M6 benzyna – drgająca plastikowa pokrywa silnika

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mawa » 25 sty 2011, 23:34

Od pewnego czasu słyszę drgania plastikowej pokrywy silnika (chodzi o tę górną osłonę silnika widoczną po otwarciu maski ;)).
Szczególnie słychać to w zakresie 1700-2000 obrotów. Pokrywa uderza lekko o silnik w miejscu obok korka wlewu oleju. Jak ją docisnę to nie słychać, więc na pewno dźwięk ten wynika z drgań.

Dodam, że pokrywa wygląda na dobrze przykręconą bo jak próbowałem nią poruszać
to wszystko się trzyma ;)

Czy ktoś miał może podobny problem i go rozwiązał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 19:13
Posty: 97
Skąd: Kraków
Auto: M6 GG LF

Postprzez Enduro » 29 sty 2011, 11:30

ona nie jest przykrecona tylko na wtyk – na bolce i popatrz po pokrywe czy jakies mocowanie nie jest uszkodzone lub zbyt luzne..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez magicadm » 29 sty 2011, 13:43

Po prostu zdejmij ją i sprawdź stan zatrzasków – może poprzedni właściciel był zbyt silny i je uszkodził?
...a może poprostu jest krzywo założona (moża da radę?)

Od strony grodzi są dwa kołki, na które się ją wciska. Od przodu auta masz dwie 'spinki' wciskane nad kolektorem.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mawa » 29 sty 2011, 14:11

OK, dzięki. Będę próbował :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 19:13
Posty: 97
Skąd: Kraków
Auto: M6 GG LF

Postprzez jokansen » 29 sty 2011, 16:39

Pokrywa ma pod spodem takie metalowe żabki – spróbuj je lekko podgiąć by pewniej "chwytały" kołki na silniku.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 sty 2011, 14:12
Posty: 27
Skąd: Płock
Auto: 2003 Mazda 6 GG 1.8 Comfort
Hatchback

Postprzez Enduro » 29 sty 2011, 17:15

albo kocem.. <lol>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krabdul » 30 sty 2011, 19:00

magicadm napisał(a):Od strony grodzi są dwa kołki, na które się ją wciska. Od przodu auta masz dwie 'spinki' wciskane nad kolektorem.


Tak jest w L8?
U mnie w LF są 4 kołki a mawa też ma LFa – nie wiem tylko czy przed i polift mają identyczne. Mniejsza z tym, pogięcie żabek powinno wystarczyć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez mawa » 4 lut 2011, 23:35

Zdjąłem pokrywę. Odkręciłem kołki o jakieś 2 obroty w górę – dzięki temu są teraz trochę wyżej i pokrywa nie uderza o silnik ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 19:13
Posty: 97
Skąd: Kraków
Auto: M6 GG LF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6