skrzynia biegów

PostNapisane: 21 mar 2011, 21:30
przez Enduro
szejk78 napisał(a):.....5 bieg przy przyśpieszaniu drży drążek zmiany biegów jak się na nim rękę trzyma to czuc,aż drobne drgania przenoszą się na konsole i drży sobie jakiś plastik jak odpuszczę przestaje dodam że 1,2,3,4jest ok wsteczny już też ok......czyżby to symptom początku końca tego kolejnejnego 5 biegu?...

jesli jest wszystko na 1,2,3, no i 4 biegu okay i to nawet na wysokich lub b.wysokich obrotach no a na 5-tym nie, to ewidentnie jest ona tez uszkodzona/wyeksplatowana, czyli do wymiany
pozdr.E